Урок з математики "Один, багато, число і цифра"

Про матеріал
Матеріал підходить для учнів 1 класу при вивченні чисел та цифер. При вивченні понять один, багато
Перегляд файлу

Урок 9      Тема. Поняття «один – багато», «число і цифра».

 

Мета. Розкрити зміст понять «один – багато», «число», «цифра».

            Ознайомити учнів з назвами цифр.

            Розвивати графічні навички

            Виховувати турботливе ставлення до пташок.

 

Обладнання: Демонстраційний матеріал: предметні малюнки шипшини, горобини,

                         сала, насіння, кошик з овочами,  кружечки, силуетний малюнок      

                         пташки.

                        Індивідуальний матеріал: набір кружечків.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Вправи на дихання.

 

Математика – наука точна і серйозна.

Прожити без неї і дня нам не можна.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Коли я підійшла до школи,біля дверей чекав поштар. Він приніс телеграму.

«Дорогі першокласники! Незабаром настане зима, нам не буде чого їсти. Будь ласка, допоможіть, заготуйте для нас їжі. Ваші друзі – пташки».

- Допоможемо пташкам?

 

ІІІ. Актуалізація та корекція опорних знань.

- Перша їжа – шипшина. Щоб покласти її до годівнички, треба виконати таке завдання:

А)порахувати від 1 до 10, передаючи силует пташки;

Б) порахувати від 10 до 1.

В) пограти в гру «Паравоз»,учні виходять до дошки

- Із завданням впоралися. Можемо класти їжу до годівнички.

IV, Вивчення нового матеріалу.

1. Поняття «багато – один».

- Наступна їжа – горобина. Якщо впораємося із цим завданням, то покладемо горобину до годівнички.

Учитель виставляє намальований кошик із набором різних овочів.

- Зараз пора збору врожаю. Погляньте, який урожай зібрано.

- Скільки овочів у кошику?  (Десять. Багато).

- Скільки морквин у кошику?  (Одна).

- Скільки буряків у кошику?  (Один).

Отже, овочів – багато, а серед них буряк – один.

2. Гра «Один – багато».

Учитель починає речення, а учні по черзі закінчують його.

- У нашому класі один…(годинник, шафа, полиця).

- На столі багато…(зошитів, книжок).

- На вікні багато…(квітів).

- У портфелі один…(пенал) і багато…(олівців).

- Можемо  сміливо покласти горобину до годівнички.

 

Фізкультхвилинка

- Виконуємо дружно завдання.

1. Якщо ви любите зиму, плесніть в долоні 3 рази.

2. Якщо ви друзі птахам, тупніть 3 рази.

3. Якщо ви будете заготовляти їжу для птахів, підніміть ліву руку.

4. Якщо ви будете годувати птахів взимку, підніміть праву руку.

5. Покличте усіх пташок до годівнички (помахати руками).

 

3. Ознайомлення з поняттям «число», «цифра».

- Ми з вами рахували овочі, називали слова «один», «два», «три»… Слова, які вживаємо при лічбі предметів, називаються числами. Значить, один, два, три, чотири і т.д. – це числа. Кожне число ми можемо на письмі позначити знаком – це цифра.

- То як називаються знаки для позначення чисел?  (Цифри).

 

V. Повторення та закріплення нового матеріалу.

1. Відповідність предметів цифрі.

- Наступна їжа – сало. Його полюбляють їсти синички. Покладемо його до годівнички, коли виконаємо наступне завдання.

Гра «Мовчанка».

У кожного учня набір кружечків. Учитель показує цифру, а учні повинні покласти відповідну кількість кружечків.

- Ось і сало поклали до годівнички. Тепер буде чим смакувати синичкам.

2. Робота в зошиті.

- Наступна їжа – насіння. До годівнички кладуть лише не смажене насіння. Для того, щоб його покласти, потрібно гарно написати в зошиті.

Написання паличок та елементу цифри 2.

 

Вправа для очей.

Лиш заплющимо ми очі,

Танцювати вони хочуть:

 

- Молодці! Тепер ви знаєте, що їдять пташки. Але ж пташки малюнків не їдять. Тому у нас є час все це назбирати до початку зими. Пташки вам будуть вдячні.

 

VI. Підсумок уроку.

- Що нового ви дізналися на уроці?

- Чи сподобався вам урок?

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 жовтня 2020
Переглядів
1286
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку