Літературно-музична композиція "Українські народні інструменти"

Про матеріал
Інсценізація на тему українських народних інструментів збагатить знання учнів 4-5 класів з музичного мистецтва, сприятиме розвитку сценічної культури, поваги до історико-мистецької спадщини
Перегляд файлу

Музично-літературна композиція до теми «Українські народні інструменти»

для учнів 4-5 класів

Мета: залучити до вивчення культури народу, розвивати навички сценічної майстерності, ціннісного ставлення до мистецької спадщини

Учасники: читці, диригент, «інструменти» (костюми відповідають ролям)

Обладнання: ноутбук, мікрофони, колонки, мультимедійна дошка

Форма проведення: інсценізація

Місце проведення: актова зала школи

На екрані час від часу з’являються українські пейзажі

Учні виконують український народний танець на сцені. Виходять читці.

Читець 1:   Сонце десь на небокраї…

                    Ходить диригент питає:

Диригент: «Ой, чи живі, чи здорові

                     Інструменти оркестрові?..

                     Всі по світу розбрелися,

                     В різні нації вплелися.

Читець 2:     Їх зібрати – то проблема.

                     Для оркестру – вічна тема.

                     Обізвалася сопілка:  (з’являється дівчина в костюмі сопілки)

Сопілка:      «Вмію грати дуже дзвінко!

                       Я в сільських святах – богиня!

                       Стрій без мене – як пустиня».

Басоля:        «Я – басоля, гучно граю,

                       Коза-бас – нікнейм я маю.

                       Для оркестру – те, що треба»

Диригент:     «Нам не впоратись без тебе» (веде за собою, разом з сопілкою)

Читець 1:       Десь в Карпатах знову й знову

                        Звук лунає загадковий  ( здалека чути звук трембіти)

Диригент:    «Хто ти, німфо?»

Трембіта:       «Я – трембіта.

                          Я фольклором оповита.

                          Я працюю без упину,

                          Прославляю Україну.

                          І отари я скликаю,

                          І у кліпах успіх маю (на інтерактивній дошці – вступ до                            «Диких танців» Руслани)

Читець1:           Обізвалась тітка кобза:

Кобза:               «Я із дерева, не з бронзи,

                            Та в музеї всі цінують,

                             За історію шанують.

                             Є рідня у мене класна;

                             Тембр її нехай не згасне! (линуть звуки бандури)

                             Чимала її фігура.

                             Королівну звуть «бандура» (диригент забирає бандуру, що з’являється)

Читець 2:             Диригент ходив по півдню,

                              І на північ завітав;

                              Зустрічав баян і бубон  

                              І кувікли зустрічав! (інструменти, про які йдеться, почергово демонструються на інтерактивній дошці)

Читець 1:               Взяв в оркестр цимбали кльові –

                               З Білорусії привіт!

                                І літаври пречудові,

                                Наче спомин з давніх літ. (диригент веде цимбали,літаври)

Читець 2:               Ліру привітав в музеї:

                                Вона в пам’яті живе.

                                А величну скрипку-фею

                                До оркестру вже веде (вальс диригента і скрипки)

Диригент:              «Репетиція на завтра! - 

Читець 1:                Гучно каже керівник, –

Диригент:               Колектив зібрався гарний:

                                 Геніальності квітник!

Читець 2:                 Ось якби отак усюди,

                                  Позабувши гнів і злість,

                                  Подружилися і люди

                                  І в оркестр один злились!

Читець 1:                  Репетиції тривають,

                                   Незабаром і концерт.

                                   А музичній дружбі треба

                                    Заспівати комплімент.

Читець 2:                    Бо нема тут чорних, білих,

                                    Поважають всіх підряд.

                                    Сила музики – безцінна,

                                    Хай звучить мажорний лад!

Учасники виходять на сцену, виконують пісню О.Янушкевич «Пісня-побажання»

 

docx
Пов’язані теми
Музичне мистецтво, Сценарії
Додано
24 січня 2022
Переглядів
300
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку