Космічна подорож
(урок з математики з використанням
мультимедійних технологій)
Тема. Закріплення обчислювальних навичок множення двоцифрового числа на одноцифрове та ділення двоцифрового числа на одноцифрове.
Мета. Відпрацювати усні та письмові обчислювальні навички множення і ділення двоцифрового числа на одноцифрове. Удосконалювати вміння складати і розв’язувати задачі, уміння знаходити частку від числа. Уточнити знання про геометричні фігури. Розвивати математичне мовлення, увагу, логічне мислення. Створювати умови для розвитку пізнавального інтересу. Виховувати у дітей почуття патріотизму, взаємодопомоги.
Обладнання. Комп’ютер, картки, набір геометричних фігур.
Хід уроку
І Організаційний момент
ІІ Мотивація навчальної діяльності. Передбачення
Розташуйте числа в поряду зростання. Виконавши це завдання, ви дізнаєтеся тему нашого уроку(Слайд 1,2)
102 |
200 |
12 |
210 |
201 |
120 |
о |
м |
к |
с |
о |
с |
Назвіть круглі числа(120, 200, 210)
Назвіть числа, у яких число сотень на 1 більше числа одиниць(120, 201)
Підкресліть зайве число(12), доведіть свою думку.
12 квітня – Усесвітній день космонавтики(12 квітня 1961 року людина вперше полетіла в космос)
Навіщо літали в Космос?
Ми дивимося телевізор, спілкуємося по мобільному телефону, складаємо прогноз погоди, а допомагає нам супутник, що працює в Космосі (Слайд 3)
ІІІ Повідомлення теми і мети уроку
Космонавти повинні бути уважними, зосередженими, уміти добре рахувати. В.Чкалов говорив, що політ – це математика. Дійсно, підкорення Космосу не обійшлося без математичних розрахунків, і сьогодні на уроці ми будемо відпрацьовувати навички множення і ділення двоцифрового числа на одноцифрове, складати і розв’язувати задачі, числові вирази. Хто з вас хотів би стати космонавтом?
Випробування починаються(Слайд 4)
ІV Коригування і закріплення знань
Простір над землею, у якому багато зірок(небо)
Літальний апарат Баби – Яги(ступа)
Ім’я маленької, товстенької людини, яка вміє літати(Карлсон)
Пристрій для стрибків з літака(парашут)
Явище, коли з неба падають зірки(зорепад)
Що роблять люди, коли бачать зірку, що падає?
Кожному з вас на парту впала зірка. Загадайте бажання. Сподіваюся, що воно здійсниться! Що ви очікуєте від уроку?
(Слайд 5)
Якщо просять:
Збільшити у, я виконую дію…(множення)
Збільшити на, я виконую дію…(додавання)
Зменшити у, я виконую дію…(ділення)
Зменшити на, я виконую дію…(віднімання)
Назвіть одиниці вимірювання часу від найбільшої до найменшої(доба, година, хвилина, секунда)
300 зменшити на 292 (8 – стільки планет у Сонячній системі(до серпня 2006р. Плутон був 9 планетою)
165 збільшити на 2 сотні (365 діб – стільки триває звичайний рік на планеті Земля)
Різницю чисел 35 і 24 збільшити у 8 разів (88 діб – стільки триває рік на планеті Меркурій)
45 збільшити у 5 разів (225 діб – стільки триває рік на планеті Венера)
Добуток чисел 6 і 100 збільшити на 87 (687 діб – стільки триває рік на планеті Марс)
72 зменшити у 6 разів (12 земних років триває рік на планеті Юпітер)
Розв’язавши завдання математичного диктанту, ми дізналися про тривалість року на дев’яти планетах. А про які планети ще не дізналися? А про які планети ще не дізналися? Знайдіть цю інформацію. Це перша частина вашого домашнього завдання(Слайд 6)
Спочатку люди запускали у Космос штучні супутники, а потім там побували тварини. Яка з тварин першою побувала в Космосі, ви дізнаєтеся, склавши математичну мозаїку.
Нагадайте алгоритми множення та ділення двоцифрового числа на одноцифрове.
Алгоритм
141 |
14 |
190 |
16 |
18 |
171 |
42:3 90:5 47х3 96:6 38х5 19х9 (Слайд 7)
|
|
|
|
|
|
3 листопада 1957р. на космічному кораблі «Супутник – 2» у Космос полетіла Лайка, пізніше, майже через три роки, у Космос полетіли Білка і Стрілка (Слайд 8,9)
Хто був першою людиною, яка побувала в Космосі?(Слайд 10)
12 квітня 1961 року Ю.Гагарін на космічному кораблі «Восток – 1» облетів нашу Землю за 1год.48хв.
Побачивши Землю з Космосу, Ю.Гагарін назвав її «блакитною планетою». Чому? На Землі багато води – океани, моря, річки (Слайд 11)
Вода на Землі займає ¾ поверхні. ¾ - що це?
З яких частин складається дріб(чисельник, знаменник)
Про що свідчить знаменник?
На що вказує чисельник?
Знайдіть 1/8 від 1год.36хв.
1год.36хв.:8х1=96хв.:8х1=12хв.
Ви дізналися, скільки часу перебував космонавт,який першим вийшов у відкритий Космос(Олексій Леонов, 18 березня 1965р.) (Слайд 12)
Чи літали в Космос жінки?
Першою жінкою була Валентина Терешкова, яка майже 3 доби провела у космічному польоті, зробивши 48 обертів навколо Землі. 16 червня 1963р. (Слайд 13)
Перша жінка – космонавт, яка вийшла у відкритий Космос, - Світлана Савицька, провела там 3 год.35хв. З 17 до 25 липня 1984р. (Слайд 14)
Виберіть та розв’яжіть числові вирази до відповіді, яка вас найбільше зацікавила (Слайд 15)
(39+25):4+6
60-12х4+7
75:5+16
13Х2-80:5
|
|
|
|
84:6+15
100-4х21-15
(34+60:5):2
(45:3+85)-84
|
|
|
|
А 1 |
Б 2 |
В 3 |
Г 4 |
Г 5 |
Д 6 |
Е 7 |
Є 8 |
Ж 9 |
З 10 |
И 11 |
І 12 |
Ї 13 |
Й 14 |
К 15 |
Л 16 |
М 17 |
Н 18 |
О 19 |
П 20 |
Р 21 |
С 22 |
Т 23 |
У 24 |
Ф 25 |
Х 26 |
Ц 27 |
Ч 28 |
Ш 29 |
Щ 30 |
Ю 31 |
Я 32 |
Ь 33 |
|
Хто був першим космонавтом незалежної України?
Леонід Каденюк, 19 листопада 1997р. здійснив космічний політ спільно з американцями на космічному кораблі шатл «Columbia». Політ тривав 15діб 16 годин 35 хв. Під час польоту лунали українські пісні. Членам екіпажу пісні так сподобалися, що вони почали вивчати українську мову(Слайд 16)
Але перш ніж стати космонавтами, вирушати в Космос, льотчики багато тренуються, тому що на орбіті у них підйом о 7 годині ранку, робочий день триває 10 годин. Фізкультурою вони займаються 2 години. І ми розімнемося.
Фізкультхвилинка(Слайд 17)
Їжа у космонавтів обезводнена, дрібно розфасована, щоб крихти в умовах невагомості не потрапили у дихальні шляхи(Слайд 18)
Складіть задачу за короткою умовою(Слайд 19)
1 день – 1 космонавт – 2 кг
14 днів – 3 космонавти - ? кг
Які геометричні фігури бачите? Із запропонованих геометричних фігур побудуйте космічну ракету.
Знайдіть периметр квадрата, у який вписане коло, якщо радіус кола дорівнює 6 см (Слайд 20)
V Домашнє завдання
Знайти інформацію про тривалість року на планетах Сатурн, Уран, Нептун.
Скласти і розв’язати задачу про Космос.
VІ Підсумок уроку
Вправа «Продовжи речення»
Сьогодні ми на уроці повторили……, навчилися……., дізналися…….
Що складного було на уроці?
Яке завдання найбільше сподобалося?
Яку нову інформацію отримали з уроку?
Якщо сьогоднішній урок вам сподобався, то намалюйте зірочці посмішку.
Приклейте свою зірочку на дошку і, таким чином, ви створите сузір’я
нашого класу.
Завершити наш урок я хочу побажанням Ю.Гагаріна до школярів(Слайд 21)
«Добре вчиться! Шлях до знань починається з таблиці множення і першого
диктанту. Часто говорять, що космічний політ – це подвиг. А до подвигу
потрібно готуватися»
|
|
|
|
|
|
141
|
14 |
190 |
16
|
18
|
171 |