Урок узагальнення і систематизації знань. На уроці повторюються алгоритми виконання дій з раціональними числами, розв'язуються вправи на застосування даних алгоритмів. Також учні розв'язують твочі завдання прикладного характеру, що сприяє розвитку пізнавальної активності учнів
Тема уроку. Дії з раціональними числами
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про раціональні числа та закріпити уміння і навички застосовувати їх на практиці.
Розвивати творчі здібності, логічне мислення та пам'ять.
Виховувати організованість, активність, упевненість.
Тип уроку: закріплення знань, умінь та навичок.
Хід уроку
І. Організацій ний етап
Учитель активізує увагу учнів. Перевіряє готовність класу до уроку.
Учитель. Я хочу розпочати наш урок словами французького математика Рене Декарта : «Недостатньо мати лише добрий розум, головне – це раціонально застосовувати його».
Як ви розумієте ці слова? Я бажаю вам розпочати урок з гарним настроєм і отримати від нього задоволення і гарні результати.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Учні знаходять відповіді до завдань на пелюстках квітки , прикріпленої на магнітній дошці. Учні озвучують відповідь і перевертать пелюстку. Знайшовши всі відповіді , учні прочитують слова: уважність, кмітливість, розум, активність, дисциплінованість, толерантність.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1. Щоб додати два раціональні числа з різними знаками…
2. Щоб додати два від’ємні числа потрібно…
3. Добутком двох раціональних чисел з різними знаками є …
4. Добутком двох раціональних чисел з однаковими знаками є…
5. Добуток кількох множників дорівнює нулю, якщо…
6. Часткою двох чисел з різними знаками є…
7. Часткою двох відємних чисел є…
1.Обчислити:
1) -25+40; 8) 2,5( - 4);
2) 12- 36; 9) - 12 ( -4);
3) 4,7 – 8; 10) -5 ( -2) (- 13,4);
4) - 5,4 + 3; 11) -8 ( -123) 0 49;
5) – 34 – 66; 12) 120: ( -40);
6) -3 –(-7); 13) -100: (- 0,1);
7) -2 +2; 14) -6,68 : 0.
2. Розв’язати рівняння:
1) Х- 9 = -15; 2) Х +20= 4; 3) Х: 5= -4; 4) 28 : Х = - 14; 5) -5Х = -200;
6) -13( Х - 8)=0; 7) Х- ( -5) = -10.
3. Спростити вираз:
1) 2,5 + а – 3,7 – а; 2) -2,5а4в( -3)с
ІV. Заповнити ланцюжок обчислень ( математична естафета)
Учень вписує в пусту клітинку число і передає ланцюжок наступному учню.
V. Розв’язування творчих завдань
1. Обчислити:
І варіант |
ІІ варіант |
ІІІ варіант |
- : (-0,36)+|-7| |
- |
|-|: (- )+ ( -) |
Відповіді : -5,5; -3 ; 0.
2. Розв’язати рівняння:
І варіант |
ІІ варіант |
ІІІ варіант |
-0,8 (Х + 15) = - 7,2 |
0,9 ( Х-32) = -5,4 |
-6,4: (Х+17)= -0,8 |
Відповіді : -6; 26; -9.
3. Розв’язування прикладних задач
На станції « Восток» в антарктиці 21 липня 1983 року була зареєстрована найнижча температура Землі -89,2. На скільки градусів була вища температура у Чернігові, якщо вона дорівнювала +15,8? ( на 105)
(- 5,5 )
VІ. Підсумок уроку. Оцінювання.
«Корінь навчання гіркий ,а плоди його солодкі»
Аристотель
Вчитель аналізує роботу учнів на уроці, виставляє і коментує оцінки.
VІ. Домашнє завдання.
Повторити п. 26-29. №1350; №1352 (1).
Творче завдання: визначити середню денну температуру повітря протягом наступних 6 днів.