Урок-гра "Розв'язування вправ на всі дії зі звичайними дробами"

Про матеріал

Мета даного уроку - систематизувати знання, вміння та навички учнів виконувати арифметичні дії над звичайними дробами; розвивати в учнів логічне мислення, сприяти формуванню та розвитку інтелектуальних і творчих здібностей учнів, прищеплювати інтерес до математики; виховувати працьовитість, позитивне ставлення до навчання і відповідальність за свої досягнення, наполегливість в подоланні труднощів.

Перегляд файлу

 

Розв’язування вправ на всі дії зі  звичайними дробами

 

(урок-гра)

Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання, вміння та навички учнів виконувати арифметичні дії над звичайними дробами; вдосконалити вміння та навички учнів застосовувати правила та властивості додавання, множення, віднімання та ділення при розв’язуванні вправ із звичайними дробами; розвивати в учнів логічне мислення, сприяти формуванню та розвитку інтелектуальних і творчих здібностей учнів, прищеплювати інтерес до математики; виховувати працьовитість, позитивне ставлення до навчання і відповідальність за свої  досягнення, наполегливість в подоланні труднощів.

Тип уроку: систематизація та узагальнення знань, вмінь і навичок.

Форма проведення: урок-гра.

Обладнання: роздатковий матеріал, підручник для 6-го класу,   проектор, кольорові олівці.

Хід уроку

Розум полягає не лише в знаннях, але

 й у вмінні застосовувати ці знання.

Аристотель

І. Організаційний момент

Любі хлопчики й дівчата!

У класі в нас сьогодні свято,

А тому поважні гості

Завітали в добрий час.

Ми вітаємо їх уклоном,

Посмішкою, добрим словом.

Отже, часу не втрачаймо

І урок розпочинаймо.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Учитель повідомляє тему і мету уроку:

Сьогодні ми повторимо правила та властивості додавання, віднімання, множення і ділення звичайних дробів і застосуємо ці правила до розв’язування вправ і задач. А також на протязі уроку побачимо, що математику можна  застосувати  і у повсякденному житті.

Ми будемо працювати під  таким девізом: «Розум полягає не лише в знаннях, але й у вмінні застосовувати ці знання»

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Гра «Знайди помилку»

На дошці записані вправи. В деяких із них допущено помилку. Розвяжи їх, коментуючи свої дії.

а) 

 

б)

 

в) 2

 

г)

Усні вправи (фронтальна робота із сигнальними картками)

  1. Назвіть число, обернене до дробу:
  2. Знайдіть таке значення х, щоб рівність була правильною

а) х +

 

б)

 

в);

 

г) х : х = 1

ІV. Гра «Детективи»

Діти, у нас сьогодні незвичайний урок. Продовжуючи вивчати тему «Звичайні дроби», проведемо цей урок у формі гри. А гра наша називається «Детективи.»

Чи знаєте ви, хто такі детективи?

Так, звичайно! Це люди, які розшукують речі або людей, що зникли і розкривають різні злочини.

І ми сьогодні будемо розкривати злочин.

На електронну пошту школи прийшло повідомлення для учнів 6 класу. В міліції потребують нашої допомоги. Ось що сталося.

«Дорогі діти! Допоможіть, будь-ласка, розкрити злочин!

У деякому місті М пограбували банк. Та, на щастя, був очевидець пограбування. Він не тільки запам’ятав вбрання злочинця, але й оцінив його вік, прізвисько, яке, очевидно, належало підозрілому чоловіку. Але свідок був надзвичайно веселою та кмітливою людиною, тому всі відомості він зашифрував.»

Сьогодні ви побуваєте в ролі детективів. Але перед тим, як розпочати розслідування нам потрібно озброїтися знаннями.

V. Актуалізація опорних знань

Дайте відповіді на запитання.

1. Який дріб називають правильним?

2. Як додати (відняти) два дроби з однаковими знаменниками? 

3. Як додати (відняти) два дроби з різними знаменниками? 

4. Як порівняти два дроби з однаковими знаменниками?

5. Які числа називають взаємно оберненими?

6. Як виконати множення  звичайних дробів?

7.  Як виконати ділення звичайних дробів?

8. Яка основна властивість дробу?

9. На що показує чисельник (знаменник) дробу?

10. Як знайти дріб від числа?

11. Як знайти число за його дробом?

12. Як перетворити десятковий дріб у звичайний?

13. Як перетворити мішане число у неправильний дріб?

Молодці! Запас знань поновили і тепер можна приступати до розкриття злочину.

VІ. Відпрацювання навичок

На кожній парті є  фоторобот злочинця.  (ДОДАТОК 1). Ваше завдання – визначити колір капелюха, костюма та взуття злочинця, доповнити фоторобот: розмалювати за допомогою кольорових олівців одяг і взуття. Вам необхідно встановити приблизний вік незнайомця та його прізвисько.

Але це не так легко зробити. Як я вже казала, щоб знайти крадія ми повинні виконати завдання,  які для нас підготував свідок злочину.

Завдання 1.

Визначення кольору капелюха.

Це завдання складається із трьох прикладів, на які ви повинні дати відповіді Так чи Ні. Якщо так, то біля прикладу пишете 1, якщо ні – 0. А тоді дивимося на розшифровку  (ДОДАТОК 2) і отримуємо колір, який нам потрібно було знайти.

Чи правильні рівності?

  1.                   (1)
  2.                (1)
  3.                (0)

Код розшифровки 110 – червоний.

Отже, колір кепки    червоний.

Молодці! Продовжуємо роботу в тому ж дусі.

Завдання 2.

Визначення кольору костюма

Це завдання складається із трьох виразів. Вам потрібно знайти значення цих виразів. І відповідь буде кодом розшифровки.

Знайдіть значення виразу:

  1.              ;   (1)
  2.              ;                (0)
  3.              Знайти від числа 65 і від отриманого результату відняти .       (1)

Код розшифровки 101.

Отже, колір костюма – зелений.

Молодці! Нам залишилося дізнатися колір черевиків. І ми будемо знати, у що був одягнений злодій.

Завдання 3.

Визначення кольору черевиків.

За правильну відповідь ставимо 1, а за хибну – 0.

Виберіть правильну відповідь:

  1.              ;       (0)
  2.                (0)
  3.              .   (1)

Код роз шифровки – 001.

Отже, колір черевиків – коричневий.

Молодці, всі гарно працювали.

Ми вже знаємо у що був одягнений злочинець. Залишилося розшифрувати вік та прізвисько.

Але ми трошки втомилися тому відпочинемо.

Фізкультхвилинка

«Відпочити є хвилинка,  то для нас усіх розминка

Хто ж там, хто вже так стомився  і наліво похилився,

Діти треба дружно нам всім встати фізкультхвилинку розпочати:

 

Руки вище підніміть,

І спокійно опустіть.

Руки вгору, руки в боки

І зробіть чотири кроки.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вище підніміть

І спокійно опустіть.

Розведіть їх в сторони

Плесніть, діти, кілька раз

За роботу -  все гаразд.»

Завдання 4.

Визначення віку злочинця.

Щоб обчислити, скільки років злочинцю, необхідно знайти суму чисел, які є коренями рівняння. Будемо працювати у парах. Кожна пара має окреме завдання. Вирішуєте хто буде розв’язувати біля дошки.

Розв’яжіть рівняння:

  1.              ;    3) 8;
  2.              ;   2) ;  

 

9+19+2+21=51

Отже, злочинцю 51 рік.

Завдання 5.

Визначення ім’я злочинця

 Розшифрувати ім’я злочинця,  розставивши дроби в порядку зростання

(О);      (Ж);   (К);   (Р);   (И)

Прізвисько злочинця – Жорик.

Отже, ми сьогодні були в ролі детективів і змогли встановити важливі деталі для дальшого розслідування справи. Колір кепки – червоний, костюма – зелений, черевиків – коричневий.

Вік – 51 рік.

Прізвисько – Жорик.

Подивимося на екран і на ваші розмальовки, хто ж такий у нас вийшов.

 

VIII. Домашнє завдання

 

Повторити § 14

Виконати письмово № 477, 533.

Додатково!

  1.              У кролика 28 зубів, що становить кількості зубів у собаки і кількості зубів у свині. Скільки зубів має собака і скільки свиня?
  2.              Висота  Ключевської  Сопки становить 4 900м, а висота Ельбрусу -  в  1 раза більша. Яка висота Ельбрусу?
  3.              Граничний вік лева – 35 років, що становить граничного віку слона. Знайти граничний вік слона.
  4.              Береза живе 250 років, сосна – в 2 раза довше, липа – в 1 раза довше, ніж сосна, а ялина  - в 1  раза довше від  липи. Скільки років живуть сосна,  липа, ялина?

 

VII. Підсумки уроку

 

Наше розслідування закінчено. Як ми впоралися із завданнями?

 

  1. Чи досягнули поставленої мети?
  2. Продовжте речення: "Мені сьогодні на уроці сподобалось …"
  3. Як оцінюєте особисту працю на уроці?
  4. Чи з’ясували для себе, що із вивченого потребує доопрацювання?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

ДОДАТОК 2

Розшифровка:

000 – білий;

001 – коричневий;

010 – жовтий;

011 – оранжевий;

100 – чорний;

101 – зелений;

110 – червоний;

111 – синій.

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Хор Леся
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 березня 2018
Переглядів
3839
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку