Урок з математики "Величини та їх перетворення"

Про матеріал
Розглянемо питання про способи та ефективність використання технологій розв’язування задач на рух у процесі вивчення математики. З цією метою було розроблено і проведено урок з математики в 4 х класах з використанням технологій розв’язування задач на рух з можливістю використання задач-жартів
Перегляд файлу

 

ТЕМА: «Величини та їх перетворення»

З досвіду роботи вчителя початкових класів Гімназії №3 Новоград-Волинської міської ради Житомирської області Ольги Новиченко

МЕТА:

  •     Закріпити ЗУН в перетворенні величин.
  •     Дати уявлення про використання цих знань з практики.
  •     Розвивати інтерес учнів до математики.
  •     Працювати над розвитком логічного мислення.
  •     Закріплювати навики усного рахунку.
  •     Формування уявлення про єдність навколишнього світу.
  •     Використовувати метод розвиваючого навчання.

 

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент.
  2. Усний рахунок.
  3. Робота з геометричним матеріалом.
  4. Подорож по сонячній системі.
  5. Самостійна робота.
  6. Вирішення задач.
  7. Підсумки уроку.
  8. Постановка домашнього завдання.

1. Організаційний момент.

Діти! Сьогодні у нас незвичайний урок. Нам належить з’ясувати, чи потрібна математика людині в житті, при вивченні інших предметів?

2. Усний рахунок.

Завдання 1.

Пожежників учать надягати пожежні штани за 3 секунди. Порахуйте, скільки штанів встигне надіти добре навчений пожежник за 1 хвилину? 5 хвилин?

Завдання 2.

Скільки стане важити цей пожежник в своїх 100 штанях, якщо його власна вага 80 кг, а вага одних штанів – півкіло?

Чи можливе таке в житті? Це було завдання-жарт.

3. Робота з геометричним матеріалом.

На столі у учнів розкладені геометричні фігури. Як вони називаються?

Загадка:

Диво-птах – яскраво-червоний хвіст

Полетіла в зграю зірок. (ракета)

Зобразите відгадку за допомогою фігур. Що у вас вийшло?

4. Подорож по сонячній системі

А ви хотіли б полетіти в космос? Давайте зробимо подорож до Сонця.

Завдання 1.

Температура поверхні Сонця 6000°С. Так, жарко! У нас влітку буває 30°С, і то ми мучимося від жари. Давайте порахуємо, на скільки градусів сонячна температура більше вказаної земної?

Завдання 2.

Термометр показує найнижчу температуру – 20°С, а найвищу +6000°С. Скільки поділок буде розташовано між цими значеннями, якщо одна поділка рівна 1 мм? Виразіть відповідь в сантиметрах і метрах.

Чи існує термометр заввишки 6 м 2 см? На що він може бути схожий?

Температуру на поверхні Сонця ми знаємо. Давайте поговоримо про відстані. Відстань від Землі до Сонця приблизно 150 млн. км. = 1 а.е. (астрономічна одиниця). В межах сонячної системи відстані вимірюють в астрономічних одиницях, в яких одиницях вимірюють відстані на Землі?

Завдання 3.

Якби ми вирішили дістатися до Сонця на кареті, нам знадобилося б 500 років. Запишіть і відповідайте, скільки це століть?

Пересуваючись на автомобілі, на цю дорогу знадобилося б в 5 разів менше часу. Скільки це років?

На літаку довелося б летіти 10 років. Скільки це місяців?

А наша ракета подолає цю відстань за один рік. Скільки це днів, якщо рік високосний?

Завдання 4.

Сонце від нас дуже далеко. Навіть найшвидший і наймоторніший сонячний промінь долає відстань від Сонця до Землі за 8 хвилин. Порахуйте, коли зійшло Сонечко, якщо його перший промінець розбудив наших дітей о 7 годин ранку?

Ну що, я думаю, на Сонце летіти не варто: далеченько, жарко! Та й Сонце – це не планета, а що, ми зараз дізнаємося.

Слідує повідомлення про Сонце.

Завдання 5.

Якби ми захотіли остудити Сонце і зробили б сніжок величиною з Місяць, а потім запустили б ним у Сонце, то цей сніжок вже через 30 секунд перетворився б на пару. Скільки це хвилин?

Я пропоную відправитися на одну з планет. Які планети ви знаєте?

Назвіть найближчі до нас планети.

Слідує повідомлення про Венеру.

Відмовляємося летіти, оскільки там немає умов для життя людини.

Слідує повідомлення про Марс.

Умови наближені до земних. Ну що, полетіли? Включаємо першу космічну швидкість. Вона нам потрібна для того, щоб подолати земне тяжіння і вийти на навколоземну орбіту.

Завдання 6.

Перша космічна швидкість 8 км/с. На якій відстані від Землі буде наш космічний корабель через одну хвилину?

Завдання 7.

Ми вийшли на навколоземну орбіту. Щоб летіти до іншої планети, треба включити другу космічну швидкість. Вона на 3 км/с більше першою. Яке її числове значення?

Завдання 8.

Корабель може розвивати швидкість в 2 рази більше першої космічної. Вона потрібна для того, щоб подолати сонячне тяжіння і відправитися до інших зоряних світів. Визначите значення третьої космічної швидкості.

Завдання 9.

До Марса летіти 4 місяці в один бік. Чи встигнемо ми повернутися додому на початок нового навчального року?

5. Самостійна робота.

Нехай наш корабель летить до Марса без нас, а ми повирішуємо.

6. Вирішення задач.

Завдання 10.

Буває, що з космічних глибин на Землю падає шматок каменя або металу. Він називається метеоритом. За тиждень на поверхню наший планети падає в середньому 38 тонн 500 кг метеоритної речовини.

Переведіть це значення в кілограми.

Скільки кілограмів метеоритів випадає на Землю за одну добу?

Верховний правитель маленької планети Укропії – Єрема I і Єдиний дуже любить загадувати і вирішувати цікаві завдання. Ось яке завдання він придумав для вас.

Завдання 11.

Найвищими хмарами Землі є сріблясті хмари, які виявляються на висоті 90 км. Вирази цю висоту в метрах, сантиметрах.

7. Підсумок уроку.

Чому цей урок для вас був незвичайним?

8. Домашнє завдання.

Придумайте завдання для правителя маленької планети Укропії – Єреми I і Єдиного.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 листопада 2022
Переглядів
301
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку