Урок з позакласного читання для учнів 2 кл. «Добрі справи скріплюють дружбу. Галина Ткачук «Гойдалка під кленом»

Про матеріал
Урок для вчителя початкових класів створено відповідно до нової навчальної програми МОН України. В ньому містяться цікаві розвивальні завдання для аналізу й осмислення прочитаного матеріалу, ігри та технології, що відповідають психологічним особливостям учнів даного віку та сприяють інтелектуальному та духовному розвитку дитини за «Хрестоматією сучасної української дитячої літератури для читання в 1, 2 класах» серії «Шкільна бібліотека»
Перегляд файлу

  Урок 7

Тема.Добрі справи скріплюють дружбу. Галина Ткачук «Гойдалка під кленом»

Мета: ознайомити дітей з творчістю Галини Ткачук; продовжувати вчити правильному, швидкому, вдумливому читанню; розвивати увагу, творче мислення; виховувати почуття дружби та взаємодопомоги, учити виправляти свої помилки.

Обладнання: портрет Галини Ткачук, картки для складання прислів’я, мультимедійний супровід.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

                                            Хід уроку

І. Організація до уроку

1. Самоналаштування

(Асоціативна вправа)

-Сідайте рівненько, покладіть руки на парту, заплющіть очі і послухайте три мелодії.

(Звучить звукозапис)

-Скажіть, яка з цих мелодій асоціюється з темою «Веселе літо»? Чому?

ІІ. Мовленнєві вправи

1.Гра «Язичкова зарядка»

- Продовжіть вірш, наслідуючи звуки.

Пригадайте, діти, вмить,

Як пшениченька шумить. (Ш-ш-ш)

Як бджола в саду бринить. (Дз-дз-дз)

Як зозуленька кує.( Ку-ку-ку)

Як водичка капає. (Кап-кап-кап)

Вітерець як завива. (У-у-у)

Соловейко як співа. (Тьох-тьох-тьох)

2.Гра «Блискавка»

(Прочитати правильно всі слова в рядках)

Дуб, дуб, дуб, зуб, чуб куб, дуб.

Каска, каска, каска, маска, каска.

Дубочки, кленочки, зубочки, дубочки.

Мишка, мишка, лиска, миска, мишка.

3.Гра «Шифрувальник»

(Переставити букви, розшифрувати слова. Визначити зайве слово)

Картка для 1 ряду

Отат (тато)

Тарб (брат)

Грит (тигр)

Ясбауб (бабуся)

Картка для 2 ряду

Амма (мама)

Аньенк (ненька)

Сятума (матуся)

Сьдуід (дідусь)

Картка для 3 ряду

Ірд (рід)

Анроид (родина)

Нядір ( рідня)

Ребеза (береза)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

1.Гра «Розсипанка»

(Вибрати із поданих слів ті, які викликають гарний настрій. Слова  і фото до них на екрані)

Ромашки,сльози, скакалка,  сонечко,  гойдалка, бійка, м’яч,  веселка, сварка, дощ, дельфіни, квіти.

Учитель. Сьогодні ми з вами поринемо в світ дитячих розваг разом з українською дитячою письменницею Галиною Ткачук та її твором  «Гойдалка під кленом»

(Фото Галини Ткачук)

 ІV. Сприйняття та осмислення нового матеріалу

Учитель. У творі «гойдалка під кленом» йтиме мова про квіти  - дельфінії.

(Фото дельфіній)

1.Вправа «Опиши квітку дельфінію»

(Підказка-план на слайді)

  • Яка за розміром?
  • Форма стебла, листків
  • Колір квітки

2.Читання твору «Гойдалка під кленом» вчителем

3.Аналіз прочитаного твору

А) Вправа «Послідовний ряд»

(На слайді речення з прочитаного твору. Відновити послідовність, пронумерувавши речення)

_ Посадила дельфінії.

_ Ніна гойдалася.

_ Дівчинка дізналась назву квітів.

_ Купила з татом квіти.

_ Ніна випадково потоптала квіти.

_ Сумувала.

Б)  Технологія «Мінрофон»

- Чому Ніна засмутилася?

- Як тато допоміг доні?

- Як би вчинили ви? Поясніть.

- Чому навчає твір?

4. Словникова робота

Дель- фі- ніі

Гой- да- ла- ся

Пар-кан-чик

Роз- са- да

5.Читання твору учнями пошепки

Фізкультхвилинка

6.Вибіркове читання

  • Що бачить Ніна, коли гойдається?
  • Розмова з дідусем.
  • Що накоїла дівчинка?
  • Як допоміг тато?
  • Розмова з продавцем.
  • Кінцівка твору.

7.Гра «Хвости»

(Вчитель починає читати, зупиняється, діти продовжують)

  • Але Марків дід каже …
  • Мати дельфіній біля …
  • Я дивлюся під ноги…
  • Наступного ранку…
  • Одна, дві, три, чотири …
  • Тоді мама виходить …
  • Ми літаємо, а попереду …

8.Гра «Розвідники»

(Знайти у творі певні речі)

-Скільки разів у творі зустрічається слово

Літаю (6)

Дельфінії (4)

Квіти (8)

Дід (4)

9.Гра «Впізнайка»

( Учитель читає речення, діти впізнають чи є воно у творі «Гойдалка під кленом».)

  • А найкраще на майданчику дитяча гірка. (Ні)
  • Я літаю, а Марків дід садить квіти між тоолею і кленом. (Так)
  • Квіти називаються майори. (Ні)
  • Я дивлюся під ноги, а там – розтоптані квіти. (Так)
  • Наступного ранку ми з татом йдкмо в супермаркет. (Ні)
  • Тоді мама виходить і береться мені допомагати. (Так)
  • Ми літаємо, а з вікна на нас дивиться Маркова бабуся. (Ні)

VІ. Підсумок уроку

1.Вправа «Знайди слово»

(На слайді заховані серед букв слова)

Посромашкапрод

Апрпквітиасмп

Негдельфінійпронг

Гомпматусядщшго

Щшолдідусьотрип

2.Гра «Попади в ціль»

(На слайді вислови. Знайти, який висловлює головну думку твору)

  • Дружбу скріпляй добрими справами.
  • З людьми дружити, то будеш у добрі й повазі жити.
  • Від помилок не тікають, а їх виправляють.

3.Щоденник вражень

Запишіть у щоденнику вражень своє ставлення до Ніни.

Намалюйте, якою ви уявляєте цю дівчинку.

 

docx
Додано
11 грудня 2022
Переглядів
511
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку