Урок з образотворчого мистецтва

Про матеріал

Урок з образотворчого мистецтва "Веселкова країна" має на меті закріпити знання про види образотворчого мистецтва, а саме графіка, скульптура; дати поняття живопис; ознайомити учнів з поняттями: кольорове коло, хроматичні кольори, відтінки, ахроматичні кольори.

Перегляд файлу

                                                                                           

Тема:Веселкова країна .

Тип уроку: комбінований.

Мета:

навчальна закріпити знання про види образотворчого мистецтва, а саме графіка, скульптура; дати поняття живопис; ознайомити  учнів з поняттями: кольорове коло, хроматичні кольори, відтінки, ахроматичні кольори;

розвивальна – розвивати навички роботи гуашю, формувати в дітей уміння сприймати та аналізувати колір; змішувати фарби для отримання потрібного кольору; розвивати фантазію;

виховна – естетичне сприйняття навколишнього світу; виховувати художній смак, зміцнювати в дітей бажання малювати.

Матеріали для учнів: Гуаш, пензлі, ємність для води, палітра, серветки, альбом, клейонку, мильні бульбашки.

Матеріали для вчителя: презентація, проектор, приклади дитячих робіт, великі мильні бульбашки.

Хід уроку

 

Етапи уроку

Зміст

Примітки

1.Організаційний момент

( 1хв.)

Привітання, відмічення відсутніх, перевірка наявності матеріалів.

 

2.Актуаліза

ція опорних знань

( 2 хв.)

Діти, ми продовжуємо вивчати види ОТМ. Які види ОТМ ви вже знаєте?(Графіка) Що таке графіка (графіка -  це вид ОТМ, засобом виразності якого є лінія, штрих, пляма, крапка). А ще з яким видом ОТМ нещодавно ознайомились? (Скульптура). Що таке скульптура? ( Це вид ОТМ, засобом виразності якого є об’єм).

 

3.Пояснення

нового матеріалу, мотивація

( 15 хв.)

Перед вами серія робіт «Стоги» французького художника Клода Моне, одного із засновників імпресіонізму. Іпресіонізм  -(від фр. impression — враження) — мистецька течія у живописі, а також в літературі та музиці, котра виникла в 1860-х роках та остаточно сформувалася на початку 20 століття у Франції. Художник пише роботу з одним і тим же сюжетом в різний час доби, у різну пору року, намагаючись передати гру світлотіні, кольорів, перше свіже враження.

Як ви думаєте, який засіб виразності використовує майстер? Завдяки чому вдається передати різний стан природи?

Якою мовою спілкується з нами Клод-Моне? (мовою кольорів)

Якщо картина написана фарбами, який це може бути вид ОТМ? (живопис).

 Отже, живопис – це вид ОТМ, засобами виразності якого є кольорові плями.

Кольором можна передати стан, підкреслити важливе, тощо.

А що ж таке колір? Звідки він береться?

Для того щоб це дізнатися я пропоную зараз надути мильні бульбашки і уважно подивитися які кольори на них є, вгадати тему нашого сьогоднішнього уроку.( Різні кольори)

Це кольори якого явища природи?(Веселки).

Молодці! Тему ви вгадали: «Подорож Країною веселки».

 А чи знаєте ви кольори веселки?( червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій).  А чи знаєте звідки береться веселка і колір?

Першим появу райдужних кольорів спробував пояснити великий англійський фізик Ісаак Ньютон. У темній кімнаті вчений зробив отвір для променя світла і пропустив його через скляну трикутну призму, промінь переломився і розклався на кольори веселки. Ось так взаємопов’язані наука і мистецтво. З цього робимо висновок, що світло, тобто білий колір – це поєднання усіх кольорів веселки. В темряві ми не бачимо кольорів.

А звідки ж береться веселка?

Існує дві версії.

Після дощу у повітрі залишається багато мікрокраплинок, промені проходять крізь них і переломлюються  - виникає веселка. Інша версія, що веселка виникає, якщо зустрічаються прошарки повітря різної температури, тобто густини.

  Існує умовне кольорове коло, яке складається з кольорів веселки( крім блакитного, тому, що блакитний - це відтінок синього). В ньому є основні кольори.  Які це? (червоний, жовтий, синій)Чому вони називаються основними?( Їх не можна отримати шляхом змішування інших кольорів) Також є похідні кольори?  Які ?(оранжевий, фіолетовий, зелений) Чому похідні? (походять від інших сусідніх кольорів шляхом змішування). Цікаво, що кольори, які знаходяться напроти один одного у колі називаються взаємодоповнюючі. Коли вони розташовані разом, то підкреслюють яскравість один одного утворюючи контраст( червоний-зелений, синій-оранжевий,жовтий-фіолетовий). Якщо змішати взаємодоповнюючі кольори -  отримаємо чорний.

  Кольори цього кола та їх відтінки називаються хроматичними.

  Хроматичні кольори – це кольори веселки та їх відтінки. А звідки ж з’являються відтінки? Це змішування сусідніх кольорів (жовтий, жовтогарячий, тощо)

   Є також ахроматичні кольори – це ті кольори, котрих не має у райдузі, а саме: чорний, сірий та білий.

Показ презентації;

надування мильних бульбашок;

 

 

 

4.Інструктаж по техніці виконання ( 2 хв.)

  Творче завдання: Намалювати країну веселки, використовуючи хроматичні кольори. Тобто які? (Кольори веселки та їх відтінки) Білим у вас буде лише фон – колір аркуша. Не використовуємо чорний колір, сірий. Біла і чорна фарба може бути використана лише для створення відтінків: блакитний, рожевий, тощо. Дорече, художники майже не використовують у кольоровому живописі чорну фарбу. Для створення темних відтінків, скоріше, додають синій або фіолетовий, лише іноді чорний. Уявіть собі яка вона, країна веселки? Хто в ній мешкає? Що є? Що росте? Яка погода? Це ваша власна фантазія. По секрету скажу, це може бути країна ваших мрій, взагалі те, що ви полюбляєте, може бути смугаста композиція (смужки-частина веселки), тощо.

Етапи роботи:

  1. Створюємо малюнок – композицію олівцем(не давимо на олівець).
  2. Працюємо гуашшю (поменше води, побільше фарби, консистенція густої сметани).
  3. Починаємо розфарбовувати з заднього плану.

Показ дитячих робіт.

5.Самостійна робота учнів

 ( 20хв.)

Індивідуальна робота з учнями (підказка, допомога, заохочення тощо).

 

6.Підведення підсумків уроку

( 5 хв.)

Подивіться на ваші роботи і скажіть, який це вид ОТМ? (живопис) Який засіб виразності ви використовували?(колір) Якими кольорами малювали хроматичними чи ахроматичними?(хроматичними)

Обговорення учнівських робіт з виділенням найкращих, вказати на помилки.

Д/з  завершити роботу над деталями.

 


 

doc
До підручника
Образотворче мистецтво 2 клас (Резніченко М. І., Трач С. К.)
Додано
26 липня 2018
Переглядів
553
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку