12 липня о 18:00Вебінар: Формування історичних уявлень учнів: практичні поради вчителю

Урок з математики у 1 класі «Літр. Задачі на знаходження невідомого доданка, на різницеве порівняння чисел» (Розробка уроку із застосуванням кейс-технологій)

Про матеріал

Тема. Літр. Задачі на знаходження невідомого доданка, на різницеве порівняння чисел.

Мета: познайомити дітей з одиницею міскості – літром, показати на практиці використання літра; закріпити знання додавання і віднімання в межах 10; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять; виховувати любов до математики. активізувати знання дітей про властивості рідини, виховувати бережливе ставлення до води.

Перегляд файлу

ВІДДІЛ ОСВІТИ ПОКРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

РОДИНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІ СТУПЕНІВ № 36

 

 

 

 

 

Урок з математики у 1 класі

«Літр. Задачі на знаходження невідомого доданка,

на різницеве порівняння чисел»

(Розробка уроку із застосуванням кейс-технологій)

 

 

 

 

 

 

 

      Підготувала

Голованьова Лариса

Олександрівна,

вчитель початкових класів Родинської загальноосвітньої

школи І-ІІ ст. №36

 

 

 

 

 

м. Покровськ, 2017

 

Тема. Літр. Задачі на знаходження невідомого доданка, на різницеве порівняння чисел.

Мета: познайомити дітей з одиницею міскості – літром, показати на практиці використання літра; закріпити знання додавання і віднімання в межах 10; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять; виховувати любов до математики.    активізувати знання дітей про  властивості рідини, виховувати бережливе ставлення до води.

Обладнання: підручник, демонстраційні картинки, відеоролик, скляні банки місткістю 1 л, 0,5 л, скляна ваза і глечик.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

 

І. Організаційний момент

Вчитель: Продзвенів дзвінок.

               Ми розпочинаємо наш урок.

               Допитливі в класі діти

               Про все хочуть знати на світі.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Гра «Дуель»

Вчитель: Виберіть собі опонента.  

Перший учень називає число від 2 до 10, другий – називає склад цього числа.

2. Гра « Хто швидше?» 

На дошці приклади із зображенням сніжинок і краплинок. Розв’язати приклади і покласти їх у потрібну ємкість

Вчитель: Гру закінчено. Всі приклади розв’язано, але це завдання  не тільки на знання математики, але і на уважність.

Як можна було зібрати опади, не розв’язуючи прикладів?

Хто був уважним?

Очікувані відповіді дітей:

У решето – сніжинки, а у відро – краплинки. Тому що в решето краплинки не покладеш.

3. Каліграфічна хвилинка «Капітошка» 

Вчитель:Через кожні дві клітинки намалюйте коло і утворіть з нього казкового героя.

                             

 

 

 

Хто такий Капітошка? З чого він утворився?

4. Розв’язання віршованих задач (Додаток 3)

Вчитель:  Веселка в небі вигравала,

         2 кольори  малечі дала

         І стала смужки рахувать.

        Залишилось у неї…(п’ять)

Дощ веселий прискакав

Всім краплинки роздавав

Вірі – 5, мені – чотири.

Скільки разом? Полічили? (девять)

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

Вчитель: Сьогодні на уроці ми познайомимось з одиницею вимірювання місткості – літром. За допомогою такої мірки будемо вимірювати кількість рідини у різних посудинах.

  1. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу

Вчитель: Що таке рідина? Давайте відгадаємо загадку про одну речовину.

Що прозоре, прохолодне,

Напува кого завгодно?

Вмиє дуже-дуже чисто

Малюка, машину й місто? (Вода)

Вчитель: Давайте згадаємо, що вже знаємо про воду, переглянувши це відео. Будьте уважні. https://www.youtube.com/watch?v=qhA1wIbAKT0

  • Які властивості води були показані у відео?
  • Чому вода вважається основним джерелом життя?
  • В яких станах зустрічається рідина у природі?
  • Які рідкі речовини використовуємо у повсякденному житті?
  • Чи всі вони безпечні?

(Перед дітьми  ваза скляна та скляний глечик однакової місткості)

  • В якому посуді води більше?
  • Чому ви так вважаєте?
  • Як можна це довести?

Для того, щоб сказати точно, де води більше або де менше, треба воду виміряти в обох посудинах. Для цього існує одиниця вимірювання рідини – літр. 1 літр води може бути налитий в банку, кружку, кухоль. Але кількість води – 1л всюди однакова (демонстрація ємкостей з водою). - Давайте перевіримо моє твердження. Подивіться, на столі посуд різної ємкості . Давайте визначимо кількість води в них.

Є посуд місткість якого більша 1 л - це 3л, 2л і менше – півлітра тощо.

Фізхвилинка

Милися качаточка у воді

Чистив бусол пір’ячко у гнізді,

Гусоньки купалися у річці

Трави умивалися у росі,

Сонечко з-за хмароньки вигляда

Хоче умиватися. Де ж вода?

Вчитель: У якому вигляді зустрічалася вода у нашій фізхвилинці?

  1. Закріплення вивченого матеріалу
  1. Робота за підручником.

Складання задач за малюнком.

Вчитель: Відкрийте свої підручники на сторінці 75

Погляньте на малюнок під номером 1

  • Як ви бачите посудини на малюнку різні, але всі вони місткістю 1 л. Куб із 1дм=1л
  • Погляньте на малюнок справа у вправі під номером два.
  • Скільки літрів води у мисці?
  • А у відрі? Яке запитання стоїть у задачі? Прочитайте його.
  • Яку дію виберемо для розв’язку? (10 - 3=7 (л))
  • Погляньте на малюнок зліва у вправі під номером два.
  • Складіть умову задачі і усно розв’яжіть її.

( У лійці було 2 л води, а у відрі 6л води. Скільки всього літрів води у лійці і у відрі разом?)

  • А тепер подивіться вправу під номером чотири, на малюнок зліва. Складемо задачу.
  • Скільки літрів води у глечику?
  • Скільки всього літрів води?
  • Це ми знаємо. Це умова.
  • Яка умова?
  • Що невідомо?
  • Яке запитання?
  • Тож яким буде розв’язок цієї задачі?

7-2=5(л) (Запис у зошит)

  • Складіть умову до другого малюнка.

(У великій каністрі було 7 л бензину у малій невідомо, але відомо,що всього було 10л. Скільки літрів бензину у малій каністрі?)

  • Яким буде розв’язання  цієї задачі?
  1. Робота в парах.

Вчитель: Попрацюйте з цікавими трикутниками №3, стор. 75 разом із сусідом по парті.

  1. Самостійна робота.

Розв’язання прикладів №3 стор. 73

1 варіант – верхній рядок

2 варіант – нижній рядок.

 

  1. Підсумок уроку

Вчитель: Що  вдалося вам на уроці ?

  •                     Яка інформація була для вас новою?
  •                     Що на уроці ви зробили самостійно?
  •                     Чим  вимірюють рідину вдома ваші батьки?
  •                     Чи можна літрами виміряти заморожену воду? (


Висновок

Очікуванні результати:

  • Ознайомлення з новою одиницею місткості.
  • Закріплення  знань додавання і віднімання у межах 10.
  • Підвищення якості знань.
  • Розвиток самоосвітньої діяльності учнів
  • Активізація знань про властивості води.
  • Застосування набутих знань у повсякденному житті.
  • Розвиток логічного мислення, уваги.

Отримані результати співпали  з очікуваними.


Використані джерела

  1. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 1-4 класи (оновлена)2016-2017н.р.
  2. Математика 1 клас . Автор(и): Богданович М.В., Лишенко Г. П. Рік видання: 2012;
  3. Природознавство 1 клас. Автор: Т.Г.Гільберг, Т.В.Сак. 
  4. Інтернет ресурс(картинки)
  5. https://www.youtube.com/watch?v=qhA1wIbAKT0

 

 

 

 

docx
Додано
24 квітня 2018
Переглядів
3791
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку