Урок "Конспект узагальнюючого уроку з правознавства для учнів 9 класу на тему:"Неповнолітні як суб'єкти цивільних, сімейних, трудових правовідносин""

Про матеріал

Узагальнити знання учнів по темі :"Неповнолітні як суб'єкти цивільних, сімейних, трудових правовідносин". З допомогою даного матеріалу оцінити та визначити рівень навчальних досягнень.

Перегляд файлу

УРОК № 25

(правознавство – практичний курс 9 клас)

Тема: Узагальнення з теми «Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних, трудових правовідносин».

Мета: узагальнити та перевірити засвоєння матеріалу теми; перевірити рівень засвоєння та розвитку вмінь пояснювати поняття, пов’язані з цивільним, трудовим та сімейним правом; розв’язувати ситуації, що відбуваються в сімейних, трудових та цивільних відносинах, використовуючи законодавчі акти; формувати правову культуру у сфері цивільних, сімейних та трудових відносин.

Обладнання: картки з тестовими завданнями.

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.

Хід уроку

І.  Організаційний момент.

      Учитель повідомляє тему та мету уроку. Роз’яснює умови виконання роботи. Відповідає на запитання, які виникли в учнів стосовно правил виконання роботи.

ІІ.  Виконання завдань. Робота із індивідуальними картками.

 

Відповіді до завдань.

 

Варіант 1

 Початковий рівень

  1. Цивільно – правова відповідальність – це невигідні наслідки майнового характеру, що покладаються на особу, яка вчинила цивільне правопорушення.

Споживач – це людина, яка купує, замовляє, використовує товар для власних потреб.

Шлюб – це союз жінки та чоловіка зареєстрований у ДОРАЦС.

Опіка – це форма влаштування дитини позбавлена батьківського піклуванні до 14 років.

Середній рівень

  1. Так.
  2. А). строковий.

Б). сезонний.

В). безстроковий.

     4. А). особиста приватна власність.

         Б). особиста приватна власність.

         В). спільна сумісна власність подружжя.

      5. Цивільний, релігійний, юридичний, фіктивний.

Достатній рівень

      6. Порядок укладення шлюбу.

         А). вільна згода жінки та чоловіка;

         Б). досягнення шлюбного віку;

         В). подати заяву до ДОРАЦС;

         Г). повідомити один одного про стан свого здоров’я;

         Д). через 31 календарний день зареєструвати шлюб.

     7. Юридичне рівняння:         (А + Б + В ) – Г  = ?

(51+18+14) – 21 = 62

      Конституція України  стаття 62 “Особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана покаранню доки її вина не буде доведено у повному обсязі.

       8. А). Ні. Підставами відмови у прийнятті на роботу під час випробувального терміну можуть бути невідповідність посаді, неналежне виконання обов’язків, порушення правил внутрішнього трудового розпорядку.

             Б). Вагітність є підставою для зменшення шлюбного віку. Тому Анжелі слід звернутися до суду і отримати дозвіл на одруження, а її батьки не мають права забороняти.

 9. Схема: “Спільне та відмінне : Опіка, піклування, патронат”.

 

                                   Спільне                                            Відмінне

Опіка Піклування         Влаштування дітей                           До 14р. ; 14 – 18 р.

Усиновлення                 позбавлених батьківського              На все життя.

Патронат                       піклування.                                         На певний час.

 

 

Опіка Піклування     Мають право здійснити повнолітні

                                    Дієздатні особи.

Усиновлення                                                           Усиновлювач не менше 21 р., а

                                                                                               дитина не більше 15 р.

Патронат

Опіка Піклування       встановлює орган опіки та піклування чи суд

Патронат

Усиновлення                                                   Усиновлення  встановлює лише суд

Опіка Піклування      Безкоштовно

Усиновлення

Патронат                                                              Патронат за плату.

 

 

 

Варіант 2

Початковий рівень

  1. Цивільна правоздатність – це здатність мати певні цивільні права та обов’язки.

Виробник – це той хто виробляє товари для реалізації.

Сім’я – це спільна група людей, що обмеженні шлюбними правами та обов’язками.

Патронат – форма влаштування дитини, яка позбавлена батьківського піклування за плату.

  1. Так.
  2. А). сезонний.

Б). строковий.

В). безстроковий.

     4. А).спільна сумісна власність подружжя.

         Б). особиста приватна власність.

         В). спільна сумісна власність подружжя.

    5. Володіння, користування, розпорядження.

Достатній рівень

6. Перелік документів для влаштування неповнолітнього на роботу.

         А). заява;

         Б). письмовий дозвіл одного з батьків;

         В). паспорт;

         Г). медичну довідку про стан здоров’я;

  7. Юридичне рівняння:         (А – Б ) +( В + Г ) = ?

(43 – 16 ) + (31 + 10 )  = 68

      Конституція України  стаття 68 “Незнання законів не звільнняє від юридичної відповідальності.

8. А). Праві батьки Олега. Оскільки йому ще не виповнилося 16 років, вони мають право звільняти його з роботи без його власної згоди, оскільки дана робота негативно впливає на його здоров’я.

     Б). Ні. Кожен із подружжя має право на вільний вибір професії та місця роботи. Тому такі дії дружини не можуть бути визнанні підставою для розірвання шлюбу.

9. Схема: “Цивільно – правова відповідальність; власність: види, приклади”.

 

 

Цивільно – правова відповідальність

 

Часткова

                                                                                           Субсидіарна

                                              Солідарна

 

     Учні самостійно визначають приклад до кожного виду, в залежності від того як буде відшкодовуватися шкода.

 

 

 

 

 

 

 

Власність

                                                                                             Комунальна

Приватна                                                                     (лікарні, школи)

     (будинок, особисті речі тощо)           

                                                             Державна

(державні установи, архітектурні споруди тощо)

 

 

ІІІ. Домашнє завдання.

  1. Повторити  §16-23.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант – 1

Початковий рівень (3 бали)

  1. Дайте визначення поняттям: цивільно – правова відповідальність, споживач, шлюб, опіка.
  2. Визначте, чи є правомірною відмова у прийнятті на роботу 16 – річного Олега на тій підставі, що у нього не має письмового дозволу одного із батьків?

Середній рівень (3 бали)

  1. Визначте терміни трудових договорів, що укладаються із:

А). робітником М. на  час відпустки робітника П. ;

Б). робітником З. на час збирання зернових;

В). водієм власного легкового автомобіля для роботи у приватній служби таксі.

     4. Визначте режим власності у подружжя:

          А). Дружина мала дачу до одруження;

          Б). Чоловік отримав у спадок квартиру за 2 місяці до одруження;

          В). Гроші на банківському рахунку чоловіка, відкритому у шлюбі (зароблені ним у вільний від роботи час на будівництві дач).

     5. Назвіть види шлюбів?

Достатній рівень (3 бали)

     6. Який існує порядок укладання шлюбу?

     7. Розв’яжіть юридичне завдання:

         (А + Б + В ) – Г  = ?

А – в   якій  статті Конституції України зазначається  “шлюб ґрунтується на вільній згоді чоловіка та жінки”.

Б – який   шлюбний вік встановлено в Україні.

В – до якого віку встановлюється опіка.

Г – з якого віку можна бути усиновлювачем. 

      У вас має вийти номер статті Конституції України. Про що вона?

Високий рівень (3 бали)

8. Розв’яжіть юридичні задачі.

А). 26 – річну Марину взяли на посаду інженера із випробувальним терміном 2 місяці. Через місяць її повідомили, що вона не підходить на цю посаду, оскільки у неї маленька дитина, яка часто хворіє (за цей час Марина була у лікарняній відпустці). Чи дії роботодавця правомірні?

Б). Юрій (20 р.) та Анжела (16 р. вагітна) вирішили одружитися, про що дівчина повідомила своїх батьків. Батьки Анжели проти шлюбу, оскільки хлопець не має вищої освіти, ніде не вчиться і не має постійного заробітку. Як буде вирішено ситуацію?

9. Складіть схему: Спільне та відмінне : Опіка, піклування, усиновлення, патронат.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант – 2

Початковий рівень ( 3 бали)

  1. Дайте визначення поняттям: цивільна правоздатність, виробник, сім’я, патронат.
  2. Громадянин Самко оформив у нотаріуса загальну довіреність на право рідного брата користуватися автомобілем. Чи є даний текст описом цивільних правовідносин?

Середній рівень ( 3 бали)

  1. Визначте терміни трудових договорів, що укладаються із:

А). бригадою малярів на ремонт школи;

Б). директором школи у формі контракту;

В). продавцем у супермаркет.

     4. Визначте режим власності у подружжя:

      А). Квартиру куплено під час подружнього життя на гроші, зароблені чоловіком,                    й оформлено на його ім’я (дружина  у цей час не працювала);

          Б). Золотий перстень із діамантом, подарований чоловіком дружині ;

          В). Чоловік та дружина фактично припинили шлюбні відносини і проживали  окремо понад рік, придбали фотоапарат та швейну машинку.

      5. Назвіть три складові права власності?

Достатній рівень ( 3 бали)

     6. Який існує перелік документів для  влаштування неповнолітнього  на роботу?

     7. Розв’яжіть юридичне завдання:

         Б ) + (Г+Д) = ? 

А – в   якій  статті Конституції України зазначаєтьсяКожна людина має право на працю.

Б – вік з якого особа набуває повної дієздатності, якщо забажає займатися підприємницькою діяльністю.

В – мінімальна відпустка для неповнолітніх.

Г – з якого віку береться до уваги думка дитини, щодо подальшого її місця проживання при розлученні батьків. 

      У вас має вийти номер статті Конституції України. Про що вона?

 Високий рівень ( 3 бали)

8.  Розв’яжіть юридичні задачі.

   А). До власника підприємства звернулися батьки Олега П. (15 років,  навчається у школі) із вимогою звільнити свого сина з роботи, оскільки, на їхню думку, ця робота негативно впливає на стан здоров’я. Власник відповів, що хлопець дорослий, самостійно влаштувався на цю роботу і самостійно буде звільнятися. Дайте оцінку ситуації. Хто правий? Яке рішення буде прийнято ?

      Б). Громадянин Іванов звернувся до суду із заявою про розірвання шлюбу. Причиною цього, як вказано у заяві, був вступ дружини до педагогічного інституту без згоди чоловіка. Чи буде задоволено позов ?

9. Складіть схему: “Цивільно – правова відповідальність; власність: види, приклади”.

 

docx
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Ратушняк С.П.)
Додано
8 березня 2018
Переглядів
4081
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку