Урок з математики у 6 класі "Розв'язання задач на відсотки за допомогою пропорції"

Про матеріал
Мета уроку - показати практичну спрямованість теми "Відсотки". Форми і методи роботи, застосовані на уроці, допоможуть цікаво і змістовно провести урок та розширити знання учнів з теми "Відсотки" шляхом розв'язування задач прикладного характеру. Для демонстрації навчального матеріалу використовується презентація.
Перегляд файлу

Тема уроку.    Розвязування задач на відсотки

                    за допомогою  пропорції.

Мета.  Удосконалювати  вміння і навички учнів розв’язувати задачі на відсотки за допомогою пропорції. Розвивати увагу, кмітливість, пізнавальний інтерес, творчі та інтелектуальні здібності.

Показати практичну спрямованість вивчення математики.Виховувати самостійність, зібраність учнів. Розширювати інтерес учнів до вивчення математики.

Обладнання: картки із завданнями,  комп’ютерна презентація.

Девіз уроку: «Блаженство тіла – в здоровї, блаженство розуму – в знанні»

                                                                             Фалес   Мілетський

                                      ХІД  УРОКУ                                 

І. Організаційний етап

Дорогі учні!  Сьогодні ми з вами будемо удосконалювати уміння і навички розв’язувати задачі на відсотки за допомогою пропорції. Для цього ви повинні налаштуватись на плідну роботу. Бути:

         Уважними

                           Самостійним                                                    

                                            Працьовитими

                                                              Ініціативними

                                                                                    Хоробрими            

 

 

 

Бажаю вам успіхів!

 

ІІ.  Перевірка домашнього завдання

Самоперевірка. Учням пропонується розв’язання задач на слайді.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Відсотки у повсякденному житті використовуються практично постійно: у магазині, у банках, у статистиці, у кулінарії. Такий список можна продовжувати довго.  Розвязуючи  сьогодні задачі , ви ще раз переконаєтесь у важливості вивчення теми « Відсотки».

 

ІV. Актуалізація опорних знань і умінь

  1. Згадаймо  про  відсоток ! http://4.bp.blogspot.com/-vEE43sEuj2w/VbdaIxzqVXI/AAAAAAAAELY/mkMFYV0mD2c/s320/d42491a631ac46e4c4920f559f720850.jpeg

 

1. Що таке 1%  ?

 2. Записати у відсотках 0,04.                                                

 3. Скільки відсотків становить 6 коп  від 1  грн?                  

 4. Скільки відсотків становить 54 см від 1 м?                       

 5. Знайти 5% від 40.                                                                   

 6. Чому дорівнює  число, 10%  якого становить  25?  

7.  Скільки  відсотків  сановить  половина  учнів  вашого класу?                                              

 8. Скільки відсотків площі прямокутника займають квіти?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пропорція

  1. Що таке пропорція?
  2. Основна властивість пропорції.
  3. Знайти невідомий член пропорції:
  1.  = ;     б)  =  ;   в)  =  

 

ІV.          Удосконалення умінь та навичок

  1.  Розв’язування задачі колективно

 

ЗАДАЧА

У магазині АТБ  в день проведення  акції  ціну  на банку кави « Якобс»  знизили  на  5 %. Скільки коштуватиме банка кави «Якобс» після зниження ціни, якщо  вона коштувала 85 грн.?

 

Відповідь: 80 грн. 75 коп.

 

      2.Учні працюють  по рядах. Кожній групі пропонується задача. Представник від кожної групи розв’язує задачу на дошці.

                    Відсотки  навколо  нас

«Будівельники»

  «Агрономи» 

   «Економісти»

Будівельники повинні були прокласти 480км шляхопроводу. За тиждень вони виконали  35% роботи. Скільки метрів шляхопроводу проклали будівельники за тиждень?     

                 http://4.bp.blogspot.com/-Muu9mFoivak/VQFarRNJxpI/AAAAAAAAADQ/zA1EhSG1hF4/s1600/rfhnbyrf%2B4.jpg

 

З 200  зерен гороху зійшло 180. Знайти відсоток схожості гороху. http://content.foto.mail.ru/mail/lenochka_net/_answers/i-3232.jpg

Ощадбанк сплачує своїм вкладникам  12% річних.Скільки грошей треба покласти в банк, щоб через рік одержати прибуток 54 грнbaloons-with-percent-sign-300x192 копия.?

Відповідь:  168км

Відповідь: 90%

  Відповідь:  450 грн.

 

3.    Результат пошуку зображень за запитом "кліпарт лікар" Про шкідливість паління  мовою         математики

а) Кожна викурена цигарка скорочує життя курця. Загалом, люди, які курять скорочують собі життя на 15% ,що становить 8,4 років. Яка середня тривалість життя курця в Україні?

Х – 100%

8,4 – 15 %

 =

Х = =  56 (років)

б) Норма добової потреби учнів у різних вітамінах становить в середньому 125 мг.Одна викурена цигарка знищує 20% вітамінів. Скільки мг вітамінів  краде у себе той ,що курить? (Учні розв’язують самостійно)

125мг – 100%

Х мг – 20%

 

=

Х = = 25 (мг)

 

  Не допусти, щоб тютюн заважав тобі реалізовувати свої можливості.

Твій вибір – ніколи не починай палити!

http://im0-tub-ru.yandex.net/i?id=204493278-23-72

4. Відсоток – постійний супутник нашого життя

 Катруся з мамою купували взуття, маючи 1000 грн.

Катрусі сподобались чобітки за 1200 грн., на які була знижка 17 %.

Чи зможе Катруся купити чобітки?

 

Відповідь. Зможе. Чобітки коштують 996 грн.

http://s4.pic4you.ru/y2014/08-13/12216/4543947.png

5.

Бабуся попросила внука купити ліки:

Анальгін - 5,40 грн

Валідол - 2,60 грн                    

Нітрогліцерин – 7, 70 грн

В цій аптеці бабуся має знижку-10%.

Скільки зекономиться грошей?

http://s4.pic4you.ru/y2014/08-13/12216/4543945.png

 

Розвязання

а) 1200 грн. – 100 %

  Х грн. – 83 %

=,  Х = = 996 ( грн)

Відповідь: так, зможе купити чобітки.

 

а)  1) 5,40 + 2,60 + 7,70 = 15, 70 (грн) - вартість ліків без   скидки

     2) 15,70* 0,1 = 1,57(грн) -  скидка

     Відповідь: 1 грн 57 коп

                                                                        Пов’язане зображення

Історична довідка

В 1685 році в Парижі була видана книга «Посібник  з комерційної арифметики» Матьє де ла Порта.

 У ньому йшлося про відсотки, які тоді позначали «cto» (скорочено від cento).

 Але друкар прийняв це «cto» за дріб і надрукував «%».

Так через  опечатку цей знак почали використовувати.

 

V. Підсумки уроку.

  • Чи сподобався вам урок?
  • Що сподобалось вам найбільше?
  • На скільки відсотків  ви сьогодні попрацювали?
  • Чи потрібна нам математика в житті?
  • Виставлення оцінок.

VІ. Домашнє завдання

 

181440.jpg

 

 

Я вам бажаю 100%

                      здоровя, радості, удачі.

Над математикою жоден з вас

                      в житті ніколи хай не плаче.

Прибутків щиро зичу

                      вам у друзях, у родині, в грошах.

Знання міцні ви здобувайте,

                      бо це завжди найлегша ноша.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 лютого 2019
Переглядів
1238
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку