1 червня о 18:00Вебінар: Медіаграмотність як структурний компонент у траєкторії професійного самовизначення учнів

Урок з образотворчого мистецтва. 5 клас. Тема "Асоціативність та образність природних форм в поєднанні з технікою виконання.

Про матеріал

Урок-практикум поєднує такі аспекти:

а) ОСВІТНІЙ– формування образотворчих знань, умінь та навичок, з кольорознавства, живопису,розширити знання учнів про природні форми, навчати спостерігати за красою лісу; продовжувати навчати передавати форму, будову та колір дерев різних порід; дотримуватися в зображенні пропорцій та розмірів; розвивати в дітей комбінаторні здібності; формувати образне, логічне, просторове мислення; формувати вміння аналізувати природну форму; навчати міркувати; розвивати окомір, дрібну моторику руки;поповнювати словничок учнів специфічними термінами .
б) ВИХОВНИЙ– формування духовних і моральних загальнолюдських цінностей засобами образотворчого мистецтва. Виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, стимулювати розвиток допитливості.

в) ХУДОЖНЬО-ТВОРЧИЙ– формування творчої фантазії, нестандартного мислення, індивідуальних якостей, які дозволяють дитині не сліпо наслідувати вказівкам вчителя, а проявляти особисті здібності і талант.


Перегляд файлу

 

І. Тема уроку. «Асоціативність та образність природних форм в поєднанні з технікою виконання»
ІІ. Мета уроку

Мета поєднує такі аспекти:

а) ОСВІТНІЙ– формування образотворчих знань, умінь та навичок,  з кольорознавства, живопису,розширити знання учнів про природні форми, навчати спостерігати за красою лісу; продовжувати навчати передавати форму, будову та колір дерев різних порід; дотримуватися в зображенні пропорцій та розмірів; розвивати в дітей комбінаторні здібності; формувати образне, логічне, просторове мислення; формувати вміння аналізувати природну форму; навчати міркувати; розвивати окомір, дрібну моторику руки;поповнювати словничок учнів специфічними термінами .
б) ВИХОВНИЙ– формування духовних і моральних загальнолюдських цінностей засобами образотворчого мистецтва. Виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, стимулювати розвиток допитливості.

в) ХУДОЖНЬО-ТВОРЧИЙ– формування творчої фантазії, нестандартного мислення, індивідуальних якостей, які дозволяють дитині не сліпо наслідувати вказівкам вчителя, а проявляти особисті здібності і талант.

Тип уроку. Урок - практикум.

ІІІ. Обладнання та матеріали:

– для вчителя:
а) образотворчий ряд (наочність, педагогічний малюнок на дошці, ІКТ, запис словникового мінімуму термінів і понять);
б) літературний ряд

в) музичний ряд (музика відповідно до теми, відео «Пейзажі планети)
–для учнів:відповідно до теми.
Очікуваний результат: задіяти всіх учнів до роботи, прояв максимальної фантазії й творчості, кінцевий результат.
VІ. Хід уроку
Привітання

Добрий день!

Новий день – день цікавий, день новий!

Усміхнімося разом, привітаємось гуртом!

До уроку всі готові?

Альбоми й фарби кольорові

Встигли всі приготувати,

Щоб сьогодні малювати?

  Діти, я впевнена, що ви любите малювати, любите виконувати цікаві і нові завдання.

Відеоматеріали – пейзажні замальовки…

Бесіда після перегляду відео…


1.    Активізаціяувагидітей (у  разі сприймання – установка на сприймання)

Підготовчі вправи ( мотивація цікавості…)

Друдли  - це цікаві незвичайні малюнки ( розвиток евристичного мислення)
2.    Оголошення теми і завдань уроку
3.    Підготовча частина

Що ж таке колір, якою є його природа?

У темряві ми не бачимо жодних кольорів. Якщо ж нам у вічі потрапляє промінчик сонячного світла, в нас виникає відчуття кольору.

 Колір – це зорове відчуття.

Повторити кольори веселки ….

Часто

Осел

Жадає

Зїсти

Груду

Солодких

Фруктів

                                            Кольори

  • Хроматичні  (кольор.)                                           Ахроматичні (безбарвні)
  • Теплі ( тепло,сонце…)                                          Холодні (холод)
  • Основні (ч,ж,с)                                                       Змішані(крім основних)

Діти характеризують колорит картин ….

Колорит – це кольорова гармонія малюнка( теплий, холодний, спокійний, напружений, яскравий, тьмяний…)

Діти роблять висновок, що це малюнки живописні.

Що таке живопис?

Живопис – це вид образотворчого мистецтва, твори якого створюють за допомогою фарб, що наносять на будь-яку поверхню(акварель, пейзаж, олія, темпера).

Жанр – це зміст картини.

Які жанри живопису  ви памятаєте?

Портретний – зображення зовнішності  й характеру людини.

Пейзажний – зображення природи.

Натюрморт – малювання мертвої природи..

Історичний – відтворення подій минулого.

Побутовий – ситуації з повсякденного життя.

Анімалістичний – зображення тварин.

Фантастичний – яскраві, барвисті, казкові композиції.

Основний етап

  1. Пояснення нового матеріалу

Пригадайте: коли прокинетесь, куди ви відразу дивитесь? У вікно! Вам, напевне, цікаво знати, що там. Світить сонце, чи небо затягнули важкі похмурі хмари? Можливо, кружляють легенькі сніжинки або стукає в шибку осінній холодний дощ? А може, там щебечуть пташки, радіючи прийдешньому ранку?

Діти, погляньте у вікно. Що ви там бачите?

(Різноманітні крони дерев. Але вони стоять похмурі та сумні, їм важко прощатись із своїми листочками, які від легенького подиху вітру плавно опадають на землю.)

Чи звертали ви свою увагу на дерева?

Вони, як і люди, дуже різні: високі й низькі, товсті й тонкі, могутні й тендітні.

У кожної породи дерев свої особливі риси: форма та малюнок листя, характер і розмір крони, силует стовбура та гілок.

З яким деревом ви себе асоціюєте і чому?

(Учні висловлюють свої враження, обґрунтовують власну думку, наводять конкретні приклади). Презентація друдлів – дерев.

Фізкультхвилинка

Розвиток невербального логічного мислення. Логіка малюнків.

Розвиток невербального логічного мислення (відсутні слова, є лише зображення). Це важливо, оскільки наочно-образне мислення у дітей цього віку переважає над вербальним (словесним).Домальовування малюнка за фрагментом лінії…Дитині пропонується домалювати малюнок так, щоб отримати якесь зображення. Чим оригінальніший малюнок, тим вищі показники творчого потенціалу дитини. Можна попросити дітей прокоментувати свої малюнки. Такі тренінги розвивають дитячу уяву  та фантазію.

 

2.    Практична діяльність

Малювання дерев 

Вчимося малювати деревоМалюємо соснуЯк намалювати ялинку

Творче завдання

Вузлики напам'ять

Ескіз – попередній начерк малюнка, що фіксує задум художника.

Композиція  правильна побудова художнього твору.

Лінія горизонту – це основа побудови перспективи, умовна лінія на рівні очей, де небо сходиться с землею.

Зображення предметів на передньому, середньому, задньому планах.

Спробуйте намалювати  осінній пейзаж

Етапи роботи:

 

  • розташування аркуша: горизонтальне, вертикальне;
  • обрати формат ( тобто форму малюнка);
  • зробити ескіз уявного пейзажу, дотримуючись композиції;
  • матеріали для виконання роботи учні  обирають самостійно .

Техніки виконання ( диференційовані завдання):

  • малювання простим олівцем( ахроматична гама);
  • малювання  кольоровим олівцем, одним кольором;
  • малювання фломастером;
  • малювання кольоровими ручками;

 

  • малювання акварельними фарбами;
  • малювання гуашевими фарбами;
  • малювання силуетного малюнка ( зображення заповнене одним тоном);
  • малювання контурного малюнка;

 

  • крапкування ( пуантилізм): техніка у живописі, коли зображення накладається крапочками, лініями, пальцями;
  • малювання по зволоженому паперу:
  1. Виконати на папері олівцем начерк краєвиду  з пам’яті, без зайвої деталізації
  2. Зволожити губкою папір
  3. Зафарбувати небо, поверхню землі, дерева….

 

Вузлики на пам'ять для тих, хто малює на зволоженому папері

  1. Роботу виконуйте швидко
  2. Не набирайте забагато води у фарбу
  3. Прописувати деталі слід по сухому
  4. Під час виконання завдання не робіть різких рухів, щоб не заважати роботі однокласників і не розлити воду в склянці.

Заключний етап
1.    Аналіз (обговорення) робіт учнів. Вернісаж дитячих малюнків.
- порівняльний аналіз учнівських робіт;
- рефлексія ( учні користуються творчої шкалою й самі себе оцінюють).
2.   Пояснення домашнього завдання (спостереження за осінніми деревами)
3.    Приведення у порядок робочого місця
4.    Створення установки на відпочинок

Дякую вам за урок

Прийміть на прощання

Мої найкращі побажання

«Хай вам сонечко сміється і наука хай вдається»

5.    Проголошення уроку закінченим

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Грищенко Анжела
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 липня 2018
Переглядів
1893
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку