Урок з математики у 6 класі "Дії з раціональними числами"

Про матеріал

Урок узагальнення і систематизації знань. На уроці повторюються алгоритми виконання дій з раціональними числами, розв'язуються вправи на застосування даних алгоритмів. Також учні розв'язують твочі завдання прикладного характеру, що сприяє розвитку пізнавальної активності учнів

Перегляд файлу

Тема уроку.   Дії з раціональними числами

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про раціональні числа та закріпити  уміння і  навички застосовувати їх  на практиці.

Розвивати творчі здібності, логічне мислення та пам'ять.

Виховувати організованість, активність, упевненість.

 

Тип уроку: закріплення знань, умінь та навичок.

 

                              Хід уроку

І. Організацій ний етап

Учитель активізує увагу учнів. Перевіряє готовність класу до уроку.

Учитель. Я хочу розпочати наш урок словами  французького математика Рене Декарта : «Недостатньо мати лише добрий розум, головне – це раціонально застосовувати його».

Як ви розумієте ці слова?  Я бажаю вам розпочати урок з гарним настроєм і отримати від нього задоволення і  гарні результати.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Учні знаходять відповіді до завдань на пелюстках квітки , прикріпленої на магнітній дошці. Учні озвучують відповідь і перевертать пелюстку. Знайшовши всі відповіді , учні прочитують слова: уважність, кмітливість, розум, активність, дисциплінованість, толерантність.

                                                C:\Users\admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\JCZ55T0W\poppy-1525814_960_720[1].png

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  • Повторення правил виконання дій з раціональними числами (продовжити речення)

 

1. Щоб додати два раціональні числа з різними знаками…

2. Щоб додати два відємні числа потрібно…

3. Добутком двох  раціональних чисел з різними знаками є …

4. Добутком  двох раціональних чисел з однаковими знаками є…

5. Добуток кількох множників дорівнює нулю, якщо…

6. Часткою двох чисел з різними знаками є…

7. Часткою двох відємних чисел є…

  • Розвязування усних вправ

 

1.Обчислити:

1) -25+40;                8) 2,5( - 4);

2) 12- 36;                  9) - 12 ( -4);

3) 4,7 – 8;                10)  -5 ( -2) (- 13,4);

4)  - 5,4 + 3;             11) -8 ( -123) 0 49;

5) – 34 – 66;            12) 120: ( -40);

6) -3 –(-7);                13)  -100: (- 0,1);

7)  -2 +2;           14)  -6,68 : 0.

    2. Розвязати рівняння:

1)  Х- 9 = -15;    2) Х +20= 4;   3) Х: 5= -4;   4) 28 : Х = - 14;   5)  -5Х = -200;

6)  -13( Х - 8)=0;   7) Х- ( -5) = -10.

    3. Спростити вираз:

1) 2,5 + а – 3,7 – а;    2)  -2,5а4в( -3)с

ІV. Заповнити ланцюжок обчислень ( математична естафета)

Учень вписує в пусту клітинку число і передає ланцюжок наступному учню.

 

 

V. Розвязування творчих завдань

1. Обчислити:

         І варіант

   ІІ варіант

   ІІІ варіант

- : (-0,36)+|-7| (-1)

- (- 18) +(-) :|-|

|-|: (- )+ ( -) ( -2)

 

Відповіді : -5,5;   -3 ;  0.

 

2. Розв’язати рівняння:

   І варіант

   ІІ варіант

   ІІІ варіант

-0,8 (Х + 15) = - 7,2

0,9 ( Х-32) = -5,4

-6,4: (Х+17)= -0,8

 

Відповіді :   -6;   26;   -9.

 

 

 

 

 

3.  Розвязування прикладних задач

  1. Антарктика – королева холоду

 

На станції « Восток» в антарктиці 21 липня 1983 року була зареєстрована найнижча температура Землі  -89,2. На скільки градусів була вища температура у Чернігові, якщо вона дорівнювала +15,8?  ( на 105)

  1. Підводний човен був на глибині  -209 м. Кожні 5 хвилин він опускався на 8 м. На якій глибині він опинився через 1 год.?     ( -305 м.)
  2. Ящірка витримує зниження температури в окремих випадках до -4,4, що становить 0,8 температури, яку витримує черепаха, і температури , яку витримує кажан. Визначити температуру тіла, яку витримують черепаха і кажан.

(- 5,5 )

 

VІ. Підсумок уроку. Оцінювання.

«Корінь навчання гіркий ,а плоди його солодкі»

                                                                   Аристотель

Вчитель аналізує роботу учнів на уроці, виставляє і коментує оцінки.

VІ. Домашнє завдання.

Повторити п. 26-29. №1350; №1352 (1).

Творче завдання: визначити середню денну температуру повітря протягом наступних 6 днів.

docx
Додано
27 березня 2018
Переглядів
2085
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку