14 липня о 18:00Вебінар: Школа без дискримінації: таємниці гендерного виховання

Урок з основ здоров'я. "Дитина вдома. Правила безпеки в побуті"

Про матеріал

Мета:

Формувати ключові компетентності: вміння вчитися (організовувати своє робоче місце, орієнтуватися у часі та берегти його, планувати свої дії, доводити роботу до кінця); здоров'язбережувальну компетентність (виховувати бажання у дітей вести здоровий спосіб життя; розвивати вміння відстоювати власні переконання, оцінювати свої вчинки і приймати рішення відносно ситуації, виховувати в учнів здатність протидіяти небезпечним ситуаціям); соціальну компетентність (вчити дітей продуктивно співпрацювати з різними партнерами у групі, виявляти ініціативу, пізнавальну активність). ознайомити учнів із правилами небезпечної поведінки вдома; формувати вміння і навички, що допоможуть уникнути побутових небезпек за відсутності батьків;

Формувати предметні компетентності: поглиблювати знання учнів про небезпечні ситуації для людини; спонукати учнів до виконання правил поведінки вдома; виховувати в дітей обережність. Уміння діяти розсудливо в різних життєвих ситуаціях

Перегляд файлу

 

Дата:

Клас:

Урок №

Тема: Дитина вдома. Правила безпеки в побуті

Мета:

Формувати ключові компетентності: вміння вчитися (організовувати своє робоче місце, орієнтуватися у часі та берегти його, планувати свої дії, доводити роботу до кінця); здоров’язбережувальну компетентність (виховувати бажання у дітей вести здоровий спосіб життя; розвивати вміння відстоювати власні переконання, оцінювати свої вчинки і приймати рішення відносно ситуації, виховувати в учнів здатність протидіяти небезпечним ситуаціям); соціальну компетентність (вчити дітей продуктивно співпрацювати з різними партнерами у групі, виявляти ініціативу, пізнавальну активність). ознайомити учнів із правилами небезпечної поведінки вдома; формувати вміння і навички, що допоможуть уникнути побутових небезпек за відсутності батьків;

Формувати предметні компетентності: поглиблювати знання учнів про небезпечні ситуації для людини; спонукати учнів до виконання правил поведінки вдома; виховувати в дітей обережність. Уміння діяти розсудливо в різних життєвих ситуаціях

Тип уроку: засвоєння нових знань

    Обладнання. Мультимедійна презентація, записи музики для 

    фізкультхвилинок, робочий зошит, прислів’я. ілюстрації до теми уроку, малюнки учнів, ілюстрації до казок « Вовк та семеро козенят», «Котик і півник», таблиця « Правила безпеки у побуті», пам’ятки з правилами безпечної поведінки вдома.

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання.  (Слайд №1)

Учитель.

Добрий день, малята,

Хлопчики й дівчата.

 

З давніх пір і понині

Кажуть у нас в Україні:

«Здоровенькі були!»

2. Аутотренінг (Слайд №2)

- Сядьте рівненько, заплющте оченята. Повторюйте за мною:

Я прийшов до школи вчитися…У мене все вийде… Треба бути уважним… Треба бути спокійним… 

Люблю я свій розум,

Увагу та пам'ять.

Працює мій мозок.

І вчусь я старанно.

Сприймаю все нове

І мислю логічно.

Учителя слово

Здійсню практично.

2. "Девіз творчих та винахідливих" (Слайд №3)

- Давайте разом повторимо девіз над яким ми працюємо на уроках:

Видумуй, пробуй, твори!

Розум, фантазію прояви!

Активним і уважним будь

І про кмітливість не забудь!

3. Створення емоційного фону уроку

- Діти. Я сьогодні хочу подарувати вам цікавий урок, але цікавим і продуктивним він буде лише за вашої допомоги мені, активної участі кожного із вас. Чи згодні ви на спільну працю? (Так)

- Отож розпочнемо наш незвичайний урок.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності (Слайд №4)

  • Послухайте уважно вірш і скажіть, про що сьогодні ми будемо говорити на уроці.

                                        Один вдома

                 Сьогодні мама зранку

                 Пішла у магазин,

                 А синові сказала:

                 - Побудеш сам – один.

                 А ще тебе прошу:

                 Помий, будь ласка, посуд,

                 І яблука в корзинку

                 Склади й постав під стінку.

                 Закрий у ванній кішку,

                 Щоб не було біди,

                 І по обіді в ліжко

                 Сестричку поклади.

                 Отак сказала мама

                 І десь пішла собі,

                 А в сина переплуталось

                Усе у голові

                Він посуд склав під стінкою,

                Накрив його корзинкою

                Гарячою водою всі яблука помив,

                Сестричку, бідолашку, у ванній зачинив,

                І вкрай намучив кішку, заштовхуючи в ліжко.

                Так, справді дуже важко, коли ти – сам - один,

                Коли надовго мама іде у магазин . 

  • Про що сьогодні ми будемо говорити на уроці?

 - Діти, хто з вас залишається вдома сам?

- Отже, я бачу, що багато хто з вас буває вдома сам.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку. (Слайд №5)

Сьогодні ми поговоримо про  будинок, де живе кожен з нас, і про звичайні речі в нашій оселі. А також зустрінемося з героями казок, простежимо за їхніми діями і вчинками, навчимося приймати правильне рішення, коли немає вдома дорослих. і всі разом складемо правила безпечної поведінки вдома.

Наша зустріч з казкою  відбудеться у чарівній країні Здоров’я, жителі якої вже чекають на нас. Вони веселі й життєрадісні, дотримуються правил гігієни, займаються спортом. Вони – здорові. Отож і нам час вирушати в країну Здоров’я. «Сідаймо у поїзд» з піснею: (Слайд №6)

Наш поїзд рушає,

Вагони біжать,

В країну Здоров’я малята спішать...

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Інформаційне повідомлення вчителя

- Тут затишно, спокійно, адже допомагає підтримувати порядок Світлофор Моргайко. (Слайд №7)

  • Пригадайте, як він упорядковує рух на дорозі?
  • От і сьогодні нам у пригоді стануть його чарівні кольори. Подивіться, а чия це хатинка поблизу лісу? Діти розглядають ілюстрацію до казки «Вовк і козенята» (Слайд №8)

Так, це хатинка Кози.

2. Бесіда за малюнками

  • Пригадайте, що ж трапилося з козенятами, коли вони залишилися вдома самі?
  • Якої помилки припустилися звірята?
  • Чи послухалися вони свою маму?
  • А як би вчинили ви? (Метод «Мікрофон»)

Висновок: Так, дії козенят були неправильні. Яким кольором світлофора ви б їх зобразили? Чому?

  • А чи правильно вчинили герої казок «Котик і півник», «Семеро козенят»? (Слайд №9)

Діти розглядають ілюстрації до казок, роблять висновки про дії персонажів.

Правило 1.     Якщо ви самі вдома,

                         То запам’ятайте:

                          Ви людину незнайому

                          В дім свій не пускайте!

Який висновок можна зробити?

- Яке перше правило безпечної поведінки  вдома можна скласти.

НЕ ВІДЧИНЯЙ ДВЕРІ НЕЗНАЙОМИМ ЛЮДЯМ!   (Слайд №10)

Правило друге

3. Робота за прослуханим віршем

    Наступне  правило, як поводитися вдома, ви спробуйте назвати самі, прослухавши вірш!

    Ліфт відкрився, як завжди.           Посміхається тобі:

    Ти хотів зайти туди                        - Гей малюк, заходь сюди!

    Та побачив, молодчина,                 - Ні, - кажи, - я почекаю,

    Там стоїть чужий мужчина,          Тато слідком поспішає.

    - Чому не можна заходити в ліфт з незнайомими людьми?

    - Яке правило поведінки потрібно пам’ятати? (Слайд №11)

НЕ ЗАХОДЬ У ЛІФТ РАЗОМ ІЗ НЕЗНАЙОМИМИ ТОБІ ЛЮДЬМИ

Правило третє

4. Бесіда

В ч и т е л ь.

  • Діти! Чи багато у вас друзів?
  • Чи бувають вони у вас в гостях?
  • Чи знають їх ваші батьки?
  • А чи можна запрошувати додому незнайомих дітей?

Ви з товаришем спочатку

Познайомте маму й татка,

І тоді, будь ласка, в гості

Кожен день його приводьте…

Тільки друзів й знайомих

Ви запрошуйте додому.

  • Отже, кого можна запрошувати додому?
  • Який висновок ми зробимо? (Слайд №12)

НІКОЛИ НЕ ПРИВОДЬ ДОДОМУ НЕЗНАЙОМИХ ДІТЕЙ

Правило четверте

- Діти, а чи можна про все розповідати незнайомим людям?

У ч е н и ц я.                         Дуже рада наша Ната,

                                              Що її рідненький тато

                                                   Вже купив магнітофон,

                                                   «Відік», супертелефон…

                                                    Телевізор і годинник,

                                                    Ще й новенький холодильник.

                                                    Дівчинка до подруг милих

                                                    Полетіла як на крилах.

                                                    Щоб швиденько у дворі

                                                    Розповісти дітворі,

                                                    І дорослим і малечі

                                                    Про такі чудові речі.

                                                    Злодії не зволікали:

                                                    Того ж дня їх обікрали. (Матяж Анастасія)

В ч и т е л ь.

  • Тож який висновок з цього всього ми можемо зробити для себе? (Слайд №13)

НЕ РОЗПОВІДАЙ, ЩО ВДОМА Є ЦІННІ РЕЧІ І ГРОШІ

- А запам’ятати всі ці правила вам допоможе мультфільм «Корисні підказки». Тож вмощуйтесь зручненько і уважно дивіться.

5. Перегляд мультфільму «Корисні підказки»

- Діти, скажіть- но , будь ласка, куди потрібно дзвонити, якщо у вашу квартиру хоче потрапити злодій? – так, дійсно, у поліцію.

6. Гра «Викликаю поліцію» (Слайд №14)

Діти розігрують ситуацію «поліція - потерпілий», повідомляють адресу, де проживають, набирають номер 102 на іграшковому телефоні.

Фізкультхвилинка (Валеологічна пауза. Вправи для очей)

- Отже двері чужому ви не відчинили, тому беретеся за улюблену справу.

-  А чим ви любите займатися вдома, коли залишаєтесь самі? Вдома нас оточує безліч предметів, які приховують у собі небезпеку. А тому й поводитися з ними потрібно обережно.

7. Відеоурок від Тітоньки Сови «Уроки обережності»

Зараз я вам пропоную переглянути відео урок від Тітоньки Сови, який називається «Уроки обережності».

  • Так від чого ж нас застерігала тітонька Сова?
  • - Ще небезпеку становлять ігри на балконі, підвіконні горищі. Тому раджу вам не зачиняти на не відчиняти самостійно вікна, не сідати на підвіконня, не перехилятися через нього. Нівякому разі не варто будь-що викидати через відчинене вікно чи з балкона.
  • Як ви думаєте чому?
  • Тож давайте складемо ще одне правило(Слайд №15)

НЕ ГРАЙСЯ НА ПІДВІКОННІ ТА НА БАЛКОНІ- ЦЕ НЕБЕЗПЕЧНО!

 Ще одну з небезпек становить річ, яка саме ви дізнаєтеся коли відгадаєте загадку:

Дерев´яний і маленький

В капелюшику темненькім,

До роботи малюк звик,

Упізнали? Це – сірник.

Та ось тільки малі діти

Не повинні з ним дружити.

  • То чи можна гратися сірниками?Чому?
  • Який колір світлофора символізує про небезпеку від сірників?

Правило 2.   Сірники – не іграшка –(Слайд №16)

                       Має кожен знати.

                       Будеш з ним необережний –

                        Може трапитись пожежа.

 8. Робота в зошиті с. 30-35(Слайд №17)

Завдання 1

Розглянемо малюнки.

  • Що трапилося?
  • Які поради надамо дітям, щоб можна було цього уникнути?

Завдання 2

  • Прослухайте уважно загадку.
  • Що це? (Сірники)
  • Намалюйте коробку з сірниками.
  • Для чого вони потрібні?
  • Чи можна гратися дітям сірниками?

Фізкультхвилинка

9. Робота з прислів'ями(Слайд №18)

Тлумачення прислів´їв, підбір вдалого: «Вогонь добрий слуга, але поганий хазяїн», «Диму без вогню не буває».

  1.  Гра «Викликаю пожежників» (Слайд №19)

Діти розігрують ситуацію «пожежник - потерпілий», повідомляють адресу, де виникла пожежа, набирають номер 101 на іграшковому телефоні.

Що зараз майже в кожнім домі

Є необхідним безперечно,

Бо варить їсти без утоми,

Хоч він отруйний, небезпечний.

Ним користуємось щораз,

Вже здогадалися? Цеж газ!

  • Яку користь приносить газ?
  • Як з ним поводитись?

Правило 3  Це правило хай знає кожен з вас:

                      Будьте обережні, коли включили газ!!!

Вчитель прикріплює цифри 104.

  1. Гра «Викликаю газову службу» (Слайд №20)
  • Про газову небезпеку нам сигналізуватиме жовтий колір світлофора, адже він закликає нас до поміркованих дій. Перш ніж включити газ, обов’язково подумай!
  • (Слайд №21)
  • Діти, іноді виникають ситуації, коли потрібна медична допомога
  • Нагадайте, будь ласка, який номер потрібно набирати і що говорити?

12. Виступ підготовлених учнів (Слайд №22)

                      Спека. Ти вікно відчинив

                      І до друзів поспішив.

                       Але перш ніж йти гуляти,

                      Треба вікна зачиняти. (Колодяжна Софія)

                                    Поспішаєш?- поспішай,

                                    Тільки світло вимикай.

                                    Перекрий на кухні газ –

                                    Це прохання і наказ. (Воробйов Іван)

                      Воду в кранах перекрий,

                      Щільно кватирки закрий,

                      Потім двері на балкон,

                      Вимкни свій магнітофон.

                                    Щоб спокійно йти гуляти,

                                    Треба все перевіряти. (Чеснакова Дарина)

В ч и т е л ь.

- Що радить нам учень?

ЗАЧИНИ ВІКНА, БАЛКОННІ ДВЕРІ, ПЕРЕКРИЙ КРАНИ ВОДИ І ГАЗУ, КОЛИ ВИХОДИШ З ДОМУ

IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань (Слайд №23)

Що прозоре, прохолодне,

Напува кого завгодно

Вмиє дуже-дуже чисто

Малюка, машину, місто.

Зустріч з героями казки «Мийдодір». Бесіда про значення, користь і небезпеку води.

Правило 4   Крани міцно закривай!

                      Воду просто так не випускай!

  1. Опрацювання листа від Незнайка. (Слайд №24)

Діти сигналізують «своїми світлофориками»: якщо дія правильна,- зелений колір, неправильна – червоний.

  • Любі діти, я дуже люблю гратися у ванній кімнаті і на кухні. Включаю газ щоб було тепло, відкриваю воду і пускаю кораблики. Полюбляю ігри з сірниками.
  • А тепер послухайте, як любить гратися Знайко.
  • Я граюся на килимку у своїй кімнаті не беру до рук сірники, не включаю газ, не відкриваю воду.
  • (Слайд №25)
  • Ось ми з вами і доїхали до чудової країни Здоров’я, в якій порядок підтримує справедливий і уважний світлофор Моргайко.
  • Тож давайте пригадаємо

V. Підсумок уроку(Слайд №26)

  • З якими героями сьогодні зустрілися?
  • Назвіть помилки, яких припустилися герої казок?

- Який висновок можна зробити?

  • У кого вдома є телефон?
  • Які номери телефонів люди повинні пам’ятати постійно?
  • Які номери телефонів треба набрати, щоб викликати пожежників? Міліцію? Швидку допомогу? Службу газу?

101 - пожежна охорона

102 –поліція

103 – швидка допомога

104 – аварійна служба газу

У ч е н ь.             Діти, телефон завжди

                             Гарний засіб від біди.

                          Ці важливі номери

                             Добре вивчи й повтори.

ЗАПАМЯТАЙ

1.Не відчиняй двері незнайомим людям.

2.Не заходь у ліфт разом із незнайомими людьми.

3.Ніколи не приводь додому незнайомих дітей.

4.Не розповідай, що вдома є цінні  речі і гроші.

5.Зачини вікна, балконні двері, перекрий крани води і газу, коли

    йдеш з дому.

6.Запам’ятай необхідні номери телефонів і свою домашню адресу.

В ч и т е л ь. Щоб ви краще їх запам’ятали, кожному я дарую ці

                       правила (вчитель роздає кожному учню аркуш паперу,на

                       якому надруковано правила безпечної поведінки  

                       вдома)

(Слайд №27)

1

 

docx
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
2294
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку