Образотворче мистецтво 7 клас.
Урок № 26. Стиль – забаганка дизайнера чи поклик душі?
Мета: ознайомити учнів з поняттям «дизайн одягу», дати уявлення про різні стилі одягу, вчити застосовувати отримані знання на практиці, розвивати творчу уяву, креативне мислення.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: для учителя – електронна презентація «Стиль- поклик душі дизайнера!», роздавальний дидактичний матеріал; для учнів – клей, ножиці, кольорові олівці, альбом.
Основні поняття, терміни: мода, стиль, дизайн.
Образотворче мистецтво 7 клас.
Урок № 26. Стиль – забаганка дизайнера чи поклик душі?
Мета: ознайомити учнів з поняттям «дизайн одягу», дати уявлення про різні стилі одягу, вчити застосовувати отримані знання на практиці, розвивати творчу уяву, креативне мислення.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: для учителя – електронна презентація «Стиль- поклик душі дизайнера!», роздавальний дидактичний матеріал; для учнів – клей, ножиці, кольорові олівці, альбом.
Основні поняття, терміни: мода, стиль, дизайн.
План уроку
І. Вступна частина.
1. Мотивація навчальної діяльності.
2. Представлення теми уроку й очікувальних навчальних результатів.
ІІ. Основна частина.
Одяг - вияв індивідуальності.
ІІІ. . Практична діяльність учнів.
ІV. Заключна частина.
Рефлексія .
1. Метод «Прес»
2.Оцінювання діяльності учнів.
V. Домашнє завдання.
Хід уроку
Вступна частина.
На дошці напис: «Стиль – забаганка дизайнера, чи поклик душі?
Слово учителя.
Добрий день, діти! Ось і прийшла довгоочікувана весна. І хоча на вулиці ще холодно, але вже зовсім скоро ми сховаємо зимовий одяг і вберемося у більш легкий і зручний демісезонний, а на зміну йому прийде літній. Кожен із вас відрізняється від інших фігурою, рисами обличчя, зачіскою, а також одягом. Одяг цікавить людину з давніх давен, адже він виконує не тільки практичну функцію, але й естетичну, тобто прикрашальну.
Давайте розглянемо жінок на екрані і з’ясуємо яке вбрання вам подобається більше і чому? Спробуймо замислитися, чому в одязі ми надаємо перевагу певним речам, кольорам, елементам. (слайд 2)
Відповіді учнів.
Нам з вами треба згадати декілька понять і визначити, що ж таке стиль?
( робота з картками) (слайд 3-4)
А в яких видах мистецтва ми зустрічаємо поняття стиль? (архітектура, музика, література, зачіска і т.п)
Отже, сьогодні на уроці ми поговоримо про моду і стиль та людей, які створюють модний одяг.
Розповідь вчителя:
Часто разом із словом мода вживається слово стиль. Ми говоримо: сучасний стиль, модний стиль, стиль спілкування
«Стиль» (з грец. stylus - паличка) - сукупність найтиповіших ознак, засобів виразності, творчих прийомів, які склалися в процесі творчої діяльності митця або у певного народу в певний історичний період. У стилі завжди відбуваються короткочасні зміни, які називають модою. (слайд 5)
Відомо багато різноманітних стилів одягу і з деякими ми познайомимося сьогодні.(слайд 6)
А тепер давайте розглянемо ці стилі детальніше і виявимо головні ознаки кожного з них.(слайд 7) (колективна робота)
І стиль :діловий - основна ідея цього стилю полягає в тому, щоб одяг не відволікав увагу від ділових якостей співробітника.
ІІ стиль: романтичний – стиль одягу , головними характеристиками якого є легкі хвилясті тканини і жіночні силуети , що підкреслюють фігуру.(слайд 8)
1приталений ліф та вільний крій спідниці
2 білий , блідо -зелений , кремовий і інші пастельні відтінки , а також насичені блакитний , рожевий , синій
3 рюші , банти , оборки , жабо , волани , мережива; чоловіки - жилети, шийні хустки, сорочки з широкими рукавами та романтичні фасони капелюхів;
4 святкове вбрання
ІІІ стиль: спортивний –(слайд 9)
4.для занять спортом та активного відпочинку .
Вправа « Вдягни ляльку» ( групова робота)
А зараз, щоб закріпити отримані знання, давайте пограємо. Для цього об’єднаємося у команди. Задача кожної команди – вдягнути ляльку – хлопчика та дівчинку, відповідно до розглянутих вище стилів одягу. (слайд 10)
Як попрацювали наші дизайнери? (Презентація та захист робіт.)
Ви всі молодці, справились із завданням дуже добре.
Але сьогодні мені б хотілось познайомити вас ще з одним стилем.(доповідь учня)
( слайд 11-12)
«Що змінити?» Учням пропонується вилучити зайвий аксесуар у костюмі ділового стилю. (слайд 13)
Учитель коротко розповідає про свій костюм. Раптом надягає джинсову курточку і хустинку на голову.
Учитель. Дуже люблю джинсовий одяг. А ще більше – фольклорний. Як гадаєте, може так буде краще?
Коментарі учнів.
Учитель. А й справді. Одночасне поєднання у вбранні людини несумісних предметів одягу різних стилів свідчить про відсутність у неї гарного смаку. А я не хочу, щоб ви думали, що смаку мені забракло. ( вчитель знімає зайві речі)
Практична робота:
Ми з вами розглянули декілька стилів одягу, а тепер давайте спробуємо додати до зразків одягу елементи фольклору. (слайд 14)
Підбиття підсумків практичної роботи. ( Чи у всіх стилях можна використати елементи фольклору? Чому саме? З яким зі стилів працювати було легше? Чому?)
Представлення робіт.
Вправа на рефлексію
Метод «Прес» (слайд 15 – 16)
Оцінювання учнів.
Наш урок закінчено. Дякую всім за працю та натхнення! (слайд 17)
Домашнє завдання. Підготувати невелику розповідь про свій улюблений стиль в одязі.