Конспект уроку
з правознавства
для 9-го класу
на тему
«Практичне заняття. Працевлаштування неповнолітніх»
Підготувала
учитель історії та правознавства
Комунального закладу
«Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів
Зміївської районної ради
Харківської області»
Вистороп Т. В.
2018
Тема. Практичне заняття. Працевлаштування неповнолітніх.
Мета: вчити учнів на практиці застосовувати отриманні знання; розвивати вміння аналізувати та імітувати ситуації, навички роботи в групах, творчі здібності учнів, увагу та логічне мислення; виховувати почуття колективізму та розуміння необхідності знати свої права.
Обладнання: підручник «Основи правознавства. 9 клас» О. Д. Наровлянський, роздатковий матеріал (у кожної групи на парті комплект завдань),
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Форма уроку: практичне заняття
Хід уроку
-
Організаційний момент.
-
Формування груп.
За допомогою жеребкування клас ділиться на 4 групи (кожен учень витягує фішку певного кольору і сідає в ту групу, яка позначена відповідним). В результаті утворюється 4 групи:
-
«Шукаю роботу!» (жовтий)
-
«Неповнолітні працівники» (блакитний)
-
«Роботодавці» (помаранчевий)
-
«Батьки неповнолітніх» (зелений)
Протягом уроку групи отримуватимуть певні завдання, за виконання яких отримуватимуть фішки. В кінці уроку визначається команда, яка посіла 1, 2, 3 та 4 місце.
-
Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
-
Кросворд.
У кожної групи на столі аркуш з кросвордом.
-
Документ, який отримує кожен громадянин у певному віці, що посвідчує його особу. (Паспорт)
-
Яку довідку має надати неповнолітня особа при прийомі на роботу? («Довідка про стан…»)
-
Її отримує кожен працюючий громадянин щомісяця. (Плата)
-
Вона зробила з мавпи людину. (Праця)
-
Перше слово нормативного акту, який регулює трудові відносини. (Кодекс)
-
Документ, у якому передбачаються умови праці, розмір заробітної праці, час виходу на роботу, посада… (Договір)
-
Документ, який при працевлаштуванні на роботу має надати повноліття особа після закінчення вищого навчального закладу. (Диплом)
-
Документ, який є головним посвідченням особи до 14-річного віку – Свідоцтво про … (Народження)
-
Навчальний заклад, після закінчення якого людина отримує Свідоцтво про базову середню освіту. (Школа)
-
Яка книга містить відомості про місце роботи? (Трудова)
-
Одна із підстав для розірвання трудового договору роботодавцем. (Прогул)
-
У які дні, крім вихідних, працівник звільняється від виконання своїх посадових обов’язків? (Святкові)
-
Яка умова є необхідною для отримання достойної роботи у дорослому життя? (Освіта)
-
40 год на тиждень (8 год на добу) для дорослої людини в Україні - це … (Норма)
-
У який час забороняється залучати до роботи неповнолітніх працівників? (Нічний)
-
Що має написати претендент на робоче місце? (Заяву)
У виділених клітинках має вийти слово «працевлаштування».
Тема нашого уроку «Працевлаштування неповнолітніх». Ми вчитимемося аналізувати та імітувати ситуації. Ваше завдання на сьогодні – працювати злагоджено та активно. Протягом уроку ви будете отримувати фішки за правильно виконані завдання, а також додаткову фішку за швидкість виконання. Тож бажаю вам успіхів.
-
Основна частина.
1 завдання.
ТОБАРО – робота
ПАТСУДВІК – відпустка
ПОСАТРП – паспорт
ОПМИД – диплом
2 завдання.
Скласти перелік запитань відповідно до назви своєї групи.
Батьки – роботодавцю.
Шукаю роботу – роботодавцю
Роботодавці – для неповнолітніх працівників.
Неповнолітні – роботодавцю
Після чого один представник з групи зустрічається з представником групи, до якої складав запитання і імітують діалог.
3 завдання.
«Де логіка?»
У кожної групи 3 зображення, проаналізувавши які вони мають назвати слово.
(Відпочинок)
(Відпустка)
(Звільнення)
(Робочий час)
4 завдання.
Проаналізувати ситуації. (по 1 на групу)
-
15-річний дев’ятикласник вирішив улаштуватися на роботу. Порекомендуйте йому, як шукати роботу, на що йому доцільно звернути увагу.
-
14-річна дівчина вирішила піти працювати у фірму «Світанок». Однак директор фірми заявила, що для оформлення на роботу їй необхідно подати свідоцтво про народження, довідку про стан здоров’я, довідку про реєстрацію за місцем проживання, а також характеристику зі школи. Дівчина не впевнена в тому, що ці вимоги законні.
-
16-річний хлопець був прийнятий на роботу токарем на період шкільних канікул. Йому було встановлено восьмигодинний робочий день — п’ять днів на тиждень, вихідні дні — понеділок і вівторок. У вихідний день його терміново викликали на роботу, запропонувавши протягом тижня вийти на нічну зміну.
-
Закінчивши школу, 17-річна дівчина влаштувалася працювати секретарем у будівельну фірму. Через три місяці вона звернулася до директора з проханням надати їй відпустку терміном на 20 днів. Директор відмовив, мотивуючи тим, що вона працює зовсім недавно. Через рік той самий директор запропонував дівчині пройти медичний огляд і подати документ про можливість її подальшої роботи. Дівчина просить пояснити, чи правомірні дії директора фірми щодо надання відпустки та вимоги щодо медичного огляду.
5 завдання.
Зібрати папку з документами, для особи яка прийшла влаштовуватися на роботу.
-
15-річний випускник 9 класу на період канікул уперше влаштовується кур’єром;
-
62-річний чоловік влаштовується на роботу водієм інкасаторської машини.
-
29-річний випускник медичного університету влаштовується на роботу лікарем;
-
17-річна випускниця середньої школи вперше влаштовується продавцем магазину;
-
Узагальнення та систематизація знань учнів.
-
Робота з висловом.
Бережи порядок і порядок збереже тебе.
(Латинський вислів)
-
Спробуйте пов’язати цей вислів із темою нашого уроку.
-
Підсумки уроку.
-
Підрахунок групами отриманих фішок.
-
Визначення переможців.
-
Оцінювання.
-
Домашнє завдання.
-
Повторити вивчений матеріал.
-
Створити малюнок на тему «Співбесіда з роботодавцем».