Урок з мистецтва "Подорож до далеких країн. К. Сен-Санс, цикл «Карнавал тварин». Кенгуру. Акваріум. Малювання рибок в акваріумі."

Про матеріал
Мета уроку. Формування предметних компетентностей :  Познайомити учнів з творчістю композитора К.Сенс-Санса та художника А.Матисса;  показати можливості мистецтва у розкритті розмаїття світу тварин;  вчити учнів слухати музичні твори та аналізувати їх;  розвивати вміння імпровізувати вокальні мелодії;  познайомити з новими музичними інструментами (челеста, фісгармонія, ксилофон), особливостями їх звучання;  формувати вокально-хорові навички, відчуття ритму;  вчити створювати спільні композиції з дотриманням вимог до їх оформлення;  розширювати знання про світ тварин із далеких країн;  розвивати зорову, слухову пам’ять, емоційне сприйняття та виконання музичних творів;  виховувати музичну культуру, естетичний смак учнів, бережливе ставлення до світу тварин.
Перегляд файлу

Урок мистецтва 2 клас

(за підручником Л. Масол, О. Гайдамака, , О. Колотило)

 

Тема уроку. Подорож до далеких країн. К. Сен-Санс, цикл «Карнавал тварин». Кенгуру. Акваріум. Малювання рибок в акваріумі.

   Мета уроку. 

 

Формування предметних компетентностей :

 

  • Познайомити учнів з творчістю композитора К.Сенс-Санса та художника А.Матисса;
  • показати можливості мистецтва у розкритті розмаїття світу тварин;
  • вчити учнів слухати музичні твори та аналізувати їх;
  • розвивати вміння імпровізувати вокальні мелодії;
  • познайомити з новими музичними інструментами (челеста, фісгармонія, ксилофон), особливостями їх звучання;
  • формувати вокально-хорові навички, відчуття ритму;
  • вчити створювати спільні композиції з дотриманням вимог до їх оформлення;
  • розширювати знання про світ тварин із далеких країн;
  • розвивати зорову, слухову пам’ять, емоційне сприйняття та виконання музичних творів;
  • виховувати музичну культуру, естетичний смак учнів, бережливе ставлення до світу тварин. 

 

Формування ключових компетентностей:

 

  • вільне володіння рідною мовою: вміння висловлювати та аргументувати свої думки, володіти навичками увічливого спілкування з однолітками;

 

  • компетентності в галузі природничих наук: розвивати допитливість, прагнення шукати й пропонувати нові ідеї;

 

  • екологічна компетентність: формування розуміння важливості збереження природи;

 

  • навчання впродовж життя: опанування навичками, необхідними для подальшого навчання; отримання нової інформації з метою застосування її; навчання ефективно працювати самостійно, в парі та групі;

 

  • культурна компетентність: залучення до різних видів мистецької творчості шляхом розкриття і розвитку природних здібностей, творчого вираження особистості;

 

  • підприємливість: розвивати ініціативність, вміння організовуватись для досягнення цілей, брати на себе відповідальність у спільній роботі.

 

Перебіг уроку

І. Організація класу

Продзвенів  дзвінок,

починається  урок.

Ми  навчатимось  старанно –

щоб  почути  у  кінці,

що  у  нашім  другім  класі –

діти  просто  Молодці!

 

  • Привітаємось пісенькою: (на мелодію пісні “Я на сонечку лежу”)

 

              Урок музики у нас,

              Запросив усіх у клас,

              Привітаймо дружно всіх:

            - До, ре, мі, фа, соль, ля, сі!

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація опорних знань

 

  1. Гра- розминка «Пін-понґ» Слайд 1
  • Давайте пограємо в гру, яка допоможе нам пригадати матеріал попереднього уроку.
  • До кого потрапить чарівна кулька-всезнайка, має відповісти на запитання. Нагадую, що, у разі необхідності, можна звернутися по допомогу до друзів-«рятівників», передавши їм м’ячик зі словом «допомога».
  • Хто автор циклу «Карнавал тварин»? (Французький композитор Каміль Сен-Санс)
  • Назвіть інструменти, які виконували музику птахів у циклі К. Сен-Сана? (Кларнет, фортепіано, віолончель)
  • Які зображення називають анімалістичними? (Зображення тварин, різних за формою та характером.)

 

  1. Актуалізація опорних знань
  • Діти, мабуть, ви вже здогадались, що сьогодні ми знову не просто учні 2 класу, а мандрівники. Ми вирушаємо в далекі країни, де живе багато цікавих тварин, а у воді панує надзвичайно багате розмаїття риб. Тож у путь!

 

Слайд 2. Дитяча карта тварин світу.

c391410c94a15ca559cb19bcfddabf72

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Сьогодні ми з вами завітаємо ще до одного континенту, який є одночасно й однією державою, відгадайте якою: 

Авто – то + страх – х + лі + я . Слайд 3

 

ІІІ. Сприймання та інтерпретація музичних та художнього  творів

  • Так.  Це – материк Австралія. Там живуть дивовижні тварини, яких немає більше ніде на планеті Земля. Серед них є й ось така:

 

У Австралії, дитино,
чудернацька є тварина,

В неї є кишеня-дім,

там маля живе у нім.

Грається, відпочиває,

помаленьку підростає.... (Кенгуру)

 

  • Послухайте і подивіться п’єсу з сюїти Каміля Сен-Санса «Карнавал тварин» «Кенгуру». Під час слухання спробуйте зрозуміти, як музика передала характер кенгуру.
  • Які характер музики та ритм? Про що розповіли енергійні стрибки музики? 
  • Який інструмент композитор обрав для створення образу кенгуру? Чому? 

 

  • Біля берегів Австралії є моря та океани з цікавим та незвичайним підводним світом, у якому живуть різні морські істоти та чудернацькі корали.

 

  • Про кого ця загадка?

 

Має хвіст, та не літає,

має рот — не розмовляє.

Можеш вудкою спіймати

і загадку відгадати. (Риба)

 

  • E:\РАБОТА\Урок рыбы\загруженное (13).jpgТема моря та його жителів здавна захоплювала творчих людей – художників та композиторів.

 

Слайд 4  Портрет А. Матисса

 

  • E:\РАБОТА\Урок рыбы\рыбы 1.jpgФранцузький художник Анрі Матисс намалював картину під назвою « Червоні рибки».  Він більше десяти разів звертався до цього мотиву, змінював в різних варіантах то композицію, то форму акваріума, то колорит.
  • У картині панує настрій - піднесений, радісний, він створений завдяки кольору. Давайте розглянемо її.

 

Слайд 5 Картина А. Матисса «Червоні рибки». Перегляд відеокартини.

https://www.youtube.com/watch?v=Yt7nKm0upoI&t=18s

 

      Учні діляться своїми враженнями від побаченого.

  • Чи звернули ви увагу, що рибки на картині мають свою домівку?

 

Скляний будинок,

а в тім домі

у всі кінці

                   снують жильці. (Акваріум)

Гра «Імпровізація»

  • Діти, знаю, що ви любите гратись? Запрошую погратись.
  • Спробуйте звуками на склад «льо» зобразити рух рибок.

Підказка: рибки різних розмірів, форм, це означає, що ритм та характер рухів буде відрізнятися, використовуйте високі та низькі звуки, плавні та поривчасті. (Діти по черзі роблять спроби, інші роблять припущення, якою може бути озвучена рибка.)

 

Сприймання та аналіз твору.

  • Послухаймо, як Каміль Сен-Санс змалював цих непосидючих мешканців води у своєму музичному  творі «Акваріум». Слухаючи, уявляйте собі, які рибки плавають в акваріумі. Зверніть увагу на звучання музичних інструментів.
  • Що робили рибки у вашій уяві під музику? Як музика передала характер рибок?  Яких рибок ви уявляли в акваріумі?
  • Щоб створити «прозоре» звучання, перлини водяних барв, відблиск луски рибок автор використав ударний інструмент – ксилофон та два незвичайних рідкісних клавішних інструмента - челесту та фісгармонію. Ось так вони виглядають.

 

Слайд 6 Челеста, ксилофон та фісгармоніяC:\Users\User\Desktop\Урок рыбы\загруженное (6).jpg               

 

https://eus-www.sway-cdn.com/s/RxVIUnNxsBkJShH2/images/djXpeRktvSS1ox?quality=378&allowAnimation=trueC:\Users\User\Desktop\Урок рыбы\загруженное (8).jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • А ось так вони звучать кожний окремо:

 

Музично – ритмічна вправа «Рибки» https://www.youtube.com/watch?v=F7HG7fQpROE&t=11s

Робота в парах. Вправа «З’єднай рибку з фігурою» Слайд 7

 

  • Рибки в акваріумі дуже різноманітні за формою. Вони можуть нагадувати різні геометричні фігури. Зрештою, виглядати навіть казково.

 

 

292299_1287597596_4c8c7e5e1699067c281c51ba93249466.jpgdiscus-logo.jpg8-..jpeg   

 

 

 

 

 

126545181333.jpg04.0.guppi.jpg50 найпопулярніших акваріумних рибок з назвами та фото - PetCare

 

 

  • Обговоріть в парі, яку форму найбільше нагадують подані рибки. Просигналізуйте відповідною фігурою. (Показ риб окремими слайдами)
  • Оцініть роботу вашої пари жестом.
  • Перегляньте, якими ще бувають акваріумні рибки. Слайд 8

Руханка «Танок Кенгуру» (караоке)

https://www.youtube.com/watch?v=AvAJh-g0NoE&t=36s

 

ІV. Творча робота в групах. Створення композицій «Рибки в акваріумі».

 

Об’єднання в групи за кольорами колірного кола. Повторення правил роботи в групі. Слайд 9

  • Теплі та холодні кольори. Матеріал для уроку образотворчого мистецтва. |  Art, Map, Map screenshotДавайте пригадаємо, що означають кольори, за якими ви об’єднались у групи.
  • Підніміть руки групи, що належать до теплих кольорів (червоний, жовтий, коричневий). До холодних кольорів (зелений, синій, фіолетовий).
  • Пропоную передати свої враження від побаченого та прослуханого малюнком. Перед вами лежать заготовки акваріумів. Та ось проблема: чогось не вистачає.
  • Чого саме? ( Рибок, водоростей, пісочку та камінчиків на дні)

 

  • Ваше завдання: домовитись, розподіливши, хто що буде малювати, щоб ваші акваріуми «ожили».
  • У роботі вам допоможуть шаблони рибок,  воскові олівці, фломастери. (Повторення правил безпечної поведінки)

 

  • Нагадаю, що спершу потрібно зробити ескіз акваріума, а потім розмалювати його мешканців у колір вашого настрою.
  • Пригадайте, що таке ескіз. Так, це попередній вигляд малюнку у графічній або у іншій формі.
  • Пропоную орієнтовні зразки робіт, дивлячись на які, ви зможете почерпнути якусь ідею.

 

Як намалювати рибку олівцем поетапно: легкий майстер-клас для початківців,  малюємо золоту рибку в акваріуміКонтур рибки для вирізування. Трафарети риб від Ірина Перелішина.UntitledСлайд 10 Зразки  акваріумів

 

https://eus-www.sway-cdn.com/s/RxVIUnNxsBkJShH2/images/_SnQ8h7615feYY?quality=512&allowAnimation=true         

 

Критерії до роботи:  Слайд 11

  • Охайність роботи
  • Правильний добір кольорів
  • Композиційне розташування деталей
  • Творчість та фантазія
  • Дружна робота групи

 

  • А щоб вам не було сумно під час роботи, будемо слухати та підспівувати разом пісеньку Зоряни.Лісевич «Рибки» у виконанні Віри Кідик:

https://www.youtube.com/watch?v=U1x3sxIR22Q&t=5s

а також пісню «Кенгуру» (музика В. Гребенюка, вірші Е. Саталкіної): https://www.youtube.com/watch?v=jEKyYPAImuQ

V. Підсумок уроку. Виставка та аналіз творчих робіт

- Пропоную ще раз послухати твір «Акваріум»:

(https://www.youtube.com/watch?v=NRms3xZce3c&t=12s )

-  Перевірте, чи співпали ваші враження від музичного твору з тим, що ви намалювали. 

- Хто з композиторів створив великий інструментальний твір-сюїту «Карнавал тварин»?

 

Рефлексія

- Чи сподобалась вам подорож до далеких країн? Що цікавого ви дізнались? ( Можна зобразити музикою тварин та рибок, про невідомі досі музичні інструменти тощо)

- Оцініть  роботу групи за карткою.

Презентація до семінару "Формувальне оцінювання - шлях до успішного  навчання "

 

Вправа самооцінювання «Плесни в долоні»

Плесніть, кому:

  • Було цікаво
  • Працювалось без проблем
  • Потрібна була допомога
  • Ще не все зрозуміло
  • Було сумно

 

- Ви сьогодні були найкращими мандрівниками й талановитими художниками.

- Завжди пам’ятайте, що  світ тварин, який оточує, дивує та зачаровує нас, потрібно берегти!

 

Додатки

1

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 лютого 2023
Переглядів
1396
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку