Урок з математики на тему "Знайомимось із задачею. Обчислення виразів різними способами"

Про матеріал
Конспект розроблений для 1 класу до підручника С.О.Скворцова. Цей коспект допоможе ввести термін «задача», познайомити зі структурними елементами задачі, а також вчити складати та розв’язувати задачі на знаходження суми та різниці.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Конспект з математики

на тему:

«Знайомимось із задачею. Обчислення виразів

різними способами»

 

 

 

 

 Підготувала

вчитель Ценівської гімназії

Кобрин О.С.


Тема. Знайомимось із задачею. Обчислення виразів різними способами.

Мета:

навчальна: ввести термін «задача», познайомити зі структурними елементами задачі, вчити складати та розв’язувати задачі на знаходження суми та різниці;

розвивальна: розвивати  мислення,  обчислювальні  навички,  увагу,  вміння  ставити  питання й знаходити  на  них  відповіді;

виховна: виховувати  в учнів  пізнавальний  інтерес.    

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Обладнання: ілюстрації героїв, картки із задачами, відеофрагмент, фішки з умовними позначеннями,  мікрофон, смайлики

Хід уроку

  1. Організаційна частина
  1. Привітання

Всі почули ви дзвінок, 
Він покликав на урок. 
Кожен з вас приготувався, 
На перерві постарався. 
Зараз сядуть лиш дівчата, 
А за ними і хлоп'ята.                                                                                                            

  1. Мотивація
  • Сьогодні до нас на урок завітав казковий герой. Ви його впізнаєте, якщо загадку відгадаєте:

Мишенят він не боїться,

Мріє з ними подружиться.

А маленькі мишенята –

Бешкетливії малята.

                                      (Кіт Леопольд)

  1. Контроль, корекція знань, умінь та навичок
    1. Математична розминка
  • Наш гість потрапив у скрутне положення, бо не може відповісти на питання, які задають мишенята. Допоможемо йому?
  • Скільки хвостиків у 4 цуценят?
  • Назвіть другий день тижня.
  • Скільки місяців триває літо?
  • Що зайве: ручка, олівець, відрізок?
  • Чого більше на лузі: квітів або ромашок?
  • Що спільне у снігу й ковдри?

 

  1. Каліграфічна хвилинка

Є такий Дід – Цифроїд,

Їсть він цифри на обід.

Як печиво їх тягає.

Встав, яких тут не вистачає.

1 … 3 … 5 … 7 …… 10

  • Як в математиці називається такий ряд чисел?
  • Назвіть сусідів чисел 2, 5.
  • Назвіть попереднє число до 8, 6.
  • Назвіть наступне число до 4, 9.

 

  1. «Веселий рахунок»

Справжніх друзів на обід

запросив до себе кіт.

Став він думать і гадать,

Чим їх буде пригощать:

Їжачок, 2 киці, 3 крота.

Скільки друзів у кота?

Настав добрий ранок.

Мама на кухні готувала сніданок.

6 млинців приготувала –

Киця  Мура 1 вкрала.

Порахуйте ті млинці,

Що потраплять зранку

дітям до сніданку.

 

  1. Опрацювання нового матеріалу
  • Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, з яких частин складається задача, розв’яжете кілька задач від нашого гостя.
    1. Підготовка
  • Які види робіт виконують школярі на уроках математики? (Рахують предмети, порівнюють числа, розв’язують задачі...)
  • От і в казковій школі задали домашнє завдання — скласти задачу. Давайте подивимося, що в них вийшло.                                                                                                                             (Учитель відкриває частину дошки із зображенням казкових персонажів - Буратіно, Вінні-Пух тощо. Біля кожного з них — аркуш із текстом висловлення (питання, задача, проблема, репліка  тощо).              

  

  • фігурка  Вінні-Пуха. «Увечері було 3 горщики з медом, а вранці — жодного. Де б підкріпитися?»
  • фігурка  Крокодила Гени. «Хто в теремочку живе?»
  • фігурка  Червоної шапочки. «В кошику лежить 2 пиріжки з сиром і 4 з повидлом»
  • фігурка  Кота і чоботях. «На гілці сиділо 5 риб, прилетіло ще 2. Скільки риб плаває в ріці?»
  • фігурка  Буратіно. « У мене 5 яблук. Я дав П’єро 2 яблука. Скільки яблук у мене залишиться?»

    (Дітям дається час, щоб подумати й відповісти на запитання.)

  • Як ви вважаєте, хто з літературних героїв склав задачу?

    (На дошці прикріплюється картка зі словом «задача», і біля неї — зображення казкових персонажів, чиї висловлення діти вважають задачею).

  • Напевно, ви відчули, що вам недостатньо знань про задачу? Давайте  сформулюємо,  що  потрібно  знати  про  задачу,  щоб  правильно відповісти на запитання й оцінити виконання домашнього завдання казковими героями.

    (Учитель записує питання дітей на паперових аркушах і прикріплює на дошці поруч із фігурками казкових персонажів).

  • Що таке задача? Як розпізнати задачу?

(Діти висловлюють свої припущення)

 

  1. Вивчення нового матеріалу
  • Задача – це такий вид математичної вправи, коли самому треба правильно вказати дію до даних чисел, щоб відповісти на її запитання.
    Задача має свою структуру. Вона складається з умови, запитання, розв’язання та відповіді.
  • Давайте розглянемо приклад задачі:

Равлику на День народження подарували 5 машинок і 3 м’ячі. Скільки всього разом іграшок подарували равлику?

  • Чи відомо, скільки подарували машинок, а скільки м’ячів?
  • Так, відомо. Це і буде умова задачі. Умова – це те, що відомо в задачі.
  • Запитання задачі містить невідоме – те, що треба знайти, визначити.
    У задачі невідомо, скільки всього іграшок – машинок і м’ячів подарують.
    Це – запитання задачі.
  • Як дізнатися, скільки всього іграшок буде?
    Потрібно до п’яти додати три. Отримаємо вісім. Це – розв’язання задачі.
     
    1. Первинне закріплення
  • Робота з підручником
  • Наш гість – кіт Леопольд пропонує нам познайомитись ще з однією задачею. Для цього відкриємо наші підручники на с.82. Знайдіть завдання №3.
  • Скільки цеглинок LEGO у Петрика?
  • А скільки у Тетянки?
  • Що записано у першому прямокутнику?
  • Що написано у другому прямокутнику?
  • Що нам відомо?
  • Що нам потрібно дізнатися? Чого ми не знаєм?
  • Який розв’язок буде мати задача?
  • Запишіть розв’язок у зошит.
  • Молодці! Ви впорались із завданням  від нашого гостя.

 

  • Робота в зошиті
  • А тепер давайте попрацюємо у наших зошитах з друкованою основою.
  • Відкрийте зошити на с.14. Знайдіть завдання №2.
  • У другому завданні нам потрібно переказати задачу і записати її розв’язок.
  • Яка умова першої задачі?
  • Що нам потрібно знайти?
  • Яким буде розв’язок?
  • Запишіть рівність до задачі у відведені клітинки.
  • Хто повторить текст другої задачі?
  • Яке запитання у другій задачі?
  • Якою дією розв’яжемо задачу? Чому?
  • Запишіть розв’язання у відведеному місці.
  • Молодці! Ми показали нашому гостю, що можемо розв’язати будь-яку задачу.

 

  1. Розвиток математичних знань
    1. Вправа «Малюнкові задачі»
  • Діти, а зараз вас чекає нове завдання. Подивіться на малюнок.

  • Складіть умову задачі за малюнком (На стежці зустрілися 3 черепахи та 1 їжачок.)
  • Сформулюйте питання задачі. (Скільки всього тварин зустрілося?) 
  • Якою дією розв’яжемо задачу? (Додаванням)
  • Назвіть розв’язання задачі

(3+1 = 4)

  • Назвіть відповідь. (Усього 4 тварини).
  • Запишіть розв’язання у зошит.
  • Аналогічно складаємо задачу на віднімання. (На галявині виросло 6 грибочків. Білочка зірвала 1)
  • Сформулюйте  питання  задачі.  (Скільки грибочків залишилося?)
  • Якою дією розв’яжемо задачу? (Відніманням)
  • Назвіть розв’язання задачі. (6 – 1 = 5)
  • Назвіть відповідь. (Залишилось 5 грибочки)
  • Запишіть розв’язання у зошит.
  • Чому в першій задачі використовували дію додавання?
  • Чому в другій задачі використовували дію віднімання?

 

  1. Фізкультхвилинка

Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=3suQb7il4kM

  • Дітки, напевно ви трішки стомились, то ж давайте відпочинимо разом з нашим гостем.

(Діти виконують рухи під музичний супровід)

 

  1. Вправа «Впізнай задачу»
  • Діти, зараз будьте дуже уважними. Я буду читати різні тексти від нашого гостя (загадку, розповідь, задачу), а ви повинні на слух впізнати серед них задачу.
  • Послухайте. Це задача? Чому?

1)Дерев’яні дві конячки

Мчать мене уже навскачки.

А коли я спотикаюсь, —

За дві палиці тримаюсь. (Лижі)

(Це загадка. У ній потрібно дізнатися, який предмет загаданий.)

          2) Мама купила 5 тістечок. Два вона дала дочці, а 3 залишила для гостей.

          (Це розповідь. Тут є числа, але нічого не треба взнавати.)

 

          3)Хлопчик поклав у коробку 3 червоних і 2 зелених олівці. Скільки всього  

           олівців у коробці? (Це задача. Потрібно виконати дію, обчислити, розв’язати.)

  • Скільки олівців у коробці?

 

  1. Гра «Покажи фішку»
  • Зараз я читатиму уривок із задачі. Ви маєте з’ясувати, що це: умова, питання, розв’язання або відповідь і підняти потрібну фішку: «УМОВА», «ЗАПИТАННЯ», «РОЗВ’ЯЗАННЯ», «ВІДПОВІДЬ».
  • Скільки всього шишок у Вови й Антона? (3)
  • До 4 додати 2 вийде 6. (Р)
  • У Вови 4 шишки. В Антона 2 шишки. (У)
  • Усього 6 шишок. (В)
  • Скільки всього пиріжків разом? (З)
  • До 3 додати 5 вийде 8. (Р)
  • В кошику лежить 3 пиріжки з сиром і 5 з повидлом» (У)
  • Усього 8 пиріжків. (В)

 

  1. Підсумок уроку
    1. Метод «Мікрофон»
  • Давайте  повернемося  до  питань,  поставлених  на  початку  уроку. Можливо, тепер ми зможемо дати відповіді на деякі з них.

(Учитель  відкриває  відповідну  частину  дошки.  Вміщує на  ній  аркуші  паперу  із  написаними  заздалегідь  фразами,  у яких є пропуски.)

  • Задача — це...(математична вправи, коли треба вказати дію з числами, щоб відповісти на запитання)
  • Задача складається з 4  частин— ... (умови, запитання, розв’язання та відповіді).
  • В умові є...(відомі числа задачі, які пов’язані сюжетом.)
  • Запитання задачі містить...(невідоме число та питальне слово)  

           

  1. Рефлексія
  • Ми сьогодні займалися зовсім новою для вас роботою.
  • Яким є ваше враження про цю роботу — чи складно було на уроці, не дуже або легко?
  • Давайте перевіримо, який настрій у вас після нашого уроку. На ваших партах є смайлики. Намалюйте на них ротик, щоб він відповідав вашому настрою від сьогоднішнього уроку. 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
10 січня 2023
Переглядів
901
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку