Урок з правознавства для 9-го класу на тему «Адміністративна та кримінальна відповідальність»

Про матеріал

Тема. Адміністративна та кримінальна відповідальність

Мета: ознайомити учнів з загальним порядком притягнення до адміністративної та кримінальної відповідальності; видами адміністративних стягнень та кримінальних покарань, особливості кримінальної відповідальності неповнолітніх; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; виховувати повагу до закону, почуття відповідальності за власні вчинки.

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Адміністративна та кримінальна відповідальність

Номер слайду 2

Мета: ознайомити учнів з загальним порядком притягнення до адміністративної та кримінальної відповідальності; видами адміністративних стягнень та кримінальних покарань, особливості кримінальної відповідальності неповнолітніх; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; виховувати повагу до закону, почуття відповідальності за власні вчинки.

Номер слайду 3

Асоціативний кросворд. Дібрати слова з попереднього уроку, які пов’язані з даним поняттям та мають хоча б одну спільну літеру і пояснити яким саме чином. ПРОСТУПОК

Номер слайду 4

Компанія дев’ятикласників шуміла та розпивала алкоголь біля під’їзду багатоповерхівки до пізньої ночі. Громадянка Н. викликала поліцію.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

“Руська правда” — судебник Ярослава Мудрого, що започаткував розвиток ранньофеодального писаного права, який закріплював юридичні норми цього часу. Цей документ дійшов до нашого часу у 106 списках.

Номер слайду 7

Склад адміністративного правопорушення. Об’єкт адміністративного правопорушення суспільні відносини,що охороняються адміністративним правом, на які посягає правопорушення Об’єктивна стороназовнішній прояв суспільно небезпечного посягання на об’єкт адміністративного правопорушення. Суб'єкт осудна фізична особа (громадянин Украї ни, іноземець, особа без громадянства), яка на момент вчинення адміністративного правопорушення досягла 16річного віку. Суб’єктивна сторонаполягає в психічному ставленні суб’єкта до вчиненого антигромадського діяння

Номер слайду 8

Види кримінальних покарань. Довічне позбавлення воліОбмеження воліКонфіскація майна. Позбавлення військового, спеціального звання, чину чи рангу. Службові обмеження для військовослужбовців. Утримання військовослужбовця в дисциплінарному батальйоніГромадські роботи. Позбавлення волі на певний строк. Виправні роботи. Штраф. Позбавлення права займати певні посади чи займатися певною діяльністю Арешт

Номер слайду 9

Український учений-правознавець, ректор Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого, президент Академії правових наук України. Вивчав проблеми теорії держави та права, кримінального права. Академік Національної академії наук України. Брав участь у розробленні Конституції України та багатьох законів України. Перший з українських юристів удостоєний звання «Герой України» (19. 08. 2004) за визначні особисті заслуги перед Українською державою в розвитку юридичної науки, багаторічну плідну наукову, педагогічну й громадську діяльність. Тацій Василь Якович (нар.1940 р.)

Номер слайду 10

Український юрист, громадський і державний діяч. Очолював товариство українських правників (Львів). У 1918 р. очолював уряд Західноукраїнської НародноїРеспубліки (ЗУНР) — Державний Секретаріат, потім — член уряду ЗУНР в еміграції (Відень). Вивчав проблеми історії держави та права, цивільного права. Левицький Кость (1859 – 1941)

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Діяннякрадіжка грошей з банкупроїзд в електропоїзді без квитказавдання легких тілесних ушкодженьпошкодження працівником виданого йому інструмента. Вид правопорушення. А адміністративне правопорушення. Б злочин, відповідальність за який настає з 14 років. В злочин, відповідальність за який настає з 16 років. Установіть відповідність між діянням і видом правопорушення, до якого воно належить.

Номер слайду 14

Домашнє завдання. Опрацювати § 22-23 підручника. Проаналізувати одну з дитячих казок чи мультфільмів, виписавши всі злочини.

Перегляд файлу

 

 

 

Конспект уроку

з правознавства

для 9-го класу

на тему

«Адміністративна та кримінальна відповідальність»

 

 

 

 

Підготувала

учитель історії та правознавства

Комунального закладу

«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів

Зміївської районної ради

Харківської області»

Вистороп Т. В.

 

 

 

 

2018

Тема. Адміністративна та кримінальна відповідальність   (Слайд 1)

Мета: ознайомити учнів з загальним порядком притягнення до адміністративної та кримінальної відповідальності; видами адміністративних стягнень та кримінальних покарань, особливості кримінальної відповідальності неповнолітніх; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; виховувати повагу до закону, почуття відповідальності за власні вчинки.   (Слайд 2)

Обладнання: підручник «Основи правознавства. 9 клас» О. Д. Наровлянський, роздатковий матеріал, мультимедійна презентація, проектор.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань учнів.
  1. Аналіз, підготованих учнями, злочинів.
  2. Асоціативний кросворд. (Слайд 3)

На дошці слово «проступок». Учні мають дібрати слова з попереднього уроку, які пов’язані з даним поняттям та мають хоча б одну спільну літеру і пояснити яким саме чином. (Н-д: протиправність, мораль, алкоголь, бездіяльність, матеріальна, хуліган, порядок, злочин, лайка і т.д.)

  1. Аналіз правової ситуації.     (Слайд 4)

Компанія дев’ятикласників шуміла та розпивала алкоголь біля під’їзду багатоповерхівки до пізньої ночі. Громадянка Н. викликала поліцію.

  • Чи має тут місце адміністративне правопорушення? Яке саме? (Порушення громадського порядку)
  • Чи будуть школярі притягнуті до адміністративної відповідальності? Чому? (Якщо їм не виповнилося 16 років – ні)
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Де логіка?».    (Слайд 5)
  • Розгляньте зображення та скажіть, що або хто ховається за ними.

Картинки по запросу золото пнг + Картинки по запросу ворота пнг + E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\9. Адміністративна та кримінальна відповідальність\w512h5121347801419Books2.png+ E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\9. Адміністративна та кримінальна відповідальність\korona29.png      = E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\9. Адміністративна та кримінальна відповідальність\1359038373_jaroslav_mudrijj_1.jpg (Ярослав Мудрий).

  • Чому, на вашу думку, портрет цього історичного діяча з’явився на нашому уроці?
  • Яке значення мала його діяльність для розвитку українського права? («Руська правда»)

“Руська правда” — судебник Ярослава Мудрого, що започаткував розвиток ранньофеодального писаного права, який закріплював юридичні норми цього часу. Цей документ дійшов до нашого часу у 106 списках. (Слайд 6)

  • Пригадайте, які покарання було передбачено судебником.
  • Сьогодні ви дізнаєтеся про покарання, передбачені законодавством України сьогодні.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота зі схемою.    (Слайд 7)
  • Пригадайте, що таке адміністративне правопорушення. Проаналізуйте схему та скажіть що до нього входить.

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\9. Адміністративна та кримінальна відповідальність\Рисунок5.png

  1. Робота з правовими документами (с. 157 – 158 підручника).
  • Опрацюйте витяги із Кримінального кодексу України.
  • Яка особа є осудною?
  • Кого не можна притягнути до юридичної відповідальності?
  • З якого віку настає адміністративна відповідальність? З якого кримінальна?
  • У яких випадках вік притягнення до відповідальності може бути зменшеним?
  1. Розповідь учителя.

При призначенні адміністративного стягнення чи кримінального покарання враховуються певні ознаки:

  • Характер учиненого правопорушення.
  • Ступінь вини правопорушника.
  • Обставини, які обтяжують відповідальність.
  • Особа правопорушника.
  • Майновий стан правопорушника.
  • Обставини, які пом’якшують відповідальність.

Справи про адміністративні правопорушення розглядають адміністративні комісії, виконавчі комітети сільських, селищних, міських рад, районні, районні в місті, міські чи міськрайонні суди (судді), органи Національної поліції, органи Державної прикордонної служби України, органи державного пожежного нагляду тощо. Кожен із цих органів уповноважений розглядати справи в тій сфері, яку він контролює. При скоєнні адміністративного правопорушення складається відповідний протокол. Після того як скоєно адміністративне правопорушення, складено проток, справу було розглянуто відповідним органом, настає час приймати рішення. До особи, яка визнається винною, застосовується адміністративне стягнення.

  1. Робота з правовими документами (с. 161 – 162 підручника).
  • Які адміністративні стягнення передбачені Кодексом України про адміністративні правопорушення?
  • Чи всі адміністративні стягнення, на вашу думку, можуть бути застосовані по відношенню до неповнолітніх?
  1. Розповідь учителя.

До неповнолітніх віком 16—18 років, які вчинили адміністративні проступки, відповідно до статті 241 Кодексу України про адміністративні правопорушення можуть бути застосовані такі заходи впливу, що мають виховний характер:

  • зобов’язання публічно або в іншій формі вибачитися перед потерпілим;
  • попередження;
  • догана або сувора догана;
  • передача неповнолітнього під нагляд батьків чи осіб, які їх замінюють, або під нагляд педагогічного чи трудового колективу за їх згодою, а також окремих громадян на їх прохання.

Особа, яка вчинила злочин, підлягає кримінальній відповідальності. При цьому рішення про винуватість особи та призначення їй кримінального покарання, на відміну від адміністративних стягнень, приймається тільки судом.

Винний, який не досягнув відповідно 14 або 16 років, може бути піддано примусовим заходам виховного характеру, зокрема направлено до спеціальної навчально-виховної установи на строк до 3 років.

  1. Робота з таблицею (с. 164 підручника)   (Слайд 8)
  • Розгляньте таблицю та скажіть які кримінальні покарання передбачені для неповнолітніх.
  • Чому, на вашу думку, до повнолітніх не можуть бути застосовані інші види покарання?
  1. Узагальнення та систематизація знань учнів.
  1. Аналіз правових ситуацій.
  1. Перебуваючи у стані алкогольного сп’яніння, громадянин К. (17 років) вимагав від водія автобуса змінити маршрут. На зауваження водія й пасажирів він відповідав брутальною лайкою.
  2. Граючи у футбол, Петро (14 років) та Микола (15 років) час від часу влучали м’ячем на город громадянина С., у результаті чого частина городини була пошкоджена.
  3. Людмила (16 років), поспішаючи на заняття, забула вдома гаманець і намагалася проїхати в тролейбусі, не сплачуючи за проїзд.
  1. Вправа «Третій зайвий».  (Слайди 11-12)

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\9. Адміністративна та кримінальна відповідальність\naru4niki1.png_m.png    E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\9. Адміністративна та кримінальна відповідальність\ukrainian-money.png   E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\9. Адміністративна та кримінальна відповідальність\note-1343150_960_720.png

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\9. Адміністративна та кримінальна відповідальність\volk_i_zayatz.jpg      E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\9. Адміністративна та кримінальна відповідальність\spivychast.gif     E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\9. Адміністративна та кримінальна відповідальність\f113cf62960c.jpg

  1. Установіть відповідність між діянням і видом правопорушення, до якого воно належить.   (Слайд 13)

Діяння

  1. крадіжка грошей з банку
  2. проїзд в електропоїзді без квитка
  3. завдання легких тілесних ушкоджень
  4. пошкодження працівником виданого йому інструмента

Вид правопорушення

А   адміністративне правопорушення

Б   злочин, відповідальність за який настає з 14 років

В   злочин, відповідальність за який настає з 16 років

  1. Підсумки уроку.
  2. Домашнє завдання.   (Слайд 14)
  1. Опрацювати § 22-23 підручника.
  2. Проаналізувати одну з дитячих казок чи мультфільмів, виписавши всі злочини.
zip
Додано
6 березня 2018
Переглядів
8167
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку