Урок з математики за темою: Периметр

Про матеріал
Цей урок допоможе учням отримати базові знання та навички щодо визначення периметру.
Перегляд файлу

Конспект уроку з математики за темою: «Периметр геометрічних фігур

Тема уроку: Периметр геометричних фігур

 

Мета уроку:

1. Закріпити знання учнів про основні геометричні фігури (трикутник, квадрат, прямокутник).

2. Ознайомити з поняттям периметру.

3. Навчити обчислювати периметр основних геометричних фігур.

Обладнання:

- Малюнки геометричних фігур із позначеними сторонами (для пояснення вимірювання та обчислення периметру).

- Роздаткові матеріали з фігурами та завданнями для обчислення периметру.

- Малюнок для руханки з різними тваринами.

Хід уроку:

1. Організаційний момент (2-3 хвилини)

   Учитель: Доброго дня, діти! Як ви сьогодні почуваєтесь? Готові до уроку?

   Учні: Відповідають.

   Учитель: Сьогодні у нас цікава тема, і я впевнена, що ви всі чудово впораєтесь із новими завданнями!

2. Актуалізація знань (5 хвилин)

   Учитель: Діти, давайте згадаємо, що таке геометричні фігури. Хто може назвати фігури, які ми вивчали раніше?

   Учні: Відповідають (трикутник, квадрат, прямокутник).

   Учитель: Правильно! Давайте ще раз подивимось на ці фігури та повторимо їх основні ознаки.

    Учитель показує малюнок із зображенням трикутника, квадрата, прямокутника.

   Учитель: Подивіться, у трикутника скільки сторін? А у квадрата? Молодці! Запам’ятайте ці фігури, бо вони знадобляться нам далі.

3. Повторення вимірювання сторін фігур (7-10 хвилин)

   Учитель:Діти, скажіть, як можна виміряти сторони фігури? Який інструмент нам для цього потрібен?

   Учні: Відповідають (лінійка).

   Учитель: Вірно! Давайте ще раз повторимо, як правильно користуватись лінійкою, щоб виміряти довжину кожної сторони.

   - Учитель демонструє, як вимірювати кожну сторону квадрата, прямокутника та трикутника на малюнку.

   Учитель: Тепер уявіть, що ми маємо виміряти сторони квадрата, прямокутника та трикутника. Які сторони у квадрата? А у прямокутника? Давайте виміряємо їх за допомогою лінійки!

   Практичне завдання: Учитель роздає учням малюнки з фігурами і пропонує виміряти сторони.

 

4. Введення поняття "периметр" (10 хвилин)

   Учитель: Діти, тепер ми з вами дізнаємось, що таке периметр. Хто хоче спробувати здогадатись?

   Учні: Висловлюють свої припущення.

   Учитель: Периметр — це сума довжин усіх сторін фігури. Наприклад, уявімо, що ми будуємо паркан навколо саду. Щоб знати, скільки метрів паркану нам потрібно, ми маємо додати довжини всіх сторін саду. Що нам дасть цей результат?

   Учні: Відповідають (загальну довжину, яку потрібно для паркану).

   Учитель: Молодці! Ще один приклад: коли кладемо плінтус уздовж стін у кімнаті, нам також потрібен периметр кімнати, щоб дізнатися, скільки плінтусу купити.

 

5. Алгоритм обчислення периметру (10 хвилин)

   Учитель: Щоб знайти периметр, ми можемо скористатися простим алгоритмом. Давайте розглянемо його.

     1. Спочатку виміряйте кожну сторону фігури.

     2. Запишіть довжину кожної сторони.

     3. Додайте довжини всіх сторін разом, і це буде периметр.

   Учитель:  Давайте разом обчислимо периметр кожної фігури, щоб вам було зрозуміліше.

     Приклад 1: Трикутник зі сторонами 3 см, 4 см і 5 см. Периметр = 3 + 4 + 5 = 12 см.

     Приклад 2: Квадрат зі сторонами по 4 см. Периметр = 4 + 4 + 4 + 4 = 16 см.

     Приклад 3: Прямокутник зі сторонами 5 см і 3 см. Периметр = 5 + 3 + 5 + 3 = 16 см.

   Учитель: Чудово! Бачите, обчислювати периметр легко, якщо знаєте довжину сторін!

 

6. Руханка "Веселі звірята" (5 хвилин)

   Учитель: Давайте трохи відпочинемо! Я зараз називатиму тваринку, а ви будете зображати її рухи.

     Зайчик: стрибаємо на місці.

     Пташка: розправляємо руки як крила і літаємо.

     Кішка: вигинаємо спинку, потягуємось як справжня кішечка.

   Учитель: Молодці, ви справжні актори! Тепер можемо повернутися до нашого уроку з новими силами.

 

7. Закріплення знань (10-15 хвилин)

   Учитель: Тепер я хочу, щоб ви самостійно обчислили периметр кожної фігури. На кожній картці позначені розміри сторін, скористайтеся нашим алгоритмом і обчисліть, будь ласка, периметр.

   Учні працюють з роздатковим матеріалом.

   Учитель:  Давайте тепер разом обговоримо ваші відповіді. У кого які вийшли результати? Хто хоче показати свій розрахунок біля дошки?

8. Підсумок уроку (5 хвилин)

   Учитель: Отже, діти, що ж таке периметр? Як він нам допомагає?

   Учні: Відповідають (периметр — це сума сторін, він потрібен для розрахунків у житті, наприклад, коли будуємо паркан чи кладемо плінтус).

   Учитель: Так, ви все чудово запам'ятали! Тепер ви можете самостійно обчислити периметр будь-якої фігури. Я вами пишаюсь!

 

Ілюстрації до уроку

1. Малюнок із фігурами та сторонами: Геометричні фігури (трикутник, квадрат, прямокутник) з позначеними розмірами сторін.

  

2. Малюнок для обчислення периметру: Кожна фігура показана зі складеними сторонами (наприклад, квадрат із підписом "Периметр = 4 + 4 + 4 + 4").

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
10 листопада
Переглядів
63
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку