Основи правознавства, 9 клас
Узагальнююча робота №3
з теми: «Неповнолітні як суб'єкти цивільних та сімейних правовідносин»
Правильні відповіді до завдань:
І варіант
І рівень
1. б);
2. в);
3. б);
4. в);
5. б);
6. в).
ІІ рівень
8. г), а), в), б).
ІІІ рівень
10. 1. первинний: плоди;
2. похідний: угода-договір;
3. первинний: знахідка;
4. похідний: дарування;
5. первинний: виробництво речі;
6. первинний: знахідка;
7. первинний: доходи;
8. похідний: угода-договір;
9. первинний: знахідка;
10. первинний: скарб.
ІІ варіант
І рівень
1. в);
2. в);
3. б);
4. а);
5. г);
6. в).
ІІ рівень
8. 1. в);
2. г);
3. б).
Основи правознавства, 9 клас
Узагальнююча робота №3
з теми: «Неповнолітні як суб'єкти цивільних та сімейних правовідносин»
І варіант
І рівень (1 тестове завдання = 0,5 бала, 6 тестових завдань = 3 бали)
1. Хто має право визнати особу недієздатною?
а) лікар;
б) суд;
в) правоохоронні органи;
г) орган опіки та піклування.
2. Шлюбний вік для жінки та чоловіка становить:
а) 17, 18 р.;
б) 16, 18 р.;
в) 18 р.;
г) 18, 19 р.
3. Патронат над дітьми, позбавленими батьківського піклування, встановлюється строком на …
а) 1 місяць;
б) 3 місяці;
в) 6 місяців;
г) 1 рік.
4. Сімейний союз жінки і чоловіка, зареєстрований в ОРАЦС – це:
а) контракт;
б) шлюб;
в) сім'я;
г) шлюбний договір.
5. З якого мінімального віку дитина може самостійно звертатися до суду з метою захисту своїх прав?
а) 10 р.;
б) 14 р.;
в) 16 р.;
г) 18 р.
6. Яку частину від прожиткового мінімуму мають становити аліменти?
а) 20%;
б) 25%;
в) 30%;
г) 50%.
ІІ рівень (1 завдання = 1 бал, 3 завдання = 3 бали)
7. Дайте визначення поняття «Сім’я».
8. Розташуйте зазначених осіб відповідно до рівня їхньої цивільної дієздатності (від найменшої до найбільшої).
а) 11-річний п’ятикласник;
б) 16-річна дівчина, якій за рішенням суду було надано право на шлюб і вона одружилася;
в) 15-річний студент педагогічного коледжу;
г) громадянин України, який внаслідок психічної хвороби не відповідає за власні дії та не контролює їх, що визнано судом.
9. Порівняйте опіку та піклування.
ІІІ рівень (1 завдання = 1,5 бали, 2 завдання = 3 бали)
10. Проаналізуйте наведені ситуації та визначте шлях набуття власності (первинні: виробництво речі, переробка речі, плоди та доходи, знахідка, скарб; похідні: дарування, набуття за угодами – договорами, отримання у спадщину, перехід за давністю).
1. 15-річний Василь вночі впіймав у ставку щуку вагою 7 кг.
2. Андрій віддав раритетний диск однокласнику, за що отримав від нього збірку журналів 2008 року.
3. Катерина принесла додому маленьке кошеня, яке нявчало на сусідній вулиці.
4. На свій день народження Василь отримав від батьків спортивний велосипед.
5. Під час літніх канікул Євген, зробив за власним розрахунком барометр, що досить точно передбачав зміни погоди
6. Славко, перекопуючи свій город, знайшов золоту сережку.
7. Вова на зароблені влітку в агрофірмі гроші купив собі великий акваріум.
8. Батьки Дениса у 2008 році приватизували будинок, в якому мешкали до цього більше 10 років.
9. Діма, який добре розбирається у техніці, знайшов кинутий пошкоджений mp3-плеєр, і полагодив його.
10. Зіна знайшла у шкільному саду скіфський наконечник стріли.
11. Проаналізуйте наведену ситуацію та права неповнолітніх.
Одного вечора Петро з друзями, гуляючи у своєму дворі, знайшов цуценя. Воно йому дуже сподобалося, він вирішив забрати його додому. Батьки не заперечували і цуцик залишився жити в Петра. Проте через сім місяців до нього прийшов громадянин Іванов і почав вимагати повернути йому собаку, наполягаючи на тому, що це його пес, який просто загубився. Але собака вже прив’язався до Петра, а Петро сильно його полюбив і не хотів віддавати. Проте Іванов наполягав.
Чи має право Іванов забрати собаку? Як вирішити дану суперечку?
IV рівень (1 завдання = 3 бали)
12. Які особливості процедури реєстрації шлюбу? Чи так легко зареєструвати шлюб неповнолітнім та з якими труднощами вони зустрічаються?
1
Основи правознавства, 9 клас
Узагальнююча робота №3
з теми: «Неповнолітні як суб'єкти цивільних та сімейних правовідносин»
ІІ варіант
І рівень (1 тестове завдання = 0,5 бала, 6 тестових завдань = 3 бали)
1. При реєстрації шлюбу кожен з подружжя обов’язково повинен повідомити про …
а) доходи;
б) наявність дітей;
в) особливості стану здоров’я;
г) наявність нерухомого майна.
2. Шлюб може бути знижено, якщо це відповідає інтересам подружжя, до …
а) 14 р.;
б) 15 р.;
в) 16 р.;
г) 17 р.
3. Скільки максимально дітей може взяти до себе прийомна сім’я?
а) 2;
б) 4;
в) 6;
г) 8.
4. Укажіть, яке майно у випадку розірвання шлюбу буде вважатись сумісно нажитим і ділитиметься порівну:
а) приватний будинок, побудований під час шлюбу;
б) норкова шуба дружини, подарована чоловіком на річницю весілля;
в) мольберт дружини;
г) премія чоловіку за сумлінну роботу.
5. Що допоможе отримати відшкодування за неякісний товар від магазину?
а) інструкція з використання;
б) гарантійний талон;
в) коробка від товару;
г) квитанція про купівлю товару.
6. При усиновленні різниця у віці між подружжям та дитиною повинна складати не менше ніж …
а) 5 р.;
б) 10 р.;
в) 15 р.;
г) 20 р.
ІІ рівень (1 завдання = 1 бал, 3 завдання = 3 бали)
7. Дайте визначення поняття «Споживач».
8. Установіть відповідність між терміном і визначенням:
1. Право володіння; |
а) право особи на майно, яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею; |
2. Право користування; |
б) можливість визначати юридичну і фактичну долю речі; |
3. Право розпорядження. |
в) можливість власника фактично утримувати річ; |
|
г) можливість вилучення корисних властивостей із речей. |
9. Порівняйте поняття «скарб» та «знахідка".
ІІІ рівень (1 завдання = 1,5 бали, 2 завдання = 3 бали)
10. За допомогою таблиці порівняйте правоздатність і дієздатність.
|
Правоздатність |
Дієздатність |
Час виникнення |
|
|
У чому полягає |
|
|
Можливість обмеження |
|
|
Можливість позбавлення |
|
|
11. Проаналізуйте та вирішіть наведену ситуацію.
Батько Івана Петренка. помер, коли йому було 8 років, а за чотири роки його матір позбавили батьківських прав — хлопець залишився без батьківської опіки. Постало питання про його подальшу долю. Заяву про всиновлення подав 20-річний брат батька, однак бабуся категорично проти, уважаючи, що він надто молодий і не здатний виховати дитину.
IV рівень (1 завдання = 3 бали)
12. В яких випадках і яким чином держава захищає права дітей у сім’ї? Чи існує альтернатива сім’ї, що порушує права дитини?
1