Урок з музичного мистецтва для учнів 3 класу.

Про матеріал

Мета уроку:

- Мати уявлення про музичну інтонацію як основу музики;

- Визначення значення інтонації і її вплив на музичний твір;

- Добитися усвідомлення дітьми того, що в основі музичного твору лежить головна інтонація - зародок мелодії, ритму, динаміки, тембру, тобто основних елементів музичної мови.Навчити визначати в творі зерно – інтонацію, вчитися оперувати музичними термінами – темп, динаміка, тембр, ритм, мелодія.Розвивати навички виразного співу, з інтонацією, в характері, передаючи поетичний текст; розвивати дикцію, звуковедення, внутрішній слух, почуття ритму, творчість, фантазію. Виховувати доброту, приязність, прививати інтерес до музики, викликати любов до співу.

Перегляд файлу

 

ТЕМА: « Інтонація - основа музики»

 

Мета:

- Мати уявлення про музичну інтонацію як основу музики;

- Визначення значення інтонації і її вплив на музичний твір;

- Добитися усвідомлення дітьми того, що в основі музичного твору лежить головна інтонація - зародок мелодії, ритму, динаміки, тембру, тобто основних елементів музичної мови.Навчити визначати в творі зерно – інтонацію, вчитися оперувати музичними термінами – темп, динаміка, тембр, ритм, мелодія.Розвивати навички виразного співу, з інтонацією, в характері, передаючи поетичний текст; розвивати дикцію, звуковедення, внутрішній слух, почуття ритму, творчість, фантазію. Виховувати доброту, приязність, прививати інтерес до музики, викликати любов до співу.

 

Музичний матеріал: Слухання. Л.Бетховен. Симфонія №5,ч.3. Українська народна пісня „Ой хто, хто Миколая любить”. Українська народна пісня «Щедрик» в обробці М.Леонтовича.

Тип уроку:

 

Музично-дидактичне забезпечення уроку: Музичний інструмент, музично-темброві інструменти, ноутбук, проектор, «Хрестоматія», та «Фонохрестоматія» з музичного мистецтва з клас, портрети композиторів, наочність.

 

Хід уроку:

І. Організаційна частина.

1. Вхід до класу під музику. ("Glenn Miller - Веселий настрй.mp3")

(Слайд № 1)

 

Учитель: Діти, сьогодні на уроці у нас присутні гості. Тож давайте перш за все привітаємось із ними так, щоб усім було зрозуміло, що ми – гостинні господарі і дуже раді всім нашим гостям.

2. Муз вітання.

Урок музики у нас Запросив усіх у клас.

Привітаймось дружно всі:

До, ре, мі, фа, соль, ля, сі!

 

Учитель: А тепер давайте привітаємось з вами.

Добрий день вам діти! – добрий день.

 

Учитель: Що змінилось зараз у нашому вітанні?

Діти: Воно стало виразним, веселим, приязним.

Учитель: Правильно, адже ми змінили інтонацію.

 

 

 

Всі сідайте тихо, діти.

Домовляймось не шуміти,

Руку гарно піднімати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати.

Щоб нам не було мороки —

Всі готові до уроку?

Тож гаразд, часу не гаймо

І урок розпочинаймо.

 

Учитель: Що Вас здивувало у вітанні? 

 

Діти: - Невиразно.- Без інтонації. - Не так як завжди.

Учитель: Так, дійсно, адже під час співу за допомогою інтонації треба передати те, про що співаємо – радість від зустрічі, побажання гарного доброго дня. Я – вам, а ви  - мені. Давайте спробуємо ще раз.

 

ІІ. Розспівування.

 

Учитель: Отже, тепер ми з вами готові до уроку музичного мистецтва.

Вступна бесіда про композитора.

Ми вже знаємо, що в музичній мові може існувати головна інтонація, а сьогодні спробуємо знайти відповідь на питання: з чого починається музична фраза, мелодія, п’єса чи музичний твір. Музика дуже схожа на рослину: колосок, квіточку або деревце. Що потрібно, щоб зародилася рослинка?

(Діти: Насіння чи зернятко)

Так само музична фраза, мелодія чи цілий твір виростає з звуків-зерен, їх називають зерном-інтонацією музичного твору.

 

ІІІ. Ритмічні вправи.

  1. Ритмічна гра «Гномики».

ІV. Повідомлення теми уроку.

  1. Робота з підручником (с. 62 – 63).
  2. Пізнавальна бесіда. (з використанням відео).

Учитель: Діти, нагадайте мені, над якою темою ми працюємо в цій чверті?

Діти: « Інтонація – основа музики».

Учитель: Де в житті нам потрібна інтонація? Для чого потрібна?

Діти: Інтонація потрібна у спілкуванні між людьми, щоб наше мовлення було емоційним, виразним, цікавим для співрозмовників.

Учитель: На яких ще уроках ви зустрічались із поняттям «інтонація»?

Діти: На уроках української мови та читання. Щоб виразно прочитати вірш чи оповідання, нам потрібно звернути увагу на інтонацію (тобто на дикцію - чітко вимовляти слова, на розділові знаки - підсилювати або послаблювати звучання голосу тощо).

Учитель: На уроках музичного мистецтва за допомогою чого ми можемо висловити свої емоції, створити ту чіншу інтонацію?

Діти:За допомогою музичних інструментів, голосу.

( Презентація «Музична вікторина»)


   

V. Слухання музики. Людвіг ван Бетховен «Симфонія№5» ч.ІІІ.

 

Звернемось до твору великого німецького композитора Людвіга ван Бетховена.

Звучить симфонія №5 3ч.

Учитель: Головною партією виступає «Тема долі». Які інтонації переважають в ній?

 Діти відповідають. (Героїчні, мужні, стверджувальні)

Я пропоную пограти в гру «Художник» - прослухавши цей музичний твір, визначивши його характер, інтонацію, давайте зробимо  фонову кольорову замальовку . З яким кольором ви асоціюєте 3 ч. симфонії №5 Л.Бетховена?Чому?

Для цього вам потрібно обрати  свою хмаринку та приклеїти її біля феї-Інтонації. Увага! Час пішов

 ( Діти слухають, працюють, відповідають).

VІ. Фізкультхвилинка.

Дитячий хор «Велетень» - «Буде круто»

 

VІІ.Вивчення пісень.

 

Учитель: При виконанні будь-якої пісні теж дуже важлива інтонація, що  передає характер музичного твору, дикція – чітке промовляння слів, основні елементи музичної мови: мелодія - весела, сумна наспівна, рухлива; ритм; темп - повільний, швидкий; динаміка, тембр. Однією із самих головних умов гарного звучання є чистота співу, тобто чисте інтонування. Інтонація - це точне відтворення висоти звука. І над цим ми будемо сьогодні працювати. Ми вже знаємо, що за допомогою головної інтонації музичний твір запам’ятовується, його можна упізнати. Прослухайте українську народну пісню і поміркуйте, про що в ній розповідається.

1. Демонстрація української народної пісні „Ой хто, хто Миколая любить”

Учитель: Якого кольору пісня, на вашу думку?  

(Діти оберають цукерки і приклеюють до мішка з подарунками)

2. Розповідь про святого Миколая

Кожного року 19 грудня всі християни відзначають свято Миколая. Цього святого вважають захисником усіх бідних і знедолених, а найбільше його шанують діти, для яких він є почесним охоронцем. Існує навіть легенда про те, що Миколай рятував дітей серед моря.

У цей день „святий Миколай” кожній дитині приносить подарунок, однак не забуває присоромити за нечемні вчинки (може навіть покласти різочку під подушку). А діти, у свою чергу, намагаються не гнівити «діда Миколая, який знає про все».

 

Щоб гарно співати, потрібно гарно перед тим розспіватися.

3.( Презентація «Розспівка»)

 

Розучування пісні «Ой хто, хто Миколая любить».

 

4.Виконання музичного твору. 5 хв.

( Слайд № 6)

Учитель: А які тут були інтонації?

Діти: Спочатку - висхідна, потім – низхідна.

Учитель: Під час співу дуже важливо правильно інтонувати – співати чисто, правильно, щоб ваш голосок «товаришував» з музикою.

5. (Фізкультхвилинка)

6. Учитель: Розповідь про щедрівки та обряд щедрування

Щоб краще відчути інтонації свята, зими, пропоную розучити українську щедрівку «Щедрик».

Щедрівка – це старовинна українська обрядова пісня, яку виконують увечері 13 січня, напередодні свята тарого Нового року, сам вечір називають щедрим. Щедрою є також кутя, яку подають до столу.Звечора і до півночі щедрувальники обходжили оселі.Хлопці в цей час «водили Маланку», з цим сюжетом пов’язані саркастичні сценки, що їх розігрували учасники дійств. Розучимо щедрівку за нотним записоп. Зверніть увагу, що основу всієї мелодії складає одне «зерно» - інтонація з чотирьох звуків (фа–мі-фа-ре)  , що повторюється в пісні 36 разів.

7. Слухання української народної пісні «Щедрик» вобробці М.Леонтовича.

Прослухаймо фрагмент цього твору в іншому виконанні, чи змінився він.

8.Слухання фрагменту англійської версії «Щедрик» вобробці М.Леонтовича.

Зі скромної інтонації української народної пісні «Щедрик» видатний композитор створив відому у всьому світі обробку, яка, наслідуючи народний звичай, передає традиційні новорічні привітання й побажання родинного щастя, добробуту.

Розучування пісні «Щедрик» за нотним записом. (Знайомство з трохдольним розміром).

VІІІ. Пізнавальний екскурс в минуле.

  1. Повторення вивченого матеріалу.
  2. Аналіз почутого.

Інтонація  скоромовки. Ритмічні інтонації.

  1. Музична гра «Шумові та музичні інструменти».

 

 ІХ. Підсумок уроку. Релаксація.

Учитель: Підведемо підсумок уроку.

- Скажіть, яке значення має в музиці інтонація?

Діти: Інтонація дуже важлива, тому що вона передає характер та настрій твору.

Учитель: Так, інтонація – це основа музики. На наступному уроці ми продовжимо роботу за цією темою і поговоримо про ритмо-інтонації. Ви всі молодці, дякую вам за співпрацю. Крім того, сьогодні за урок ви отримаєте винагорду, хто активно працював та вірно відповідав усно. А винагородою будуть чарівні нотки.

 -Червоні нотки отримають ті діти, які найкраще працювали на уроці.

 -Зелені нотки отримають ті діти, яким потрібно ще трішки попрацювати.

 -Жовті нотки отримають всі інші для заохочення,щоб  ви були також молодцями.

 

 

Учитель: А тепер всі встаньте для того, щоб попрощатись  один з одним та з нашими гостями.

Музичне прощання.

Дзень-дзелень дзвенить дзвінок  -вже закінчився урок. Допобачення!!!

Х. Вихід з класу під звучання пісні . ("Glenn Miller - Веселий настрй.mp3")

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
11 квітня 2018
Переглядів
2438
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку