Це вокальне заняття, яке розвиває музичні здібності дітей: вокальні, танцювальні, гри на музичних інструментах.
Заняття на тему:
« Веселі пригоди »
( тематичне заняття вокального гуртка )
Музичний керівник
Васілівецька О. М.
Програмовий зміст:
емоційно налаштувати дітей на музичне заняття;
вчити емоційно відгукуватись на музику, передавати свої враження, самостійно визначати засоби музичної виразності твору;
розучування поспівки;
вчити співати злагоджено, відтворюючи загальний напрям руху мелодії;
закріплення пісні, вчити дітей в образі, емоційно передавати зміст пісні,
розширювати словниковий запас дітей;
вчити впізнавати пісню за мелодією, продовжити роботу над чистотою інтонування мелодії;
вчити дітей брати дихання між музичними фразами;
робота над складними місцями у творі;
робота над текстом та дикцією у творі;
вчити дітей впізнавати музичний твір за ритмічним малюнком;
вчити співати злагоджено хором,
вчити дітей співати з музичним супроводом та без нього, добираючи акомпанемент на саморобних музичних інструментах;
закріпити виразне виконання пісні з рухами, передавати засобами виразності у співі відтінки настрою та своє особисте ставлення до твору;
закріпити та повторити танцювальні рухи;
виховувати естетичний смак, виконавську культуру, любов до співу.
Матеріал:
Декорації зимового лісу дошка, роздатковий матеріал до музично – дидактичної гри « Музичні сніжинки », саморобні музичні інструменти, горішки, деревяні палички, дзвіночок, тамбурин.
Музичний репертуар:
1. Пісенька – співаночка з книги Л. Арсеневської « Вітання »
Артикуляційні вправи: «Зимонька», « Язичок», казка «Хмара і сніжинки»
Вправа для розвитку голосу і слуху: «Гора» розспівка,
Масаж біологічно активних зон « Сніговик ».
Пісні:
1. « Зимонька - зима» муз. А. Мігай.
2. «Гра в сніжки», сл. і муз.Н. Веросокіной.
3. Гра з Сніговичком
4. Танцювальні українські рухи.
5. Гра на музичних інструментах.
Хід заняття.
( Діти заходять у зал )
Муз. керівник. Добрий день мої любі діти. Рада зустрічі із вами. Подивіться сьогодні до нас завітали гості милі, привітаємось із ними.
Діти.
«Вітання»
Добрий день, тобі сказали,
Добрий день, сказав і ти.
Нас дві ниточки зв’язали
Теплоти і доброти.
( звучить муз. А. Вівальді за кулісами звучить загадка )
Я розтрушую сніги,
Наганяю холоди,
Воду сковую в льоди.
В дружбі із дітьми всіма.
Здогадались? Я - ….
Діти. Зима.
Муз. керівник. Так вірно, зима. І сьогодні ми будемо про зиму розмовляти, піснями, іграми веселими сніжную вітати.
А чи хочете, малята, взимку подорожувати ?
Діти. Так.
Муз. керівник. Тож мерщій час не гай,
На лижі ставай, з нами в подорож рушай!
( звучить муз. супровід )
Їдуть лижі, їдуть лижі, лижню залишають,
Навіть по сніжку глибокім в лісі проїжджають (пересування вперед не відриваючи ступнів від підлоги)
І хлоп’ята і дівчата їхали малята
У лісок казковий, у лісок зимовий!
Мімічно-артикуляційна вправа «Зимонька»
Муз. кер. Ми прибули в у ліс зимовий, яке ж усе навкруг чудове! (О-о-о! здивування)
Справа ялинка зелена стоїть (У-у-у! повертають голову праворуч, уважно вдивляються)
Зліва он друга на діток глядить ( А –а –а!повертають голову ліворуч, захоплено дивляться)
Хмари по сірому небу пливуть (дивляться вгору, радіють)
Напевно сніжинки на землю везуть (сідають на підлогу)
Сніжинки сідають на губки, на носик (облизують верхню і нижню губки)
Ротик відкрий, язичок витягай, швидко маленьку сніжинку спіймай (утримувати широким витягнутий язик 5-7 сек)
А тепер ми язичок наш погойдаємо, ось так –
Небо – земля, небо – земля, свій язичок гойдаю я.
Тож і ти, часу не гай, язичок свій погойдай.
Та дивись, не лінись, вгору – вниз, вгору – вниз (висовують язик, тягнуться їм по черзі то до носа, то до підборіддя.
А зараз налаштуємось на спів.
Спів закритим ротом мм ( на одному звуці).
Розспівка « Мі - ме – ма –мо – му » (зі, ді, ).
А тепер ми послухаємо казочку:
Голосова вправа «Хмара і сніжинки»
Жила - була мама Хмара. І була вона ось така (педагог викладає зображення на магнітну дошку). У неї були дітки-сніжинки. Мама - Хмара співала їм колискову пісню (педагог співає звук «а - а» - велика терція, діти повторюють і показують рукою рух мелодії; потім звуки «о-о», «у-у»)
Одного разу дітки-сніжинки захотіли погратися. Ось одна сніжинка зістрибнула на землю. (педагог викладає сніжинки на магнітну дошку і співає звук «у» на стакато зверху вниз; діти повторюють і показують рукою, потім «о», «а»)
Награлись сніжинки і захотіли додому. Вітерець поклав їх на свої долоньки і високо підкинув (звуки «у», «о», «а» на гліссандо знизу вверх; розкриті долоньки різко підняти вгору)
А із інших хмаринок сніжинки все падали і падали. Он скільки снігу навалило. Ціла гора.
Вправа для розвитку голосу і слуху «Гора»
Ра-ра-ра, ра-ра-ра – на дворі у нас гора,
Ру-ру-ру, ру-ру-ру – погукаймо дітвору,
Ри-ри-ри, ри-ри-ри – покатаймося з гори,
Ра-ра-ра, ра-ра-ра – дуже рада дітвора!
Музичний керівник грає на ф – но 1 частинку поспівки. Давайте спочатку вивчимо з вами першу частину поспівки. Ось послухайте… Беремо всі разом перший звук і намагаємось підлаштовувати свої голосочки до мого, щоб ми всі співали як один. А тепер рукою покажемо, як рухається мелодія цієї частини роспівки (показ руху мелодії). Слухаємо наступну частину поспівки. А як тут рухається мелодія? А тепер, Вероніка покаже, як рухається мелодія 2 – ї частини за допомогою нашої муз. дид. гри « Муз. сніжинок» ( показ руху мелодії ). А зараз Аня заспіває першу частинку вправи, а Соня – другу. Ось тепер давайте станемо і заспіваємо цю поспівку разом, але пам’ятаємо, що ми чітко вимовляємо звук «р» і показуємо голосочком, як рухається мелодія (показ рукою). Приготувалися … Молодці.
Ось яка справжня сніжна гора у нас вийшла, на якій ми катаємося і нам весело, чи не так?
Муз. керівник. А зараз повторимо розпівку, яку ми знаємо.
Ла –ла – ла- ла - ла кругом зима,
Лі – лі – лі – лі - літечка нема,
Да – да – да – да – да дарує сніг
Радість діточкам усім.
Ми з вами розігріли наші голосочки, розспівалися, отож слухайте уважно мелодію наступної пісні, ваше завдання впізнати цей твір.
Діти. « Зима ».
Муз. керівник. Вірно . Ми сьогодні з вами повторимо та закріпимо пісню.
Спів пісні « Зима »
3 етап – закріплення пісні. ( пригадування пісні, логічні наголоси).
А теперз вами трішки відпочинемо і пограємось з вами в гру « Відгадай мелодію »
( звучать фонограми пісень без слів, діти піднімають руки і відповідають)
1пісня – Н. Май « Падає сніжок »,
2 пісня – Н. Май « Зима красунечка »,
3 пісня – « Сердився мороз »,
4 пісня – « Білий сніг », муз. А. Мігай,
5 пісня – « Веселий сніговик », муз. Михайло Назарець.
- Молодці малята.
А у нас цікаве діло –
Масаж біологічно активних зон «Сніговик»
Раз – рука, два – рука (витягнути по черзі руки вперед)
Ліпим ми сніговика (імітують ліплення сніжків)
Три - чотири – гладим шию, намалюєм ротик щиро (погладити долонями шию, розтягти губи в посмішці)
П’ять – морквинка є для носа (розтерти кулачками крильця носа)
Дві вуглинки для очей (легко надавлювати долонями на очі)
Шість – надінем шляпу косо, хай сміється для дітей (притулити долоні ребром до лоба, розтерти лоб)
Сім і вісім – оживай, разом з нами ти пограй! (оплески)
Зявляється під муз. Сніговик
Сніговик. Дякую, любі діти, що зліпили ви мене
Вже боявся, що без мене нині заняття промине..
А ви любите зиму?
Діти. Так.
Сніговик. І я теж люблю!
Сніговик. Я для вас приготував гру. І хочу з вами погратися. Діти в коло підрівняймо, гру веселу починайте!
(діти стали в коло, Сніговик у середині кола )
Діти. ( ідуть по колу співають під пісню)
Сніговик червоний ніс розсміши ти нас до сліз,
Сніговик червоний ніс, що у торбі ти приніс?
Сніговик (рухами показує сопілку)
Діти ( показують гру на сопільці під муз. )
Діти ( ідуть по колу співають під пісню)
Сніговик червоний ніс розсміши ти нас до сліз,
Сніговик червоний ніс, що у торбі ти приніс?
Сніговик (рухами показує дзвоник)
Діти ( показують гру на дзвониках під муз. ).
Муз. керівник. Сніговичок, а наші діти приготували тобі танцювальні рухи і хочуть перевірити, чи вмієш ти танцювати?
1, 2, 3, гру почали!
Діти. Сніговик червоний ніс розсмішив ти нас до сліз,
А тепер не зівай, ти за Вікой повторяй.
( рух чосанка )
Сніговик червоний ніс розсмішив ти нас до сліз,
А тепер не зівай, за Андрієм повторяй.
( присядка )
Сніговик червоний ніс розсмішив ти нас до сліз,
А тепер не зівай, ти за нами повторяй.
Діти під муз. роблять танц. рух – ковирялочку, )
Сніговик. За те що ви гарні, чемні дітки, любите гратися, я вам приніс подаруночки, які вам передали мої друзі лісові мешканці. Ось ведмедик передав вам чудові дерев’яні палички, а білочка передала горішки.( роздає ).
Як ви гадаєте, а навіщо вони вам?
Діти: За допомогою паличок та горішок можна відтворити ритмічний малюнок пісні.
Сніговик. Вірно. А чи відгадаєте назву пісні за ритмічним малюнком, який я вам приготував?
А ну послухайте уважно.( грає )
Діти. Пісня називається « Гра в сніжки »
Сніговик. Вірно. Молодці малята!
Сніговик . Давайте разом відстукаємо ритмічний малюнок приспіву пісні зі словами.
( ГРАЮТЬ)
Муз. керівник. Сніговичок , а наші дітки хочуть заспівати тобі і нашим гостям цю пісеньку та заграти на муз. інструментах.
Муз. керівник. Перед виконанням пісні, діти нагадую, що грати потрібно дуже тихо, щоб було чути мелодію та текст твору. А ще треба пам’ятати про дихання, яке беремо по муз. фразам не піднімаючи плечей.
( Спів пісні із власним акомпанементом на інструментах)
Ну що, Сніговичку, тобі сподобалось, які наші дітки розумні. Як вміють гарно співати, грати?
Сніговик. Дуже мені сподобалось і я зараз побіжу давати майстер – клас по навчанню співу, для моїх друзів, лісових мешканців. Дякую, вам любі дітки, за все! До побачення !