Урок з математики "Властивості і ознаки подільності чисел на 2, 5 і 10"

Про матеріал
В розробці використано такі методи і прийоми роботи з учнями як "Інтелектуальна розминка", "Мікрофон", "Зашифровані ознаки". Використано тестові завдання та колективне розв'язування вправ.
Перегляд файлу

Розробка уроку з математики для 6 класу ( підготувала вчитель Оленич Алла)            Тема уроку. Властивості й ознаки подільності чисел на 2, 5 і 10

Мета: сформувати знання учнів про подільність чисел; формувати вміння застосовувати властивості й ознаки подільності чисел до розв'язування вправ та задач;  сприяти самовихованню інтересу до вивчення математики,  зацікавленості в пізнанні нового.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок

                                            Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

У житті часто доводиться робити різні припущення, висловлювати той чи інший «прогноз». Людина, що знає арифметику, може за певними властивостями чисел, за певними ознаками визначити, чи поділитися  будь-яке натуральне число без остачі на дане число, не виконуючи ділення. Для того щоб вміти це робити, потрібно вивчити так звані ознаки подільності натуральних чисел, тобто такі властивості чисел, за якими можна з упевненістю встановити, чи поділитися одне число на інше, не проводячи самого ділення, яке часом буває трудомістким.

Прийом «Проблемне запитання»

  • чи можна розділити порівну між 18 учнями 198 цукерок?

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Прийом «Інтелектуальна розминка»

Розглянувши ряд чисел 10, 12, 15, 18, 20, 25, 30, 32, 45,60, 100 запишіть у один стовпчик ті, що діляться на 2, у другий – на 5, а в третій – на 10.

Проблемне запитання «Яка закономірність у всіх чисел першого стовпчика? Другого стовпчика? Третього?»

Учні напевно помітять, що всі числа першого стовпчика закінчуються нулем і цифрою, що ділиться на 2, в другому –нулем і п’ятьма, а в третьому – нулем.

ІІІ. Формулювання теми, мети і завдань уроку

ІV. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу

Разом з учнями формулюємо ознаки подільності чисел на 2, 5 та 10.

Нагадаємо основні відомості про подільність чисел. Властивості й ознаки подільності чисел.

Метод  «Зашифровані ознаки»

 Називаєте номер картки і отримуєте ознаку подільності числа.

 Картка №1.

Якщо запис натурального числа закінчується на 0, то це число ділиться без остачі на 10.

Наприклад: 80,10200, 2380, 570 діляться на 10.

Картка №2

Якщо запис натурального числа закінчується цифрами 0 або 5, то це число ділиться без остачі на 5.

Наприклад. 70, 245, 365, 680, 1765 діляться без остачі на 5.

Картка №3

Якщо запис натурального числа закінчується парною цифрою, то це число ділиться без остачі на 2, а якщо непарною цифрою - то число не ділиться без остачі на 2.

Наприклад.  6, 180, 5742 - діляться на 2.

Картка №4

Число ділиться на 4, якщо дві останні цифри  запису числа – нулі, або складають число, що ділиться на 4.

Наприклад. 35 536 ділиться на 4, оскільки 36 ділиться на 4; 12700 ділиться на 4 без остачі, оскільки дві останні цифри даного числа нулі.

Картка №5

Число ділиться на 8 тоді і тільки тоді, коли число, утворене трьома його останніми цифрами, ділиться на 8.

Наприклад. 541264 ділиться на 8, так як 264 ділиться на 8.

V. Засвоєння та закріплення знань та вмінь

Вибрати правильну відповідь:

1. На які з чисел ділиться число 240?

 а) 3 і 4;      б ) 3 і 5;      в) 4 і 5;      г ) 3, 4 і 5.

2. Які з чисел діляться на 3 і 5?

 а ) 475;      б ) 4215;       в ) 6625;      г ) 5235.

3. Яке з даних чисел ділиться на 9?

 а) 18900;      б ) 91290;      в ) 7778;      г ) 131399.

4. Які з чисел діляться на 2, 5 і 10?

 а ) 970 і 960;       б) 345 і 230;       в ) 538 і 435;      г ) 811 і 1355.

5. Яку цифру слід записати замість зірочки у числі 3*7, щоб одержане число ділилося на 9?

       а ) 1;       б) 2;       в ) 3;        г ) 8.

6.       Яке з чисел ділиться на 2 і на 3?

       а) 456;    б) 645;   в) 465;    г)556.

Колективне  розв’язування задач з поясненням і обговоренням

Задача1.

Яка найменша кількість спортсменів може бути в колоні, якщо їх можна вишикувати в шеренги по 5, 6 і 7 спортсменів?

Відповідь: 210.

Задача 2.

На шкільному подвір’ї було 11 дівчаток і 9 хлопчиків. Яке найменше число хлопчиків і дівчаток повинно приєднатися до них, щоб усіх їх можна було розділити на 5 груп з однаковою кількістю хлопчиків і дівчаток?

Відповідь: один хлопчик і четверо дівчаток.

VI. Підсумки уроку. Рефлексія 

Фронтальна бесіда за технологією «Мікрофон»

  • Що нового дізналися на занятті?
  • Що сподобалося найбільше?
  • Що було найскладнішим при виконанні завдань?
  • Що потрібно ще вивчити  вдома?
  •     Що найбільше зацікавило?

VIІ. Домашнє завдання: №57, 60, 62 ,(стор.13), вивчити правила  на стор.10

Випереджальне завдання: дізнатися з додаткових джерел про ознаку подільності чисел на 11.

 

docx
Додано
11 січня 2020
Переглядів
1108
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку