Урок з правознавства "Взаємні права та обов'язки батьків та дітей"

Про матеріал
Конспект уроку з правознавства у 9 класі на тему: "Взаємні права та обов'язки батьків та дітей"
Перегляд файлу

Тема:Взаємні права та обов’язки батьків та дітей

Мета: ознайомити учнів з основними правами та обов’язками батьків та дітей;сприяти набуттю учнями правових знань;розвивати вміння використовувати набуті знання у житті; виховувати повагу до батьків,відповідальне ставлення до сімейних та подружніх обов’язків.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

1.Які правові акти нашої держави  регулюють захист сім’ї?

2. Як укладається шлюб?

3.Чи буде дійсним шлюб, якщо спочатку його уклали церкві, а потім зареєстровано в державних органах ?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пригадайте народні прислів’я та приказки, присвячені стосункам батьків та дітей. Яка роль батьків у житті дітей?

Вчитель. Сімейні цінності, на яких будується міцна та дружна сім'я - це питання є дуже актуальним у нашому суспільства. Якщо раніше для людини інтереси сім'ї були вище власних інтересів, то сьогодні світ дуже змінився. На жаль, люди зараз прагнуть до матеріального. До чого це все може призвести, як це відіб'ється на майбутньому поколінні? Останнім часом з’явилося багато телепередач, які акцентують увагу суспільства на порушенні сімейних цінностей, на помилках, які роблять батьки. Чому ці телепередачі з’явилися?

 (Відповіді дітей)

Розповідь вчителя

Притча

В одній сім’ї жили мати, донька та онука,мати занедужала. Від тяжкої хвороби не могла старенька навіть підвестися з ліжка. Донька спочатку приділяла хворій багато уваги, а потім, хвороба тривала більше року, почала нарікати й відмовлялася від обов’язку наглядати за матір’ю. у кімнаті, де лежала немічна старенька, все покрилося пилом й стояв неприємний запах, що розповсюджувався на весь дім. Мати запропонувала своїй дочці принести із сараю стару драбину, щоб, поклавши на неї бабусю, віднести хвору до комори. Поклали вони стареньку вона на драбину й винесли з хати. Після цього онука взяла драбину й обережно поставила в сарай. Мати їй каже: «навіщо , доню, навіщо ти поставила драбину на місце, вона дуже стара її потрібно викинути». А дочка їй відповідає:»Нехай, мамо,вона ще постоїть, а то коли ти зістаришся, не буде на чому тебе виносити до комори…»

  1. Чи є взаємними права та обов’язки дітей?
  2. Приведіть приклади життєвих ситуацій, які можуть проілюструвати, як виявляються взаємні права та обов’язки батьків та дітей.

Розповідь вчителя + робота з документом

Витяг з Конституції України ст.51,ст..52, ст. 150,ст..151,ст..153, ст..155

Запитання

Іноді вважають, що основну роль у вихованні дитини належить матері,що в разі розлучення дитини обов’язково залишається саме з нею.

  • Чи згодні ви з цим твердженням? Обґрунтуйте свою точку зору.

Робота в парах

І-а група

Ознайомтеся з витягом із Сімейного кодексу України, та визначте, у яких випадках діти зобов’язані надавати матеріальну допомогу своїм батькам.

ІІ-а група

Права та обов’язки повнолітніх дітей щодо надання матеріальної допомоги своїм батькам.

Ознайомтесь зі  ст. 51 Конституції України та с. 81, 202, 203, 204, 206 Сімейного кодексу України та визначте, у яких випадках діти зобов’язані надавати матеріальну допомогу своїм батькам

Розв’язати юридичну задачу

20-річний студент Станіслав перебував на утриманні батьків і навчався на контрактній основі. Незадовго до закінчення першого семестру батько дав Станіславу 2000 грн. для оплати за навчання у другому семестрі. Однак Станіслав за ці гроші купив у свого товариша телевізор. Батько Станіслава, посилаючись на ст. 199 Сімейного кодексу, згідно з якою повнолітні син або дочка, які навчаються, мають перебувати на утриманні батьків до досягнення ними (студентами) 23 років, твердив, що укладений сином правочин має бути визнаний недійсним як такий, що суперечить законодавству. Проаналізуйте ситуацію.

Відповідь: Справді, батьки повинні утримувати дітей, які навчаються, до досягнення останніми 23-річного віку. Але це зовсім не означає, що такі син чи дочка не мають повної цивільної дієздатності. Тобто, вони можуть укладати будь-які правочини, що не суперечать актам цивільного законодавства і моральним засадам суспільства. Той факт, що кошти, надані батьком, використані не за призначенням, не може бути підставою для визнання правочину недійсним. Інша річ, що з точки зору моралі такий поступок Станіслава не може бути схвалений.

Інтерактивна вправа «Бінго». Групова робота.

Хід інтерактивної вправи.

Учитель роздає спікерам груп картки із 12 запитаннями. Виграє той, хто першим відповість на питання, спікер піднімає руку і вигукує: «Бінго!»

                                            (  Див. додаток А. Завдання до гри «Бінго»)

Інтерактивна гра «Снігова куля»

Назвіть риси ідеальної сім’ї?  (виграє та група, яка висловиться останньою.)

ІV. Закріплення нових знань і вмінь учнів

  1.               Які шляхи прав дитини ви знаєте?
  2.               Висловте свою думку щодо рівня розвитку в Україні системи захисту прав дитини. Запропонуйте шляхи її вдосконалення?

V.Підсумки уроку

VІ.  Домашнє завдання

Вивчити параграф 18

Розв’язати юридичну ситуацію

1. Громадянин Сторонній Л. та Оманлива С. вирішили одружитися. Витрати на весілля поділили порівну. Перед самим весіллям Сторонній Л. заявив Оманливій С., що передумав одружуватися.

• Які зобов’язання виникають у Стороннього Л. у зв’язку із цим?

• Чи зміняться обставини, якщо стане відомо, що Оманлива С. приховала від нареченого факт наявності в неї дитини від іншого шлюбу?

 

 

 

docx
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Ратушняк С.П.)
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
5312
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку