Урок з правознавства для 9-го класу на тему «Адміністративні правопорушення. Злочини»

Про матеріал

Тема. Адміністративні правопорушення. Злочин

Мета: дати учням поняття «злочин», «проступок», пояснити їх види та ознаки; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, навички роботи з Інтернет-ресурсами; навички роботи в малих групах; виховувати повагу до закону та непримиренне ставлення до порушення законодавства.

Перегляд файлу

 

 

 

Конспект уроку

з правознавства

для 9-го класу

на тему

«Адміністративні правопорушення. Злочини»

 

 

 

 

Підготувала

учитель історії та правознавства

Комунального закладу

«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів

Зміївської районної ради

Харківської області»

Вистороп Т. В.

 

 

 

 

2018

Тема. Адміністративні правопорушення. Злочин (Слайд 1)

Мета: дати учням поняття «злочин», «проступок», пояснити їх види та ознаки; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, навички роботи з Інтернет-ресурсами; навички роботи в малих групах; виховувати повагу до закону та непримиренне ставлення до порушення законодавства. (Слайд 2)

Обладнання: підручник «Основи правознавства. 9 клас» О. Д. Наровлянський, роздатковий матеріал, мультимедійна презентація, проектор.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Актуалізація опорних знань учнів.
  1. Анаграма. (Слайд 3)

РУПНЕШПАРОЯНВО – правопорушення.

  • Пригадайте, що таке правопорушення? (§ 7-8).
  • Які види правопорушень вам відомі?
  • У яких випадках йдеться про адміністративні правопорушення?
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Шифрувальник». (Слайд 4)
  • Користуючись ключем, розшифруйте слова, напишіть їх на окремих аркушах та прикріпіть до дошки.

E:\Работа\6Б клас\документи\Документи на 2017-2018 н.р\До 1 уроку\Рисунок1.png

1-ша група – 676778665 (Проступок)

2-га група – 356936 (Злочин)

3-тя група – 2407064770 (Діяльність)

4-та група – 1232407064770 (Бездіяльність)

  1. Робота з візуальними джерелами.   (Слайд 5, 6)
  • Розподіліть фотографії у дві групи. Поясніть якими критеріями ви керувалися.

Проступок

Б, Е, Є

Злочини

  А, В, Г, Д, Ж

А. E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\8. Адміністративні правопорушення. Злочин\images (4).jpg Б. E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\8. Адміністративні правопорушення. Злочин\f327764734c16b817a2799474dcf753f.jpg   В. E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\8. Адміністративні правопорушення. Злочин\Без названия (1).jpg  Г. E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\8. Адміністративні правопорушення. Злочин\7fa681ca903d045b87c1fcced2498d72.jpg 

Д. E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\8. Адміністративні правопорушення. Злочин\44950b.jpg    Е. E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\8. Адміністративні правопорушення. Злочин\Без названия.jpg  Є. E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\8. Адміністративні правопорушення. Злочин\irish-fans-drinking.jpg   Ж. E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\8. Адміністративні правопорушення. Злочин\images (5).jpg

  • Сьогодні ми з вами дізнаємося, що таке адміністративні правопорушення та злочини, навчимося їх розрізняти. Для цього розподілимося на 4 групи.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Розповідь учителя.

Адміністративне правопорушення (проступок) протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність. (Слайд 7)

Основним правовим актом, яким установлено відповідальність за адміністративні правопорушення, є Кодекс України про адміністративні правопорушення. (Слайд 8) Адміністративні правопорушення надзвичайно різноманітні, вони можуть стосуватися будь-якої сфери людського життя. До адміністративної відповідальності може бути притягнуто особу, яка досягла віку 16 років. Не може бути притягнутою до адміністративної відповідальності, особа, що внаслідок психічної хвороби, визнана недієздатною.

  1. Робота зі схемою та текстом підручника.   (Слайд 9)

 (Кожна група розглядає 1 зі складових схеми,  пояснює її та прикріпляє до схеми.)

  • У яких випадках скоєне не є адміністративним правопорушенням?
  • Кого називають хуліганами?
  • Чи може людина, яка порушила правила дорожнього руху, бути не винною?
  • Чи може 14-річний дев’ятикласник бути покараним за дрібне хуліганство? Чому?

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\8. Адміністративні правопорушення. Злочин\Рисунок2.png   E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\8. Адміністративні правопорушення. Злочин\Рисунок1.png

  1. Розповідь учителя.

Завдана шкода може бути різною: матеріальною (знищення або пошкодження речей), фізичною (поранення людини) або моральною. (Слайд 10)

Якщо ж завдана шкода є набагато більшою й суспільна небезпека набагато вища, то йтиметься про злочин.

Злочин – протиправне винне суспільно небезпечне діяння (дія чи бездіяльність), скоєне особою, яка може нести відповідальність, і передбачене Кримінальним кодексом України. (Слайд 11)

Слово діяння підкреслює, що злочин може бути скоєний як шляхом активних дій, так і шляхом бездіяльності. При скоєнні злочину винний порушує не будь-який закон, а Кримінальний кодекс України.

 Кримінальний кодекс України (КК України, Закон про кримінальну відповідальність) — прийнятий Верховною Радою України нормативно-правовий акт, у якому встановлені підстави і принципи кримінальної відповідальності, злочинність і караність діянь, підстави звільнення від кримінальної відповідальності і покарання. Чинний КК України було прийнято 5 квітня 2001 року, набрав чинності з 1 вересня 2001 року. (Слайд 12)

Одним із визначних учених-юристів, які вивчають адміністративне право, є Шемшученко Юрій Сергійович. Народився у 1935 р. З 1966 р. і донині працює в інституті держави і права ім. В. М. Корецького Національної академії наук України. Лауреат Державної премії України в галузі науки і техніки (за створення «Юридичної енциклопедії України»)   (Слайд 13)

  1. Узагальнення та систематизація знань учнів.
  1. Аналіз ситуацій.
  • Проаналізуйте ситуації.

1-ша та 3-тя групи.

У Харкові 30-річний чоловік під загрозою ножа відібрав у школярки мобільний телефон.

Стався інцидент у під'їзді житлового будинку. Про це повідомляє прес-служба поліції Харківщини на своїй сторінці у Facebook.

За словами правоохоронців, до Індустріального відділу поліції звернулася 37-річна жителька району, яка розповіла, що у під'їзді житлового будинку на її 11-річну доньку напав незнайомець і пограбував.

"На місце події негайно виїхала слідчо-оперативна група. Отримавши прикмети злочинця, поліцейські розпочали пошукові заходи. Невдовзі оперативники вийшли на слід зловмисника, ним виявився 30-річний мешканець Харкова", – розповідають правоохоронці.

Додамо, що у підсумку правоохоронці затримали зловминика та наразі він перебуває у ізоляторі тимчасового тримання.
https://24tv.ua/ukrayina_tag1119

2-га та 4-та групи.

У Харкові 20-річна дочка відомого бізнесмена на Lexus влаштувала аварію, в результаті якої п'ятеро людей загинули і 11 поранено. Інцидент стався 18 жовтня, близько дев'ятої години вечора, на вулиці Сумській. Рухаючись по ній, автомобіль Lexus проїхав на червоне світло і на великій швидкості в'їхав у Volkswagen Touareg. За інформацією харківського видання NewsRoom, за кермом Volkswagen, в який влетів Lexus, був 59-річний бізнесмен Геннадій Дронов. Він не зазнав серйозних поранень і після аварії залишався на місці події. В результаті зіткнення, Lexus відкинуло на тротуар, де на той час знаходилися десятки пішоходів. Від потужного удару автомобіля постраждали 11 людей. https://espreso.tv/article/2017/10/19/avariya_kharkiv

  1. Назвіть якомога більше правопорушень з мультфільму «Зоотопія». (Слайд 14)

Групи по-черзі називають по одному правопорушенні. Група, яка назве їх більше, перемагає.

  1. За допомогою Інтернет-ресурсів знайти та виписати якомога більше прикладів злочинів протягом 5 хвилин.   (Слайд 15)

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\8. Адміністративні правопорушення. Злочин\Рисунок3.png

  1. Робота з таблицею.   (Слайд 16)
  • Порівняйте поняття, визначивши в них спільне та відмінне.

Поняття

Спільне

Відмінне

Адміністративне правопорушення

 

 

 

Злочин

 

 

 

  1. Підсумки уроку.
  1. Із розсипаних слів зберіть висловлювання британського письменника та адвоката. Поясніть як ви його розумієте.   (Слайд 17)

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\8. Адміністративні правопорушення. Злочин\Рисунок4.png

Проступок, хоч і може доставити тимчасове благополуччя, ніколи не принесе справжнього щастя. 

Вальтер Скотт

  1. Оцінювання роботи учнів.
  1. Домашнє завдання.   (Слайд 18)
  1. Опрацювати § 21 підручника.
  2. Підготувати вирізки з газет про правопорушення.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Проценко Ніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Проценко Ніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Панасюк Олена Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Свінцицька Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Гура Ірина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Николаева Наталия
    Матеріал якісно поданий. Дуже добрий підбір завдань. Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Скиртач Карина Геннадіївна
    Виклад матеріалу подано логічно, послідовно. Завдання для мотивації навчальної діяльності цікаві. Урок нестандартний. Дякую за розробку!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
docx
Додано
6 березня 2018
Переглядів
10987
Оцінка розробки
5.0 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку