Урок з мистецтва "Осінній ліс"

Про матеріал
продовжувати ознайомлювати учнів із живописом, засобами виразності живопису, живописними техніками, удосконалювати вміння дітей працювати живописними матеріалами; формувати вміння сприймати та аналізувати твори мистецтва живопису, формувати художньо-практичні вміння, навички та вміння використовувати набуті знання у самостійній художній діяльності;визначати головне, формулювати, складати алгоритм навчальної діяльності та дотримувати його, організовувати робоче місце, оцінювати результати роботи; виховувати любов до навколишнього світу, естетичне сприйняття дійсності, формувати ціннісне ставлення до мистецтва, формувати образне, логічне та просторове мислення; особистісно-позитивне, художньо-естетичне сприйняття дійсності на основі емоційно-чуттєвого досвіду, здатності до художнього мислення та творчої активності; розвивати просторову уяву, увагу, зорову пам'ять, спостережливість
Перегляд файлу

ДОНЕЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

ФАКУЛЬТЕТ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ КАДРІВ

КАФЕДРА СУСПІЛЬНО-ГУМАНІТАРНОЇ ТА МЕДІЙНОЇ ОСВІТИ

ВІДДІЛ МОВНО-ЛІТЕРАТУРНОЇ ТА МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ

 

    ЗАТВЕРДЖУЮ

Завідувач кафедри,  к.п.н.

________________ Ціко І.Г.

«___»_____________ 2023

 

 

МАЙСТЕР – КЛАС.  СТВОРЕННЯ ОБРАЗУ В ЖИВОПИСНІЙ КОМПОЗИЦІЇ «ОСІННІЙ ЛІС»

 

 

Роботу виконав(ла) слухач(ка) групи 8.1.5

 

 

____________Ю.В. Осипчук  « 24 » листопада__2023

 Керівник групи

 

 ____________Л.В. Хмарна

 

Рецензент

 

____________Л.В.  Хмарна

 

Рецензія ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________

 

Краматорськ – 2023

Майстер-клас.

Тема. Створення образу в живописній композиції.

Творче завдання:  композиція «Осінній ліс» .

Мета: Мета (формувати компетентності) : 

предметні: продовжувати ознайомлювати учнів із живописом, засобами виразності живопису, живописними техніками, удосконалювати вміння дітей працювати живописними матеріалами; формувати вміння сприймати та аналізувати твори мистецтва живопису, формувати художньо-практичні вміння, навички та вміння використовувати набуті знання у самостійній художній діяльності; формувати образне, логічне та просторове мислення; особистісно-позитивне, художньо-естетичне сприйняття дійсності на основі емоційно-чуттєвого досвіду, здатності до  художнього  мислення  та  творчої  активності;  розвивати просторову уяву, увагу, зорову пам'ять, спостережливість; сприяти опануванню учнями  елементарними знаннями про специфіку художньо-образної мови живопису;

ключові: спілкування державною мовою (уміння висловлювати власну думку, тлумачити  поняття та ін.); уміння навчатися впродовж життя (уміння сприймати й аналізувати інформацію, визначати головне, формулювати, складати алгоритм навчальної діяльності та  дотримувати його, організовувати робоче місце, оцінювати  результати роботи; виховувати любов до навколишнього світу, естетичне сприйняття дійсності, формувати ціннісне ставлення до мистецтва,

Оснащення: зоровий ряд: слайд-презентація за темою уроку.

Музичний ряд: аудіо запис Ф. Ліст  «Ноктюрн №3»

Обладнання: альбом для малювання, олівець, гумка, поролонова губка,  ємність для води, акварель,  пензлі № 4,6, палітра, серветка для витирання рук та пензлів.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Для створення образів у живописі художники  використовують олійні, темперні, акрилові, гуашеві, акварельні фарби.

-   Пригадайте, що вам відомо про способи та прийоми виразного зображення аквареллю?

   (відповіді дітей)

Існує декілька прийомів нанесення акварельних фарб на папір: «по-сухому», «по-вологому», відмивання, заливання, лесування. Найчастіше митці використовують два перших прийоми : для передачі чітких форм і деталей зображення використовують  прийом «по-сухому», для досягнення м’якості контурів, плавності тонових переходів – прийом «по-вологому». 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Ми сьогодні – художники-живописці. А що саме будемо створювати, здогадаєтесь, коли розгадаєте ребус.

ребуси ребуси   (ліс)

Як ви думаєте, який прийом краще нам допоможе втілити наш задум: «по-сухому», чи «по-вологому»?

ІV. Повідомлення теми та завдань уроку.

Отже, перед нами сьогодні стоїть дуже цікаве завдання: створити  композицію «Осінній ліс» в техніці  акварелі «по-вологому».

V. Вивчення нового матеріалу.

Слово вчителя

Ліс – це чисте повітря і вода, безпечна домівка для рослин та тварин. Це – саме життя. Ліс  можна спостерігати в будь-яку пору року, та  найгарніший, найбарвистіший – восени. І ця краса природи не оминуло цікавості художників-живописців, які зображали ліс у своїх творах.

Показ слайд-презентації «Ліс у творах художників» (додаток 1)

( за однією з картин можна провести фасилітовану дискусію, додаток 2)

Для створення образу лісу в роботі пейзажного жанру, передавання певного настрою в природі  (повітря, мрійливості, глибини) найбільш доцільно вибирати техніку «по-вологому». Цей прийом передбачає нанесення акварельних фарб на зволожений папір таким чином, таким чином, щоб один колір м’якими переходами вливався в інший.

VІ. Художньо-творча діяльність

Підготовча вправа

Виконати осінній етюд  акварельними фарбами спочатку в техніці «по-сухому», а потім – у техніці  «по-вологому»

Творча робота

Намалюйте акварельними фарбами у техніці «по-вологому» лірично-образну композицію «Осінній ліс»

Алгоритм виконання творчого завдання

1.Спочатку визначаємо композицію, яку будемо зображати, вибираємо формат.

2.Розмежовуємо простір: проводимо лінію горизонту.

3. Намічаємо загальну форму планів. Не забуваємо закони перспективи.

4. Композицію малюємо по зволоженому аркуші паперу. Для цього верхню частину аркуша змочуємо пензликом чи шматочком поролону.

6.На палітрі створюємо колір неба: хаотично створюємо плями жовтого, рудого та червоного  кольорів.  Краї аркушу заповнюємо фіолетовим кольором.

7. Змочуємо нижню частину аркуша.

8.Малюємо землю та пожухлу траву. Використовуємо для цього фіолетову й синю фарби.

9.Зображаємо стовбури дерев та дрібні гілочки

10.Промальовуємо деталі переднього плану або елементи, на які хочемо звернути увагу глядачів.

 (роботу учні виконують під аудіо запис Ф. Ліст «Ноктюрн № 3»)

https://www.youtube.com/watch?v=wSkUrqrH2X8

Учні виконують роботу самостійно.

VІ. Закріплення матеріалу.

-                     Виконай вправу: Розподіли пейзаж та натюрморт.

https://learningapps.org/watch?v=p8t2xjqc523

         VІІ. Підсумок майстер-класу. Рефлексія

Отримуємо зворотній зв’язок від учнів виконавши вправу:

              https://wordwall.net/uk/resource/55338622

Учні із завершених робіт організовують виставку  «Осінній ліс».

Обговорення учнівських робіт.

Додаток 1

 

 

Додаток 2

Метод «фасилітована дискусія»

Три базові питання

Вдивіться і що побачили?  (2-хв споглядання)

1. Що відбувається на цій картині?

Що тут зображено?

Що можна сказати про це зображення?

Пам′ятайте!

Учитель має "видобувати" думки дітей. Він не говорить про картину, а заставляє питанням робити це дітей, допомагає дітям робити нові спостереження, перефразовує відповіді.

2. Що ти тут бачиш такого, що дозволяє тобі так думати?

(Версії сприймати всі, порівнювати, але не заперечувати, щоб не ображати; підсумку не робити, щоб дискусія продовжувалася, щоб знаходити нові джерела. Ви думаєте…, ви побачили…, я вірно зрозуміла…, ви спостерігаєте…)

3. Що ще відбувається на картині?

Що ще ви тут помітили?

Хто може доповнити?

Чому саме такі кольори обрав художник?

 (Потрібно продовжити дискусію.)

Що можна сказати про це зображення?

! Потрібно намагатися залучити до обговорення усіх дітей, всім дати висловитися. Левова частка пізнання на цій стадії розвитку відбувається за рахунок вербального вираження думки (формулювання і "проговорювання" її уголос).

docx
Додано
13 березня
Переглядів
276
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку