Урок з математики на тему " Вимірювання кутів" Мета: ознайомити учнів з видами кутів, вимірювання кутів;ознайомити учнів з поняттям " біссектриса" кута; розвивати спостережливість та охайність.
Тема: Кути . Вимірювання кутів.
Мета: Закріпити поняття «кут», « елементи кута», « види кутів»; формувати в учнів вміння будувати кут, розрізняти кути на рисунках і позначати кути; ознайомити учнів з поняттям « бісектриса кута».
Розвивати логічне мислення , культуру математичного мовлення , спостережливість, уважність; розвивати навички роботи з інтерактивною дошкою.
Виховувати інтерес до математики, охайність під час побудови кутів.
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.
Обладнання : демонстраційний транспортир, інтерактивна дошка, презентація.
Структура уроку :
І Організаційний етап.
ІІ Активація пізнавальної діяльності. Перевірка домашнього завдання.
1 Ігровий момент.
2 Усні вправи.
ІІІ Мотивація навчальної діяльності.
1 Оголошення теми і мети уроку.
ІV Вивчення нового матеріалу.
1 План вивчення теми.
2. Робота за підручником.
3 Фізкультхвилинка.
V Засвоєння вмінь та навичок.
1 Робота у групах.
VІ Підсумок уроку.
VІІ Домашнє завдання.
Хід уроку.
І Організаційний етап.
Всі сідайте тихо, діти!
Домовляймось – не шуміти !
Тож і ми часу не гаємо,
Наш урок розпочинаємо!
ІІ Активація навчальної діяльності. Перевірка домашнього завдання .
1 Ігровий момент.
Любі діти! Я знайшла не підписаний зошит з виконаним домашнім завданням, яке було задане на попередньому уроці. Допоможіть його перевірити і знайти та пояснити, де допущені помилки. ( У домашньому завданні допущені помилки у кожному завданні. Учні перевіряють, шукають помилку і сигналізують учителеві про знайдену помилку. Один учень пояснює ,як треба було зробити і чому.
2 Усні вправи.
1 Що таке кут.(слайд 2)
2 Позначення кутів. Одиниця вимірювання кутів.( слайд 3)
3 Елементи кута .( слайд 4)
4 Прилад для вимірювання кутів.( слайд 5)
5 Області кута.( слайд 6,7)
6 Порівняння кутів методом накладання .( слайд 8 )
ІІІ Мотивація навчальної діяльності.
1 Оголошення теми і мети уроку.
Ми вже знаємо,що кути вимірюють за допомогою транспортира. Одиницею вимірювання кута є градус. Кути, як і геометричні фігури, можуть бути рівні .Сьогодні ми з’ясуємо,які види кутів існують.
ІV Вивчення нового матеріалу.
1 План вивчення теми.
1 Поняття розгорнутого кута .( слайд 9 )
2 Поняття прямого кута. (слайд 10 )
3 Поняття гострого і тупого кутів . (слайд 11)
2. Робота за підручником.
Учні ознайомлюються зі змістом підручника і знаходять означення видів кутів. Учні зачитують означення видів кутів.
3 Фізкультхвилинка.( Відпочинок для очей )
Давайте разом заплющимо оченята та уявимо, що ми знаходимось у Країні Кутів. Очима намалюємо перед собою гострий, прямий, тупий та розгорнутий кути. Спочатку зліва на право, потім з права на ліво .
4 Правила вимірювання кутів .(слайди 12, 13, 14, 15)
5 Побудова кутів. (слайди 16,17)
( Будування кутів на дошці і у зошитах.)
6 Побудова бісектриси .( слайд 18, 19)
( Будування бісектриси на дошці та у зошитах.)
V Засвоєння вмінь та навичок.
1 Робота у групах. (слайд 20)
Побудувати кути за вказаними градусами.( Учням пропонується зробити взаємоперевірку та на полях відмітити правильність виконання завдання.)
VІ Підсумок уроку. (слайд 21)
(Робимо висновки.)
VІІ Домашнє завдання.
Практична робота. На аркуші паперу формату А4 побудувати гострий, тупий, прямий та розгорнутий кути і їх бісектриси.