Урок з образотворчого мистецтва " Писанкарство в Україні" розроблений дл 2 класу. Метою уроку є розвивати уміння узгоджувати декор із силуетною формою,орієнтуватись у колірній гамі та символіці писанок різних регіонівУкраїни; розвивати уяву, образне мислення, виховувати повагу до народних традицій.
Тема. Ознайомлення з традиціями писанкарства в Україні. Колірна гама, символіка писанок різних регіонів України. Практична робота «Великодні писанки»
Мета: ознайомити дітей з народними традиціями писанкарства; на
елементарному рівні ознайомити з графічною технікою «гратографія»;
розвивати уміння узгоджувати декор із силуетною формою,
орієнтуватись у колірній гамі та символіці писанок різних регіонів
України; розвивати уяву, образне мислення, виховувати повагу до
народних традицій.
Обладнання: картон, свічка, загострений предмет, демонстраційні роботи,
Підручники, кошик великодній.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організація класу
( На столі стоїть кошик великодній)
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку
Ми сьогодні теж будемо готуватися до цього великого свята. Тема нашого уроку «Народні традиції писанкарства.» А для цього виконаємо такі завдання:
А оскільки ми готуватимемось до свята, то й настрій давайте створимо святковий.
Вправа «Очікування»
ІV. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу
(без писанок)
(Писанка – куряче яйце, розписане узором. Писанки виготовляють до християнського свята Великодня)
Розповідь про Великдень
Великдень – одне з найдавніших і найцікавіших християнських свят. Це світлий празник Христового Воскресіння. Він виник із глибокого переконання людей у неминучій перемозі світла над темрявою, добра над злом, а життя над смертю. Українці мають звичай розмальовувати писанки на Великдень. Дарувати освячену в церкві писанку – означає бажати здоров’я щастя, доброї вдачі.
У народі вірили, що освячені писанки мають надзвичайну здатність – оберігати від злих сил і пожежі; сприяють кращому врожаю. Їх вважали символом житя. Недарма яйця для писанок не варили, зберігаючи в них зародки життя.
Вправа «Мікрофон»
щастя)
4. Бесіда про колірну гаму в писанкарстві
– Щоб виготовити писанки, слід не тільки знати символи, а й уміти правильно підібрати кольори
Колективне складання сюжетів для запам’ятовування символіки кольорів. (Засвітило сонечко і принесло всім достаток.
Ми напились води з блакитного відра і набрались сили та здоров’я.)
– Пригадайте, які кольори є контрастними? (Теплі – холодні, світлі – темні).
– Для того, щоб писанки були яскравими, ефектними, їх розписують кольорами, які контрастні по формі.
5. Розповідь про види писанок
– Уважно прослухайте розповідь і скажіть, які є види писанок?
Розповідь про види писанок
Писанка за технікою виконання є кількох видів: крашанки, крапанки, дряпанки, мальованки.
Крашанки – це яйця, пофарбовані в один колір. Їх варили або пекли і використовували в їжу.
Крапанка – це яйце, забарвлене в один колір, однак розфарбоване крапками іншого кольору.
Дряпанка – це пофарбоване в один колір яйце, малюнок на якому видряпаний металевим вістрям.
Мальованка – це яйце, розмальоване фарбами від руки.
Для розпису яєць використовують писачок – спеціальний інструмент для
нанесення воску.
– То які види писанок ви запам’ятали?
– Яке яйце називають дряпанкою?
–Як називається інструмент для розпису яєць?
6. Перегляд дитячих робіт
– Погляньте, які писанки виготовили дітки минулого року
–Чи правильно підібрано кольори?
7. Читання вірша К. Перелісної «Змалювала дрібно квіти»
Змалювала дрібно квіти,
Вісім хрестиків малих,
І дрібнесеньку ялинку,
Й поясочок поміж них.
Я ту писанку для себе,
Для зразочка залишу,
А для тата і для мами
Дві ще кращих напишу.
Робота з підручником
Пояснення виконання робіт
(Демонструю хід роботи)
Інструктаж з техніки безпеки
V. Практична робота
(Звучить композиція Антоніо Вівальді «Пори року. Весна»)
Після того, як учні зафарбують форму, проводимо фізкультхвилинку.
Фізкультхвилинка
VІ. Виставка та обговорення дитячих робіт
(Виставляємо роботи у кошик)
VІІ. Підсумок уроку
Вправа «Незакінчене речення»