Методична розробка уроку з перукарської справи.
Модуль «ПЕР-П.3.Оволодіння основними навичками фарбування волосся»
Тема уроку: Виконання фарбування волосся з використанням знебарвників.
Мета уроку:
-навчальна: ознайомити учнів з технологічною послідовністю фарбування волосся знебарвлюючими барвниками I групи;з факторами, які необхідно врахувати при виборі барвника;навчити аналізувати причини неякісного фарбування волосся ,які виникають при знебарвленні волосся.
- розвивальна:розвивати пізнавальну активність, спостережливість, логічне мислення, уміння аналізувати і вирішувати поставлені проблеми.
-виховна:виховувати зацікавленість до обраної професії; почуття відповідальності за свою роботу; уміння доводити правильність власної думки.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Вид уроку: комбінований
Дидактичне забезпечення: інтерактивна дошка, опорний конспект, таблиці окисників, схема зображення процедури освітлення; презентація "Технологія фарбування волосся з використанням знебарвників".
Міжпредметні зв'язки: матеріалознавство, охорона праці, спецмалювання, санітарія та гігієна
Хід уроку
I.Організаційний момент
1. Привітання учнів і вчителя.
2. Перевірка присутніх.
3. Звіт чергового про готовність учнів до уроку.
II.Мотивація навчальної діяльності
Ми продовжуємо вивчити тему: "Фарбування волосся".
Тема нашого уроку: «Виконання фарбування волосся з використанням знебарвників.»
.
На уроці ми з вами ознайомимось з : - історичною довідкою про блондинок;
- технологічною послідовністю фарбування волосся знебарвлюючими барвниками I групи;
- факторами, які необхідно врахувати при виборі барвника;
- причинами неякісного фарбування волосся.
Ці засоби покликані забезпечити зацікавленість учнів у вивченні нового матеріалу.
III.Актуалізація опорних знань.
- Тест на завершення речення (додаток №1)
- Гра "Пінг-Понг".
- Фронтальне опитування:
1. Які перукарські операції виконують за допомогою барвників I групи? (освітлення, знебарвлення, протравлювання, мелірування, балаяж)
2. Залежно від групи волосся, яка процентна концентрація окисника застосовується?
(I гр - 9-12%; II гр - 9-6%; IIIгр - 6-3%; IV гр - 3-1,5%)
3. Охарактерізуйте послідовність впливу барвника I групи на волосся? (освітлювальний засіб діє на роговий шар. Його ніжний компонент відкриває луски: засіб проникає всередину, вступає в реакцію з натуральним пігментом волосся, окислює його.Пігмент втрачає свій колір, повністю або частково руйнується, набуває здатності розчинятися у воді, вимивається з волосся, залишаючи в ньому порожними)
IV.Вивчення нового матеріалу.
Фарбування волосся - це не тільки бажання жінки змінити імідж, найчастіше забарвлення допомогає заховати сивину, або поліпшити природній колір, надавши пасмам глибину і ефект сяйва.
Перукар – це фахівець, який повинен вміти виконувати фарбування волосся ідеально, зі смаком, щоб створити індивідуальний зовнішній образ жінки.
Тому сьогодні на уроці спробуємо вирішити питання: "Як успішно провести знебарвлення темного волосся?."
А тепер трошки з історії. Як з'явилися блондинки? ( Перегляд мультимедійної презентації підготовленої ученицею)(Додаток №2)
Переходимо до вивчення технологічної послідовності фарбування волосся знебарвлюючими барвниками I групи. Згідно опорного конспекту викладач розповідає про етапи фарбування волосся барвниками І групи. (Додаток 3)
Перед фарбуванням волосся на голові не миють, щоб зберегти жировий прошарок, що оберігає волосся і шкіру голови. Якщо все ж волосся надмірно забруднені, можна вимити волосся один раз, намагаючись не зачіпити шкіру. При приготуванні фарби необхідно працювати в рукавичках для захисту шкіри рук, так як на неї і на нігті руйнівно діють препарати для фарбування волосся. Готуючи фарбу для знебарвлення волосся необхідно дуже ретельно перемішати всі компоненти до однорідної маси, змішувати фарбу слід перед самим використанням, так як процесс окислення починається відразу ж при змішуванні і через деякий час інтенсивність кольору слабшає.
При освітленні волосся процес нанесення барвника починається з тієї частини голови, де потрібне найінтенсивніше знебарвлення, але прядки волосся на зоні чола і скронь обробляються в останню чергу, так як це зона найтоншого волосся, тому вони дуже швидко знебарвлюються. Якщо цього не врахувати, коріння волосся у особи при освітленні можуть вийти надмірно світлими.
Барвник необхідно наносити швидко і точно, щоб інтенсивність кольору по всій довжині волосся вийшла рівномірною. Необхідно зробити це за 10-15 хвилин. Пасма повинні бути тонкими, щоб фарба могла просочити їх (чим товстіше волосся, тим тонше прядка). Слід пам'ятати, що фарбою повинна добре насититися кожна волосина.
Відлік часу витримки починається після повного нанесення знебарвлюючої фарби на волосся. При освітленні волосся вплив має бути не менше 50 хвилин, в іншому випадку фарба не проявиться повністю і не буде стійкою на волоссі.
При використанні додаткового тепла час витримки зменшується на 1/3. Після нанесення фарби на голові не повинен утворитися "панцер" з фарби, здатний створити парниковий ефект і утруднити вихід вільного кисню.
Перед змиванням фарби з волосся необхідно зробити контроль, щоб переконатися в однорідності кольору коріння волосся і кінців. Для цього потрібно зрушити обушком гребінця фарбу з коренової частини, потім з кінців і порівняти їх. Так само проводиться контроль за ділянками сивого волосся, і якщо виявиться, що сивина ще не прокрашена, час витримки фарби слід збільшити.
Волосся біля коріння завжди повинно бути темніше, ніж на кінцях.
Краще, якщо волосся спереду буде світліше, ніж ззаду, а верхні пасма світліше нижніх.
Після нанесення фарби необхідно злегка розпушити волосся гребінцем для кращого доступу кисню.
При знебарвленні коренів необхідно врахувати, що вони повинні бути злегка темніші загальної маси волосся.
Перед змиттям фарби спіньте її невеликою кількістю води.
Змити фарбу з волосся.
V.Систематизація та узагальнення знань учнів.
1. Метод "Мікрофон"
Назвіть інструменти та пристосування для проведення фарбування волосся знебарвлюючими барвниками.
2.Вирішення ситуаційної задачі. До дошки запросити ученицю групи, волосся якої пофарбоване барвниками I групи. 1)Визначити группу волосся?
2)Барвниками якого виробника проводилось фарбування?
3)Чи якісно проведено фарбування? Якщо ні то визначити причини?
3. Розгадати кросворд.(додаток№4)
VI.Підсумок уроку.
- Як ви вважаєте, чи ми вирішили проблему, яку поставили на уроці?
- Що ви взяли для себе з цього уроку?
- Чим запам'ятався урок?
- Які форми роботи вам сподобались найбільше?
VІІ.Оцінювання знань учнів
- Тест контроль
- Гра "Пінг-Понг" ( складенно учнями по 3 питання)
VIII Домашнє завдання.
-Вивчити матеріал згідно опорного конспекту.
- Скласти 5 тестових завдань відповідно до опорного конспекту.
-*Підготувати повідомлення - презентацію:"Технологічна послідовність фарбування волосся барвниками II групи".
(додаток №1)
ТЕСТ на продовження речення
Розробила: викладач професійно-теоретичної підготовки ДНЗ «Шосткинський центр ПТО» Вареник Н.В.
(додаток №3)
Опорний конспект
Тема. Виконання фарбування волосся з використанням знебарвників.
Волосся перед знебарвленням не миють
І. Підготовчий етап.
1. Підготувати робоче місце
2. Матеріали, інструменти, пристосування: барвники, крем, бальзам-ополіскувач, пензлик, щітка для нанесення барвника, мисочки, аплікатори для приготування і нанесення барвника, комбінований гребінець, гребінець «з хвостиком», захисні рукавички, пластмасові затискачі, поліетиленова накидка , рушники, серветки.
3. Підготувати клієнта:
ІІ. Основний етап
1.Розділити пасма волосся на зони. 2.Приготувати фарбувальну суміш. 3.Нанести на сухе волосся препарат, починаючи з нижньопотиличної зони 4. При первинному освітленні суміш нанести на волосся, відступивши від коренів 1-3 см. по всій довжині 5.Нанести барвник на все волосся , прочісуючи для рівномірного розподілу фарби. 6.Через 8-10 хв. нанести фарбу на корені. 7.Час витримки в межах 15-50 хв. 8.Провести перевірку ступеня зафарбування. 9.Виконати емульгацію. 10.Промити волосся водою. 11.Промити волосся зі спеціальним шампунем. 12.Обробити нейтралізуючим бальзамом. 13. Висушити волосся.
ІІІ. Заключний етап
При виборі барвника необхідно враховувати такі фактори:
Причини неякісного фарбування
КРОСВОРД
(додаток №4)
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ЗАПИТАННЯ ДО КРОСВОРДУ