Тема.Визначаємо час за годинником
Мета:
формування предметних компетентностей
узагальнити й систематизувати знання учнів про час та його вимірювання; удосконалювати обчислювальні навички додавання й віднімання двоцифрових чисел із переходом через розряд; систематизувати знання про одиниці вимірювання часу, пов’язані з обертанням небесних тіл: рік, місяць, доба; ознайомити з новими одиницями вимірювання часу: хвилиною, секундою, із співвідношеннями між одиницями вимірювання часу;
формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, ровивати пізнавальний інтерес;
комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;
соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;
загальнокультурної: розширити знання учнів про різноманітні види годинників;
розвивати вміння цінувати свій час та час інших людей.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: мультимедійний комплект.
Хід уроку
І Організація класу
Працюємо дружно,плідно ,сумлінно,
Щоб тему вивчити відмінно!
ІІ Актуалізація опорних знань
44 60 44 60
ІІІ. Основна частина
Справно йде, хоч ніг не має,
«Цоки-цок!» усім співає .
І секунди, і хвилини
Він рахує щогодини.
(Годинник)
Час визначається за годинником. Розгляньте макет.
- У годинника обов'язково є дві стрілочки: коротка і довга.
- Коротка стрілка називається годинною.
- Скільки годин пройде, якщо вона зробить повний оберт? (12 годин) -Якщо мала стрілка зробить 2 повні оберти, то скільки пройде годин? (24 години або доба)
-Тому на годиннику 12 поділок, позначених цифрами, адже 12 і 12 — це 24, тобто 12 годин — це лише півдоби.
За добу годинникова (коротша) стрілка проходить циферблат двічі. (Демонстрація за моделлю годинника.)
Тому на кожній цифрі вона буває за добу двічі, тож буває, скажімо, дев’ята година ранку, коли ви вже в школі, а буває й дев’ята вечора, коли час лягати спочивати. Це вже час, коли доба от-от скінчиться, — двадцять перша година доби.
- Ранок, день, вечір, ніч становлять добу
- Коли мала стрілка проходить від однієї поділки до наступної, проходить година.
-Велика стрілка називається хвилинною. Одна година становить 60 хвилин.
- Є ще секундна стрілка. Повний оберт вона робить за 1 хвилину, або за 60 секунд.
-Діти, розгляньте таблицю(с.72) із одиницями часу, прочитайте, як вони пов'язані:
4. Колективне виконання завдання. Арабські та римські цифри(с.73)
5. Фізкультхвилинка.
6. Формування вміння розв’язувати рівняння. Виконання індивідуальних завдань біля дошки з подальшою колективною перевіркою.
Завдання. Розв’яжи рівняння. Знайди суму коренів рівнянь.
7. Рухлива вправа.
А будив їх живий будильник. Догадайтесь хто це?
Хто співає на паркані у червоному жупані й чобітку: «Ку-ку-рі-ку!»?
На початку XVI ст. нюрнберзький винахідник змайстрував кишенькового годинника. Через півстоліття винайшли хвилинну стрілку, а ще через 200 років — секундну.
Квітковий годинник — це не вигадка! І він не один.
В природі безліч квіток, і за кожною з них можна визначати досить точний час доби. Як працюють квіткові годинники? Все просто. Кожна квіточка має свій час, коли її пелюстки відкриваються і закриваються. Із дня удень цей процес відбувається в один і той же час.
Якщо Ти хочеш прокинутися дуже рано, наприклад, о 4-5-й годині ранку, то цикорій (або, як кажуть в народі, петрові батоги), шипшина і мак складуть тобі компанію.
За ними про початок нового дня сповіщають квіти картопельки і льону — о 6-7-й годині. А от біле латаття — квіточка, яка любить поспати довше. Вона відкриває свої пелюсточки о 7-8-й годині ранку. Ще пізніше прокидається кислиця — о 9-й годині.
ІV. Заключна частина
#6 (1 стовпчик)(фронтально)
Рефлексія
Домашнє завдання №6(3 стовпчик),розв’язати рівняння