Урок з математики у 3 класі на тему: "Визначаємо час з годинником"

Про матеріал
Тема.Визначаємо час за годинником Мета: формування предметних компетентностей узагальнити й систематизувати знання учнів про час та його вимірювання; удосконалювати обчислювальні навички додавання й віднімання двоцифрових чисел із переходом через розряд; систематизувати знання про одиниці вимірювання часу, пов’язані з обертанням небесних тіл: рік, місяць, доба; ознайомити з новими одиницями вимірювання часу: хвилиною, секундою, із співвідношеннями між одиницями вимірювання часу; формування ключових компетентностей: уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, ровивати пізнавальний інтерес; комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів; соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату; загальнокультурної: розширити знання учнів про різноманітні види годинників; розвивати вміння цінувати свій час та час інших людей. Тип уроку: комбінований.
Перегляд файлу

Тема.Визначаємо час за годинником

Мета:  

формування предметних компетентностей

узагальнити й систематизувати знання учнів про час та його вимірювання; удосконалювати обчислювальні навички додавання й віднімання двоцифрових чисел із переходом через розряд; систематизувати знання про одиниці вимірювання часу, пов’язані з обертанням небесних тіл: рік, місяць, доба; ознайомити з новими одиницями вимірювання часу: хвилиною, секундою, із співвідношеннями між одиницями вимірювання часу;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, ровивати пізнавальний інтерес;

комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

загальнокультурної: розширити знання учнів про різноманітні види годинників;

розвивати вміння цінувати свій час та час інших людей.

Тип уроку: комбінований.

 

 Обладнання:  мультимедійний комплект.

Хід уроку

І Організація класу

Працюємо дружно,плідно ,сумлінно,

Щоб тему вивчити відмінно!

 ІІ  Актуалізація опорних знань

  • Каліграфічна хвилинка

44    60   44    60

  • Охарактеризуйте ці числа.

ІІІ. Основна частина

  1. Повідомлення теми і мети уроку .Загадка.

Справно йде, хоч ніг не має,

«Цоки-цок!» усім співає .

І секунди, і хвилини

Він рахує щогодини.

(Годинник)

  • Який висновок можна зробити? (Що ми сьогодні на уроці говоримо про годинник, час)
  1. Мотивація навчальної  діяльності («Мікрофон»)
  • А для чого нам потрібно вміти визначати час за годинником? Орієнтуватися в часі?
  1. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
  • Робота з підручником (с.72-73)
  • Робота з макетом годинника

Час визначається за годинником. Розгляньте макет.
- У годинника обов'язково є дві стрілочки: коротка і довга.
- Коротка стрілка називається годинною.

- Скільки годин пройде, якщо вона зробить повний оберт? (12 годин) -Якщо мала стрілка зробить 2 повні оберти, то скільки пройде  годин? (24 години або доба)

-Тому на годиннику 12 поділок, позначених цифрами, адже 12 і 12 — це 24, тобто 12 годин — це лише півдоби.
За добу годинникова (коротша) стрілка проходить циферблат двічі. (Демонстрація за моделлю годинника.)
Тому на кожній цифрі вона буває за добу двічі, тож буває, скажімо, дев’ята година ранку, коли ви вже в школі, а буває й дев’ята вечора, коли час лягати спочивати. Це вже час, коли доба от-от скінчиться, — двадцять перша година доби.

- Ранок, день, вечір, ніч становлять добу
- Коли мала стрілка проходить від однієї поділки до наступної, проходить година.

-Велика стрілка називається хвилинною. Одна година становить 60 хвилин.

- Є ще секундна стрілка. Повний оберт вона робить за 1 хвилину, або за 60 секунд.

-Діти, розгляньте таблицю(с.72) із одиницями часу, прочитайте, як вони пов'язані:
 

 

 

 

 

 

4. Колективне виконання завдання. Арабські та римські цифри(с.73)

5. Фізкультхвилинка.

 

 

 

 

6. Формування вміння розв’язувати рівняння.  Виконання індивідуальних завдань біля дошки з подальшою колективною перевіркою.

Завдання. Розв’яжи рівняння. Знайди суму коренів рівнянь.

7. Рухлива вправа.

  • Ознайомлення із видами годинників
  • Ми звикли до годинника. Вже й не віриться, що в давнину люди не знали його. А такий час був. Наші далекі предки розпізнавали лише ніч, ранок, день і вечір.

А будив їх живий будильник. Догадайтесь хто це?

Хто співає на паркані у червоному жупані й чобітку: «Ку-ку-рі-ку!»?

  1. Сонячний годинник. Люди вкопали палицю в землю, обвели її колом і стали спостерігати за рухом тіні від неї. Але вночі сонця немає і тіні також ми не побачимо. 
  2. Водяний годинник . У високий і вузький скляний посуд з дірочкою біля дна наливалася вода. Крапля за краплею вона текла із отвору. Води в посудині ставало все менше. На стінках посудини були зроблені рисочки — відмітки, які показували, скільки часу минуло відтоді, коли в посуд налили воду. Водяний годинник був теж незручним, тому що треба було постійно доливати воду в порожній посуд.
  3. Пісочний годинник. Стали люди голову ламати, як придумати годинник, щоб він однаково точно показував час і вдень, і вночі, і взимку, і влітку, і в будь-яку погоду. І придумали. У цьому годиннику немає ні стрілок, ні кружка з цифрами, ні зубчатих коліщат усередині. Зроблені вони із скла. Два скляних пузирчики з'єднані разом з тонесеньким отвором. Всередині — пісок. Коли годинник працює, пісок з верхнього пузирчика сиплеться в нижній. Висипався пісок — це означає, що минуло 1, 3, 5, 10 хвилин. Годинник перевертають, і рахунок часу продовжується. Пісочним годинником люди користуються і тепер. Наприклад, в поліклініках. За цим годинником хворі одержують лікарняні процедури. І ми в школі перевіряємо техніку читання.
  4. Механічний годинник. За переказами, перший механічний годинник з'явився у 996 році у німецькому місті Магдебурзі. Досі зберігся годинник на башті в Лондоні. Ще в XIII ст. він показував час мешканцям цього міста, показує й нині.

На початку XVI ст. нюрнберзький винахідник змайстрував кишенькового годинника. Через півстоліття винайшли хвилинну стрілку, а ще через 200 років — секундну.

  1. У місті Кривий Ріг є унікальний  найбільший у світі квітковий годинник. Діаметр циферблата - 22 метри, довжина годинникової стрілки становить близько 8 метрів, хвилинної стрілки - 12,5 метрів. Хід стрілок здійснює електронний механізм під циферблатом, який щохвилини пересуває стрілки. Над циферблатом розміщується електронна біжучий рядок, де відображається дата і температура повітря.

Квітковий годинник — це не вигадка! І він не один.

В природі безліч квіток, і за кожною з них можна визначати досить точний час доби. Як працюють квіткові годинники? Все просто. Кожна квіточка має свій час, коли її пелюстки відкриваються і закриваються. Із дня удень цей процес відбувається в один і той же час.

Якщо Ти хочеш прокинутися дуже рано, наприклад, о 4-5-й годині ранку, то цикорій (або, як кажуть в народі, петрові батоги), шипшина і мак складуть тобі компанію.

За ними про початок нового дня сповіщають квіти картопельки і льону — о 6-7-й годині. А от біле латаття — квіточка, яка любить поспати довше. Вона відкриває свої пелюсточки о 7-8-й годині ранку. Ще пізніше прокидається кислиця — о 9-й годині.

  1. Сучасний смарт - годинник

ІV. Заключна частина

#6  (1 стовпчик)(фронтально)

     Рефлексія

  • Чого навчилися на уроці?
  • Скільки годин триває доба?
  • Скільки хвилин має 1 година?
  • Що особливо сподобалось на уроці?

Домашнє завдання №6(3 стовпчик),розв’язати рівняння

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 січня 2023
Переглядів
1067
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку