Урок математики в 1 класі НУШ.
Тема: Дії з десятками.
Мета: ознайомити учнів із додаванням і відніманням круглих чисел; вправляти у розв'язанні простих задач; розвивати обчислювальні навички; закріпити знання усної і письмової нумерації чисел першої сотні; повторити геометричний матеріал; виховувати уміння допомагати один одному, жити в мирі і злагоді.
Обладнання: грошові знаки, цеглинки Лего, запис на дошці, танграм, силуетні малюнки героїв.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Всі готові до уроку?
Тож гаразд, часу не гаймо
І урок наш починаймо!
Треба дружно привітатись
Добрий день!
Друзям голосно сказати:
Добрий день!
До гостей поверніться.
Добрий день!
Один одному всміхніться.
Добрий день!
ІІ. Актуалізація опорних знань. Оголошення теми та мети уроку.
- Діти, чи любите ви казки? А які ви вже самі читали? Чого навчає казка?
- Казок є дуже багато. І сьогодні до нас на урок теж завітала казка. Ви всі добре знаєте її, а як вона називається ви дізнаєтеся, коли розташуєте числа у порядку зростання. Під кожною цифрою ховається літера. З цих літер ми складемо слово і дізнаємося назву казки. За допомогою казки ми навчимося додавати і віднімати круглі числа, розв’язувати задачі, повторимо геометричний матеріал. То ж, приступайте до роботи і складіть цифри у порядку зростання.
- Яке ж слово ховається за цифрами, подивіться і прочитайте. Вірно, назва казки - Колобок.
Погляньте, ось він. (звучить пісенька «Котиться, котиться Колобок…»)
1. Усні обчислення. Вправа «Мозковий штурм»(фронтальна робота з класом ).
- А відправитись у подорож нам допоможе покажчик, на якому знайдемо перше завдання.
Ось завдання перше вам,
Дружним, вправним школярам!
а) Порахуйте всі числа від 1 до 10 і десятками від 10 до 100.
б) Назвіть сусідів числа …30…, …50… , …70…, …90….
В) Знайдіть «зайве» число: 30, 80, 50, 7, 10 40.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Завдання від бабусі. Практична робота з грошовими знаками.
- Щоб спекти смачного колобка, бабуся купила продукти. Обведіть кружечком продукти, які потрібні для того, щоб спекти колобка. За всю покупку бабуся заплатила 70 грн. Якими способами можна заплатити, якщо в неї були купюри 10грн, 20грн, 50грн?
2. Завдання від дідуся. Робота в зошиті. Конкурс «Цифри-красуні»
- Поки бабуся пекла колобка, дідусь вирішив причепити до свого будинку номер. Але він ніяк не міг вирішити, який це буде номер, тому пропонує вам написати в зошиті числа від 10 до 100, а дідусь вибере найгарнішу цифру. Це і буде номер будинку.
3. Пальчикова гімнастика.
4. Завдання від Зайчика. Робота з Лего.
А Колобок тікав від баби з дідом.
Не сидів він на вікні
І зустрівся з Зайченятком
І співав йому пісні.
5. Руханка під музику.
- Ми з вами відпочили, а от Зайчик не захотів слухати пісеньку Колобка, а сказав:
- Ось завдання даю вам, славним нашим школярам,
Треба рахувати вміло, швидко, правильно, сміливо.
Робота в зошиті. Один учень виконує біля дошки.
10 + 10 = 20 10 + 20 = 30 50 – 10 = 40
30 + 10 = 40 40 + 10 = 50 40 – 20 = 20
6. Танграм. Робота в групі з геометричним матеріалом.
- Покотився Колобок далі, а назустріч йому Ведмідь.
Що, Ведмедику, робив?
Твій будиночок знайшов.
Хочу тебе з’їсти!
- Діти, у вас на парті лежить набір геометричних фігур. Спробуйте скласти з них будинок. Доповідач вашої групи розповідає, з яких геометричних фігур складається будинок Ведмедика.
ІV. Рефлексія. Вправа «Продовж речення»
«Найбільше на уроці мені сподобалось…»
«Вдома я розкажу…»
«На уроці я навчився…»