1 липня о 18:00Вебінар: Дискусія та дебати в освітньому процесі

Урок з правознавства для 9-го класу на тему «Практичне заняття. Працевлаштування неповнолітніх»

Про матеріал

Тема. Практичне заняття. Працевлаштування неповнолітніх.

Мета: вчити учнів на практиці застосовувати отриманні знання; розвивати вміння аналізувати та імітувати ситуації, навички роботи в групах, творчі здібності учнів, увагу та логічне мислення; виховувати почуття колективізму та розуміння необхідності знати свої права.

Перегляд файлу

 

 

 

Конспект уроку

з правознавства

для 9-го класу

на тему

«Практичне заняття. Працевлаштування неповнолітніх»

 

 

 

 

Підготувала

учитель історії та правознавства

Комунального закладу

«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів

Зміївської районної ради

Харківської області»

Вистороп Т. В.

 

 

 

 

2018

Тема. Практичне заняття. Працевлаштування неповнолітніх.

Мета: вчити учнів на практиці застосовувати отриманні знання; розвивати вміння аналізувати та імітувати ситуації, навички роботи в групах, творчі здібності учнів, увагу та логічне мислення; виховувати почуття колективізму та розуміння необхідності знати свої права.

Обладнання: підручник «Основи правознавства. 9 клас» О. Д. Наровлянський, роздатковий матеріал (у кожної групи на парті комплект завдань),

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Форма уроку: практичне заняття

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  1. Формування груп.

За допомогою жеребкування клас ділиться на 4 групи (кожен учень витягує фішку  певного кольору і сідає в ту групу, яка позначена відповідним). В результаті утворюється 4 групи:

  1. «Шукаю роботу!»   (жовтий)
  2. «Неповнолітні працівники»  (блакитний)
  3. «Роботодавці» (помаранчевий)
  4. «Батьки неповнолітніх»  (зелений)

Протягом уроку групи отримуватимуть певні завдання, за виконання яких отримуватимуть фішки. В кінці уроку визначається команда, яка посіла 1, 2, 3 та 4 місце.

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Кросворд.

У кожної групи на столі аркуш з кросвордом.

  1. Документ, який отримує кожен громадянин у певному віці, що посвідчує його особу. (Паспорт)
  2. Яку довідку має надати неповнолітня особа при прийомі на роботу? («Довідка про стан…»)
  3. Її отримує кожен працюючий громадянин щомісяця. (Плата)
  4. Вона зробила з мавпи людину. (Праця)
  5. Перше слово нормативного акту, який регулює трудові відносини. (Кодекс)
  6. Документ, у якому передбачаються умови праці, розмір заробітної праці, час виходу на роботу, посада… (Договір)
  7. Документ, який при працевлаштуванні на роботу має надати повноліття особа після закінчення вищого навчального закладу. (Диплом)
  8. Документ, який є головним посвідченням особи до 14-річного віку – Свідоцтво про … (Народження)
  9. Навчальний заклад, після закінчення якого людина отримує Свідоцтво про базову середню освіту. (Школа)
  10.                      Яка книга містить відомості про місце роботи? (Трудова)
  11.                      Одна із підстав для розірвання трудового договору роботодавцем. (Прогул)
  12.                      У які дні, крім вихідних, працівник звільняється від виконання своїх посадових обов’язків? (Святкові)
  13.                      Яка умова є необхідною для отримання достойної роботи у дорослому життя? (Освіта)
  14.                      40 год на тиждень (8 год на добу) для дорослої людини в Україні  - це … (Норма)
  15.                      У який час забороняється залучати до роботи неповнолітніх працівників? (Нічний)
  16.                      Що має написати претендент на робоче місце? (Заяву)

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\7. Практичне заняття. Працевлаштування неповнолітніх\Кросворд.png

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\7. Практичне заняття. Працевлаштування неповнолітніх\Рисунок1д.png

У виділених клітинках має вийти слово «працевлаштування».

Тема нашого уроку «Працевлаштування неповнолітніх». Ми вчитимемося аналізувати та імітувати ситуації. Ваше завдання на сьогодні – працювати злагоджено та активно. Протягом уроку ви будете отримувати фішки за правильно виконані завдання, а також додаткову фішку за швидкість виконання. Тож бажаю вам успіхів.

  1. Основна частина.

1 завдання.

  • Розшифруйте анаграми

ТОБАРО – робота

ПАТСУДВІК – відпустка

ПОСАТРП – паспорт

ОПМИД – диплом

2 завдання.

Скласти перелік запитань відповідно до назви своєї групи.

Батьки – роботодавцю.

Шукаю роботу – роботодавцю

Роботодавці – для неповнолітніх працівників.

Неповнолітні – роботодавцю

Після чого один представник з групи зустрічається з представником групи, до якої складав запитання і імітують діалог.

3 завдання.

«Де логіка?»

У кожної групи 3 зображення, проаналізувавши які вони мають назвати слово.

(Відпочинок)E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\7. Практичне заняття. Працевлаштування неповнолітніх\Рисунок1.png

(Відпустка)

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\7. Практичне заняття. Працевлаштування неповнолітніх\Рисунок2.png

(Звільнення)

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\7. Практичне заняття. Працевлаштування неповнолітніх\Рисунок3.png

(Робочий час)

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\9 клас\Правознавство\Неповнолітні як субєкти правовідносин\7. Практичне заняття. Працевлаштування неповнолітніх\Рисунок4.png

4 завдання.

Проаналізувати ситуації. (по 1 на групу)

  1. 15-річний дев’ятикласник вирішив улаштуватися на роботу. Порекомендуйте йому, як шукати роботу, на що йому доцільно звернути увагу.
  2. 14-річна дівчина вирішила піти працювати у фірму «Світанок». Однак директор фірми заявила, що для оформлення на роботу їй необхідно подати свідоцтво про народження, довідку про стан здоров’я, довідку про реєстрацію за місцем проживання, а також характеристику зі школи. Дівчина не впевнена в тому, що ці вимоги законні.
  3. 16-річний хлопець був прийнятий на роботу токарем на період шкільних канікул. Йому було встановлено восьмигодинний робочий день — п’ять днів на тиждень, вихідні дні — понеділок і вівторок. У вихідний день його терміново викликали на роботу, запропонувавши протягом тижня вийти на нічну зміну.
  4. Закінчивши школу, 17-річна дівчина влаштувалася працювати секретарем у будівельну фірму. Через три місяці вона звернулася до директора з проханням надати їй відпустку терміном на 20 днів. Директор відмовив, мотивуючи тим, що вона працює зовсім недавно. Через рік той самий директор запропонував дівчині пройти медичний огляд і подати документ про можливість її подальшої роботи. Дівчина просить пояснити, чи правомірні дії директора фірми щодо надання відпустки та вимоги щодо медичного огляду.

5 завдання.

Зібрати папку з документами, для особи яка прийшла влаштовуватися на роботу.

  1. 15-річний випускник 9 класу на період канікул уперше влаштовується кур’єром;
  2. 62-річний чоловік влаштовується на роботу водієм інкасаторської машини.
  3. 29-річний випускник медичного університету влаштовується на роботу лікарем;
  4. 17-річна випускниця середньої школи вперше влаштовується продавцем магазину;
  1. Узагальнення та систематизація знань учнів.
  1. Робота з висловом.

Бережи порядок і порядок збереже тебе.

(Латинський вислів)

  • Спробуйте пов’язати цей вислів із темою нашого уроку.
  1. Підсумки уроку.
  1. Підрахунок групами отриманих фішок.
  2. Визначення переможців.
  3. Оцінювання.
  1. Домашнє завдання.
  1. Повторити вивчений матеріал.
  2. Створити малюнок на тему «Співбесіда з роботодавцем».
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Барановський Андрій
    Робота, котра дійсно допомагає у проведенні уроку. Дякую
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сабіна Галина Валеріївна
    Матеріал дуже чудовий і цікавий. З вашого дозволу хотіла б провести такий урок для своїх учнів.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Гутаркіна Марина Анатоліївна
    Очень класний урок! спасибо
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Козловська Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Чубара Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
docx
Додано
24 лютого 2018
Переглядів
22258
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку