Тема. Літр. Задачі на знаходження невідомого доданка, на різницеве порівняння чисел.
Мета: познайомити дітей з одиницею міскості – літром, показати на практиці використання літра; закріпити знання додавання і віднімання в межах 10; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять; виховувати любов до математики. активізувати знання дітей про властивості рідини, виховувати бережливе ставлення до води.
ВІДДІЛ ОСВІТИ ПОКРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ
РОДИНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІ СТУПЕНІВ № 36
Урок з математики у 1 класі
«Літр. Задачі на знаходження невідомого доданка,
на різницеве порівняння чисел»
(Розробка уроку із застосуванням кейс-технологій)
Підготувала
Голованьова Лариса
Олександрівна,
вчитель початкових класів Родинської загальноосвітньої
школи І-ІІ ст. №36
м. Покровськ, 2017
Тема. Літр. Задачі на знаходження невідомого доданка, на різницеве порівняння чисел.
Мета: познайомити дітей з одиницею міскості – літром, показати на практиці використання літра; закріпити знання додавання і віднімання в межах 10; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять; виховувати любов до математики. активізувати знання дітей про властивості рідини, виховувати бережливе ставлення до води.
Обладнання: підручник, демонстраційні картинки, відеоролик, скляні банки місткістю 1 л, 0,5 л, скляна ваза і глечик.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
І. Організаційний момент
Вчитель: Продзвенів дзвінок.
Ми розпочинаємо наш урок.
Допитливі в класі діти
Про все хочуть знати на світі.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Гра «Дуель»
Вчитель: Виберіть собі опонента.
Перший учень називає число від 2 до 10, другий – називає склад цього числа.
2. Гра « Хто швидше?»
На дошці приклади із зображенням сніжинок і краплинок. Розв’язати приклади і покласти їх у потрібну ємкість
Вчитель: Гру закінчено. Всі приклади розв’язано, але це завдання не тільки на знання математики, але і на уважність.
Як можна було зібрати опади, не розв’язуючи прикладів?
Хто був уважним?
Очікувані відповіді дітей:
У решето – сніжинки, а у відро – краплинки. Тому що в решето краплинки не покладеш.
3. Каліграфічна хвилинка «Капітошка»
Вчитель:Через кожні дві клітинки намалюйте коло і утворіть з нього казкового героя.
Хто такий Капітошка? З чого він утворився?
4. Розв’язання віршованих задач (Додаток 3)
Вчитель: Веселка в небі вигравала,
2 кольори малечі дала
І стала смужки рахувать.
Залишилось у неї…(п’ять)
Дощ веселий прискакав
Всім краплинки роздавав
Вірі – 5, мені – чотири.
Скільки разом? Полічили? (дев’ять)
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку
Вчитель: Сьогодні на уроці ми познайомимось з одиницею вимірювання місткості – літром. За допомогою такої мірки будемо вимірювати кількість рідини у різних посудинах.
Вчитель: Що таке рідина? Давайте відгадаємо загадку про одну речовину.
Що прозоре, прохолодне,
Напува кого завгодно?
Вмиє дуже-дуже чисто
Малюка, машину й місто? (Вода)
Вчитель: Давайте згадаємо, що вже знаємо про воду, переглянувши це відео. Будьте уважні. https://www.youtube.com/watch?v=qhA1wIbAKT0
(Перед дітьми ваза скляна та скляний глечик однакової місткості)
Для того, щоб сказати точно, де води більше або де менше, треба воду виміряти в обох посудинах. Для цього існує одиниця вимірювання рідини – літр. 1 літр води може бути налитий в банку, кружку, кухоль. Але кількість води – 1л всюди однакова (демонстрація ємкостей з водою). - Давайте перевіримо моє твердження. Подивіться, на столі посуд різної ємкості . Давайте визначимо кількість води в них.
Є посуд місткість якого більша 1 л - це 3л, 2л і менше – півлітра тощо.
Фізхвилинка
Милися качаточка у воді
Чистив бусол пір’ячко у гнізді,
Гусоньки купалися у річці
Трави умивалися у росі,
Сонечко з-за хмароньки вигляда
Хоче умиватися. Де ж вода?
Вчитель: У якому вигляді зустрічалася вода у нашій фізхвилинці?
Складання задач за малюнком.
Вчитель: Відкрийте свої підручники на сторінці 75
Погляньте на малюнок під номером 1
( У лійці було 2 л води, а у відрі 6л води. Скільки всього літрів води у лійці і у відрі разом?)
7-2=5(л) (Запис у зошит)
(У великій каністрі було 7 л бензину у малій невідомо, але відомо,що всього було 10л. Скільки літрів бензину у малій каністрі?)
Вчитель: Попрацюйте з цікавими трикутниками №3, стор. 75 разом із сусідом по парті.
Розв’язання прикладів №3 стор. 73
1 варіант – верхній рядок
2 варіант – нижній рядок.
Вчитель: Що вдалося вам на уроці ?
Висновок
Очікуванні результати:
Отримані результати співпали з очікуваними.
Використані джерела