Урок з музичного мистецтва в 5-му класі по темі: «Народні танці. Засідання оргкомітету по проведенню європейського фестивалю національних танців».

Про матеріал

Виконав Шаховський В.В.

Урок складений по програмі за підручником "Музичне мистецтво" 5-й клас. Автори: Л. Масол, Л. Аристова. До конспекту уроку додається презентація

Перегляд файлу

                    Миколаївська загальноосвітня школа I-III ступенів № 40

                                         Миколаївської міської ради

                                              Миколаївській області

 

 

 

 

 

 

                                   Урок  музичного мистецтва на тему:

    «Народні  танці.  Засідання оргкомітету по проведенню  європейського     фестивалю національних танців».

                                                       В  5 – Б  класі

 

 

 

                                                                                  Вчитель музичного мистецтва

                                                                                        Шаховський Володимир

                                                                                                     Вікторович

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                  Миколаїв  2017

 

5 - Б клас. Урок  13.                                 Дата проведення: 06.12.2017

                              Тема: Народні  танці (продовження)

Засідання оргкомітету по    проведенню   європейського     фестивалю національних танців.

 Мета:

Навчальна: ознайомитися з танцями різних народів; порівняти різні танці народів світу, виявити спільні та відмінні риси; скласти свої визначення понять; проаналізувати музичні твори;

Розвивальна: розширювати  уявлення  учнів  про  музичні  жанри, про  значення  взаємодії  різних  видів  танцювальної музики; привернути  увагу  учнів  до  народних  танців  країн  світу; розвивати творче мислення, увагу, музичну пам’ять.

Виховна: виховувати художній  смак  учнів; стимулювати зацікавленість  музичним  мистецтвом; прищеплювати  інтерес  до  творчості  народів  світу.

Інформаційне забезпечення:

Музичний  матеріал: В.Монті «Чардаш»; А.Хачатурян Лезгинка  з  балету  «Гаяне»; народні танці: «камаринська»; «гопак», «козачок», «аркан», «мазурка», «кроков’як», «полонез», «лезгінка», «болеро», «фламенко», «камаринська», «кадріль», «бариня» - слухання.

 Французька  народна  пісня  «Танок  каченят» - виконання.

Наочність: нотна  хрестоматія; портрети  В.Монті, А.Хачатуряна; картка уроку для кожного учня, схема-тест аналізу музичного твору (для кожного); презентація до уроку, емоційна картка, загадки для визначення танців, нотки

     (За правильну відповідь); підручники Аристової «Музичне мистецтво» та Лобової  «Музика».

Обладнання: ТЗН; комп’ютер, підручники Аристової  «Музичне мистецтво» та Лобової  «Музика», фонохрестоматія, акордеон, фортепіано, «колесо фортуни»

Тип  уроку: Урок поглиблення теми.

Форма проведення уроку:. Засідання оргкомітету по  проведенню   європейського     фестивалю національних танців.

Форма роботи: фронтальна, індивідуальна, групова з елементами гри.

 

                                                     Хід  уроку

Учні  входять  до  класу  під  музичний  супровід  (фанфари).

  1.               ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ  МОМЕНТ

Перевірка  готовності  класу  до  уроку. Музичне  вітання: «Добрий день вам, діти». Оголошення теми та мети уроку. Учні ставлять смайлик в емоційній картці на початку уроку, згідно свого емоційного стану

  1.               Мотивація навчальної діяльності.
  •                   Скажіть мені, а що б було з нами, якби зникли танці взагалі? (Відповіді…)

Так! Танець потрібен! Це не тільки рухи під ритм, музику – це  ще один   із  найпрадавніших  видів  мистецтва.

 

  1.               АКТУАЛІЗАЦІЯ  ОПОРНИХ  ЗНАНЬ. Робота з презентацією.

Заповнення картки уроку. Завдання 1.

- Що я знаю про танці?
- Де їх можна побачити?
- Що таке танцювальна музика?
- Що таке ритм? (Учні записують відповіді на картки, ставлять собі оцінку в балах – максимум 2 бали)
(Див. додатковий матеріал стор.72-83)
                        Проблемне питання на уроці:

«Якого народу танцювальна культура краща?»

  • Пригадаймо танці за допомогою відео: (слайд 7)

Гопак (учні записують в картку уроку країну, в якій виник танець та назву самого танцю).

Аркан  (слайд 8), козачок  (Слайд 9).

  • Яке походження мають ці танці? (Українські народні танці).
  • Які ще українські народні танці вам відомі? (коломийки, шумка).

 

  1.               ОСНОВНА  ЧАСТИНА

Слово  вчителя

 

- Знайдемо на карті назви народних танців різних країн? (слайд 11)

Літопис, наприклад,  Польщі  міститься  не  тільки  в  літературних  памятках, але  й  в  народних  мелодіях  і  колоритних  танцях. Найвідомішими  поміж  них  є  полонез, мазурка  та  кроков’як.

 

Робота  з  поняттями (Робота з підручником… учні самостійно знаходять інформацію про танці та вписують їх у картку уроку. В кінці завдання ставлять бали. За 2-ге завдання максимум 3 бали)

Гра «Вгадай танок».

(Учні крутять колесо фортуни. Слухають танок, вгадують країну та знаходять особливості, заповнюють картку уроку).

(Учень з групи  розповідає  про  історію  та  особливості  виконання  полонезу).              (Учень) Полонез – це  урочистий  танець – крокування. Назва  танцю  походить  від  скорочення  французького  вислову  danse   polonaise, тобто  «польський  танець».

А зараз наші старші учні продемонструють нам його! Зустрічайте…

 

Гра «Вгадай танок»(продовжується):

(Учні крутять колесо фортуни. Слухають танок, вгадують країну та знаходять особливості, заповнюють картку уроку).

(Учень) Мазурка – це  парний  танець. Кавалер  в  процесі  виявляє  усіляку  повагу  дамі, ведучи  її  трохи  попереду  себе. Партнерові  в  мазурці  належить  роль  лідера: він  визначає  рухи,  змінює  фігури, встановлює  темп. Він  гордо  демонструє  свою  даму  всьому  залу.  Польському  народу  властиві  почуття  власної   гідності  та  гордість. Незважаючи  на  швидкий темп  мазурки, рухи  танцюристів  передають  саме  ці  почуття.

 Учень  розповідає  про  історію  та  особливості  виконання  мазурки.

.

 

(Учні крутять колесо фортуни. Слухають танок, вгадують країну та знаходять особливості, заповнюють картку уроку):

 

До  тематики наступного танцю – чардашу,  зверталися  багато  класичних  композиторів.

Чардаш – традиційний  угорський  народний  танець. Зявившись  в  Угорщині,  чардаш  поширився  завдяки  циганським  музичним  ансамблям  територією  сусідніх  країн.

Слухання  музики

 Прослухайте  «Чардаш» В.Монті  та  дайте відповідь  на  запитання:

  •                 Які  інструменти  виконують  музику  до  цього  танцю? (Учні знаходять зображення відповідних інструментів…)

Повторне слухання  твору в мойому власному виконанні -  «Чардаш» В. Монті

  •                 Скільки  частин  ви  почули  у  цьому  танці?
  •                 Які  вони  за  характером?

Вчитель оцінює виступи учнів, даючи їм нотки за правильну відповідь

 

(Учні крутять колесо фортуни. Слухають танок, вгадують країну та знаходять особливості, заповнюють картку уроку):

 

  • Одним  із  найвідоміших  і  популярніших  танців  поміж  усіх   танців  народів  Кавказу вважають  лезгинку. (Слайд 14)

 Робота  з  поняттями (Робота з підручником…)

(Учень) Лезгинка – дуже  старовинний  кавказький  танець, який  чудово  підкреслює  мужність  і  дух  виконавців.

     Цей  граційний  танець містить  досить  чіткі  й  різкі  випади, що  робить  його  не  схожим  на  жодний  інший  танець.               

  Історія  та  особливості  виконання  лезгинки. (Доповідь учня…)

Вчитель оцінює виступ учня, даючи йому нотку за відповідь, або доповнення.

 

 (Учні крутять колесо фортуни. Слухають танок, вгадують країну та знаходять особливості, заповнюють картку уроку):

   Послухайте  «Камаринську» та  дайте  відповідь на  запитання,

  •                 Яким  за  характером  є  цей  танець?

 

Характер  російського  танцю  камаринська  веселий, завзятий, радісний. Це  російський  танок, у якому  кожен  учасник  намагається  придумати  новий  рух  і  перевершити  решту  в  умінні  та  спритності. Учасники  за  допомогою  характерних  рухів  демонструють  свою  завзятість.

 

Робота  з  поняттями(Робота з підручником…)

(Учень) Камаринська – це  танець  селян. Під  музику  камаринської  на  Русі  танцювали  на  базарах  і  ярмарках. Російські  народні  розваги  та  гуляння  завжди  відбувалися  з  танцями  під  камаринську.

(Доповідь учня про танець «камаринська») Вчитель оцінює виступ учня.

 

  • Послухайте  лезгинку  з  балету  «Гаяне» А. Хачатуряна  та  дайте  відповідь  на  запитання, проаналізував його за схемою-тестом. (Роздаю схему-тест кожному на парту):
  •                 Якими  є  особливості  музики  цього  танцю?(Який характер, що намалювала музика)

Слухання  лезгинки  з  балету  «Гаяне»  А.Хачатуряна, аналіз твору та відповідь на запитання… Вчитель оцінює виступи учнів, даючи нотку за правильну відповідь, або доповнення.

        Фізкультхвилинка.                    

 Вокально – хорова  робота

 Мені  здається, що після  таких  запальних  мелодій  вам  також захотілося  потанцювати. Тож  на  танець  вас  запрошує  французька  народна  пісня  «Танок  каченят».

  •                   Чи знайома пісня?
  •                   Так. Вона звучала на початку. І ми вже з нею знайомилися на минулому уроці.

Ми продовжуємо розучування  французької  народної  пісні  «Танок  каченят».

                               Продовження  розучування  пісні …

Розспівування…

                                   Методика розучування:

     1.Робота над метро-ритмічними труднощами;

     2.Робота над дикцією;

     3.Робота над музичним образом.

     4. Виконання окремо хлопцями та дівчатами. (Журі ставить бали – до п’яти...)

 

  1.               Рефлексія:

Музичний словник навпаки:

  • В цьому танці зазвичай відтворюються рухи орла (Лезгинка)
  • Урочистий  танець – крокування. Танець відкриття балів (Полонез)
  •  Які ще пісні танцювального характеру вам запам'ятались? (…….)

 

  1.               ПІДБИТТЯ  ПІДСУМКІВ  УРОКУ

Бесіда

  •                 З  якими  танцями  ми  познайомилися  сьогодні  на  уроці?
  •                 Що  є  найголовнішим  у  музиці  танцю?
  •                 Що таке «танець»?
  •                 Які бувають види танцю?
  •                 Що таке «ритм»?
  •                 Музика  якого  танцю  вам  сподобалася  найбільше?
  •                 «Якого народу танцювальна культура краща?» (Ключове питання уроку)
  •                 Кожен  народ  має  як  свою  історію, культуру, мову, так  і  свої  особливі  танці,  які  розповідають  нам  про  історію  народу, про  його  характер  та  темперамент. (Учні дають відповідь).

 

- На протязі уроку:

  • Я знаю …
  • • Я вмію…
  • • Я запам'ятав…
  • • Я був здивований…
  • • Я отримав задоволення
  •                 В кінці уроку учні ставлять відповідний  «смайлик» в емоційній картці.

Оцінювання за урок тих у кого були нотки правильних відповідей.

Учні здають картки уроку для перевірки їх самооцінки вчителем

  1.               ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ

Підручник стор. 73 Дослідити дію. Вивчити мелодію пісні «Танець каченят»

Учні  виходять  із  класу  під  музичний  супровід  (французька  народна  пісня «Танок  каченят»)

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шаховська Альона Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
24 березня 2018
Переглядів
1836
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку