20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Виховний захід "Математична вікторина"

Про матеріал
І посадив Пірат принцесу Математику у в’язницю. І замкнув двері тієї в’язниці спеціальними замками. Діти ви хочете допомогти принцесі і визволити її з полону? Для цього треба розв’язати математичні завдання. Отже, вперед.
Перегляд файлу

Тема. Математична вікторина

Мета. Закріплювати математичні знання школярів; розвивати логічне мислення, просторову уяву, обчислювальні навички школярів ;виховувати інтерес і любов до математики.

Обладнання. Ребуси, завдання, ілюстративний матеріал.

Хід заняття

І. Організація класу. Емоційний настрій.

Вчитель.  Діти, сьогодні явам розповім таку історію. Якось одного разу Пірат капітан Флінт вирішив перелічити всі свої скарби, а рахував він дуже погано. Перерахував тричі і всі три рази отримував різні результати. Після того він дуже розлютився і вирішив викрасти принцесу Математику для допомоги.

(До класу заходить Пірат і веде принцесу Математику).

Пірат    Слухай мене уважно, принцеса, іди сюди, слухай мене, бо залишися у мене. Вирішив я перелічити всі свої скарби, але сам не зміг. Привів я тебе сюди, щоб допомогла мені в цій не легкій справі.

Принцеса математики.  Ні Пірат, не буду я тобі допомагати. Якби ти по – доброму попросив, а ти силоміць примусив мене сюди прийти, нічого в тебе не вийде.

 

Пірат Тоді залишишся тут. Будеш моєю полонянкою.

 

Принцеса математики.  Не можна мені тут лишатися. У світі починається без мене плутаниця. Я дуже потрібна і дорослим і дітям.

 

 Пірат  Я тобі не вірю.

 

Принцеса математики.   Тоді сам запитай у дітей.

 

Пірат Діти, навіщо потрібна вам математика? (Діти відповідають).

Пірат Якщо ти так потрібна людям, то й мені знадобишся. А щоб ти не змогла втекти, посаджу тебе до в’язниці.

 

ІІ Основна частина.

 

Вчитель.  І посадив Пірат принцесу Математику у в’язницю. І замкнув двері тієї в’язниці спеціальними замками. Діти ви хочете допомогти принцесі і визволити її з полону? Для цього треба розв’язати математичні завдання.

Отже, вперед.

 

У підземеллі Пірата — три темниці. В одній з них — принцеса Математика, у другій — Змій Горинич, а третя темниця порожня. Запам’ятайте найго­ловніше: на кожній темниці є напис, і всі ці написи говорять неправду.

На две­рях  було написано:

темниця І — «Тут принцеса Математика»,

темниця II — «Темниця III не порожня»,

темниця III — «Тут Змій Горинич».

Відгадайте, у якій вона темниці. Покажеш на двері, за якими Змій Горинич, — станете його обі­дом. Порожню темницю покажете — бути вам в ній в’язнем до кінця своїх днів!

 (Математика — в II темниці, III — порожня, а в І — Змій Горинич)

Сидить принцеса Математика у в’язниці. А на дверях – замки , щоб зняти замки, треба їх розкодувати, а для цього – розв’язати певні завдання.

Завдання 1

Зараз розділимось на  три команди. Прошу командам зайняти свої місця.

Я по черзі буду задавати запитання командам, а ви будете відповідати. Правильну відповідь журі буде оцінювати 2 балами, неправильну – 0. Якщо команда називає відповідь неправильну, то відповідає друга команда, або – навпаки. Отже, почали змагатися.

 

Вікторина

1 к. – Як називається число, яке отримуємо у результаті ділення? (Частка)

2 к. – Як називається число, яке отримуємо у результаті множення?  (Добуток)

3 к. – Як називається число, яке отримуємо у результаті віднімання?  (Різниця)

 

 

1 к. – Як знайти невідомий від’ємник?  (Треба від зменшуваного відняти різницю)

2 к. – Як знайти невідомий множник?  (Треба добуток поділити на відомий множник)

3 к. – Як знайти невідомий дільник?  (Треба ділене поділити на частку)

 

 

1 к.  Дівчинка задумала число. Якщо його зменшити у 6 разів, отримаємо 8. Яке число задумала дівчинка?   (48)

2 к. – Назвати звірів у такому порядку, щоб маса їхня збільшувалася: заєць, слон, мишка, тигр.   (Мишка, заєць, тигр, слон)

3 к. – Двоє грали у шахи 2 години. Скільки часу грав кожен шахіст?  (2 години)

 

 

1 к. – Назвати найменше двоцифрове число.  (10)

2 к. – У числі 325 закресли цифру 2. На скільки зменшилось число?  (325-35=290)

3 к. – До двоцифрового числа ліворуч приписати цифру 5. На скільки збільшилося число?  (На 500)

 

 

1 к. – Бублик розрізали на 3 частини. Скільки розрізів зробили?  (2)

2 к. – Скільки кінців у двох палок?  (4)

3 к. - Маса ящика з яблуками 9 кг. Маса пустого ящика один кілограм. Яка масса яблук?   (8 кг)

 

 

1 к. – Мішок з картоплею важить 51 кг. Сама картопля 48 кг. Яка маса мішка?   (3 кг)

2 к. Якщо цю цифру перевернути догори ногами, то вона зменшиться на 3. Що це за цифра?    (9)

3 к.  Яка математична фігура не має жодного кута, початку і кінця?   (Коло)

 

 

1 к. Горіло 7 свічок, вітром 3 свічки задуло. Скільки свічок залишилося?  (3 свічки, 4 — згоріли)

2 к.  У мами 7 синів. У кожного з них є 1 сестра. Скільки всього дітей у сім’ї?  (8)

3 к. На грядці сиділо 6 горобців. До них прилетіло ще 4 горобці. Кіт підкрав­ся і піймав одного горобця. Скільки горобців залишилося на грядці?  (Жо­дного)

 

 

1 к.  Що важче: 1 кг заліза чи 1 кг вати?

2 к. Скільки горошин ввійде в стакан?  (Жодної, вони ніг не мають)

3 к. Скільки горобець зробить кроків за 7 років?  (Жодного, він стрибає)

 

 

1 к.    Назвіть три дні підряд, не називаючи днів тижня, чисел. (Відповідь: вчора, сьогодні, завтра ). 
2 к.  Летіла стая гусей: два попереду, один позаду, два позаду, один попереду. Скільки було гусей? (3)
3 к.  Горіло п’ять свічок, три потухло. Скільки залишилось свічок? (2)

 


1 к.  На гілці сиділо вісім горобців, потім прилетіло ще чотири, а полетіло шість. Скільки стало горобців? (6)
2 к.  Скільки років Кості, якщо до його років  ще додати вісім і ще один, то буде одинадцять років. (2)
3 к. В нашому класі всього 42 учнівських міста. Спочатку навчального року у нас було 19 хлопчиків і 18 дівчаток, а потім до нас прийшли ще 4 дівчинки. Чи вистачить учнівських міст для всіх учнів нашого класу? (Да)
 


1 к.  Колоду завдовжки 5 м потрібно розпиляти на поліна завдовжки 1 м. Скільки треба зробити розрізів? (4)
2 к.   В рамках двадцяти назвати число, в якому число одиниць на 7 більше, ніж його десятків. (Відповідь: 18). 
3 к. . Написати двохзначне число, в якому число десятків на 9 більше числа одиниць. (Відповідь: 90). 

 


1 к. . Я провів у бабусі понеділок, вівторок, середу і четвер, а моя сестра в цю ж неділю – середу, четвер, п’ятницю і суботу. Скільки всього днів ми гостювали у бабусі? (Відповідь: 6 днів). 
2 к. .  Мама купила мені 4 стрічки червоного і блакитного кольору. Червоних стрічок було більше ніж блакитних. Скільки стрічок кожного кольору купила мама? (3 і 1)
3 к.   Яке найменше число однакових паличок потрібно взяти, щоб за допомогою їх скласти  3 квадрати? (Відповідь: 10 паличок.). 
 

Вчитель.  Перший замок зняти було досить непросто. А тепер подивимося, чи зможете ви зняти другий замок. Для цього вам доведеться розгадати ребуси

Завдання 2

Ребуси:

  1. Ромб
  2. Мінус
  3. Задача
  4. Квадрат
  5. Трикутник
  6. Сто
  7. Сім
  8. Множник
  9. Одиниця
  10. Дев’ять
  11. Сума
  12. Різниця
  13. Відрізок
  14. Циркуль
  15. Коло

 

 

 

Яка команда найбільше розгадає ребусів за 3 хвилини

 

 

Завдання 3

 

Хто більше назве речей

  • Напишіть предмети, які мають форму кола.
  • Напишіть предмети, які мають форму прямокутника
  • Напишіть предмети, які мають форму трикутника.

Завдання 4

Учасникам команд потрібно доповнити до кожного числа потрібне число, щоб утворилася потрібна сума.

 

125 + … = 250      365 - … = 270

90 + … = 180 120 - … = 30 

45 + … = 95 398 - … = 373 

36 + … = 120  226 - … = 130 

654 + … = 700 94 - … =  26

 

68 + … = 110        220 - … = 155

296 + … = 330 625 - … = 530  

87 + … = 180 180- … =  90

348 + … = 390 369 - … = 210

25 + … = 95 69 - … = 45

 

36 + … = 90  390 - … = 255

263 + … = 330 96 - … = 45

54 + … = 150  550 - … = 460

139 + … = 220 634 - … = 554

652 + … = 720 195 - … = 126

 

Задачі

 

1 к.  Рибалка спіймав 756 рибин: окуні становили 2/3  , карасі – 1/4

 всієї риби, а решту – щуки. Скільки окремо спіймав рибалка окунів, карасів і щук.

 

   Розв’язання:    1) 756:3·2=504(р.) рибалка спіймав окунів

                            2)756:4·1=189(р.) рибалка спіймав карасів

                            3)504+189=693(р.) рибалка спіймав окунів і карасів разом

                            4) 756-693=63(р.) рибалка спіймав щук)

 

2 к.  Рибалка спіймав 840 рибин: 1/7   становили

 лящі, 1/4 всієї риби – скумбрія, а решту -

 товстолобик. Скільки окремо кожної риби спіймав рибалка?

Розв’язання:      1) 840:7·1=120(р.) рибалка спіймав лящів

2) 840:4 ·1=210(р.) рибалка спіймав скумбрій

3) 120+210=330(р.) рибалка спіймав лящів і скумбрій разом

4) 840-330=510 (р.) рибалка спіймав товстолобиків

3 к.  Рибалка спіймав 640 рибин: красноперки становили  3/5  , карасі – 1/8

 всієї риби, а решту – лящі. Скільки окремо спіймав рибалка окунів, карасів і лящів.

 

Розв’язання:       1) 640:5·3=384(р.) рибалка спіймав красноперок

                            2)640:8·1=80(р.) рибалка спіймав карасів

                            3)384+80=464(р.) рибалка спіймав окунів і карасів разом

                            4) 600-464=137(р.) рибалка спіймав лящів

ІІІ Заключна частина.Підсумки.

Нарешті ми відкрили всі замки. Залишилося найцікавіше – дізнатися, яка команда найкмітливіша і найвинахідливіша. Поки журі підбиває підсумки, я хочу звернути вашу увагу на вислови видатних вчених про таку чудову науку, як математика.

 “Математику тому вивчати слід, що вона розум до ладу приводить”                       М. Ломоносов.

“ Математика – наука, яка вимагає найбільше фантазії”

                                            С. Ковалевська.

 Діти, як ви їх розумієте? ( Діти висловлюють свої думки за технологією “ Мікрофон”

 

ІV. Оголошення результатів. Нагородження команд

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

15 · 4  + 40 =       

80000 : 10 =

24 · 4  – 6 =        

7000 · 100 =

720 : 9 – 20 =     

500 · 10 : 100 =

 

 

 

 

23 · 3 – 9 =        

260000 : 100 =

33 · 2 + 34 =         

500 · 10 · 10 =  

240 : 3 – 10  =       

180 · 100 =                      

 

 

 

 

20 · 5 – 30 =

120000 : 100 =

44 · 5 + 30 =

900 · 10 · 100 =

300 : 5 – 10 =

195 · 100 =

 

 

 

Картинки по запросу ребуси з математики для 1-4 класів

 

Картинки по запросу ребуси з математики для 1-4 класів

 

 

 

 

 

 

Рибалка спіймав 756 рибин: окуні становили 2/3  , карасі – ¼  всієї риби, а решту – щуки. Скільки окремо спіймав рибалка окунів, карасів і щук.

 

 

 

Рибалка спіймав 840 рибин: 1/7   становили  лящі, 1/4 всієї риби – скумбрія, а решту - товстолобик. Скільки окремо кожної риби спіймав рибалка?

 

 

Рибалка спіймав 640 рибин: красноперки становили  3/5  , карасі – 1/8 всієї риби, а решту – лящі. Скільки окремо спіймав рибалка окунів, карасів і лящів.

 

 

125 + … = 250                                365 - … = 270

90 + … = 180 120 - … = 30 

45 + … = 95 398 - … = 373 

36 + … = 120  226 - … = 130 

654 + … = 700 94 - … =  26

 

 

 

 

68 + … = 110  220 - … = 155

296 + … = 330 625 - … = 530  

87 + … = 180 180- … =  90

348 + … = 390 369 - … = 210

25 + … = 95 69 - … = 45

 

 

 

 

36 + … = 90  390 - … = 255

263 + … = 330 96 - … = 45

54 + … = 150  550 - … = 460

139 + … = 220 634 - … = 554

652 + … = 720 195 - … = 126

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

Похожее изображение

 

docx
Додано
29 березня
Переглядів
96
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку