Урок з образотворчого мистецтва для учнів 1 класу "Ознайомлення із технікою монотипії «Дивовижні метелики».

Про матеріал

Тема Ознайомлення із технікою монотипії «Дивовижні метелики».

Мета ознайомити учнів із технікою монотипії, роллю осі симетрії у створенні симетричної форми та життям метеликів у природі, їх будовою. Навчати учнів передавати симетричну форму за допомогою кольору; передавати у зображенні елементарні співвідношення частин форми, добирати потрібні кольори для зображення об'єкта. Розвивати в учнів практичні навички роботи живописними матеріалами, зорове сприйняття, фантазію, аналітичне мислення. Виховувати в учнів інтерес до творчості, почуття захоплення природою.

Перегляд файлу

Урок з образотворчого  мистецтва в 1 класі

 

Тема Ознайомлення із технікою монотипії  «Дивовижні метелики».

Мета ознайомити учнів із технікою монотипії, роллю осі симетрії у створенні симетричної форми та життям метеликів у природі, їх будовою. Навчати учнів передавати симетричну форму за допомогою кольору; передавати у зображенні елементарні співвідношення частин форми, добирати потрібні кольори для зображення об’єкта. Розвивати в учнів практичні навички роботи живописними матеріалами, зорове сприйняття, фантазію, аналітичне мислення. Виховувати в учнів інтерес до творчості, почуття захоплення природою.

Обладнання демонстраційний матеріал до уроку,  презентація «Метелики», фарби, кісточки, аркуші паперу, кольорові аркуші паперу, серветки.

Тип уроку урок формування вмінь та навичок

Хід уроку

І.ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА УРОКУ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ. 

1. Вправа « Увага».

- Прослухайте вірш і навіть кольори які в ньому згадуються


Кульбабка тиха при стежині

Жовтіється сама собі.

А у волошки очі сині,

А в неба очі голубі.

Зелені клени стали колом

    Побіля нашого двора,

А ген за тихим жовтим полем

Червоне сонце догора.

                                         Є. Горева


 

2. Вправа «Асоціація»

- Розгляньте кольорові аркуші паперу та скажіть, що в природі має такий колір? Який колір вам здається : найвеселішим ? найпохмурішим ? теплим ? холодним ? загадковим ? сердитим ? лагідним ?

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

  • Скільки груп споріднених кольорів ви знаєте ? (4) Які  є групи споріднених кольорів? Перевірте, чи правильно вони складені ?

(червоний - оранжевий - жовтий;

червоний - фіолетовий - синій;

зелений - блакитний-синій;

зелений - світло - зелений - жовтий).

- Додаючи у споріднені кольори білу чи темну фарбу, ми їх висвітлюємо чи затемнюємо та допомагає створити колорит.

- Чи доводилось вам у природі бачити поєднання декількох кольорів ? Де? Звичайно, це – квіти та дивовижні створіння природи, схожі на них  – метелики. Чи завжди метелики яскраві та барвисті ?

 

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.

  1. Читання вірша вчителем.

    Плямка аркушем гуляла —-

    Стрибнула через вісь

Гарним  метеликом стала,

Ось подивись.

- Про що розповідається у вірші?  Чи може плямка стати метеликом ?

  • Сьогодні на уроці ми будемо виконувати роботу, в якій спробуємо перетворити плямку на метелика. Після того як ви їх намалюєте то зможете прикрасити квіткову галявину, яку ви бачите на столах у кожної із груп. Отож кожна група має працювати злагоджено, щоб  її квіткова галявина була найкращою.

А ще  ви сьогодні спробуєте зазирнути в чарівний світ природи  і дізнатися про життя метеликів.

 

ІV. ПОЯСНЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

- Але спочатку давайте уважно роздивимось цих дивовижних створінь. Через тендітну красу та яскравість метеликів люди часто називають їх живими квітами. Як ви гадаєте, чому? (Відповіді дітей на запитання.)

1.Перегляд  відеофільму про життя метеликів.  (Інтернет ресурс)

2. Розповідь вчителя із демонстрацією світлин з зображенням метеликів.

Метелики - одні з найкрасивіших комах в світі. Своїми чарівними візерунками на крилах, вони завжди нагадують нам про літо і сонце.  

 

16 найгарніших метеликів у світіСкляний метелик Грета Ото вважається одним з найкрасивіших і незвичайних метеликів світу  Головною особливістю скляного метелика є абсолютно прозора тканина на крилах, що і послужило причиною такого імені.

 

 

16 найгарніших метеликів у світі

Данаїда монарх.  Ця крихітна і прекрасна комаха може здійснювати  перельоти на тисячі кілометрів, точно досягаючи місця, яке вона раніше ніколи не бачила,  але й дуже часто прилітають на те ж саме дерево.

 

 

16 найгарніших метеликів у світі

Цейлонська Троянда.  Красивий та рідкісний метелик. Антени (вусики), голова, груди і черевце чорні; голова спереду і знизу, груди з боків і зверху, а також черевце доповнені яскравими червоними плямами, що застерігають птахів про отруйність метелика.

 

  • Ці метелики вважаються найкрасивішими метеликами світу. А серед найпоширеніших метеликів Хмельниччини : махаон, якого називають «хвостатим метеликом»,  павичеве око - коли цей метелик сідає на квітку і розправляє крильця - здається, що на вас дивляться очі. Це око називають павичевим, бо нагадує малюнок на хвості павича.  Лимонниця має забарвлення такого ж кольору як і лимон. Кропив’янка носить таке ім’я тому, що її гусінь живе у кропиві.             

Пов’язане зображення

Результат пошуку зображень за запитом "кропивянка метелик"Результат пошуку зображень за запитом "лимонниця"Результат пошуку зображень за запитом "павичеве око"

 

 

 

 

 

Махаон                         Павичеве око                      Лимонниця                   Кропив’янка  

 

       Крила у метелика покриті дрібними лусочками, які і надають їм красиве забарвлення. Якщо комаху зловити, ці лусочки, залишаться на руках. Без цього покриття метелик може загинути.

       Перелітаючи з квітки на квітку метелик  п’є солодкий нектар та переносить на своїх лапках пилок, тим  самим допомагає квітам цвісти. Ці дивовижні комахи  проживають дуже коротке життя. Одні живуть лише два дні, а інші два місяці. Ці комахи приносять користь людині. І буде прикро, якщо зникне така краса і ми більше  їх ніколи не побачимо.  Через випаси худоби на луках, використання хімічних методів боротьби із шкідниками сільськогосподарських культур, вирубку лісів  кількість метеликів значно зменшилась. Багато із них занесено до Червоної книги. А створити колекцію можна за допомогою фотоапарату чи малюнків.

 

3. Пояснення поняття симетрія

- Уважно подивіться на світлини та порівняйте метеликів. Які особливості у їхній будові та забарвленні ви помітили? (Демонстрація презентації із зображеннями метеликів. Учні порівнюють їх та відповідають на запитання.)

- А тепер роздивіться та порівняйте художні твори, виконані в техніці витинанки. Що спільного, на вашу думку, між ними та будовою метеликів?              (Діти аналізують

зображення.)

  •  Ділення об'єкта, коли його половинки дзеркально повторюють одна одну, називають віссю симетрії. На попередніх уроках ми вже зустрічались із цим поняттям, коли виготовляли з па­перу сніжинки та ялинку. Пригадаймо, як ми це робили. (Діти і учителем пригадують зміст зазначених уроків.)

          У живописі, щоб передати симетричну форму об'єкта, митці також використовують вісь симетрії. Найпростішою з художніх технік, що дозволяють отримати симетричне зображення, є   монотипія.

           У техніці монотипії передання симетричного зображення виконується аналогічно витинанці. Різниця тільки в тому, що зображення не вирізається, а малюється за допомогою фарби на одній з половинок аркуша. На грецькій мові це слово означає «один відтиск», тобто нам потрібно намалювати і відтиснути малюнок. Але для цього потрібно, щоб малюнок складався з двох однакових частинок. Отже технікою «Монотипія» можна зобразити лише симетричні малюнки.

 

                                                   Фізкультхвилинка

( Під музичний супровід діти виконують танок метеликів)

 

4. Демонстрація малювання метелика в техніці монотипії.

Веселий метелик під дощик попав,

І крильця йому вітерець обтріпав.

Метелику прикро. Та хай не сумує –

Ще краще крильцята йому намалюєм.

  • Пов’язане зображенняВикористовуючи техніку «монотипію» малюємо метелика: 
  • згинаємо папір навпіл;
  • розгортаємо папір та прикладаємо шаблон;
  • обводимо шаблон олівцем;
  • беремо пензлик та занурюємо його в воду декілька разів;
  • Пов’язане зображеннянакрапаємо воду у фарбу та зафарбуємо фігуру, яку ми обвели;
  • складемо аркуш знову навпіл та притискаємо;
  • розгорнемо аркуш та домалюємо метелику вусики,  черевце та оздобимо крильця

 

  1. ПРАКТИЧНА РОБОТА                                                             Метод  «Робота в групах»

- А тепер, друзі, пропоную вам самим створити образи дивовижних метеликів. Перед тим як братися до роботи, обміркуйте, які кольори вам знадобляться для цього, як правильно розташувати аркуш, щоб малюнок вийшов якнайкращим. Після  того як ви намалювали метелики, виріжте їх та прикрасьте ними галявину. 

Інструктаж про правила роботи з фарбами, пензлями, ножицями.

(Діти виконують практичну роботу під музичний супровід.  Атоніо Вівальді  «Пори року»)

 

  1. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ. (Діти порівнюють свої роботи.) Презентація учнівських робіт.

Погляньте, які чудові галявини ви створили. Оживили панно метеликами.   Поаплодуйте групи одна одній за роботу. А ваші панно будуть прикрашати класну кімнату і нагадуватимуть нам  про барвистий світ метеликів.

Метелики потрібні нам, малята,

Щоб світ навколо прикрашати.

Метеликами краще милуватися здаля.

Нехай вони звеселяють нам  життя.

 

 

                      Ви всі молодці ! Дякую групам за роботу !

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Руміна Ірина
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 липня 2018
Переглядів
3227
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку