Музично-літературна композиція до теми «Українські народні інструменти»
для учнів 4-5 класів
Мета: залучити до вивчення культури народу, розвивати навички сценічної майстерності, ціннісного ставлення до мистецької спадщини
Учасники: читці, диригент, «інструменти» (костюми відповідають ролям)
Обладнання: ноутбук, мікрофони, колонки, мультимедійна дошка
Форма проведення: інсценізація
Місце проведення: актова зала школи
На екрані час від часу з’являються українські пейзажі
Учні виконують український народний танець на сцені. Виходять читці.
Читець 1: Сонце десь на небокраї…
Ходить диригент питає:
Диригент: «Ой, чи живі, чи здорові
Інструменти оркестрові?..
Всі по світу розбрелися,
В різні нації вплелися.
Читець 2: Їх зібрати – то проблема.
Для оркестру – вічна тема.
Обізвалася сопілка: (з’являється дівчина в костюмі сопілки)
Сопілка: «Вмію грати дуже дзвінко!
Я в сільських святах – богиня!
Стрій без мене – як пустиня».
Басоля: «Я – басоля, гучно граю,
Коза-бас – нікнейм я маю.
Для оркестру – те, що треба»
Диригент: «Нам не впоратись без тебе» (веде за собою, разом з сопілкою)
Читець 1: Десь в Карпатах знову й знову
Звук лунає загадковий ( здалека чути звук трембіти)
Диригент: «Хто ти, німфо?»
Трембіта: «Я – трембіта.
Я фольклором оповита.
Я працюю без упину,
Прославляю Україну.
І отари я скликаю,
І у кліпах успіх маю (на інтерактивній дошці – вступ до «Диких танців» Руслани)
Читець1: Обізвалась тітка кобза:
Кобза: «Я із дерева, не з бронзи,
Та в музеї всі цінують,
За історію шанують.
Є рідня у мене класна;
Тембр її нехай не згасне! (линуть звуки бандури)
Чимала її фігура.
Королівну звуть «бандура» (диригент забирає бандуру, що з’являється)
Читець 2: Диригент ходив по півдню,
І на північ завітав;
Зустрічав баян і бубон
І кувікли зустрічав! (інструменти, про які йдеться, почергово демонструються на інтерактивній дошці)
Читець 1: Взяв в оркестр цимбали кльові –
З Білорусії привіт!
І літаври пречудові,
Наче спомин з давніх літ. (диригент веде цимбали,літаври)
Читець 2: Ліру привітав в музеї:
Вона в пам’яті живе.
А величну скрипку-фею
До оркестру вже веде (вальс диригента і скрипки)
Диригент: «Репетиція на завтра! -
Читець 1: Гучно каже керівник, –
Диригент: Колектив зібрався гарний:
Геніальності квітник!
Читець 2: Ось якби отак усюди,
Позабувши гнів і злість,
Подружилися і люди
І в оркестр один злились!
Читець 1: Репетиції тривають,
Незабаром і концерт.
А музичній дружбі треба
Заспівати комплімент.
Читець 2: Бо нема тут чорних, білих,
Поважають всіх підряд.
Сила музики – безцінна,
Хай звучить мажорний лад!
Учасники виходять на сцену, виконують пісню О.Янушкевич «Пісня-побажання»