Урок з народознавства "Українські винаходи, якими користується світ"

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів із українськими винаходами, якими користується весь світ, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати увагу, уяву, фантазію, критичне та творче мислення, творчі здібності, наочно-образне мислення; виховувати почуття гідності та любов до України, бажання творити щось нове.
Перегляд файлу

Дата: 01.04.2021

Клас: 2-Г

Тема: Українські винаходи, якими користується світ

Мета: ознайомити учнів із українськими винаходами, якими користується весь світ, збагачувати словниковий запас учнів; розвивати увагу, уяву, фантазію, критичне та творче мислення, творчі здібності, наочно-образне мислення; виховувати почуття гідності та любов до України, бажання творити щось нове.

Обладнання: мультимедійна презентація, аудіозапис, аркуші паперу А5, роздатковий матеріал, пазли.

Хід заняття

  1. 1. Організація класу
    1.          Привітання. Створення позитивного настрою

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки,

Працюють голівки,

І сяють усмішки.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви. Бажаю вам я.

 

Діти, який у вас настрій? Пропоную з таким настроєм провести цей урок і отримати задоволення від власних успіхів.

  1. 2. Розкриття теми заняття
  2.     2.1. Вправа «Розсипанка»
  3. Погляньте на дошку, перед вами склади. Але вони розкидані як-небудь. Наша місія - з’єднати їх у правильному порядку, щоб дізнатись тему сьогоднішнього заняття. (слайд 1)
  4. Хто знає, які слова у нас вийшли?
  5. ходи ські аїн вина Укр
  6. УКРАЇНСЬКІ ВИНАХОДИ

    2.2. Повідомлення теми та завдань заняття

Отже, на сьогоднішньому уроці ми з вами ознайомимось із українськими винаходами, якими користується не тільки наша Україна, а й увесь світ. (слайд 2)

    2.3. Мозковий штурм.

Чи відомі вам якісь українські винаходи?

  2.4. Створення проблемної ситуації

  • Який винахід ви вважаєте найважливішим для людства? Чому?

     2.5. Перегляд та обговорення відеоролика «Безліч конструкцій, якими користується увесь світ - НАШІ»(1:12) (слайд 3)

Щорічно українські вчені створюють тисячі винаходів. Навіть тільки цим, без сумніву, варто пишатися. Одні відразу отримують світове визнання, інші – чекають на фінансування чи проходять довгий і важкий шлях до цього. Існують, на жаль, й такі, що залишаються лише грандіозною ідеєю. 

  А зараз ми з вами переглянемо декілька цікавих відероликів, і ви дізнаєтесь, якими саме винаходами славиться Україна.

 

      -     Які українські винаходи були перечислені у відеоролику? Що ви можете про них сказати?

Погляньте на екран, пройдемося ще раз по цих винаходах, розглянемо їх та їхніх творців.

  • Гелікоптер (слайд 4)

Іван Сікорський - київський авіаконструктор, створив гелікоптер.

Погляньте, це ніби машина з двома пропелерами – горизонтальним на даху і вертикальним на хвості. Пізніше, Іван Сікорський вперше підняв свою машину у вільний політ. Їхній успіх сприяв отриманню першого замовлення від американської армії. І зараз гелікоптерами користуються у всьому світі, а виглядають ось так (слайд 5). 

  • Електричний трамвай (слайд 6)

Полтавчанин Федір Піроцький розробив спосіб передачі електроенергії через залізний дріт. Пізніше, Піроцький представив свій трамвай, і показав людству, як транспорт може їздити через електрику. Через рік в Берліні поїхав перший трамвай, вироблений за схемою українця.

Зараз вам, можливо, усім відомо, як виглядають сучасні електричні трамваї. (слайд 7)

  • Ракетний двигун (слайд 8)

 

Житомирський конструктор ракетно-космічної техніки Сергій Корольов створив ракетний двигун. А ще, він разом із колегою запустили в космос перший штучний супутник Землі. (слайд 9)

  • Кінескоп (слайд 10)

Йосип Тимченко - людина, яка за два роки до відкриття братів Люм'єр, спільно з фізиком Миколою Любимовим розробив кінескоп. З часом, в Одесі були показані два фільми, знятих за допомогою першого кінескопа. Тимченко випередив західних винахідників кінематографу, однак його пристрій не був зареєстрований.

А сучасні відеокамери виглядають ось так (слайд 11)

  • Зварювання металів у будь-якому середовищі. Міст Патона між берегами Дніпра у Києві. (слайд 12)

Євген Патон знайшов спосіб зварювання металів у будь-якому середовищі. Після чого створив міст (не сам звісно), який назвали на його честь.

         2.6. Перегляд та обговорення відеоролика «Поштовий індекс»(1:13) (слайд 13)

Переглянемо ще один відеоролик.

Зверніть свою увагу на слайд (слайд 14). Саме так виглядає поштовий індекс. А ось і єдиний пам’ятник у світі листоноші.

 

  • Що таке поштовий індекс?(набір символів, що додається до адреси на конверті)

А для чого він був створений?(щоб полегшити хід сортування та доставки пошти).

  • Як люди раніше дізнавались про важливі новини, події? (із паперової переписки)
  • Хто такий листоноша? (людина, що розносить пошту)
  • Отже, винахід українців значно полегшив та прискорив процес спілкування.

2.7. Перегляд та обговорення відеоролика «Гасова лампа»(0:36)

Переглянемо ще один відеоролик. (слайд 15)

Отак виглядала перша гасова лампа, а це і є ті 2 аптекарі які її створили. (слайд 16)

У Львові стоять пам’ятники цим людям. (слайд 17)

  • Чим користувались люди до створення гасових ламп?(свічками)
  • Що стало поштовхом для створення гасових ламп?(людям не вистачало світла, щоб займатися своїми улюбленими справами)
  • Чому її так возвеличують? (тому що вона була яскравою, через що стала популярною у всьому світі)
  • Отже, який можна підвести підсумок? (що українські винаходи значно полегшили наше життя).

Гімнастика для очей

Сядьте прямо. Міцно зажмурте очі на 5 секунд, потім широко відкрийте їх.

2.8. Хвилинка-цікавинка.

Ви знали, що більшість світових винаходів зроблені випадково? Ні, я не кажу за ці, які ми обговорили з вами раніше, я про такі прості речі як візок для супермаркетів. (слайд 18)

 

Власник великого магазину спостерігав, що багато покупців беруть тільки необхідні продукти в мінімальній кількості, щоб не важко було нести. Одного разу він побачив, як жінка поставила сумку на іграшкову машинку, яку дитина віз за мотузку. Ідея створення візків з’явилася миттєво. Господар магазину знайшов людей, які допомогли йому у створенні винаходу, і пояснив їм свій задум. Так з’явилася перша тачка для перевезення продуктів по магазину. Тепер покупці більше купували продуктів, що поліпшило товарообіг, а сам винахід послугував початком створення магазинів нових типів, які отримали назву «супермаркет».

 

І є ще багато таких винаходів, наприклад, клейкий папір, мікрохвильовка, сміттєві пакети.

 

Фізкультхвилинка

Дзінь-дзелень, дзінь-дзелень,

Працювали цілий день.

Всі вставайте-но з-за парт, починаєм фізкультстарт.

Біжимо ми тихо-тихо,

А за нами вовк на лихо,

То ще швидше рухаймось.

Вовку з’їсти не дамось.

А тепер в кущі сховались, наче вовка настрахались.

Згодом всі спокійно встали

І за парти посідали.

2.9. Робота в парах. Складання пазлу «Винаходи»

Молодці, повертаємось до роботи. А зараз ви попрацюєте в парах. Кожному на стіл роздам пазли із винаходами, і вам необхідно скласти ці пазли в парах. Якщо виконаєте – підіймайте руку.

 

Перевіримо, як ви виконали роботу (слайд 19)


  1. Гелікоптер
  2. Електричний трамвай
  3. Ракетний двигун
  4. Кінескоп
  5. Міст
  6. Гасова лампа
  7. Поштовий індекс

- Який винахід у вас вийшов? Що ви можете про нього розповісти?

2.10. Вправа «Пофантазуй»

Пофантазуємо? Заплющте очі та уявіть, що ви винахідники, і у вас є все, для створення власного винаходу, варто лише побажати і почати діяти.

Уявіть свій винахід: який він на вигляд, яку користь він принесе вам та іншим людям, як він працюватиме…

Уявили? (Тепер зобразіть його на аркушах паперу).

 

Хто бажає показати та розповісти про свій винахід?

 

  1. 3. Підсумок заняття
  1. 3.1. Заключна розповідь з елементами бесіди.
  2. Погляньте тільки, який дивовижний наш світ, якими винаходами він збагачений. І багато цих винаходів родом з України, тобто створені звичайними українцями. Варто лише повірити в свої сили, і почати діяти. Я вірю, що вам це вдасться. Світ чекає на ваші відкриття. (слайд 20)
  3. Отже, що ми сьогодні нового дізнались? Який висновок можемо зробити?
  4. Повернемось до питання, яке було в нас на початку заняття: Який винахід ви вважаєте найважливішим для людства?
  5. Дізнавшись, які винаходи створили люди, їх значення, я гадаю, що всі погодяться зі мною – всі винаходи потрібні людству, а для чого…? (відповіді дітей)
  6. 3.2. Рефлексія

Тому прошу вас поділитися своїми враженнями від заняття.

На екрані ви бачите речення, вибирайте і продовжуйте їх: (слайд 21)

Сьогодні я…

Мені сподобалось …

Мені не сподобалось …

Я б хотів/хотіла …

Мені було …

  1. Відзначення найактивніших

Молодці. Поплескаємо один одному пальчиками, адже сьогодні ви всі гарно попрацювали.

  1. Прощання з класом

Бажаю вам бути здоровими, гарно відпочити та набратися сил.

До побачення!

 

docx
Додано
8 квітня 2021
Переглядів
431
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку