Тема: Світ тварин у мистецтві
Мета: Ознайомити учнів зі світом тварин у мистецтві; розширити уявлення про поняття « тварини»; навчати відтворювати характерні особливості їх будови; розвивати вміння учнів передавати тонкості характеру у своєму виробі; розкрити залежність життя тварин від поведінки людини; виховувати дбайливе ставлення до тварин узимку.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: ілюстрації до теми, зразок готового виробу, елементи виробу, пластилін, стеки, дощечки для виробу; ТЗН.
Хід уроку
1.Організація класу
1.1.Налаштування на активну роботу на уроці. Девіз уроку.
- Для початку налаштуємось на гарну роботу.
- Погляньте на екран… а зараз зачитаємо всі разом. Сьогодні це буде девізом нашого уроку.
Працюй наполегливо, швидко, старанно,
Щоб кожну хвилину не втратити марно.
1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.
- Оскільки у нас урок образотворчого мистецтва, перевіримо чи у вас на парті є все необхідне: підручник, альбом, пластилін, стека, дошечка для пластиліну і сухі серветки.
2. Актуалізація опорних знань
2.1. Бесіда до теми.
- Діти, яких тварин ви знаєте?
- Де вони можуть жити?
- Скажіть, які казки ви знаєте за участі тварин?
2.2. Бесіда про пластилін.
- А тепер трішки пригадаєм що таке пластилін? ( це матеріал для ліплення, основними інгредієнтами є суха глина та парафін).
- Що додають у пластилін, щоб він був кольоровим? ( харчові барвники)
- Навіщо він потрібен? ( щоб ліпити різні тваринки, предмети)
3. Оголошення теми уроку
- Тема нашого сьогоднішнього уроку: “Світ тварин у мистецтві”
4. Вивчення нового матеріалу
4.1. Розповідь до теми уроку
- Світ тварин надзвичайно різноманітний. Люди здавна придумують про них казки, створюють іграшки. Народні майстри виготовляють їх з дерева, соломи, глини. Обов’язково прикрашають орнаментами або візерунками. Деякі іграшки, наприклад глиняні свистунці, можуть звучати.
- Погляньте на 82 сторінку підручника, які чудові українські іграшки там зображені.
4.2. Перегляд мультфільму за мотивами народної казки “Лисичка, котик і півник”
- Про кого йдеться в мультфільмові?
- Що зробив котик? …..
- Ми сьогодні будемо ліпити одного героя з цієї казки на вибір.
4.3. Способи та прийоми ліплення.
- Є різні прийоми ліплення із пластиліну, способом відтягування, вдавлювання, скочування, розкочування.
- Прийомом витягування можна ліпити із цілого шматка, а прийомом витягування, а можна з окремих частин і створити щось ціле.
- Якщо ми робим колові рухи пластиліну під час ліплення, то це скачуємо кулю, якщо ми хочемо зробити овал.
Фізхвилинка
4.4. Аналіз власного виробу
- З яких частин складається тіло тварини? ( голова, тулуб, лапи)
- Які додаткові деталі є? (вуха, хвіст)
- Яким способом зліплено? ( конструктивний)
- Які кольори використано? (синій, фіолетовий,білий, чорний, червоний)
4.5. Поетапне пояснення ліплення тварини.
( зразок ліплення на 36 сторінці альбому, або в підручнику на сторінці 83)
- Для тулуба нам потрібен синій шматок пластиліну, ми його розминаємо і виготовляємо таку форму тулуба як подано за зразком, 1/3 фіолетового пластиліну відрізаємо щоб виготовити голову, і ще одну невелику частину для хвоста. Також відділяємо маленькі 3 шматочки білого пластиліну щоб виготовити лапки і мордочку, а також зовсім трішки червоного пластиліну для очей і самого носу. Елементи з’єднуємо на зразком поданим зразком.
5. Практична робота
5.1. Закріплення поетапного ліплення тварини.
- Отож, якщо ви зрозуміли все, то починаємо роботу.
5.2. Самостійна робота учнів.
6. Підсумок уроку.
6.1. Словесна оцінка робіт учнів
- Молодці, ви всі сьогодні гарно попрацювали, були активними та старанними.
6.2. Виставка кращих робіт
- А зараз до дошки вийдуть учні першого ряду і покажуть свої роботи однокласникам. Далі учні другого ряду. І третього.
- Добре, сідайте на свої місця.
6.3. Прибирання робочих місць
- Всі ми охайні, тому зараз кожний прибере своє робоче місце, щоб в нас на партах був лад.