Урок з навчання грамоти на тему "Приголосні звуки"

Про матеріал

Конспект уроку з навчання грамоти на тему "Приголосні звуки" з використанням елементів театралізації та застосуванням міжпредметних зв'язків. Урок проводиться в післябукварний період. Такий урок дає можливість показати дітям свої здібності та засвоїти матеріал у цікавій та доступній формі.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Урок з навчання грамоти з елементами театралізації в 1-а класі за темою

«Приголосні звуки»

(Післябукварний період)

 

 

                                                     Розробила:

                                                     вчитель початкових класів

                                                    Костянтинівського

                                                    районного навчально –           

                                                    виховного обєднання

                                                   «Гімназія  - Мала академія 

                                                    наук №1 «Таврія»       

                                                    Горбань Галина Олександрів

 

Тема. Приголосні звуки.

Мета. Розширити знання учнів про приголосні звуки, вчити визначати приголосні звуки за звучанням та способом вимовляння; розвивати фонематичний слух, комунікативні навички; виховувати бережливе ставлення до природи, бажання пізнавати навколишній світ, стійкий інтерес до вивчення рідної мови, взаємоповагу.  

Обладнання: мультимедійна система, картки із завданнями.

Тип уроку: урок закріплення знань, умінь та навичок.

Хід уроку

І. Організація класу (1- 2 хв)

Почнемо урок з привітання.

Усміхаймось сонечку:

Здрастуй, золоте!

Усміхаймось дереву:

- Хай воно росте!

Усміхаймось друзям:

- Дружба в нас міцна.

Усміхаємось до вас,

Зичим вам добра.

ІІ. Актуалізація опорних знань (3-4 хв)

  • Яка пора року настала?
  • Назвати всі звуки в слові весна.
  • Який місяць зараз?
  • Назвати всі звуки в слові березень.
  • Який сьогодні день тижня?
  • Знайти схему до слова середа.

(Схеми на партах. Діти показують відповідну картку зі схемою)

  • Придумати слово до  схеми, зображеної на хмарці. (Робота в групах) Які бувають звуки?
  • Назвіть голосні звуки. Ми були в гостях у голосних звуків на минулому уроці.

ІІІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності (1-2 хв)

  • А тепер розшифруйте тему сьогоднішнього уроку і скажіть, до яких звуків ми сьогодні відправимось у гості. Для цього ви повинні прочитати кожну другу букву.

П в р к и м г у о к л і о н с к н ї і

з ф в с у л к а и

  • Отже ми  сьогодні відвідаємо приголосні звуки.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу(23 – 25 хв)

  • Як ми визначали приголосні звуки? З чого вони складаються?
  1. Хвилинка каліграфії. З якого звука починається слово приголосні? Якою буквою він позначений. Повторимо написання цієї букви.
  • Написання букв Пп і слова пригода.
  • Що означає слово пригода? (Вчитель уточнює значення цього слова, звертаючи увагу дітей на те, що значення можна знайти у тлумачному словнику). Назвіть приголосні звуки в слові пригода. Складіть речення з цим словом.

(З’являється дівчинка в ролі бабусі).

  • Бабуся. Ой людоньки, ой добрії! Допоможіть! Я ж його замісила, я ж його спекла, а він невдячний, утік від мене!
  • Вчитель. Хто?
  • Бабуся. Та той Як його? Забула.
  • Вчитель. Діти, хто ж утік від бабусі?
  • Діти. Колобок.
  • Вчитель. Допоможемо бабусі знайти Колобка? Куди він покотився? (У ліс). Ми теж відправимось у ліс і знайдемо Колобка. А проведуть нас туди ось ці гості. А хто це? Правильно. Це весняні місяці.

 (Входять діти в костюмах весняних місяців. На мультимедійному екрані зображені основні ознаки кожного місяця.)

 

Березень.

Як мене бурульки бачать,

Неодмінно гірко плачуть.

І крижинки на річках

Потонули в потічках.

  • Про які явища розповів березень?

Квітень.

Я барвінок біля хати

Зодягну в блакитні шати.

А кульбабочки – подружки

Мають жовті капелюшки.

Травень.

Я у весни останній місяць.

Її я славлю як поет.

І, мов художник – живописець,

Малюю травами портрет.

 Ще й покриваю ніжним цвітом

 Закучерявлені сади,

 Щоб працьовиті бджілки дітям

 Збирали сонячні меди.

  • Назвіть назви весняних місяців. Запишіть ці назви, підкресліть букви, що позначають приголосні звуки. Назвіть ці звуки. Знайдіть спільний звук.
  • А ще місяці пропонують відгадати нам загадку.

2. Загадка про грака.

Чорномазий, білодзьобий

Він за плугом важно ходить,

 черв’яків, жуків знаходить.

Сторож вірний, друг полів,

Перший вісник теплих днів.

  • Одними із перших навесні повертаються до нас саме граки. Ще сніг не зійшов, ще можливі заморозки, а граки вже тут. Слідом за граками прилітають шпаки і жайворонки. ( На мультимедійному екрані показані зображення цих птахів)
  • Запишіть назви птахів, що прилітають першими навесні. Назвіть кількість приголосних звуків в кожному з цих слів.
  • Ми виконали завдання місяців і потрапляємо до казкового лісу. А ось і наш Колобок (учень у костюмі Колобка).

Вчитель. Жив на світі Колобок,

По доріжці стриб та скок.  

Він по лісі мандрував,

У пригоди потрапляв.   

(З’являється Зайчик)

Вчитель. А ось і перша пригода. Але чому Зайчик сумний?

Колобок. Зайчику, а хіба ти не хочеш мене зїсти?

Зайчик. Хочу, але спочатку мені треба виконати завдання, яке дала мені тітонька Сова. Поки не зроблю – не зможу їсти. (У Зайчика знаходиться картка з завданням.)

Колобок. А ми з дітками тобі допоможемо, якщо ти пообіцяєш мене не їсти.

Вправа з підручника на сторінці 6. Зайчик виконує на інтерактивній дошці, а діти в зошитах. Діти перевіряють.

V. Фізхвилинка (1- 2 хв)

Шумить вітер, шумить ліс.

 Тихо лісом ходить лис.

 Заховався зайчик в кущ.

 Із куща піднявся хрущ.

 Не хитайте ви куща,

 Не лякайте-но хруща.

 Хай росте угору ліс,

 Не чіпа хай зайця лис.

 Тільки вітер: «Шу-шу-шу!».

 Сядьте тихо, вас прошу.

Зайчик. Дякую тобі, Колобочку. В нагороду за допомогу я не буду тебе їсти.

Дуже дякую, дружок,

Мій маленький Колобок.

Ти по лісу не котися.

До Бабусі повернися.

Вчитель. Не послухавсь Колобок –

По дорозі стриб та скок.

являється Вовк)

Вовк. Ой румяненький ти клубочок,

Запашненький Колобочок,

Я тебе давно чекаю,

Будеш ти мені до чаю.

Бо на голодний шлунок щось і слова в голову не лізуть.

Колобок. Вовче-брате, почекай.

Піде мова не про чай.

Як візьмеш мене у ротик,

Заболить в тебе животик.

По доріжці я котився

І в болоті замастився.

На тобі свіженького пиріжечка, а з завданням впоратись ми з дітками тобі допоможемо.

Завдання:

Утворити слова: сицяли, жаїк, сукбор, вкво.

(Вовк показує картки, а діти складають слова. Вовк записує їх на дошці. Зображення тварин зявляється на екрані).

  • Назвіть слова, у яких приголосні звуки всі тверді.
  • Кого ми не можемо зустріти взимку? Чому? Чому ці тварини впадають у сплячку?

Вовк.  Дуже дякую, дружок,

Мій маленький Колобок.

Ти по лісу не котися.

До Бабусі повернися.

Вчитель. Не послухавсь Колобок –

По дорозі стриб та скок.

(Виходить Ведмідь з діжечкою меду.)

Ведмідь. Ой веселий Колобок,

Зарумянений бочок.

Заберу тебе до хати,

В молоці пополощу,

Медом трішки помащу,

Зїм тебе я на обід,

Щоб не біг куди не слід.

Тільки ось ніяк не можу діжечку відкрити, щоб меду набрати. Може допоможеш!

Колобок. Звісно! Що треба робити?

Ведмідь. Треба виконати вправу 4 у підручнику на сторінці 7.

Робота з підручником. Вправа 4, сторінка 7.

  • В якому із вставлених слів звуків більше, ніж букв?

Ведмідь. Дякую.

Що ж, не з’їм тебе, дружок,

Мій маленький Колобок.

І додому відпущу,

Навіть медом пригощу.

По дорозі не котися.

До Бабусі повернися.

Вчитель. Не послухавсь Колобок,

По доріжці стриб та скок.

Фізхвилинка (1-2 хв.) (На мультимедійному екрані демонструється відео польоту різних птахів. Діти імітують їх рухи).

З’являється Лисичка, підмітає доріжку.

Лисичка. Я – лисичка, я – сестричка

Не сиджу без діла.

Я доріжку замітала

Й Колобочка зустрічала.

Колобочку румяненький,

Запашненький, солоденький,

Хочу тебе зїсти.

Подивлюся – де б присісти.

Колобок. Ти не їж мене, Лисичко,

Дуже брудне в мене личко,

Не румяний вже бочок,

Я бруднуля – Колобок.

Пожалій мене, сестричко,

Та відмий моє ти личко.

Поскликай звірят до хати,

Будем з ними танцювати.

Лисичка. Я б залюбки, та ось забула, де ж моя хатка.

Колобок. Ми з дітками допоможемо згадати. Для цього треба вказати істинне висловлювання (робота в парах).

  • Лисиця живе у дуплі.
  • Лисиця живе у палаці.
  • Лисиця живе у нірці.
  • Лисиця живе у курнику.

(Словникова робота зі словами дупло, палац, нірка, курник).

  • Назвати приголосні звуки у слові нірці. Змінити слово так, щоб всі приголосні були тверді. (Нора)
  • Змінити один приголосний звук, щоб вийшло нове слово. (Гора, пора,нога, …)
  • Скласти речення з одним новим словом.

Лисичка. Дякую тобі Колобок, та всім діткам. Піду готуватися до зустрічі друзів.

 VІ. Підсумок уроку(4 – 5 хв)

- Які звуки допомогли нам побувати в казці?

- Герої якої казки відвідали наш урок?

-З чого складаються приголосні звуки?

-Що ще ви знаєте про приголосні звуки?

- Що нового цікавого ви взнали на уроці?

- Що допомогло Колобку залишитись живим і неушкодженим?

- Працювали ви старанно, тому я вдячна вам за роботу. А діткам, що виконували ролі, ми поаплодуємо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 березня 2018
Переглядів
1637
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку