Урок з музичного мистецтва для 7 класу на тему : "Аранжування в музиці"

Про матеріал
Розробка уроку з музичного мистецтва для учнів 7 класу на тему "Аранжування в музиці" . Урок №10
Перегляд файлу

Тема уроку: Аранжування в музиці

Мета:

навчальна: актуалізувати знання учнів про аранжування, його види; розвивати навички  розуміння учнями видів музичного аранжуванняаранжування академічної  та естрадної  музики,  сучасне електронне аранжування академічної музики та  визначити   їхні характерні особливості, познайомити з творчістю С.Рахманінова на прикладі його твору.

 

корекційно-розвиваюча: розвивати пізнавальну діяльність, увагу, наглядно-образне та критичне мислення, корегувати вимову поставлених звуків; розвивати вміння учнів уважно слухати музику, знаходити спільні та відмінні риси між  творами та їхніми аранжуваннями, розвивати вміння  аналізувати музичні твори та їхні  аранжування, розвивати вміння вірно виконувати мелодію  пісні та надавати характеристику засобам її музичної виразності.

виховна: виховувати ціннісне ставлення до музичної культури минулого і сучасності,  до творчості  відомих композиторів та  видатних виконавців інструментальних творів; стимулювати пізнавальний інтерес до академічних творів у сучасному аранжуванні, а також творчості композиторів; виховувати ціннісне ставлення до шедеврів світової музики.

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.

Очікувані результати:

Учень/учениця:

  •                  наводить приклади видів аранжування;
  •                  розпізнає види аранжування, музичні стилі, оригінал та обробку;
  •                  використовує знання на практиці;
  •                  пояснює, що таке аранжування;
  •                  класифікує інструменти за групами;
  •                  сприймає музичні твори;
  •                  аналізує типи аранжування, характер музики; 
  •                  знаходить інформацію для вирішення навчально – пізнавальних завдань.

 

 Використані  елементи  технологій:

  •                  Технології критичного мислення;
  •                  Ігрові технології; 
  •                  ІКТ;
  •                  Технологія проблемного навчання;
  •                  Технології перевернутого та змішаного навчання;
  •                  Інтерактивні технології.

 

 

Обладнання: музичний інструмент; медіазасоби; підручник Л. М. Масол, Л. С Аристова «Музичне мистецтво. 7 клас» (Харків, 2015)

Хід уроку:

Добрий день! Вітаю вас на уроці музичного мистецтва.

  Починаємо наш урок музичним вітанням:

Усміхнись до всіх навколо!

Добрий ранок, люба школо!

І веселий той дзвінок, кличе всіх нас на урок

Урок музики, урок музики, урок музики, Урок!

 

Епіграфом до нашого уроку є слова Джона Лорда:

 

«Музика- це міжнародна мова, яка виражає емоції і почуття людей.

Це найпопулярніший жанр сучасного мистецтва, в якому, як мені здається, місця  вистачить усім»

Прослухайте Каприс №24 Н. Паганіні і скажіть:

 

  • До якої музики( класичної чи сучасної) ми з вами   віднесемо твір, який ви почули? (класичної)
  • Скажіть мені, чи слухаєте ви класичну музику кожного дня? (скоріше відповідь «НІ»).
  • Подумайте і пригадайте чи є в музичному мистецтві чарівний засіб, який може зробити музику минулого часу сучасною і зрозумілою для нас, сучасних людей? (Так -  аранжування).
  •  Сьогодні ми будемо вчитися розрізняти види аранжування, знаходити спільне та відмінне між оригінальними творами та їх аранжуванням . Але для початку пригадаємо:

Що таке аранжування? 

Вірна відповідь знаходиться у хмарі слів.

 

Зверніть увагу! Повинні бути використані усі слова!

Відповідь дітей

(Це переклад музичного твору для виконання іншим складом інструментів)

 

А тепер порівняємо зі зразком! Що ви бачите нового?

Додаймо ще допустимі зміни . Ними можуть бути:

-гармонія

-темп

-тембр

-динаміка

-інструменти

-кількість виконавців

-тип виконання

Аранжування тем Паганіні входить до відомого Концерту для фортепіано з оркестром Сергія Рахманінова і має назву «рапсодія».

Як ви пам'ятаєте, жанр рапсодії виник у далекому минулому — сягає часів давньогрецьких співаків-оповідачів, яких називали рапсодами.

А як називали на Україні таких співців-мандрівників?(кобзарі)

 Сучасна рапсодія — це інструментальний твір вільної форми, в основі якого зазвичай покладено народну тему.

Послухайте Рапсодію на тему Паганіні Сергія Рахманінова. Чи змінилася тема Н. Паганіні у творі С. Рахманінова? Зверніть увагу на виконання. Який інструмент є солюючим? (виконує оркестр із солюючим фортепіано)

  Пропоную вам розташувати інструменти за групами в оркестрі.(струнні, ударні, клавішні, духові)за покликанням:

 https://learningapps.org/view13334271

Чи уявляєте ви Каприс №24 Н. Паганіні в рок-обробці?

Знайомтесь! Рок-виконавець Віктор Зінчук!

  Прослухайте  Каприс №24 Н. Паганіні у виконанні гітариста-віртуоза, композитора та аранжувальника Віктора Зінчука. Він є рекордсменом «Книги рекордів Гінеса» як гітарист із найкращою у світі технікою виконання.

Поміркуйте: Чим сучасна інтерпретація відрізняється від оригіналу? Які засоби виразності використав В. Зінчук? Яких змін набуло аранжування теми Н. Паганіні?

 А тепер ми об’єднаємось з вами в незвичайний оркестр і виконаємо власну обробку за допомогою техніки Body percussion. Нашим музичним інструментом буде наше тіло. Прислухайтесь до нього!

Сподіваюсь, що у вас вийшло навіть краще, ніж у мене і вам це сподобалося.

Сьогодні ми переконалися, що улюблені мелодії, спрощені, чи ускладнені, насичені сучасними ритмами, змінюються так, що іноді їх неможливо впізнати.

 Пропоную підвести підсумки нашого уроку за допомогою Текстової вишиванки. Перейдіть за посиланням:

https://vyshyvka.ukrzen.in.ua/

У верхньому полі запишіть слово-емоцію(радість, гарний настрій, захоплення, цікавість), та натисніть Вишити і ви побачите цікаве зображення на серветці!

На все добре! До нових зустрічей на уроках музичного мистецтва!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Казьміна Тамара Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Москвітіна Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 січня 2022
Переглядів
1358
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку