Розробка уроку узагальнення й систематизації знань, умінь та навичок з теми "Дії другого ступеня зі звичайними дробами". Вчитель пропонує учням провести цей урок не як звичайну самостійну роботу, а у вигляді подорожі, казкової подорожі за золотими перлинами знань. Подорожувати вони будуть ось на цьому гарному автобусі. Під час поїздки учні будуть зупинятися на зупинках де їм зустрічатимуться різноманітні труднощі, але подолати їх допомагатимуть учнівські знання та улюблені герої з мультфільму «Смішарики».
Конспект уроку з математики у 6 класі на тему: «Дії другого ступеня зі звичайними дробами»
Учитель: Горбаченко Тетяна Олександрівна
Тема: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок з теми «Дії другого ступеня зі звичайними дробами».
Мета: удосконалити вміння застосовувати правила виконання дій
другого ступеня над звичайними дробами до розв’язування
текстових задач, у тому числі на знаходження дробу від числа та числа за його дробом; підготувати учнів до написання
тематичної контрольної роботи.
Тип уроку: систематизація і корекція знань, умінь і навичок.
Форма уроку: урок-подорож
Обладнання та наочність: картка-схема з відповідями до
домашнього завдання, фото дітей, малюнки Смішариків,
карта-схема подорожі, мультимедійна презентація, маленькі
фішки жовтого кольору у вигляді перлинок.
Методи і прийоми: робота в парах, взаємоперевірка домашнього
завдання, групова вправа «Незакінчене речення», самостійна
робота з картками, гра «Мікрофон».
Епіграф: Без знань дробів ніхто не може сказати, що знає
математику.
Девіз: Вчіться так, немов ви постійно відчуваєте брак своїх знань, і
так, немов ви постійно боїтеся розгубити свої знання
(Конфуцій)
План уроку:
1. Взаємоперевірка домашнього завдання.
2. Зупинка «Теоретична».
3. Зупинка «Пошукова».
4. Зупинка «Логічна».
5. Зупинка «Розминка».
6. Зупинка «Практична».
7. Зупинка «Туристична».
8. Зупинка «Підсумкова».
9. Гра «Мікрофон».
10.Домашнє завдання.
Хід уроку
І. Організаційний момент
- Доброго дня, діти! Сідайте, будь ласка, за парти, будемо розпочинати наш урок.
ІІ. Повідомлення теми уроку. Постановка мети і завдань
- На попередніх уроках ми з вами ознайомилися з діями другого ступеня над звичайними дробами. Ми навчилися множити й ділити не лише звичайні дроби, а й мішані числа. Також ми навчилися знаходити дріб від числа і число за його дробом, перетворювати звичайні дроби в десяткові і навпаки.
Сьогодні у нас урок узагальнення й систематизації знань з цієї теми. Тому відкрийте свої зошити і запишіть дату і тему уроку ( ___ листопада, самостійна робота).
Я пропоную провести цей урок не як звичайну самостійну роботу, а у вигляді подорожі, казкової подорожі за золотими перлинами знань. Подорожувати ви будете ось на цьому гарному автобусі. Під час поїздки ви будете зупинятися на зупинках де вам зустрічатимуться різноманітні труднощі, але подолати їх вам допомагатимуть ваші знання та улюблені герої з мультфільму «Смішарики».
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
- Ну що ж, розпочнемо підготовку до подорожі. В число подорожуючих зможуть потрапити ті учні, які гарно справилися із домашнім завданням. Тому, візьміть, будь ласка, прості олівці, поміняйтеся зошитами і виконайте взаємоперевірку домашнього завдання, звіривши відповіді із записами на дошці. Оцініть роботу свого товариша, врахувавши правильність виконаних завдань і поставте оцінку. Поверніть зошити один одному. Оголосіть оцінки з а домашню роботу (діти називають оцінки).
Дивлячись на ваші оцінки я бачу, що на першому місці автобуса зручно вмощується Назар, на другому – Діма, на третьому – Соня і на четвертому – Яна (прикріплюю фото дітей на віконечках автобуса). Пасажири зайняли свої місця. Вирушаємо у подорож.
ІV. Актуалізація опорних знань учнів
- Перша зупинка, на яку ви прибули, називається «Теоретична».Тут вас уже чекає ваш серйозний друг Їжачок. Для того, щоб вирушити далі, вам потрібно пограти з ним у гру і закінчити речення, які приготував вам Їжачок. За кожну правильну відповідь ви отримаєте від нього золоту перлинку.
- Так, добре справились із завданням. Отримуємо за відповіді золоті краплинки і вирушаємо подорожувати далі.
V. Узагальнення та систематизація знань
- Наступна ваша зупинка називається «Пошукова». Ваша подруга свинка Нюша, як завжди поспішала і все сплутала. Тепер не знає, які цифри їй потрібно підставити у приклади замість зірочок. Допоможіть, будь ласка, Нюші, а за правильну відповідь вона вам дасть золоту перлинку.
(Приклади обираєте по черзі так, як сидите: 1 – Яна, 2 – Назар, 3 – Діма, 4 – Соня)
1
- Справились і з цими завданнями. Отримуємо за правильні відповіді золоті перлинки і рушаємо далі.
- Наступна зупинка має назву «Логічна». На ній вас чекає зайченя Крош. Він увесь час мав проблеми із розв’язуванням рівнянь, тому без вашої допомоги йому ніяк не справитися. Давайте допоможемо вашому другові вуханеві і розв’яжемо рівняння:
1
- Добре, допомогли Крошеві. За правильні відповіді отримуємо золоті перлинки і вирушаємо далі.
- Третя зупинка називається «Розминка». Тут на нас чекає ведмежа Копатич і пропонує разом із ним провести фізкультхвилинку:
- Ну що ж, трішки розім’ялись, відпочили, тому рухаємося далі.
- Наступна зупинка має назву «Практична». Тут на вас чекає Бараш.
Молодці, хоч і з труднощами, але справились і з цим завданням. За правильні відповіді отримуємо перлинки і рухаємося далі.
- П'ята зупинка нашої подорожі називається «Туристична». На ній вас чекає Кар-Карич, який мріє відкрити своє туристичне агентство. Але сам ніяк не може визначитися, яким із чотирьох туристичних маршрутів краще всього добиратися туристам до його будиночка в горах. Він чекає на вашу допомогу. Давайте розв’яжемо задачі і визначимо вдалий маршрут:
1
-
Не всі, але справились і з цими завданнями. За правильні відповіді отримуємо перлинки і рухаємося далі.
VІ. Підбиття підсумків уроку
- Остання зупинка вашої подорожі має назву «Підсумкова». Тут вас зустрічає ваша мудра подруга Совунья. Вона хоче, щоб кожен із вас порахував кількість отриманих перлинок і зробив висновок: чи добре він засвоїв дії другого ступеня зі звичайними дробами, чи ні?
Ну що ж, діти, ваша подорож закінчилася. Хтось із вас сьогодні отримав багато золотих перлинок, хтось – менше. Тому оцінки виставимо відповідно до кількості перлинок……
- Я думаю, що всі ви гарно повторили вивчений матеріал і підготувалися до контрольної роботи, яка буде на наступному уроці.
А тепер я хочу щоб ви коротенько, одним словом
охарактеризували проведений урок, використовуючи слова, перші
літери яких:
VІІ. Домашнє завдання
- Запишіть у щоденники домашнє завдання, воно записане у вас на дошці.
- Дякую за увагу!