ПІБ студента: Єрохіна Поліна Євеніївна
Група: 41-ПО
Дата: 24.09.2020
Клас: 4
Тема: Поняття «дріб». Чисельник і знаменник дробу. Складені задачі на знаходження частини від числа.
Мета:
освітня: ознайомити учнів з поняттям «дріб»; навчити читати і записувати дроби;
пояснити значення чисельника і знаменника дробу;
розвивальна: розвивати пам'ять, логічне мислення, увагу;
виховна: виховувати інтерес до вивчення математики.
Обладнання: підручник «Математика. 4 клас», тітонька Сова, аркуши у клітинку на кожного учня, гра «Дешифрувальник», математична казка «Як виникли дроби»
Література: Богданович М.В., Лишенко Г.П. «Математика. 4 клас» (Київ, «Генеза», 2015р)
Тип уроку: комбінований.
Перебіг уроку
1. Організаційний момент
1.1. Привітання.
– Добрий день! Мене звати Поліна Євгеніївна, і сьогодні я проведу у вас урок математики.
1.2. Перевірка готовності до уроку.
─ Діти, перевірте будь ласка, чи у всіх на парті лежать ручка, простий олівець,окремий аркуш у клітинку, зошит та підручник? Якщо так - підніміть вгору руки, якщо є зайве - приберіть, будь ласка.
1.3. Налаштування на роботу.
- Діти, вирівняйте спини, покладіть руки на парту, підніміть очі на мене та налаштуйте ваші антени(вуха). Налаштували? Тоді почнемо наш урок.
2. Контроль. Корекція. Закріплення знань учнів.
2.1. Усні обчислення.
1. 120:10, –4, •10, +150
Відповідь: 230
2. 24•10, :6, •100, :10
Відповідь: 400
3. 48:4, •3, -32, •25
Відповідь: 100
2.2. Графічний диктант
- Діти, для того, щоб продовжити наш урок нам потрібен транспорт, на якому ми будемо пересуватися від завдання до завдання. Тож, будь ласка, візьміть аркуш у клітинку, що лежить у вас на парті. Відступіть 6 клітин з правої сторони аркуша, поставте крапочку й від неї малюйте лінії по клітинкам. Слухайте мене уважно
Вліво 1 кл., вниз 2 кл., вправо 2 кл., вгору 2 кл., вліво 1 кл., вгору 1 кл., вліво 1 кл., вгору 1 кл., вправо 6 кл., вгору 1 кл., вліво 6 кл., вгору 1 кл., вліво 1 кл., вниз 1 кл., вліво 6 кл., вниз 1 кл., вправо 6 кл., вниз 1 кл., вліво 1 кл., вниз 1 кл., вліво 1 кл., вниз 1 кл., вліво 1 кл., вниз 1 кл., вліво 1 кл., вниз 1 кл., вліво 4 кл., вгору 2 кл., вліво 1 кл., вниз 1 кл., вліво 1 кл., вниз 2 кл., вправо 1 кл., вниз 1 кл., вправо 1 кл., вгору 1 кл., вправо 10 кл., вниз 1 кл., вправо 1 кл., вгору 1 кл., вправо 1 кл., вгору 2 кл., вліво 1 кл.
- Діти, який транспортний засіб в нас вийшов? (Кораблик). Правильно, сьогодні ми з вами будемо пересуватися на кораблі! Тож, всі на борт, беремо курс на вивчення нової теми.
3. Вивчення нового матеріалу.
3.1. Підготовка до вивчення нового матеріалу, повідомлення теми і мети заняття.
Гра «Дешифрувальник».
- А якої саме, зараз ми з вами і дізнаємося. Увага на дошку(екран). Вам потрібно розв’язати приклади, та розташувати приклади у порядку зростання відповідей та прочитати слово, яке буде назвою нашої теми уроку.
Р |
6 300:100:7•9=(81) |
О |
12 000:4000•7•10=(210) |
Б |
720:90•10•8=(640) |
И |
90•30:100•1000=(27 000) |
Д |
16•100:10:40=(4) |
- Яке слово вийшло? (Дроби). Отже, тема нашого уроку – Дроби. Саме сьогодні ми дізнаємося, що таке дріб, з чого він складається та навчимося розв’язувати задачі за допомогою дробів.
3.2. Слухання математичної казки «Як виникли дроби».
- Діти, тітонька Сова підготувала для вас цікаву казочку про дроби. Послухайте уважно.
У країні Математика, там, де ще не ступала нога людини, мешкали цифри. Але вони не мали своїх будиночків і жили в одному тісному помешканні, яке збудував старенький дідусь Нуль.
Одного погожого дня дві подружки Одиниця і Двійка вирушили на прогулянку.
- Мені вже набридло житии в цій старій тісній оселі, - зізналася Одиниця.
- І мені також, - відповіла Двійка.
- А давай побудуємо свій будинок!
- О! Це гарна ідея!
І заходилися вони будувати собі новее помешкання. Спочатку поміркували, як воно має виглядати. А згодом вирішили, що це обов’язково має бути двоповерховий просторий будинок. За порадами щодо будівництва звернулися до Мінуса. Він наддав багато слушних указівок, але найбільшу увагу приділив перекриттю між поверхами.
- Перекриття повинно бути міцним і рівним, - наголосив Мінус.
Подружки подякували за поради й почали будувати затишну оселю. Завдяки цінним указівкам, будівництво проходило швидко й весело.
І ось будинок споруджено. Не сперечаючись вирішили, що Одиниця буде житии на другому поверсі, а Двійка – на першому. І назвали вони свою споруду Дробом.
А згодом такі самі дроби почали будувати й інші цифри. Так і виникли звичайні дроби.
3.2. Опрацювання нового матеріалу.
- Діти, розгорніть підручник на сторінці 124 та подивіться у №761
На скільки рівних частин поділено кожний квадрат? Назви кожну незафарбовану частину квадратів. Скільки і яких частин у квадратах зафарбовано?
Відповідь: , , , ,
- Молодці, правильно! А тепер поплили на нашому кораблику до №762
Полічи, на скільки рівних частин поділено кожний круг. Скільки таких частин зафарбовано?
Відповідь: , , , ,
3.3. Первинне закріплення.
Гра «Чисельник – знаменник»
- Щоб запам’ятати, що таке чисельник і знаменник і не плутати їх, пограймо в гру. Якщо я називаю чисельник, піднімайте руки вгору – показуйте, що він записується вгорі. Якщо я називаю знаменник, - показуйте, що він пишеться внизу. Якщо показую риску дробу, складайте руки горизонтально.
- А тепер, давайте виконаємо №764 на сторінці 125. (Відповіді на дошці записують учні, 5 осіб)
Запиши дробом, яку частину кожного прямокутника зафарбовано.
Відповідь: , , , ,
Фізкультхвилинка
Раз – підняти руки вгору,
Два – нагнутися додолу.
Не згинайте, діти, ноги,
Як торкаєтесь підлоги.
Три, чотири – прямо стати,
Будем знову починати.
4. Розвиток математичних умінь та здібностей.
4.1. Розв’язування №763.
Запиши дроби, позначені точками.
Відповідь: , , , ,
4.2. Розв’язування №765
- Діти, а тепер поплили до №765. Виконайте самостійно у зошитах, а один бажаючий біля дошки.
Знайди кожного числа або величини: 320, 1600, 10 128, 2 км, 2 год, 4 ц.
Відповідь:
320 : 8 = 40
1600 : 8 = 200
10 128 : 8 = 1266
2 км : 8 = 2000 км : 8 = 250 м
2 год : 8 = 120 хв : 8 = 15 хв
4 ц : 8 = 400 кг : 8 = 50 кг
4.3. Розв’язування задачі №766
-Діти, а зараз ми розв’яжемо з вами задачу у №766. Прочитайте умову задачі.
У магазин привезли 2 т 4 ц крупів. Третину крупів придбав ресторан, а решту - розфасували в пакети по 4 кг. Скільки вийшло пакетів із крупами?
План розв’язання
Розв’язання
Відповідь: 400 пакетів з крупами вийшло.
- Молодці! Це була задача на знаходження частини від числа. Тітонька Сова вражена. Як швидко ви її розв’язали!
5. Підведення підсумків. Рефлексія.
- Що нового дізналися на уроці?
6. Домашнє завдання
№768, №769, с.126
Додаток