Образотворче мистецтво
№ |
Тема |
Зміст уроків з образотворчого мистецтва |
Дата |
|
|
|
|||
|
Перший раз у перший клас |
Образотворче мистецтво. Крапка, лінія. СОМ: K. Жерард. Моє місто; Д. Івашина. Міський пейзаж. ХТД: малюнок та декорування лініями і крапками шкільного дзвоника (фломастери, олівці). |
05.09 |
|
|
Мої друзі |
Види та характер ліній: пряма, ламана, хвиляста. СОМ: С. Якутович. Ілюстрація до повісті М. Коцюбинського «Тіні забутих предків», Д. Денисова. З Днем народження. ХТД: Подарунок другові або подружці. Малюнок різними лініями (фломастери, олівці). Гра: «Відгадай характер лінії» (зображення лінії руками у повітрі). |
12.09 |
|
|
Моє довкілля |
Контур. СОМ: О. Кваша. Фрагмент ілюстрації до книги Р. Скиби «Кожному по скибці». ХТД: Їжачок. (фломастери, олівці). Гра: скласти казочку про їжачка за малюнком-піктограмою. |
19.09 |
|
|
Світ навколо тебе |
Інструменти художника: фарби, пензлі. Правила розміщення малюнка на аркуші. СОМ: Ган Інь-Сан. Метелики. ХТД: Вправи: малювання відбитками пальчиків, змочених у фарбу, простих за формою об’єктів природи: метеликів, павучків, квітів. |
26.09 |
|
|
Мій ляльковий світ. |
Настрій в образотворчому мистецтві. Правила нанесення акварельної фарби на малюнок. СОМ: ілюстрація: персонажів мультфільму «Незнайко в Сонячному місті». СКМ: М/ф “Незнайко в Сонячному місті” (фрагмент). ХТД: малювання святкового феєрверку у ляльковому місті (воскові олівці та акварельні фарби). |
03.10 |
|
|
Дитячі захоплення |
Форма. Утворення лініями різних форм: трикутної, прямокутної. СОМ: персонажі з мультфільмів. СКМ: М/ф “Літачок Ліп” ХТД: створення образу диво-машини, використовуючи різні форми (кольорові олівці).Гра: «Веселі літери». Створення образів літери-машинки чи іншої іграшки. |
10.10 |
|
|
Осінній ярмарок |
Утворення лініями різних форм: круглої та овальної. Аплікація. Правила правильного розміщення аплікації на аркуші. СОМ: В. Тимошенко. “Натюрморт з чорнобривцями” ХТД: виконай аплікації “Урожай” (кольоровий папір). |
17.10 |
|
|
Моя Україна багата й гостинна |
Природні матеріали. Форма. СОМ: Т. Бердник. Картини з листя. ХТД: моделювання з природного матеріалу: створення образів героїв мультфільмів (фрукти, пластилін). |
31.10 |
|
|
Краса рідної землі |
Колір. Основні та похідні кольори. Палітра.СОМ: Й. Бокшай. Осінь. ХТД: зображення природи способом роздмухування плям (фарби, тонований папір, трубочка для соку). Вправа: «Основні та похідні кольори». |
07.11 |
|
|
Веселковий дивограй |
Кольори веселки. Основні та похідні кольори. Правила розміщення зображення на аркуші. СОМ:І. Буканов. Райдуга. ХТД: зображення веселки (акварель). |
14.11 |
|
|
Різні барви у природи |
Теплі, холодні кольори. Колірне коло.СОМ: В. ванГог. Місячна ніч.ХТД: Вправи: Зображення доріжки з опалого листя фарбами теплих кольорів і льодяної гіркифарбами холодних кольорів. Малювання будиночка Осені теплими кольорами або будиночка Зими – холодними (варіант - за вибором).Гра: «Веселі літери та цифри». Створення казкових будиночків із використанням літер та цифр. |
21.11 |
|
|
Зимові ритми |
Ритм. Повторення правил користування ножицями. СОМ:приклади ритму в образотворчому мистецтві. ХТД: Колективна робота. Створення прикраси у певному ритмі із сніжинок. |
28.11 |
|
|
Святкові перетворення |
Розбіл та затемнення кольорів. Повторення правил розміщення об’єктів на аркуші.СОМ: К. Головін. Зимова дорога; Ю. Пацан. Зима.ХТД: Вправа: затемнення та розбіл синього кольору.Колективна робота. Створення композиції «Танок сніговиків». Гра: продовження історіїБарвика про сніговичка. |
05.12 |
|
|
Зимові свята |
Зимові свята в мистецтві. |
12.12 |
|
|
Радійте, свято йде! |
Вітальна листівка.СОМ:С.Гординський. Різдвяні листівки.ХТД: Варіант 1. Створення вітальної листівки «Різдвяна зірка» (матеріали завибором). Варіант 2. «Різдвяне янголятко» (відбитки долоньок, домальовування фарбами).
|
19.12 |
|
ІІ семестр
|
|
|||
|
Мандри країною мистецтв |
Цирк. Циркова афіша. СОМ: Ю.Мацик “Голубий слон”. ХТД: «Слоник на цирковій арені»(олівці, фломастери). |
16.01 |
|
|
Зустріч із театром |
Ляльковий театр. Театральна лялька. Ескіз. СОМ: світлини: Київський театр ляльок, скульптури казкових героїв. ХТД: ескіз ляльки до казки «Лисичка, Котик і Півник» (фломастери, олівці). Гра «Ляльковий театр. |
23.01 |
|
|
Чарівники балету. |
Балет, театральний костюм. Ескіз (повторення). СОМ Л. Афремов. Балерина ХТД: малювання ескізів костюмів для виконавців балету (фломастери, олівці). |
30.01 |
|
|
Балет-казка |
Грим. Теплі та холодні кольори (повторення). СОМ фрагменти з балетної вистави, зразки гриму. ХТД: «Веселі гноми» (фломастери чи акварель). Варіант 1 - перетворюємо вивчені літери. Варіант 2 –перетворюємо кольорові плями. |
06.02 |
|
|
Великий мандрівник на оперній сцені |
Декорації. Розміщення зображення (ближче - далі). СОМ: світлина декорації до лялькової вистави «Колобок». ХТД: створити декорацію до опери-казки «Плескачик» (аплікація з кольорового паперу). |
13.02 |
|
|
Веселий мандрівник у театрі та кіно |
Ляльковий театр. Актори-ляльководи.СОМ:світлини театральних ляльок.ХТД: ліплення з пластиліну одного з персонажів казки «Плескачик».Гра-вигадка: придумати іншу кінцівку казки про колобка. |
27.02 |
|
|
Казкові розповіді |
Мультфільми лялькові та мальовані.СОМ: кадри з мультфільмів. Фонтан «Івасик-Телесик» у Львов.; СКМ: М/ф «Потяг у казку» із серії «З любов’ю до дітей».ХТД: намалювати або виліпити одного з героїв казки «Івасик-Телесик» (художні матеріали за вибором). |
05.03 |
|
|
Казкові розповіді. |
Правила зображення предметів з віддаленням: ближче - більше, далі -менше. СОМ: М. Глущенко. Рожева весна ХТД: зображення пролісків на тонованому папері (гуаш). |
12.03 |
|
|
Краса і здоров’я |
Вплив кольору на емоційний стан людини. Основні та похідні кольори(повторення). СОМ: П. Сезанн. Натюрморт з драпіруванням, глечиком і вазою для фруктів; К. Білокур. Натюрморт «Квіти, яблука, помідори».ХТД: створення композицій із овочів. |
19.03 |
|
|
Великодні свята |
Писанки. Прадавні візерунки. СОМ: Ю.Мацик. Чия писанка.ХТД: Варіант 1.Крашанка (аплікація з кольорового паперу) Варіант 2.Писанка. Ескіз(фломастери, олівці). |
02.04 |
|
|
Народна творчість |
Народна творчість. Вишиванка. Орнамент.СОМ:світлини зразків творів декоративно-ужиткового мистецтваХТД: створення орнаменту для розпису чашки (пальчикові відбитки, гуаш). |
09.04 |
|
|
Народні інструменти та іграшки |
Народна іграшка.СОМ:світлини народних іграшок |
16.04 |
|
|
Митці-професіонали |
Художні професії: художник, скульптор.СОМ: світлини скульптурних зображень котів.ХТД: ліплення котика (пластилін або солоне тісто). |
23.04 |
|
|
Створюємо красу |
Розбіл кольору( повторення). СОМ: О.Шупляк. Яблуні цвітуть.ХТД: зображення квітучої гілки яблуні на (акварель, гуаш, тонований папір). |
30.04 |
|
|
До вершин майстерності |
Професійна мистецька освіта: художні школи та академії мистецтв.Порівняння зображень: реальне - вигадане.СОМ: В. Глущенко. Півень у квітах. |
07.05 |
|
|
Мистецька подорож до Європи |
Знайомство з мистецтвом різних країн.Сувенір.СОМ: світлини сувенірів різних країн Європи. ХТД: Варіант 1. Коробка для сувеніру (моделювання). Варіант 2. Колективна робота «Український сувенір». |
14.05 |
|
|
Перевір себе |
Завдання Лясольки та Барвика |
21.05 |
|
|
|
Творча майстерня |
28.05 |
|
Скорочення: СОМ - сприймання образотворчого мистецтва;СКМ – сприймання кіномистецтва; ХТД - художньо-творча діяльність.