Урок з образотворчого мистецтва для 4 класу на тему "Створення композиції "Свято весняної природи"

Про матеріал

Тема уроку. Актуалізація знань про колір як засіб вираження настрою у пейзажі. Усвідомлення залежності колірної гами від кольору неба. Виконання композиції «Свято весняної природи»(гуаш або акварельні фарби).

Мета уроку:

- вчити підбирати кольорову гаму для передавання стану та настрою в природі, ознайомити учнів з поняттям «колорит», впливом кольору на людину....
Перегляд файлу

Тема уроку. Актуалізація знань про колір як засіб вираження настрою у пейзажі. Усвідомлення залежності колірної гами від кольору неба. Виконання композиції «Свято весняної природи»(гуаш або акварельні фарби).

Мета уроку:

-  вчити підбирати кольорову гаму для передавання стану та настрою в природі, ознайомити учнів з поняттям «колорит», впливом кольору на людину; закріпити техніки виконання малюнку графічно, живописно, використовуючи декоративно-прикладні елементи, формувати вміння передавати простір, вчити підбирати кольорову гаму для передачі стану та настрою в природі, створювати пейзаж за уявою;

- розвивати творчі здібності, зорову пам’ять, естетичний смак, почуття прекрасного, уяву, мислення;

- виховувати любов та бережне ставлення до природи.

Обладнання:

— фарби гуаш, акварель, пензлики;

— зошити-альбоми;

Хід уроку

 

I.  Організаційний момент.

1. Привітання.

"Вітання". Діти стоять у колі, кожен з учнів називає своє ім’я так, як йому подобається, щоб його називали; говорить слова-вітання, „ввічливі слова”.

Учитель:

Давайте привітаємось,

Давайте посміхнемося,

Давайте в очі глянемо,

І нам тепліше стане.

Раз рука,два рука,

Раз плече, два плече.

Голова вліво, вправо подивилась,

Посміхнулась, привіталась.

2. Перевірка дітей до уроку.

II. Актуалізація опорних знань.

Давайте пригадаємо .

— Що таке колір?

— Що ми називаємо колірним спектром?

— Які кольори є складовими спектрального (колірного) кола?

— Що таке пейзаж?

— Які кольори називаються теплими, холодними?

— Що таке лінія горизонту?

— Як змінюються кольори з віддаленням?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

      Поки ми мандрували з вами різними світами світами ( у пустелі, на морі, у космосі), у нашому краї настала весна. Ніжні промені сонця пробудили природу: з’явилася зелена травичка, розквітли перші квіти, на деревах набухли бруньки. А як дзвінко співають пташки! Усі навколо радіють весні, а разом з усіма й ми.

     Вирушаймо в уявну подорож сторінками весни і згадаймо, яка вона... ця чарівниця-весна...(Перегляд презентації )

— Якою ви її побачили?

— Які поетичні рядочки згадуються?

      На сьогоднішньому уроці ми ознайомитесь із законами перспективи та створите весняний пейзаж, використовуючи виражальні засоби живопису.

- За допомогою чого зроблений фон у цій роботі?

                                                                          (За допомогою фарб)

- Чому небо займає велику частину аркуша?

(Щоб передати відчуття весняного простору, в якому парять птахи, що прилетіли.)

IV Вивчення нового матеріалу

1.Повторення

Але перед початком роботи давайте згадаємо закони композиційної

побудови. ( Ті предмети, що знаходяться вдалині – менші, ті, що ближче – більшого розміру.)

     Тож берімося малювати ранню весну! Весняні пейзажі різняться не лише за тематикою зображень — гори, ліси, поля, річки, озера, а й за кольорами. В одних краєвидах переважають яскраві радісні барви, в інших — спокійні, менш насичені. Кожний з них має свій настрій, що виражається в колориті — гармонійній взаємодії кольорів та їхніх відтінків, поєднаних художником для відтворення власного задуму.

 

      Вам відомо, що основним художнім засобом живопису є колір.

      Він може викликати різні почуттєві асоціації. Сполучення кольорів у творах живопису створює певну систему: колорит — співвідношення барв, кольорів за тоном, насиченістю, що створює певну єдність картини, фрески та ін.

     Колорит розкриває нам кольорове багатство світу. Він допомагає художникові передати настрій у картині: може бути спокійним і напруженим, радісним і сумним тощо, а також теплим і холодним, світлим і темним.

     Демонструючи репродукції, вчитель активізує знання учнів про колорит, як отримані раніше, так і набуті щойно. Крім знайомих уже учням понять про теплий та холодний колорит, їм наводяться приклади монохромного колориту (спокійні наближені кольори) та поліхромного колориту (активні контрастні кольори).

— Які кольори називаються теплими? (Ті, які викликають у нас відчуття тепла: червоний, жовтий та їхні відтінки).

— Як утворити відтінки кольорів? (Змішуванням фарб).

— Який відтінок утвориться, якщо ми змішаємо жовту та червону фарби? (Жовтогарячий).

— Як утворити світлішу фарбу від основної? (Розбавлянням з водою - акварель, змішуванням з білою — гуаш).

— Які кольори називаються холодними?

— Отже, які кольори можна використати, малюючи весну?

Вправа «Мікрофон»

Весна — це....

— Весна — це тепло, блакитне небо, яскраве сонечко.

— Весна — це перші квіти, зелена травичка, зелені листочки на кущах і деревах.

— Весна — це теплий дощик, веселі пісні пташок. Це перший грім і перша громовиця.

— Весна — це мамине свято, це день народження Тараса Шевченка, це Великдень.

V. Практична робота в зошитах-альбомах.

     Створіть живописну композицію «Свято весняної природи» (акварель або гуаш). Продумайте композицію: визначте, що малюватимете у її центрі, а що зображатимете навколо. Намагайтеся створити колорит, який передаватиме настрій пейзажу.

     2. Повторення правил користування фарбами і пензлями.

     3. Етапи роботи:

А) Виберіть мотив і напишіть його в умі. Визначивши, що буде головним на малюнку.

В) Визначте лінію горизонту.

Г)  Вирішіть, яка частина аркуша буде відведена небу, землі, воді,

деревам.

Д)  Виконавши малюнок, починайте роботу фарбами.

Е)   спочатку пропишіть воду, небо, дерева, і тільки потім працюйте

над конкретизацією форми предметів.

Є)  Особливу увагу приділіть предметам, розташованим на першому плані. Вони – більш об’ємно та енергійно за кольором, контрастами;

предмети другого плану мають вигляд плоскої плями з холодним відтінком.

 Фізкультхвилинка.

V. Продовження практичної роботи.

VI. Підсумок уроку. Рефлексія.

1. Перегляд, аналіз та оцінювання учнівських робіт.

2. Бесіда.

- Що нового ви дізнались?

- Що таке колорит?

— Які кольори переважають у ваших роботах? Чому?

(Діти презентують свої роботи).

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
4 лютого
Переглядів
1224
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку