Заняття на тему " Веселі пригоди "

Про матеріал

Це вокальне заняття, яке розвиває музичні здібності дітей: вокальні, танцювальні, гри на музичних інструментах.

Перегляд файлу

 

 

 Заняття на тему:

«  Веселі пригоди »

(  тематичне заняття  вокального гуртка )
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Музичний керівник

                                                                                      Васілівецька О. М.

Програмовий зміст:

емоційно налаштувати дітей на музичне заняття;
вчити емоційно відгукуватись на музику, передавати свої враження,   самостійно визначати засоби музичної виразності твору;
розучування поспівки;
вчити співати злагоджено, відтворюючи загальний напрям руху мелодії;
закріплення  пісні, вчити дітей  в образі, емоційно передавати зміст пісні,  

розширювати словниковий запас дітей;
вчити впізнавати пісню за мелодією, продовжити роботу над чистотою інтонування мелодії;
вчити дітей брати дихання між музичними фразами;
робота над складними місцями у творі;
робота над текстом та дикцією у творі;
вчити дітей впізнавати музичний твір за ритмічним малюнком;
вчити співати злагоджено хором, 

вчити дітей співати з музичним супроводом та без нього, добираючи акомпанемент на саморобних музичних інструментах;
закріпити виразне виконання пісні з рухами, передавати засобами виразності у співі відтінки настрою та своє особисте ставлення до твору;

закріпити та повторити танцювальні рухи;
виховувати естетичний смак, виконавську культуру, любов до співу.
Матеріал:
Декорації зимового лісу дошка, роздатковий матеріал до музично – дидактичної гри « Музичні сніжинки », саморобні музичні інструменти,  горішки, деревяні палички, дзвіночок, тамбурин.
Музичний репертуар:

1. Пісенька – співаночка з книги Л. Арсеневської « Вітання »
Артикуляційні вправи: «Зимонька», « Язичок», казка «Хмара і сніжинки»
Вправа для розвитку голосу і слуху: «Гора» розспівка, 

Масаж біологічно активних зон « Сніговик ».
Пісні:

1. « Зимонька - зима» муз.  А. Мігай.

2. «Гра в сніжки», сл. і муз.Н. Веросокіной.   
3.  Гра з  Сніговичком

4. Танцювальні українські рухи.

5. Гра на музичних інструментах.

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття.
                                      ( Діти  заходять у зал )

Муз. керівник. Добрий день мої любі діти. Рада зустрічі із вами. Подивіться сьогодні до нас завітали гості милі, привітаємось із ними.

Діти.

 «Вітання»

 Добрий день, тобі сказали, 

 Добрий день, сказав і ти.              

 Нас дві ниточки зв’язали       

 Теплоти і доброти.

                ( звучить муз. А. Вівальді  за кулісами звучить загадка )

Я розтрушую сніги,

Наганяю холоди,

Воду сковую в льоди.

В дружбі із дітьми всіма.

Здогадались? Я - ….

Діти. Зима.

Муз. керівник. Так вірно, зима. І сьогодні ми будемо про зиму розмовляти, піснями, іграми веселими сніжную вітати.

А чи хочете, малята, взимку подорожувати ?

Діти. Так.

Муз. керівник. Тож  мерщій  час не гай,

                           На лижі ставай, з нами в подорож рушай!

                                           ( звучить муз. супровід )
Їдуть лижі, їдуть лижі, лижню залишають,
Навіть по сніжку глибокім в лісі проїжджають (пересування вперед не відриваючи ступнів від підлоги)
І хлоп’ята і дівчата їхали малята 

 У лісок казковий, у лісок зимовий!                

                   Мімічно-артикуляційна вправа «Зимонька»
Муз. кер. Ми прибули в у ліс зимовий, яке ж усе навкруг чудове! (О-о-о! здивування)
Справа ялинка зелена стоїть (У-у-у! повертають голову праворуч, уважно вдивляються)
Зліва он друга на діток глядить ( А –а –а!повертають голову ліворуч, захоплено дивляться)
Хмари по сірому небу пливуть (дивляться вгору, радіють)
Напевно сніжинки на землю везуть (сідають на підлогу)
Сніжинки сідають на губки, на носик (облизують верхню і нижню губки)
Ротик відкрий, язичок витягай, швидко маленьку сніжинку спіймай (утримувати широким витягнутий язик 5-7 сек)

 А тепер ми язичок наш погойдаємо, ось так –
Небо – земля, небо – земля, свій язичок гойдаю я. 
Тож і ти, часу не гай, язичок свій погойдай.
Та дивись, не лінись, вгору – вниз, вгору – вниз (висовують язик, тягнуться їм по черзі то до носа, то до підборіддя.

А зараз налаштуємось на спів.

Спів закритим ротом мм ( на одному звуці).

Розспівка  « Мі - ме – ма –мо – му » (зі, ді, ).
А тепер ми послухаємо казочку: 
                     Голосова вправа «Хмара і сніжинки»
Жила - була мама Хмара. І була вона ось така (педагог викладає зображення на магнітну дошку). У неї були дітки-сніжинки. Мама - Хмара співала їм колискову пісню (педагог співає звук «а - а» - велика терція, діти повторюють і показують рукою рух мелодії; потім звуки «о-о», «у-у»)
Одного разу дітки-сніжинки захотіли погратися. Ось одна сніжинка зістрибнула на землю. (педагог викладає сніжинки на магнітну дошку і співає звук «у» на стакато зверху вниз; діти повторюють і показують рукою, потім «о», «а»)
Награлись сніжинки і захотіли додому. Вітерець поклав їх на свої долоньки і високо підкинув (звуки «у», «о», «а» на гліссандо знизу вверх; розкриті долоньки різко підняти вгору)
А із інших хмаринок сніжинки все падали і падали. Он скільки снігу навалило. Ціла гора.
                      Вправа для розвитку голосу і слуху «Гора»
Ра-ра-ра, ра-ра-ра – на дворі у нас гора,
Ру-ру-ру, ру-ру-ру – погукаймо дітвору,
Ри-ри-ри, ри-ри-ри – покатаймося з гори,
Ра-ра-ра, ра-ра-ра – дуже рада дітвора!

Музичний керівник грає на  ф – но 1 частинку поспівки. Давайте спочатку вивчимо з вами першу частину поспівки. Ось послухайте… Беремо всі разом перший звук і намагаємось підлаштовувати свої голосочки до мого, щоб ми всі співали як один.  А тепер рукою покажемо, як рухається мелодія цієї частини роспівки (показ руху мелодії). Слухаємо наступну частину поспівки.   А як тут рухається мелодія? А тепер, Вероніка  покаже, як рухається мелодія 2 – ї частини за допомогою нашої  муз. дид.  гри  «  Муз. сніжинок»  ( показ  руху мелодії ). А зараз  Аня заспіває першу частинку вправи, а Соня   – другу. Ось тепер давайте станемо і заспіваємо цю поспівку разом, але пам’ятаємо, що ми чітко вимовляємо звук «р» і показуємо голосочком, як рухається мелодія (показ рукою). Приготувалися … Молодці.
Ось яка справжня сніжна гора у нас вийшла, на якій ми катаємося і нам весело, чи не так? 

Муз. керівник. А зараз повторимо  розпівку, яку  ми знаємо.

Ла –ла – ла- ла  - ла  кругом зима,

Лі – лі – лі – лі  - літечка нема,

Да – да – да – да – да дарує сніг

Радість діточкам усім.
Ми з вами розігріли наші голосочки, розспівалися, отож слухайте уважно мелодію наступної пісні, ваше завдання впізнати цей твір. 

Діти. « Зима ».

Муз. керівник. Вірно . Ми сьогодні з вами  повторимо та закріпимо пісню.
                                          Спів пісні « Зима »

3 етап – закріплення пісні. ( пригадування пісні, логічні наголоси).

А теперз вами трішки відпочинемо і  пограємось з вами в гру « Відгадай  мелодію »

  ( звучать фонограми пісень без слів, діти піднімають руки і відповідають)

1пісня – Н. Май « Падає сніжок »,

2 пісня – Н. Май « Зима красунечка »,

3 пісня – « Сердився мороз »,

4 пісня – « Білий сніг », муз.  А. Мігай,

5 пісня – « Веселий сніговик », муз. Михайло Назарець.

- Молодці малята.

А у нас цікаве діло –
                    Масаж біологічно активних зон «Сніговик»
Раз – рука, два – рука (витягнути по черзі руки вперед)
Ліпим ми сніговика (імітують ліплення сніжків)
Три - чотири – гладим шию, намалюєм ротик щиро (погладити долонями шию, розтягти губи в посмішці)
П’ять – морквинка є для носа (розтерти кулачками крильця носа)
Дві вуглинки для очей (легко надавлювати долонями на очі)
Шість – надінем шляпу косо, хай сміється для дітей (притулити долоні ребром до лоба, розтерти лоб)
Сім і вісім – оживай, разом з нами ти пограй! (оплески)
                                       Зявляється під муз. Сніговик
Сніговик.  Дякую, любі діти, що зліпили ви мене
Вже боявся, що без мене нині заняття промине..
А ви любите зиму?

Діти. Так.

Сніговик.   І я теж люблю! 

Сніговик.  Я для вас приготував гру. І хочу з вами погратися. Діти в коло  підрівняймо, гру веселу починайте! 

                              (діти стали в коло, Сніговик у середині кола )

Діти. ( ідуть по колу співають під пісню)

Сніговик червоний ніс розсміши ти нас до сліз,

Сніговик червоний ніс, що у торбі ти приніс?

Сніговик  (рухами показує  сопілку) 

 Діти  ( показують гру на сопільці під муз. )

Діти  ( ідуть по колу співають під пісню)

Сніговик червоний ніс розсміши ти нас до сліз,

Сніговик червоний ніс, що у торбі ти приніс?

Сніговик (рухами показує дзвоник) 

Діти  ( показують гру на дзвониках  під муз. ).

Муз. керівник.  Сніговичок, а  наші діти приготували тобі танцювальні рухи і хочуть перевірити, чи вмієш ти танцювати? 

1, 2, 3, гру почали!

Діти. Сніговик червоний ніс розсмішив ти нас до сліз,

           А тепер не зівай, ти за  Вікой повторяй.

                                                ( рух чосанка )

            Сніговик червоний ніс розсмішив ти нас до сліз,

           А тепер не зівай, за Андрієм повторяй.

                                                      ( присядка )

            Сніговик червоний ніс розсмішив ти нас до сліз,

           А тепер не зівай, ти за нами повторяй.

          Діти під муз. роблять танц. рух – ковирялочку, )

Сніговик. За те що ви гарні, чемні дітки, любите гратися, я вам приніс подаруночки, які вам передали мої друзі лісові мешканці. Ось ведмедик передав вам чудові дерев’яні палички,  а білочка передала  горішки.( роздає ).

Як ви гадаєте, а навіщо вони вам?

Діти: За допомогою паличок та горішок можна  відтворити ритмічний малюнок пісні.

Сніговик. Вірно.  А чи відгадаєте назву пісні за  ритмічним  малюнком, який я вам приготував?

А ну послухайте уважно.( грає )

Діти. Пісня називається « Гра в сніжки »

Сніговик. Вірно. Молодці малята!

Сніговик . Давайте разом  відстукаємо ритмічний  малюнок приспіву пісні зі словами.

                                                      ( ГРАЮТЬ)

Муз. керівник. Сніговичок , а наші дітки хочуть заспівати тобі і нашим гостям цю пісеньку та заграти  на муз. інструментах.

Муз. керівник. Перед  виконанням пісні, діти  нагадую, що грати потрібно дуже тихо, щоб було чути мелодію та текст твору. А ще треба пам’ятати про дихання, яке беремо по муз. фразам не піднімаючи плечей.

              ( Спів пісні із власним акомпанементом на інструментах) 
Ну що, Сніговичку, тобі сподобалось, які наші дітки розумні. Як вміють гарно співати, грати?

Сніговик.  Дуже мені сподобалось  і я зараз побіжу давати майстер – клас по навчанню співу, для моїх друзів, лісових мешканців. Дякую, вам любі дітки, за все!  До побачення ! 

docx
Додано
24 січня 2022
Переглядів
4479
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку