Конспект уроку з математики для учнів 3 класу на тему: " Ділення виду 80:20, 600:30. Розв’язування простих і складених задач."

Про матеріал

Урок побудований формі мандрівки одним із куточків України.

Ознайомити учнів з діленням виду 80:20, 600:30, удосконалити навички розв 'язування простих і складених задач; розвивати логічне мислення, пам 'ять, пізнавальну активність і самостійність; прищеплювати інтерес до історії рідного краю.

Перегляд файлу

Мандрівка одним із куточків України

Тема:Ділення виду 80:20, 600:30. Розв’язування простих і складених задач.

Мета: Ознайомити учнів з діленням виду 80:20, 600:30, удосконалити навички розв ’язування простих і складених задач; розвивати логічне мислення, пам ’ять, пізнавальну активність і самостійність; прищеплювати інтерес до історії рідного краю.

Обладнання: ілюстрації визначних місць, скорочений запис до задач, приклади.

Хід уроку

  1.                  Організація класу.
  •                   Підготуйте все необхідне до уроку: зошит, ручку, олівець, підручник.
  1.              Мотивація навчальної діяльності.

- У нас сьогодні незвичайний урок. Ми проведемо екскурсію з туристом по визначних місцях Дубенського краю, Рівненської області.

  1.           Перевірка домашнього завдання.
  •                   Першим, що наш турист побачив - це був замок князів Острозьких. Він дізнався, що цей замок є однією з найдавніших споруд м. Дубно. Він був збудований в 1492р. прикрасою замку був герб князів Острозьких, які там мешкали. Замок - це своєрідний музей. До речі, зараз там діючий музей. Тут турист побачив записи, які були зроблені досить старанно. А зараз покажете, які ви старанні і ми перевіримо ваше домашнє завдання.
  1.                . Зачитайте приклади 819 і поясніть спосіб обчислення.

360: (10*6) = 6

72 : (9 * 2) = 4

60: (3* 10) = 2

  1.                . Перевірка задачі 820.

- Нас попросили про допомогу два хлопчики-третьокласники - Петрик і Івась. Івась розв’язав задачу 820 так, а Петрик - по-іншому. Скажіть, хто з них розв’язав задачу правильно?

Задача 820

60:3 = 20

20 * 4 = 80

Яка перша дія? Що ви дізналися в першій дії?

Яка друга дія? Зачитайте відповідь.

Актуалізація опорних знань.

Усні обчислення.

  1.                Молодці! Наступне, що бачив наш турист - це костел, який був збудований у XIX ст.. головний фасад костелу завершується фонтаном. Одночасно з костелом споруджена цегляна дзвіниця. Нині це діючий костел, який можна відвідати.

А щоб вирушити далі - виконаймо завдання.

  1.                Математичні «ланцюжки» :

Задача 820

1)60:3 = 20

2) 20 : 4 = 5

16:2                      30 * 3

  + 20                        -2

   - 18                           + 30

   : 10                                       :  1

 

  1                                    100

Склавши ці два отримані числа ми отримаємо 1100р.

Хто знає що відбулося у 1100р?

У 1100р. в Іпатіївському літописі вперше згадувалось  місто Дубно.

 

  1.                Знайди частки

80: 10 = 8 60: 10 = 6 300 : 10=30

700: 10 = 70 500 : 100 = 5 300: 100 = 3 23

Гра «Зачарована картина»

А щоб дізнатись куди наш турист вирушив далі, вам потрібно розв’язати такі приклади:

Числа першого стовпчика збільшити у 3 рази, а другого - зменшити у 2 рази.

10

40

зо

60

100

100

200

400

Молодці! Як ви бачите це монастир Кармеліток. У 1900р. комплекс кармеліток було передано католицьким ченцям - кармелітам, а згодом перейшов до католицьких черниць - сестер Провидіння. Колись при монастирі було збудовано школу для дівчат, де крім загальноосвітніх предметів навчали домашнього господарства.

 повідомлення теми та завдань уроку.

Сьогодні, під час мандрівки визначними місцями Дубно, ви ознайомитесь із способами виконання усного ділення на круглі десятки і сотні.

Перед вами стоятимуть такі завдання:

  • засвоїти нові способи ділення;
  • удосконалити вміння розв’язувати прості і складені задачі.

Вивчення нового матеріалу. а)пояснення

Далі наш турист помандрував до Свято-Успенського собору, який знаходиться на вулиці Данила Галицького. Цей храм був збудований на кошти мешканців міста. Він є нині діючим. Існує легенда, що храм назвали на честь сина князя Острозького - Іллі. Але наш турист заблукав і потрапив у ЗОШ №3, яка знаходиться біля цього собору. Він потрапив на урок, де вчитель пояснював новий матеріал.

Отож, потрібно поділити 800 на 20. Число 20 замінимо добутком чисел 10*2. Щоб поділити число 800 на добуток чисел 10*2 поділимо спочатку 800 на 10. Буде 80. А потім здобуту частку 80 поділимо на 2. Отримуємо 40. Отже, 800 : 20 дорівнює 40.

800 : 20 = 800 : (10 * 2) = 40

б) бесіда

Аналогічним способом розв’яжемо такі приклади як

60 : 30. Потрібно поділити 60 на 30. На які множники розкладемо число 30? Щоб ділити число 60 на добуток чисел 10 і З, поділимо спочатку 60 на 10. Буде 6. Здобутий результат поділимо на 3. Буде 2.

60: 30 = 60: (10 *3) = 2

Спробуйте самостійно пояснити спосіб ділення 900 : 300.

Цей спосіб називається способом послідовного ділення. Розв’язуючи цей приклад можна використати спосіб випробування. Ось у чому він полягає. 900 потрібно поділити на 300. Отже, нам потрібно знайти число, яке при множенні на 300 буде дорівнювати 900. Підбираємо число:

300 * 1 = 300 - не підходить,

300 * 2 = 600 - не підходить,

300 * 3 = 900 - підходить.

Отже, 900 : 300 = З

в) самостійна робота з підручником

Ми продовжуємо нашу екскурсію. Далі наш турист відвідав Свято-Покровський собор. Це, порівняно, новий храм, збудований у 1995р. досить оригінальна споруда, навколо якої росте гарна трава. Поки турист милується цим собором ми вирішуємо завдання:

Запишіть число. Приклади 823.

600 : ЗО = 20 800 : 40 = 20 1000:200 = 5

Приклади 824.

80 : 40 = 2

60 : 20 = З

100 : 50 = 2

800 : 40 = 20

60:30 = 2

90 : 30 = З

100:20 = 5

800 : 400 = 2

Задача 825.

Що розклали в лотки?

Скільки було яєць?

А чи відомо скільки було лотків?

Що відомо про лотки?

Яке запитання задачі?

Якою дією дізнаємось відповідь на запитання задачі?

Задача 825

900 : 30 = 30 (л.)

Відповідь: лотків було 30.

Фізкультхвилинка.

Хто там, хто там вже втомився?

 І на ліво нахилився.

Треба всім нам разом встати

Фізкультпаузу почати.

Руки вгору, руки в боки,

І зробіть чотири кроки.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись

 І тихесенько сідай –

Працювати починай.

Далі наш турист помандрував до Луцької брами. Про неї він прочитав такі слова:

«Висока мурована брама,

До Луцька дорога веде.

Воріт і дверцят панорама Десь тут відчиняється. Де?»

Луцька брама - це одна з найдавніших споруд, яка збереглась до сьогоднішнього дня у  місті. Її історія сповна віддзеркалює долю нашого міста, з яким вона разом і руйнувалася, і відбудовувалась, дивувала своєю неповторністю.

Зараз розв’яжемо задачу 826.

Що брали для приготування розсолу?

Скільки взяли кілограмів води для приготування розсолу?

А чи відомо скільки кілограмів солі взяли?

Що відомо про масу солі?

Яке запитання задачі?

Відомо, що води взяли 60 кг , а солі у 20 разів менше. Що можна дізнатись? якою дією?

Яке число, на яке будемо ділити?

Що ми дізнаємось далі? Якою дією? Від якого числа яке будемо віднімати?

Скількома діями розв’язується задача?

Яка перша дія? Що ми дізнаємось?

Яка друга дія? Про що дізнаємось?

Води - 60кг

Солі - у 20 разів менше

На скільки менше?

Далі прочитайте задачу 827.

Скільки жінок працювало на будівництві?

Чи відомо скільки працювало чоловіків?

Що відомо про кількість чоловіків?

Яке запитання задачі?

Яка перша дія?

Про що ми дізнаємось?

Яка друга дія?

Про що ми дізнаємось?

  1.           Підсумок уроку.

В кінці екскурсії турист приходить до Тараканівського форту, який є архітектурною пам’яткою XVIII ст. розвалини форту, які ще іноді називають Нова Лубенська фортеця, розташовані неподалік с.Тараканів. Прогулюючись одним із казематів наш турист знайшов сховок. І ось які приклади там були написані:

900 : 30 40:20 800 :40 60:20 90:30

  1.              Домашнє завдання.

І щоб подякувати, турист залишив нам домашнє завдання : № 828, 829

 

docx
Додано
8 лютого 2018
Переглядів
2657
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку