Тема: набуваємо досвіду
Мета: повторити і закріпити вміння учнів про одиниці виміру метр, дециметр, додавати і віднімати розрядні числа та застосовувати ці вміння для розв’язання задач, прикладів; розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення; виховувати допитливість, доброзичливість, почуття товариськості і взаємодопомоги.
Обладнання: підручник, презентація; малюнки.
Хід уроку
І. Організація класу
- Продовжуємо наш робочий день і приступаємо до вивчення математики, перевірте чи все необхідне є у вас на парті (Підручник з математики, зошит, ручка), нічого зайвого не повинно бути.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку:
- Ми з вами вирушаємо у подорож до країни Математики. На уроці ми будемо закріплювати навички додавання та віднімання розрядних чисел, розв’язувати задачі, приклади;
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
- Допоможе нам подорожувати цей потяг пречудовий. А яку він назву має? Хто з вас, діти, прочитає?
На дошці потяг з вагонами на яких великими літерами написано слово:
З – Н – А – Н – Н – Я
- Так, наш потяг має назву «Знання» , а без знань не обійдеться жодна людина в світі. Запам’ятайте це, діти!
ІV. Повторення і закріплення вивченого.
Усний рахунок:
- Щоб потрапити всім нам до вагонів, треба виконати такі усні завдання..
- Пригадайте дітки, скільки сантиметрів у 1 метрі?
- Скільки сантиметрів у 1 дециметрі?
- Скільки дециметрів у одному метрі?
- Відкрийте підручник на сторінці 73 і подивіться на 1 завдання. Нам показано що 20 см це 10 см + 10 см а це дорівнює 1 дм + 1 дм, отже 20 см це ніщо інше, як 2 дм.
- Дивимося нижче, ми з вами вже пригадали що в 1 дм є 10 см, тоді скільки дециметрів у 30 сантиметрах? (3 дм)
- А скільки метрів становлять 20 дециметрів? (2 м)
- Переведіть у метри 50 дециметрів. (5 м)
- Молодці , завдання виконано, можна вирушати далі.
- Наступне наше завдання на Станції Прикладна буде розв’язати приклади. ( по черзі розв’язують і записують на дошку) –
- Пропускаємо від попередньої класної роботи 4 клітиночки і в 5 починаємо писати вирази. Перші чотири записуємо в один стовпчик наступні – у другий, відстань між ними 5 клітиночок. Незабуваємо, що між рядками пропускаємо одну клітку!
20 + 10 = 30 10 + 40 = 50
90 – 50 = 40 50 – 20 = 30
70 – 60 = 10 60 – 20 = 40
60 + 20 = 80 30 + 10 = 40
- Молодці!. Вирушаємо далі.
- Ми прибули на зупинку Веселинку на якій ви трошки відпочинете і виконаєте фізкультхвилинку.
- Вирушаємо далі.
- Зараз ми знаходимося на найсмачнішій станції сьогоднішнього уроку! Тут нам треба виконати завдання 3 і знайти скільки ж фруктів у кошиках. Як ви бачите у кожному кошику є певна кількість фруктів, а нам потрібно цю кількість зменшити на 30 і порахувати що ж вийде.
- Один учень буде записувати на дошці, а всі інші в зошити.
Робота над задачею:
а) читання вчителем;
- В підручнику ви також бачите короткий запис до задачі, ця фігурна дужка показує нам що потрібно знайти скільки всього помідорів зібрали хлопці.
б) аналіз:
- Скільки помідорів зібрав Миколка?
- Скільки помідорів зібрав Василько?
- Що треба знайти?
- Яку дію будемо виконувати?
г) запис розв’язання задачі учнями в зошитах і на дошці;
-Хто запише задачу на дошці?
50 + 20 = 70 (п)
д) читання відповіді до задачі.
- Отже яка відповідь до задачі?
В. – 70 помідорів
- Записуємо.
- На цій зупинці нашим завданням буде знайти невідомий доданок у поданих виразах під номером 5.
- Запам’ятайте! Щоб знайти невідомий доданок, треба від суми відняти відомий доданок.
- Невідоме другий доданок, перший доданок 60, сума 90. Згідно правила ми маємо виконати віднімання 90 – 60 = 30. Ми знайшли невідоме - 30. Цю дію віднімання ми виконуємо усно ( в голові) а в зошит записуємо вираз де замість квадратика пишемо знайдене число:
60 + 30 = 90;
аналогічно пояснюємо і наступні вирази;
40 + 20 = 60 20 + 50 = 70 70 + 10 = 80
- Молодці! Як швидко і вправно ви справилися із завданнями. Час нашої подорожі вичерпано. Час повертатися додому і поки їдемо у потязі пограємо у ігри на кмітливість.
Я називатиму предмет, якщо він один то плескаємо в долоні один раз, якщо два – два рази.
Вухо, око, рот, нога, шия, ніс, рука, голова.
V. Підсумок уроку
Ось зупинка наша – «Школа!»
Всі ви, діти – молодці,
Гарно працювали!
Але дзвоник пролунав,
Він мені і вам сказав,
Що урок вже час кінчати,
Треба йти відпочивати.
- Вдома ви виконаєте практичне завдання з підручника с.73 , де потрібно вирізати смужку паперу завдовжки 1 дм (10см), перегнути її навпіл, виміряти довжину отриманої смужки, і порахувати на скільки см ціла смужка довша за половину. Я обов’язково вас це запитаю на наступний урок!