Урок з основ здоров"я для 1 класу" Безпека в школі "

Про матеріал

Розробка уроку з основ здоров'я для учнів 1 класу допоможе розширити знання дітей про правила поведінки в школі, сформувати навички безпечної поведінки в класі, спортивному залі, їдальні, на сходах, під час проведення рухливих ігор на перервах. Сприятиме розвитку мовлення, креативності і самостійності мислення, відповідальності за свою поведінку.

Перегляд файлу

 

Тема. Безпека в школі

Мета: розширити знання про правила поведінки в школі, сформувати навички безпечної поведінки в класі, спортивному залі, їдальні, на сходах, під час проведення рухливих ігор на перервах; розвивати мовлення, креативність і самостійність мислення; виховувати відповідальність за свою поведінку.

Обладнання: картки для групової роботи,  тлумачний словник, кольорові кружечки для об ҆ єднання в групи, кружечки для смайликів, презентація до уроку.

Хід уроку

І Організація класу (Слайд 1)

  • Бажаю всім на уроці такого ж позитивного настрою.

ІІ Мотивація навчальної діяльності

1 Відгадайте загадку:

Як минає тепле літо,

То спішать до неї діти.

Сміх і гам дзвенить довкола –

Відкриває двері… ( школа).   (Слайд 2)

2 Бесіда:

  • Подобається вам навчатися у школі ?
  • Чи відчуваєте ви себе у школі в безпеці ?

ІІІ Оголошення теми та завдань уроку.

  • Сьогодні на уроці йтиме мова про небезпечні та безпечні ситуації, які можуть трапитися у школі. Ви навчитесь правильно поводити себе і уникати небезпеки.

ІV Робота над матеріалом уроку.

1 Робота з тлумачним словником.

  • А що ж таке небезпека?

Дитина зачитує тлумачення слова :

Небезпека – можливість якогось лиха, нещастя, якоїсь катастрофи, шкоди.

  • Отже, щоб визначити можливість небезпечних ситуацій, вирушаємо в подорож рідною школою. А куди саме, ви дізнаєтесь виконавши наступне завдання.

 

2 Робота в групах

Кожна дитина витягує з торбинки кружечок одного з кольорів: жовтого, червоного, зеленого, синього, фіолетового. Так учні об ’ єднуються в групи.

Представник кожної групи отримує завдання-картку. Користуючись таблицею-підказкою (Слайд 3) треба розшифрувати, що написано на картках ( Слайд 4)

І група – їдальня

ІІ група – спортзал

ІІІ група – вестибюль

ІV група – коридор

V група – кабінет

Групи звітують про виконану роботу.

3 Робота з картою-схемою (Слайд 5)

  • Для чого потрібні ці приміщення?

Діти розповідають, що вони роблять у кожному з шкільних приміщень.

Представник кожної групи отримує завдання для своєї групи.

І – Визначити небезпечні ситуації, які можуть трапитися в їдальні.

ІІ – Визначити небезпечні ситуації, які можуть трапитися в спортзалі.

ІІІ – Визначити небезпечні ситуації, які можуть трапитися в вестибюлі.

ІV – Визначити небезпечні ситуації, які можуть трапитися в коридорі.  

V – Визначити небезпечні ситуації, які можуть трапитися в кабінеті.

4 Звіт І групи

1) Група відповідає на запитання, клас доповнює відповідь.

2) Міні-сценка (виконують діти, які заздалегідь готувалися):

Їдальня. Три хлопчики їдять булочки і п ’ ють чай.

Перший хлопчик:

  • Я вчора почув такий цікавий анекдот! Слухайте!

Прийшов дядька до доктора та каже:

  • Докторе, в мене у вухах дзвоники роздаються.
  • А ви на них не відповідайте, слухавку не беріть.

Діти починають сміятися. Другий хлопець поперхається. Діти починають стурбовано стукати його по спині.

3) Обговорення сценки:

- Які правила поведінки в їдальні порушили діти?

- Чим може закінчитися ця історія?

- Дайте слушну пораду хлопцям.

5 Фізкультхвилинка

6 Звіт ІІ групи

1) Група відповідає на запитання, клас доповнює відповідь.

2) Міні-сценка:

- Зараз ми з вами діти пограємо у гру «Струмочок». (Діти шикуються парами. Розпочинається гра. Хлопець-актор ставить дівчинці підніжку. Дівчинка-акторка удавано падає і починає плакати).

- Що сталося, Оленко?

-Мені підставив ніжку Павло. Мені дуже боляче.

Павло схвильовано:

  • Вибач!

3) Обговорення ситуації:

- Яку травму може отримати дівчинка?

- Які правила безпеки порушив хлопчик?

- Дайте пораду Павлу.

7 Звіт ІІІ групи.

8 Звіт ІV групи.

  1. Група звітує, клас доповнює відповідь.
  2. Слухання вірша:

Пролунав веселий дзвоник.

Відпочити час настав.

На перерву, наче коник,

Хлопчик Петрик поскакав.

 

 

 

Не дивіться, що маленький,

 Він у русі кожну мить.

 Зносить Петрик на перерві

 Всіх, хто на шляху стоїть.

 

Все встигає він зробити:

Сходи всі перелічити

І дівчаток подражнити

Розштовхати всіх навколо.

Петрик йде! Рятуйся, школо!

 

 Знов лунає шкільний дзвоник,

Кличе всіх нас на урок.

Входять дітлахи похмурі,

Петрик ззаду, як в ’юнок.

 Учнів вчителька питає:

- Що тут сталося, малі?

- Петрик дражнить і штовхає, -

Сумно кажуть школярі.

 

 Їм Петрусь відповідає:

                - Хто вас, друзі, ображає?

Я ж нікого не чіпав,

 Просто весело я грав.

  1. Бесіда за змістом вірша. (Слайд 6)
  • Як ви оцінюєте поведінку Петрика?
  • До яких наслідків вона може призвести?
  • Яку пораду ви дали б хлопчику?

9 Звіт V групи.

  1. Група звітує, клас доповнює відповідь.
  2. Робота з прислів ’ ями. (Слайд 7)
  • Вставте пропущені букви, прочитайте та поясніть прислів ’ я.

Обачність – половина порятунку.

Бережися лиха – поки тихо.

V Узагальнення вивченого

1 Репортаж із лікарні (Відеофрагмент https://www.youtube.com/watch?v=mvK5X6CXIGY)

 

  • Наслідки неправильної поведінки дітей у школі та у позаурочний час бувають дуже погані. Давайте подивимося репортаж із лікарні.

2 Складання асоціативного куща до поняття «травма» (Слайд 8)

3 Створення плакату « Школа без травм» (Слайд 9)

Учні складають основні правила поведінки в школі, узагальнюючи почуте на уроці.

VI Підсумок уроку.

  • Якщо кожна дитина буде дотримуватись цих правил, чи будуть у школі травми?
  • Давайте нашу школу перетворимо в «Школу без травм», діти в якій завжди будуть здоровими і щасливими. Виразіть своє ставлення до моєї пропозиції відповідною емоцією.

Діти малюють на смайлику вибрану емоцію та прикріпляють зображення до дошки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

 

Слайд1

E:\Saved Pictures\Презентация Microsoft Office PowerPoint\Слайд1.GIF

 

Слайд 2

 

E:\Saved Pictures\Презентация Microsoft Office PowerPoint\Слайд2.GIF

 

Слайд 3

E:\Saved Pictures\Презентация Microsoft Office PowerPoint\Слайд3.GIF

Слайд 4

E:\Saved Pictures\Презентация Microsoft Office PowerPoint\Слайд4.GIF

Слайд 5

E:\Saved Pictures\Презентация Microsoft Office PowerPoint\Слайд5.GIF

Слайд 6

E:\Saved Pictures\Презентация Microsoft Office PowerPoint\Слайд6.GIF

 

 

Слайд 7

E:\Saved Pictures\Презентация Microsoft Office PowerPoint\Слайд7.GIF

Слайд 8

E:\Saved Pictures\Презентация Microsoft Office PowerPoint\Слайд8.GIF

Слайд 9                                                                Слайд 10

 

E:\Saved Pictures\Презентация Microsoft Office PowerPoint\Слайд9.GIF E:\Saved Pictures\Презентация Microsoft Office PowerPoint\Слайд10.GIF

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
14 липня 2018
Переглядів
3329
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку