Урок з Образотворчого мистецтва на тему "Квітка душа"

Про матеріал
Урок ознайомлення із творчістю Катерини Білокур. Із застосуванням повідомлень учнів, а також гри "Думка по колу", та практичною частиною з створенням квітки.
Перегляд файлу

Художній образ в системі творчого мислення

Урок з елементами тренінгу  «Квітка - душа», 6 клас

Мета: формування установки до художньо- творчої діяльності; розвиток емоційного інтелекту, чуттєвої сфери, естетичного смаку особистості учнів; розвиток групової взаємодії, атмосфери довіри і взаємоповаги; виховання духовних і моральних загальнолюдських цінностей засобами образотворчого мистецтва.

Матеріали та ресурси: відеоматеріали: «Катерина Білокур», «Я люблю у лузі квіти», П.І.Чайковський «Вальс квітів»

 Додаткове приладдя та матеріали: кошик з живими квітами, штучні квіти з кольорового паперу великого розміру, на кожного учня «квітник» (зелений аркуш паперу, за  успішно виконану вправу учні отримуватимуть квіточки з кольорового паперу та приклеюватимуть  їх на «квітник») , робочі альбоми для малювання, фарби.

Структура заняття

Зміст роботи

Демонстраційний матеріал 

Час (хв)

І. Вступна частина.

   (7 хв.)

Дорогі діти! Сьогодні я пропоную вам поглянути на світ по-новому, ви станете учасниками уроку-тренінгу, який допоможе вам у подальшому розуміти мову мистецтва, не як форму копіювання дійсності, а як творче переосмислення цієї дійсності митцем, як спосіб домислити, доповнити особистими  думками, почуттями, переживаннями, особистим життєвим досвідом.

Тож перед нами стоїть завдання творчого освоєння оточуючого світу, а кожен з вас має відчути себе справжнім  митцем.

Визначимо основні правила тренінгу: активність, взаємоповага, відвертість, безпосередність, і звичайно, нестримність творчої фантазії та уяви. Також, враховуючи специфіку нашого предмету, налаштуємося на художньо-творчу діяльність.

  1.            Тема тренінгу.
  2.            Правила тренінгу

2

1.1. Знайомство.

 

За кожним художнім твором стоїть людина-творець, особистість, яка у художньому образі лишила часточку себе. По тематиці творів, манері виконання ми можемо пізнати художника, багато про нього дізнатися. Отож і нам настав час познайомитися.  У незвичній формі. Свій аркуш паперу зафарбуйте у колір який вам подобається.  Я також виконала цю вправу і ми розпочинаємо знайомство: «Я, ……  обрала …… колір, тому, що …» (виступ кожного  учня)

  1.            Теза „В основі художнього твору   лежить  життєвий матеріал”

5

ІІ. Основна частина.

(33 хв.)

Поняття „Художній образ”

 

     Я розповім вам історію, однієї дівчинки. Вона дуже любила квіти. З ранньої весни до пізньої осені на її подвірї  буйно цвіли квіти. Дівчинка, щоранку поспішала до них: доглядала, милувалася и навіть розмовляла з ними.

Та приходила осінь, і коли останню квітку хризантему засипало снігом, дівчинка засумувала. Мороз, щоб розважити її, розмалював скло льодяними квітами, але вони були мертвими й холодними, а  їй так не вистачало живих, яскравих жоржин, півоній, айстр, чорнобривців і поглянувши на вікно, подумала: «А, що як і я спробую намалювати свої квіти». Незабаром прийшла весна, щойно розкрився бутон першої квіточки, як дівчинка одразу взяла фарби і почала його малювати, вона ретельно вимальовувала кожну пелюсточку, уважно вдивлялася у форму, колір квітки, і по закінченню роботи здивувалася: на полотні у неї вийшла квітка така гарна, як справжня. Дівчинка зрозуміла, що тепер вона має дві квіточки: одну справжну, реальну, а другу – її образ, який існує на полотні, народжений її уявою (свідомістю) та майстерністю.

Потім вона намалювала ще одну квіточку, це її так захопило, що  поступово стіни її кімнати перетворилися на справжній квітник -  це були художні образи квітів. З того часу дівчинка постійно малювала, створюючи художній образ навколишнього світу.

 З давніх часів людство має реальний світ, який оточує людину, і мистецтво – художні образи дійсності, а ту дівчинку звали Катруся, відома на всю країну Катерина Білокур. (Демонстрація відеоматеріалу «Катерина Білокур»)

Отож ви здогадалися, що сьогодні ми також будемо малювати квіти, художні образи квітів. Саме квіти супроводжують людину упродовж життя, найкращий подарунок – квітка. Квіти надихають художників на створення художніх образів.

 

Демонстрація відеоматеріалу «Катерина Білокур»)

 

8

2.1. Підготовка

 

Для створення художнього образу нам необхідно спочатку охарактеризувати квітку. Застосуємо гру  „Думка по колу”.   Передаючи  по черзі кошик з квітами, створимо словесний образ однієї, обраної вами квітки. Двома трьома словами спробуємо передати інформацію про неї людині, яка ніколи не бачила цю квітку. Прошу вас характеризувати  предмет не лише з раціональної точки зору, а й з емоційної,  так як „Художній образ – єдність раціонального і емоційного, об’єктивного і суб’єктивного”.  (виступ кожного  учня)

 

5

2.2. Рухавка.

Рухливу хвилинку ми присвятимо також квітам, у супроводі мелодії П.І.Чайковського «Вальс квітів» ми будемо кружляти та передавати квіти з рук у руки. Почали. (квіти великого розміру з кольорового паперу діти тримають над головою)

П.І.Чайковський «Вальс квітів»

5

2.3. Художньо-творча діяльність.

 

На наступному етапі ми також створимо художній образ квітки засобами образотворчого мистецтва. На аркуші паперу, який ви вже зафарбували, з’явиться, «ваша» квіточка.  Для цього ми створимо оточення, пропишемо тло,  чи вона на килимі трави, чи на «своїй» планеті, чи будь де, сама ж квітка буде мати той колір який ви обрали на початку уроку. Силует квітки, її характер, її образ ми будемо створювати, прописуючи тло.

Існує багато засобів інтерпретації образу.  Персоніфікація, упредметнення, протиставлення, художнє абстрагування.

 Надання об'єктам неживої природи, здібностей і якостей живих істот, фантастичне об'єднання - ігнорування законів природи, метафоричне  перенесення властивостей одного предмета на інший, машина часу,  матеріалізація думок, драматизація сюжету. метод фокальних об'єктів,  антропоморфізм -  уподібнення людині, наділення людськими властивостями,  комбінація прийомів та інші.

Музичний супровід «Я люблю у лузі квіти»

10

2.4. Презентація  роботи

Робота завершена. „Індивідуальність художника завжди відображається у його творах...”  Презентація кожної  роботи учні розпочинають словами  «У своїй  роботі я ……...” (виступ кожного  учня)

Ми з вами переконалися, що „Художній образ не пасивне відтворення, а активне перетворення дійсності”.

 

5

ІІІ. Заключна частина.

(5 хв.)

 

Здатність до творчості – найглибша, базова обдарованість людини.

Головним завданням тренінгу було стимулювання та розвиток  у собі здатності до творчості засобами художньо-образної мови,  усвідомлення себе як творця.

Чи справдились наші очікування ми переконаємося після того, як ви оформите свій умовний квітник.

 

5

 

 

 

docx
Додано
24 січня
Переглядів
356
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку