14 квітня о 18:00Вебінар: Як урізноманітнити вивчення французької мови в класі та дистанційно

Урок з математики у 4 класі на тему "Поняття дріб"

Про матеріал
Конспект уроку для 4 класу на тему "Поняття "дріб". Задачі на знаходження частини від числа". У конспекті надано відповіді на кожне завдання, містяться схеми та таблиці. додані ілюстрації. Урок побудовано методично правильно, з урахуванням вікових особливостей дітей. Урок містить цікаві завдання, казку, має місце введення казкового герою та уявного транспорту для пересування між завданнями.
Перегляд файлу

ПІБ студента: Єрохіна Поліна Євеніївна

Група: 41-ПО

Дата: 24.09.2020 

Клас: 4

Тема: Поняття «дріб». Чисельник і знаменник дробу. Складені задачі на знаходження частини від числа.

Мета:

 освітня: ознайомити  учнів з поняттям «дріб»; навчити читати і записувати дроби;

              пояснити значення чисельника і знаменника дробу;

 розвивальна: розвивати пам'ять, логічне мислення, увагу;

 виховна: виховувати інтерес до вивчення математики.

Обладнання: підручник «Математика. 4 клас», тітонька Сова, аркуши у клітинку на кожного учня, гра «Дешифрувальник», математична казка «Як виникли дроби»

Література: Богданович М.В., Лишенко Г.П. «Математика. 4 клас» (Київ, «Генеза», 2015р)

Тип уроку: комбінований.

Перебіг уроку

1. Організаційний момент

 1.1. Привітання.

– Добрий день! Мене звати Поліна Євгеніївна, і сьогодні я проведу у вас урок математики.

1.2. Перевірка готовності до уроку.

 ─ Діти, перевірте будь ласка, чи у всіх на парті лежать ручка, простий олівець,окремий аркуш у клітинку,  зошит та підручник? Якщо так - підніміть вгору руки, якщо є зайве - приберіть, будь ласка.

1.3. Налаштування на роботу.

- Діти, вирівняйте спини, покладіть руки на парту, підніміть очі на мене та налаштуйте ваші антени(вуха). Налаштували? Тоді почнемо наш урок.

 

2. Контроль. Корекція. Закріплення знань учнів.

2.1. Усні обчислення.

  • Гра «Математичні ланцюжки»
  • Діти, подивіться на дошку. До нас на урок з лісової школи  завітала мудра тітонька Сова (Додаток), яка підготувала вам завдання. Отож, обчисліть, будь ласка, та будьте пильними!

 

 1. 120:10, –4, •10, +150

    Відповідь: 230                           

 2. 2410, :6, •100, :10

    Відповідь: 400

 3. 48:4, •3, -32, •25

    Відповідь: 100

  • Молодці, діти! Ви всі впоралися із завдання тітоньки Сови.

2.2. Графічний диктант

- Діти, для того, щоб продовжити наш урок нам потрібен транспорт, на якому ми будемо пересуватися від завдання до завдання. Тож, будь ласка, візьміть аркуш у клітинку, що лежить у вас на парті. Відступіть 6 клітин з правої сторони аркуша, поставте крапочку й від неї малюйте лінії по клітинкам. Слухайте мене уважно

 

Вліво 1 кл., вниз 2 кл., вправо 2 кл., вгору 2 кл., вліво 1 кл., вгору 1 кл., вліво 1 кл., вгору 1 кл., вправо 6 кл., вгору 1 кл., вліво 6 кл., вгору 1 кл., вліво 1 кл., вниз 1 кл., вліво 6 кл., вниз 1 кл., вправо 6 кл., вниз 1 кл., вліво 1 кл., вниз 1 кл., вліво 1 кл., вниз 1 кл., вліво 1 кл., вниз 1 кл., вліво 1 кл., вниз 1 кл., вліво 4 кл., вгору 2 кл., вліво 1 кл., вниз 1 кл., вліво 1 кл., вниз 2 кл., вправо 1 кл., вниз 1 кл., вправо 1 кл., вгору 1 кл., вправо 10 кл., вниз 1 кл., вправо 1 кл., вгору 1 кл., вправо 1 кл., вгору 2 кл., вліво 1 кл.

- Діти, який транспортний засіб в нас вийшов? (Кораблик).  Правильно, сьогодні ми з вами будемо пересуватися на кораблі! Тож, всі на борт, беремо курс на вивчення нової теми.

 

3. Вивчення нового матеріалу.

3.1. Підготовка до вивчення нового матеріалу, повідомлення теми і мети заняття.

Гра «Дешифрувальник».

- А якої саме, зараз ми з вами і дізнаємося. Увага на дошку(екран). Вам потрібно розв’язати приклади, та розташувати  приклади  у порядку зростання відповідей та прочитати слово, яке буде назвою нашої теми уроку.

Р

6 300:100:7•9=(81)

О

12 000:4000•7•10=(210)

Б

720:90•10•8=(640)

И

90•30:100•1000=(27 000)

Д

16•100:10:40=(4)

 - Яке слово вийшло? (Дроби). Отже, тема нашого уроку – Дроби. Саме сьогодні ми дізнаємося, що таке дріб, з чого він складається та навчимося розв’язувати задачі за допомогою дробів.

3.2. Слухання математичної казки «Як виникли дроби».

- Діти, тітонька Сова підготувала для вас цікаву казочку про дроби. Послухайте уважно.

 У країні Математика, там, де ще не ступала нога людини, мешкали цифри. Але вони не мали своїх будиночків і жили в одному тісному помешканні, яке збудував старенький дідусь Нуль.

 Одного погожого дня дві подружки Одиниця і Двійка вирушили на прогулянку.

 - Мені вже набридло житии в цій старій тісній оселі, - зізналася Одиниця.

 - І мені також, - відповіла Двійка.

 - А давай побудуємо свій будинок!

 - О! Це гарна ідея!

 І заходилися вони будувати собі новее помешкання. Спочатку поміркували, як воно має виглядати. А згодом вирішили, що це обов’язково має бути двоповерховий просторий будинок. За порадами щодо будівництва звернулися до Мінуса. Він наддав багато слушних указівок, але найбільшу увагу приділив перекриттю між поверхами.

 - Перекриття повинно бути міцним і рівним, - наголосив Мінус.

 Подружки подякували за поради й почали будувати затишну оселю. Завдяки цінним указівкам, будівництво проходило швидко й весело.

 І ось будинок споруджено. Не сперечаючись вирішили, що Одиниця буде житии на другому поверсі, а Двійка – на першому. І назвали вони свою споруду Дробом.

 А згодом такі самі дроби почали будувати й інші цифри. Так і виникли звичайні дроби.

3.2. Опрацювання нового матеріалу.

- Діти, розгорніть підручник на сторінці 124 та подивіться у №761

      На скільки рівних частин поділено кожний квадрат? Назви кожну незафарбовану частину квадратів. Скільки і яких частин у квадратах зафарбовано?

Відповідь: , , , ,

 

- Молодці, правильно! А тепер поплили на нашому кораблику до №762

      Полічи, на скільки рівних частин поділено кожний круг. Скільки таких частин зафарбовано?

Відповідь: , , , ,

 

 

 

  • Розумнички! Отже, числа виду , , , , називають дробовими числами. Число - дріб, де 5 – чисельник, а 6 – знаменник дробу(Схема на дошці). Знаменник - число під рискою дробу - показує, на скільки рівних частин поділено ціле. Чисельник - число над рискою дробу - показує, скільки взято рівних частин цілого.

 

3.3. Первинне закріплення.

Гра «Чисельник – знаменник»

-  Щоб запам’ятати, що таке чисельник і знаменник і не плутати їх, пограймо в гру. Якщо я називаю чисельник, піднімайте руки вгору – показуйте, що він записується вгорі. Якщо я називаю знаменник, - показуйте, що він пишеться внизу. Якщо показую риску дробу, складайте руки горизонтально.

- А тепер, давайте виконаємо №764 на сторінці 125. (Відповіді на дошці записують учні, 5 осіб)

Запиши дробом, яку частину кожного прямокутника зафарбовано.

Відповідь: , , , ,

 

Фізкультхвилинка

Раз – підняти руки вгору,

Два – нагнутися додолу.

Не згинайте, діти, ноги,

Як торкаєтесь підлоги.

Три, чотири – прямо стати,

Будем знову починати.

 

4. Розвиток математичних умінь  та здібностей.

4.1. Розв’язування №763.

  • Для закріплення вивченого матеріалу, тітонька Сова пропонує вам виконати завдання №763 на сторінці 125. Розгорніть зошити, запишіть число та класна робота. Самостійно виконайте номер 763.

Запиши дроби, позначені точками.

Відповідь: , , , ,

4.2. Розв’язування №765

- Діти, а тепер поплили до №765.  Виконайте самостійно у зошитах, а один бажаючий біля дошки.

Знайди кожного числа або величини: 320, 1600, 10 128, 2 км, 2 год, 4 ц.

Відповідь:

 320 : 8 = 40

1600 : 8 = 200

10 128 : 8 = 1266

2 км : 8 = 2000 км : 8 = 250 м

2 год : 8 = 120 хв : 8 = 15 хв

4 ц : 8 = 400 кг : 8 = 50 кг

4.3. Розв’язування задачі №766

-Діти, а зараз ми розв’яжемо з вами задачу у №766. Прочитайте умову задачі.

У магазин привезли 2 т 4 ц крупів. Третину крупів придбав ресторан, а решту - розфасували в пакети по 4 кг. Скільки вийшло пакетів із крупами?

  • Про що йдеться в задачі? (Про крупи)
  • Скільки крупів привезли в магазин? (2 т 4 ц)
  • Скільки крупів придбав ресторан? (Третину)
  • Що нам відомо про решту крупів? (Їх розфасували в пакети по 4 кг)
  • Про що питається в задачі? (Скільки вийшло пакетів із крупами?)
  • Чи можемо одразу відповісти на питання задачі? (Ні)
  • Чому? (Тому що, не знаємо, скільки крупів придбав магазин)
  • Чи можемо дізнатися? (Можемо)
  • Якою дією? (Ділення)
  • Складіть приклад розв’язку (2 т 4 ц : 3 = 2400 кг : 3 = 800кг)
  • А тепер, знаючи, скільки крупів привезли в магазин і  скільки придбав магазин то, що за цими даними можна знайти? (Скільки розфасували пакетів)
  • Якою дією? (Віднімання)
  • Складіть приклад. (2400 - 800 = 1600 кг)
  • Знаючи, скільки пакетів з крупами розфасували і те, що їх розфасували по 4 кг,  то чи можемо відповісти на питання задачі? (Так)
  • Якою дією? (Ділення)
  • Складіть приклад. (1600 : 4 = 400 пак.)

План розв’язання

  • На скільки дій задача? (На 3)
  • Що знайдемо в 1-й дії? (Скільки крупів придбав магазин)
  • Якою дією? (Ділення)
  • Що знайдемо в 2-й дії? (Скільки розфасували)
  • Якою дією? (Віднімання)
  • А що дізнаємось в 3-й дії? (Скільки вийшло пакетів)
  • Якою дією? (Ділення)

Розв’язання

  1. 2 т 4 ц : 3 = 2400 кг : 3= 800 (кг) – придбав ресторан;
  2. 2400 - 800 = 1600 (кг) – розфасували;
  3. 1600: 4 = 400 (пак.)

Відповідь: 400 пакетів з крупами вийшло.

- Молодці! Це була задача на знаходження частини від числа. Тітонька Сова вражена. Як швидко ви її розв’язали!

 

5. Підведення підсумків. Рефлексія.

-  Що нового дізналися на уроці?

  • Яке завдання було найцікавішим?
  • Що означає знаменник у записі дробу?  (На скільки частин розділили предмет)
  • Що позначає чисельник? (Скільки частин узяли)
  • Діти, ви сьогодні всі добре працювали, тому усі підніміть вгору великий палець і скажіть собі: "Я молодець!". Урок закінчено!

 

6.  Домашнє завдання

№768, №769, с.126

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток

docx
Додано
17 листопада 2020
Переглядів
237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку