Урок з математики Тема: "Набуваємо досвіду" 1 клас

Про матеріал
Конспект уроку з математики 1 клас НУШ за підручником Бевз Тема: набуваємо досвіду Мета: повторити і закріпити вміння учнів про одиниці виміру метр, дециметр, додавати і віднімати розрядні числа та застосовувати ці вміння для розв’язання задач, прикладів; розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення; виховувати допитливість, доброзичливість, почуття товариськості і взаємодопомоги.
Перегляд файлу

Тема:   набуваємо досвіду

Мета:  повторити і закріпити вміння учнів про одиниці виміру метр, дециметр, додавати і віднімати розрядні числа та застосовувати ці вміння для розв’язання задач, прикладів; розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення;  виховувати  допитливість, доброзичливість, почуття товариськості  і взаємодопомоги.

Обладнання: підручник, презентація; малюнки.

Хід уроку

І.  Організація класу

- Продовжуємо наш робочий день і приступаємо до вивчення математики, перевірте чи все необхідне є у вас на парті (Підручник з математики, зошит, ручка), нічого зайвого не повинно бути.

ІІ.  Повідомлення теми і мети уроку:

- Ми з вами вирушаємо у подорож  до країни Математики.  На уроці ми будемо закріплювати навички додавання та віднімання розрядних чисел, розв’язувати задачі, приклади;

ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності

- Допоможе нам подорожувати цей потяг пречудовий. А яку він назву має? Хто з вас, діти, прочитає?

На дошці потяг з вагонами на яких великими літерами  написано слово:

       З – Н – А – Н – Н – Я

- Так,  наш потяг має назву «Знання» , а без знань не обійдеться жодна людина в світі. Запам’ятайте це, діти!

ІV.  Повторення і закріплення вивченого.

Усний рахунок:

- Щоб потрапити всім нам до вагонів, треба виконати  такі усні завдання..

  • Полічіть від 10 до 100 десятками.
  • Назвіть сусідів: 50, 40, 30.
  • Назвіть число: 6 дес.7 од.; 2 дес.2 од.; 9 дес; 10 дес;
  • Назвіть компоненти дії додавання та віднімання
  • Знайдіть суму чисел: 10 і 20;  30 і 50;   90 і 10.
  • Різницю чисел: 80 і 40;   50 і 10;  60 і 50.
  • Збільшити на 1числа : 12, 20, 30, 70.
  • Зменшити на 1 числа: 20, 15, 30.
  • Молодці!
  • Отже сідаємо в потяг і вирушаємо в подорож до цікавої і чарівної країни Математики.
  • І ось ми з вами наближаємось до  першої зупинки. Що вирушити далі нам потрібно пригадати що ми вивчали на попередньому уроці та  виконати завдання.
  1. Зупинка « Міри довжини»

- Пригадайте дітки, скільки сантиметрів у 1 метрі?

- Скільки сантиметрів у 1 дециметрі?

- Скільки дециметрів у одному метрі?

- Відкрийте підручник на сторінці 73 і подивіться на 1 завдання. Нам показано що 20 см це 10 см + 10 см а це дорівнює 1 дм + 1 дм, отже 20 см це ніщо інше, як 2 дм.

- Дивимося нижче, ми з вами вже пригадали що в 1 дм є 10 см, тоді скільки дециметрів у 30 сантиметрах? (3 дм)

- А скільки метрів становлять 20 дециметрів? (2 м)

- Переведіть у метри 50 дециметрів. (5 м)

- Молодці , завдання виконано, можна вирушати далі.

  1. Ось зупинка чарівна називається «Прикладна»

- Наступне наше завдання на Станції Прикладна буде розв’язати приклади. ( по черзі розв’язують і записують на дошку)

- Пропускаємо від попередньої класної роботи 4 клітиночки і в 5 починаємо писати вирази. Перші чотири записуємо в один стовпчик наступні – у другий, відстань між ними 5 клітиночок. Незабуваємо, що між рядками пропускаємо одну клітку!

20 + 10 = 30 10 + 40 = 50

90 – 50 = 40 50 – 20 = 30

70 – 60 = 10 60 – 20 = 40

60 + 20 = 80 30 + 10 = 40

- Молодці!. Вирушаємо далі.

  1. Зупинка « Веселинка »

- Ми прибули на зупинку Веселинку на якій ви трошки відпочинете і виконаєте фізкультхвилинку.

- Вирушаємо далі.

  1. Станція « Фруктовинка»

- Зараз ми знаходимося на найсмачнішій станції сьогоднішнього уроку! Тут нам треба виконати завдання 3 і знайти скільки ж фруктів у кошиках. Як ви бачите у кожному кошику є певна кількість фруктів, а нам потрібно цю кількість зменшити на 30 і порахувати що ж вийде.

  • 70 – 30 = 40 (7 – 3 = 4, а 70 – 30 = 40)
  • 60 – 30 = 30
  • 50 – 30 = 20
  • 90 – 30 = 60

- Один учень буде записувати на дошці, а всі інші в зошити.

  1. Наступна зупинка «  Вузлики до задачі»

Робота над задачею:

а) читання вчителем;

- В підручнику ви також бачите короткий запис до задачі, ця фігурна дужка показує нам що потрібно знайти скільки всього помідорів зібрали хлопці.

б) аналіз:

- Скільки помідорів зібрав Миколка?

- Скільки помідорів зібрав Василько?

- Що треба знайти?

- Яку дію будемо виконувати?

г) запис розв’язання задачі учнями в зошитах і на дошці;

-Хто запише задачу на дошці?

50 + 20 = 70 (п)

д) читання відповіді до задачі.

- Отже яка відповідь до задачі?

В. – 70 помідорів

- Записуємо.

  1. Наступна зупинка «Невідоме»

- На цій зупинці нашим завданням буде знайти невідомий доданок у поданих виразах під номером 5.

- Запам’ятайте! Щоб знайти невідомий доданок, треба від суми відняти відомий доданок.

- Невідоме другий доданок, перший доданок 60, сума 90. Згідно правила ми маємо виконати віднімання 90 – 60 = 30. Ми знайшли невідоме - 30. Цю дію віднімання ми виконуємо усно ( в голові) а в зошит записуємо вираз де замість квадратика пишемо знайдене число:

60 + 30 = 90;

аналогічно пояснюємо і наступні вирази;

40 + 20 = 60  20 + 50 = 70 70 + 10 = 80

- Молодці!  Як швидко і вправно ви справилися із завданнями. Час нашої подорожі вичерпано. Час повертатися додому і поки їдемо у потязі пограємо у ігри на кмітливість.

Я називатиму предмет, якщо він один то плескаємо в долоні один раз, якщо два – два рази.

Вухо, око, рот, нога, шия, ніс, рука, голова.

V.  Підсумок уроку

Ось зупинка наша – «Школа!»

Всі ви, діти – молодці,

Гарно працювали!

Але дзвоник пролунав,

Він мені і вам сказав,

Що урок вже час кінчати,

Треба йти відпочивати.

- Вдома ви виконаєте практичне завдання з підручника с.73 , де потрібно вирізати смужку паперу завдовжки 1 дм (10см), перегнути її навпіл, виміряти довжину отриманої смужки, і порахувати на скільки см ціла смужка довша за половину. Я обов’язково вас це запитаю на наступний урок!

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шульгіна Ірина Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Довжан Яна
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
12 лютого 2021
Переглядів
1655
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку