Урок з основ здоров’я у 7 класі. Вчитель: Сушко Р.В.
Тема: Пожежна безпека в громадських приміщеннях.
Мета : а) формувати уявлення про правила пожежної безпеки в школі, способи сповіщення про пожежу, алгоритм дій під час пожежі в громадському приміщенні, ознайомлення із правилами особистої безпеки під час виникнення пожежі;
б) розвивати вміння використовувати здобуті знання в повсякденному житті, здатність орієнтуватись у загрозливих для життя ситуаціях, реально оцінювати небезпеку, розвивати здоров’язбережувальні й соціальні компетенції;
в) виховувати готовність до розв’язання різних життєвих ситуацій, рішучість, відповідальність, дбайливе ставлення до свого здоров’я і життя та готовність надавати допомогу іншим людям за умов пожежі.
Тип уроку : Комбінований.
Обладнання: картки з тестовими завданнями, перфокартки, група знаків, заголовки до знаків , правила поведінки в громадському приміщенні, плани евакуації в школі, кольорові картки до гри «Світлофор», номери до гри «Футбол» , свічка, банка, дві спиртівки, спирт, підручник, сірники, презентація, пазли засобів пожежогасіння (пожежне відро, пожежна лопата, вогнегасник пожежний шланг).
Хід уроку
І. Організаційний момент. Установка на позитивний настрій.
Світ, Любов, Добро всім, хто праворуч від мене!
Світ, Любов, Добро всім, хто ліворуч від мене!
Світ, Любов, Добро всім, хто переді мною!
Світ, Любов, Добро всім, хто позаду мене!
Світ, Любов, Добро всім людям на планеті!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Людина здорова і щаслива, якщо вона почувається в безпеці. Нагадаємо правила безпеки в грі «Світлофор». Червона картка – ні(-), зелена картка – так (+).
Проблемне запитання: Який вид безпеки ми вивчатимемо сьогодні, ви скажете після перегляду мультфільм.
Асоціаційний кущ: Написати на стікері слово, з яким асоціюється слово «пожежа» і наклеїти на дошці.
До нас в гості завітав статист, щоб розповісти про наслідки пожежі на Україні за 2019 р.(Розповідь статиста)
Переглянувши мультфільм, почувши статиста, ви зрозуміли, що вогонь може бути не тільки другом, а і ворогом. Тому сьогодні на уроці ми повторимо правила поведінки при пожежі і ознайомимось, що робити, якщо пожежа в громадському місці. Записали тему уроку в зошитах.
ІІІ. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу.
Питання гри: 1.Причини виникнення пожежі?
2.Що таке пожежа?
3.Історик розповідає про кресало і ставить запитання- Про яку частину трикутника вогню я розповів?
4.Хімік показує дослід : підпалює свічку і накриває її прозорою банкою. Ставить запитання- Чому тухне свічка?(Після показаного досліду)
5.Що відносять до ознак горіння?
6.Хімік показує досдід : перед учнями дві спиртівки ( в одній-вода, а в другій спирт) , які він підпалює . Ставить запитання - Чому одна спиртівка горить, а друга ні? (Після показаного досліду)
7.Чому під час пожежі вибиратися із приміщення потрібно поповзом?
8.Особливо небезпечною є пожежа, що виникла в приміщенні школи.Чому?
Пенальті: - З чого складається трикутник вогню?
- Чому телевізор, що працював і спалахнув, не можна гасити водою?
- Як можна захистити органи дихання під час пожежі?
2) Робота в парах. Чомучка? Чому необхідно дотримуватись певного правила поведінки при виявленні пожежі в школі чи іншому громадському приміщенні? Робота з підручником, сторінка 64 «Правила поведінки під час виявлення пожежі в школі чи іншому громадському приміщенні».
3) Фізкультхвилинка - скласти пазли засобів пожежогасіння: пожежне відро, пожежна лопата, вогнегасник, пожежний шланг. Кожен учень отримує тільки одну частинку (один пазл) катринки.
4 ) Один з принципів безпечної життєдіяльності – передбачати. Щоб передбачити небезпеку використовують різні знаки, які поділяють на групи: заборонні, попереджувальні і вказівні. (Записати в зошит назви) Ви працюватимете в групах по 4 учні і віднесете знаки, які отримала ваша група до однієї з вказаних груп, назви яких висять на розкладці і поясните, що це за знак і чому віднесли саме до цієї групи.( Знаки на сторінці 66, роздруковані кожен окремо).
5) Наш журналіст провів дослідження, які є засоби пожежної безпеки в нашій школі і приготував презентацію.( Плани евакуації , протипожежний щит, вогнегасники, стенди, що є в школі).
ІV. Осмислення об’єктових зв’язків і взаємозалежності у вивченому матеріалі.
V. Узагальнення і систематизація знань.
1. Робота з тестами на перфокартах. Показати результат.
2.Змагання двох українознавців «Хто назве більше прислів’їв чи приказок про вогонь»
VІ. Підсумки. Оцініть урок за допомогою смайлика: якщо сподобався – смайлик з посмішкою, якщо ні, то сумний.
VІІ. Домашнє завдання –параграф 9 (Н.М.Поліщук «Основи здоров’я 7 клас»).