28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

УРОК З предмету «Природознавство» у 4- класі За темою: «Навчальний проект за вибором дітей. Планети Сонячної системи»

Про матеріал

Даний урок сприяє підвищенню результативності навчання з курсу «Природознавства» та формування різноманітних компетентностей (інформаційних, соціальних, комунікативних). Посилення мотивації до навчально-пізнавальної діяльності з природознавства. Розвиток креативного мислення учнів.

Перегляд файлу

Великолепетиська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2

 

 

 

 

УРОК

З предмету «Природознавство»

у 4-а класі

За темою:

«Навчальний проект за вибором дітей.

Планети Сонячної системи»

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель Воронова Л.В.

 

 

 

  1. КЛАС урок природознавство

                        Тема. Навчальний проект за вибором дітей

 

Теми: („За що Плутон вигнали з родини великих планет?”

 (про позбавлення Плутона статусу великої планети)

Таємниця Червоної планети” (про Марс).

„Крижані велетні” (про Юпітер, Сатурн, Нептун, Уран). „Сестра Землі” (про Венеру).

«Про які мандрівки просторами космосу ти мрієш?

Використані інтернет ресурси: https://www.youtube.com/watch?v=2qyNcis503w Музичне відео бережіть планету;

https://www.youtube.com/watch?v=3MXf3rHgywg Космічна музика.

https://www.youtube-nocookie.com/embed/kqDrdh4nwAc Фізкультхвилинка.

Мета:

формування предметних компетентностей:

    Формувати в учнів уявлення про планети Сонячної     

    системи; розвивати спостережливість, мислення, вміння     

    встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, уміння 

    порівнювати, аналізувати й робити висновки,

виховувати такі риси характеру, як  допитливість, прагнення пізнавати природу;

  •   формування ключових компетентностей:

соціальної: удосконалювати вміння працювати в команді;

уміння вчитися: розвивати здатність проявляти зацікавленість навчанням, сприяти пошуковій діяльності учнів, створювати позитивну мотивацію до предмета;

  •   інформаційно- комунікативної: удосконалювати вміння використовувати інформацію з різних джерел.
  •   Тип уроку: урок-проект.

 

Тип за результатом діяльності: навчальний

Тип за складом учасників: груповий.

За змістом: міжпредметний   (природознавство, астрономія, образотворче мистецтво)

За характером діяльності               інформаційно – пошуковий

Тип за тривалістю виконання: довгостроковий.

 

 Вхідні знання та навички: Деякі комп’ютерні базові навички, такі як вміння набирати тексти, працювати з текстовим редактором та Інтернетом Матеріали та ресурси Фотоапарат, комп’ютер, Інтернет, сканер, принтер, папір, книги, енциклопедії, фарби, фломастери, маркери, ножиці, клей.

 

Ключові питання проекту: Що я знаю про планети? Які планети мають статус планет-гігантів? Які планети позбавилистатусу великих планет? Хто може дати ім’я планеті?

 

Навчальні цілі / Очікувані результати: навчальна: сформувати уявлення учнів про планети Сонячної системи, їх дослідження. удосконалити навички роботи в малих та великих групах; аналізуючи свій досвід і досвід однокласників, вибрати раціональні шляхи (способи, прийоми) для досягнення мети. створити ситуацію, що сприяє розвитку працьовитості, активності, відповідальності; розвивати комунікативні здібності. розвивальна: розвивати пам'ять, зв'язне мовлення, вміння аналізувати і зіставляти факти та припущення; розвивати пізнавальний інтерес, фантазію, критичне мислення, кмітливість; розвивати уміння доводити логічну думку до завершення. виховна: виховувати почуття успіху і особистої значущості;

 

 2. формувати в учнів товариські відносини, почуття взаємодопомоги.

 Прогнозований результат: Підвищення результативності навчання з курсу «Природознавства» та формування різноманітних компетентностей (інформаційних, соціальних, комунікативних). Посилення мотивації до навчально-пізнавальної діяльності з природознавства. Розвиток креативного мислення учнів.

Виконавціпроекту: учні 4 А -  класу Великолепетиської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2

Під час роботи над проектом учитель виконує такі функції: сам є джерелом інформації; координує весь процес; підтримував й зацікавлював учнів; підтримував невпинний зворотнийзв'язок, щоб вчасно допомогти учням у роботі над проектом.

 

Актуальність проекту: 

 

Як і колись, людство сподівається на можливість існування життя ще де-небудь окрім Землі – на планетах Сонячної системи чи взагалі поза її межами, серед зоряних світів. І сьогодні, коли автоматичні станції досліджують міжпланетний простір, а деякі з них вже летять у напрямку далеких зір, проблема існування та пошуку життя у Всесвіті стала ще більш актуальною і хвилюючою.

 

І етап. Підготовчий. Визначення мети і завдань

 В чому полягає задум? Для чого це потрібно? Дізнатися якомогабільше про плаекти. Зібрати інформацію про відкриття різних планет. Отримати знання про Сонячнусистему. З’ясувати: Чи можливе життя на інших планетах?

 

 ІІ етап. Практично – виконавчий етап. Планування діяльності для досягнення поставленої мети Що ми хочемо зробити? Зібрати інформацію по заданій темі. Розширювати знання про планети. Виховувати бережливе ставлення до природи. Що буде головним результатом роботи? Оформлення інформаційного альбому „ЗагадковийПлутон”. Створення презентації „Віртуальна подорож на інші планети”.

До кого звернутись, щоб отримати допомогу?

 До вчителя, бібліотекаря, батьків.

Яку літературу потрібно прочитати? 1) „КОЛОСОЧОК”№ 8/2014 „СКІЛЬКИ ПЛАНЕТ У СОНЯЧНІЙ СИСТЕМІ?”; 2) „КОЛОСОЧОК” № 13/2012 „ХВОСТАТА МАНДРІВНИЦЯ” 3) „КОЛОСОЧОК” №31/2015 „ВПІЗНАЙ ПЛАНЕТИ-ГІГАНТИ” 4) „КОЛОСОЧОК” №30/2015 „ВЕЛИКІ І КАРЛИКОВІ ПЛАНЕТИ СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ” 5) „КОЛОСОК”, №8/2013 „Подорожуючи Сонячною системою”

ІІІ Заключний етап

(Презентація проектів)

 

Завдання для 1-ї групи

«За що Плутон вигнали з родини великих планет?»

 

Завдання для 2-ї групи

 Створити проект Таємниця Червоної планети” (про Марс).

Завдання для 3-ї групи

„Крижані велетні” (про Юпітер, Сатурн, Нептун, Уран).

Завдання для 4-ї групи

 „Сестра Землі” (про Венеру).

Завдання для 5-ї групи

«Про які мандрівки просторами космосу ти мрієш?»

Підготувати проекти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                             Хід уроку:

І.Організація учнів до уроку.

Продзвенів уже дзвінок,

всіх покликав на урок.

До уроку приготуйтесь,

на роботу налаштуйтесь.

Будемо планети Сонячної системи вивчати

й нові знання здобувати.

ІІ.Підсумок фенологічних спостережень.

Вправа «Синоптик»

В класі працює гідрометцентр. Слово надається синоптику.

ІІІ.Повторення вивченого матеріалу.

( Звучить Космічна музика.)

1.Вчитель: Людина завжди прагнула пізнати незвідане. Космос — такий близький і водночас далекий — завжди вабив людей. Що там, на зірках? Наскільки вони далеко? Які за розміром? Як впливають на наше життя? Чи видно з зірок Землю? Яка Земля з космосу? Чи безмежний Всесвіт? І чи самотні ми у Всесвіті? А якщо ще десь є життя, то чи можемо ми спілкуватися? Які вони, жителі інших планет?

Не даремно так багато науково-фантастичних творів написано про відкриття таємниць космосу і так багато вчених та інженерів присвятили своє життя пізнанню космічної далечини.

І не одразу люди зрозуміли: космос не можна підкорити, його можна тільки намагатися якомога глибше пізнати, щоб використовувати ці знання на благо — людей, природи, Землі.

Як і колись, людство сподівається на можливість існування життя ще де-небудь окрім Землі – на планетах Сонячної системи чи взагалі поза її межами, серед зоряних світів. І сьогодні, коли автоматичні станції досліджують міжпланетний простір, а деякі з них вже летять у напрямку далеких зір, проблема існування та пошуку життя у Всесвіті стала ще більш актуальною і хвилюючою.

 

 

Отже, сьогодні темою нашої розмови стане космос — зірки, планети і ваші проекти…

2.Фроньальне опитування учнів.

 Учитель. Ми завершили вивчати тему «Всесвіт і Сонячна система»

Для перевірки ваших знань ми провкдемо гру «Парад планет».

 

Вам потрібно буде вгадати назву планети по опису Моя адреса:

Гра «Парад планет»

Я — п’ята від Сонця планета. Я — велетенська куля, що складається з рідкого водню, найлегшого газу на світі, але його так багато, що я — найважча планета з усіх. Супутників — шістнадцять. Від Сонця я далеко, тому на мені панує вічна зима.

Юпітер

Я — величезна шоста планета. Розташована далеко від Сонця, тому температура моя низька. Я — газова планета жовтуватого кольору. Мене оточують дивні кільця, що складаються з крижаних брил і каменів. Супутників — сімнадцять.

Сатурн

Я розташований за Сатурном. Я обертаюсь, лежачи на боці. Тому до Сонця обернений то один, то інший бік. Мій розмір значно більший за Землю. І я теж складаюся з газів. Віддаленість від Сонця не дозволяє нагрівати мене. Супутників — одинадцять.

Уран

Я — восьма від Сонця планета. Я здаюся темно-блакитною, тому що теж складаюсь із газу метану, який горить у ваших плитах. Навкруги мене в різні боки рухаються хмари. Супутників — вісім.

Нептун

 

 

 

ІV. Робота над темою уроку

  • На сьогоднішньому уроці ми завершуємо працювати над навчальним проектом за обраними вами темами.

Ви вибрали різні теми. Кожна група готувала презентацію, яку нам сьогодні представить. Розповіді мають бути проілюстрованими, можуть бути виготовлені плакати.

Бажаю вам успіхів в цікавих презентаціях.

-Команди готові?

(Виступи дітей)

Завдання для 1-ї групи

«За що Плутон вигнали з родини великих планет?»

 Результат Відшукати цікаві факти про Плутон. За що Плутон

вигнали з родини великих планет? Організувати виставку малюнків, плакатів, листівок про планету, яку позбавили статусу.

Завдання для 2-ї групи

Створити проект Таємниця Червоної планети” (про Марс).

V.Фізкультхвилинка з інопланетянами. https://www.youtube-nocookie.com/embed/kqDrdh4nwAc

Завдання для 3-ї групи

„Крижані велетні” (про Юпітер, Сатурн, Нептун, Уран).

Завдання для 4-ї групи

 „Сестра Землі” (про Венеру).

Завдання для 5-ї групи

«Про які мандрівки просторами космосу ти мрієш?»

Підготувати проект

V.Підсумок уроку.-

Послухайте вірш Надії Красоткіної

(Звучить музичне відео «Бережіть планету»)

https://www.youtube.com/watch?v=2qyNcis503w

 

         В нас планети іншої не буде

Дивитись в небо безконечно можна —
Там простір, колір, казка, дивина…
Та думка закрадається тривожна,
Що ця Земля у Всесвіті одна,
Така красива світла, благодатна,
Де все є для життя: тепло, вода…
Така казкова і така ошатна,
Не газова і не рідка — тверда!
З життям планета — це і є та казка,
На ній все дише, любить і живе…
Тут є краса, добро, любов і ласка…
Вона собі у Космосі пливе
Така мала, здалеку непримітна,
Немов піщинка серед тисяч зір…
Але красива, світла і привітна,
І найрідніша серденьку, повір…
Моя Земля. Ми тут живемо, люди!
На ній вода, ліси, поля — для нас!
І в нас планети іншої не буде,
То ж нам про Землю вже подбати час.

 

-Чи сподобався вам урок.

-Чи знадобляться в житті ці знання?

-Оцініть свою роботу.(Анкета оцінювання)

 

                                     

                                      Анкета  оцінювання

                                     результатів роботи над проектом

                                     _______________________________

 

 _________________

 

 

  1. В яких видах робіт приймав участь ?

________________________________________________________________________________________________________________

 

2. Якими джерелами інформації користувався?

 

 

3. Чи вистачило тобі часу?

     ________________________________________________________

 

    4. Який вид роботи ти вибрав і чому?

_______________________________________________________________________________________________________________  

 

5.Чому навчився в результаті роботи над проектом?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

6.Що нового ти дізнався про себе і товаришів у групі?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

7. Що у завданнях сподобалось, а що ні?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

                          ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ

 

 

Карликова планета Плутон названа на честь римськогобогапідземного світу. У римській міфології, Плутон був сином Сатурна, який з трьома своїми братами правив світом: Юпітер контролював небо, Нептун був владикою морів, а Плутон управителем пекла.

Атмосфера Плутона складається з азоту з деякою кількістю метану і окису вуглецю. Плутон - це єдина з відомих карликових планет, що має атмосферу, але вона непридатна для людського дихання і має невелику висоту.

Для того щоб зробити повний оборот навколо сонця Плутону потрібно 248 земних років. Це самий тривалий період обертання навколо центру нашої системи з усіх планет. Найшвидшою з планет в цьому відношенні є Меркурій, якому для повного обороту навколо сонця потрібно 88 земних днів. Щоб обернутися одинраз навколо власної осі, Плутону потрібно 6 днів, 9 годин і 17 хвилин, що робить її другою за повільності обертання планетою сонячної системи.

  1. 11. 11 Плутон обертається в напрямку протилежному обертанню Землі. Це означає, що сонце там встає на заході, а заходить на сході. Так як супутник Плутона Харон тільки трохи менше за розмірами самої планети, астрономи називають їх разом подвійною планетою. Людина, що важить на Землі 45 кг, на Плутоні буде важити близько 2кг 750г. На Плутоні так темно, що людина мала б можливість милуватися зірками з його поверхні цілий день. Спробувати побачити Плутон з Землі - це те ж саме, що намагатися розгледіти волоський горіх з відстані 50 кілометрів. Протягом 76 років Плутон вважався планетою. Тим не менше, коли астрономи виявили, що це один з багатьох великих об'єктів в межах поясу Кюйпера, Плутон з 2006 року називається «карликовою планетою». Плутон є другою за величиною карликовою планетою сонячної системи. Більше нього тільки Еріс, який на 27% більше ніж Плутон. Плутон менше, ніж Меркурій і сім інших супутників різних планет, включаючи Ганімед, Титан, Каллісто, Іо, Тритон і нашу Місяць. Коли в 1930 році Плутон був відкритий, багато людей пропонували різні назви для нього. Варіанти були такі: Хронус, Персефона, Еребус, Атлас і Прометей. Одинадцятирічна Венеція Берні запропонувала назву Плутон. Вона вважала, що це буде хорошим назвою, так як планета була такою темною і знаходилася так далеко, як і бог пекла. 1 травня 1930 назву планеті було присвоєно офіційно, і дівчинка отримала винагороду в розмірі п'яти фунтів стерлінгів. Багато вчених вважають, що якби Плутон був ближче до сонця, його б класифікували як планету. Зараз офіційною назвою Плутона є «астероїд номер 134340». У той час як Плутон «знижений» в ранзі до карликової планети, багато вчених намагаються зарахувати його і кілька інших його побратимів до розряду планет знову, так як вони мають свою атмосферу, пори року, полярні шапки і власні супутники. На Плутоні сонце сходить і заходить приблизно раз на тиждень.

 

Друга планета земної групи — Меркурій — найближча і до Сонця, і до Землі. Це найменша планета Сонячної системи. Описуючи її, ми багато разів вживаємо слово “надміру”. На Меркурії може бути або надміру холодно, або надміру спекотно: температура в одному й тому самому місці може коливатися від −180 °С (такого лютого холоду на Землі не буває навіть в Антарктиді) до +430 °С (це у 4 рази більше, ніж температура окропу). Усе залежить від того, яким боком Меркурій повертається до Сонця. День на Меркурії також надміру довгий для людей — він триває 59 земних діб. До того ж, на планеті є місця, де взагалі не відбувається змін пір року, як на Землі. Тож поки що, з огляду на такі незвично суворі природні умови, існування життя на Меркурії здається неможливим.

 

Венера — третій за яскравістю об’єкт на небі Землі після Сонця й Місяця.

Найкраще її видно ввечері та вранці, тому її й називають вранішньою або вечірньою зорею.

 

Іноді Венеру називають сестрою Землі або її близнюком: планети схожі за розмірами (Венера трохи менша, ніж Земля), масою, щільністю, силою тяжіння та хімічним складом.

 

День на Венері (приблизно 243 земні доби) триває довше, ніж рік (225 земних діб)!

Немає жодних доказів існування життя на Венері: на планеті дуже спекотно (+480 °С).

Гарячішими від Венери у Сонячній системі є тільки Сонце та Меркурій. До того ж на цій планеті дуже сухо, адже за такої високої температури будь-яка рідина википить.

 

 

Марс — невелика планета земної групи: якщо уявити собі Сонце розміром як вхідні двері, то Земля порівняно з ним буде за розміром як монетка, а Марс — як таблетка аспірину.

 

 Цю планету ще називають червоною: адже ґрунт на ній має червоний відтінок. Марс — планета-чемпіон.Саме на ній знаходиться найвища у Сонячній системі гора (Олімп, 27 км над рівнем марсіанської рівнини, вдвічі вища, ніж Еверест — найвища гора Землі), 

найглибша та найдовша долина (долина Марінера: її глибина — 10 км (п’ята частина екватора Марса), довжина — 4 000 км (приблизно як ширина Австралії). Крім того, на Марсі знаходиться найбільший у Сонячній системі вулкан (його діаметр — 600 км).

 

Марс знаходиться дуже далеко від Землі: якщо рухатися зі швидкістю 100 км/год (приблизно так їдуть машини по трасі), то дістатися від нашої планети до Марса можна за 221 день (це майже дві третини земного року).

 

День на Марсі триває майже стільки ж, як і земний, а от рік майже удвічі довший від земного (687 земних діб).

 

 

До сьогодні життя на Марсі прилади дослідників космосу не знайшли, але це не виключає можливості, що у майбутньому життя може з’явитися на цій планеті.

 

Марс — холодна планета (середня температура на Марсі (−60 °С) значно нижча, ніж у найхолоднішому куточку Землі). Вчені пояснюють це великою відстанню планети від Сонця — джерела тепла. За такої температури вода на Марсі може існувати тільки у вигляді випарів або льоду.

 

З природними умовами Марсу можна порівняти хіба що антарктичну пустелю на Землі. Однак навіть найсуворіші території на нашій планеті пристосовані до життя набагато більше, ніж поверхня Марсу. На ньому трапляються найжорстокіші у Сонячній системі пилові бурі (швидкість вітру може досягати 200 км/год). Такі буревії можуть тривати цілими тижнями. Тож жити на Марсі було б дуже непросто.

 

А от сила тяжіння на червоній планеті набагато менша, ніж на Землі: людина, яка на Землі важить 45 кг, на Марсі важитиме лише 17 кг і зможе підстрибнути втричі вище.

 

Юпітер — найбільша планета Сонячної системи. Її ще називають газовим гігантом і крижаною планетою.

Сучасна назва Юпітера походить від імені давньоримського  бога-грому.

 Юпітер має 79 супутників

 Пам’ятаєте, як ми подумки зменшили Сонце до розмірів вхідних дверей (Земля тоді виявилась розміром з монетку)? Якщо настільки ж зменшити Юпітер, він буде завбільшки як баскетбольний м’яч. Доба на Юпітері триває лише 10 земних годин.

Атмосфера Юпітера воднево-гелієва

 Уся видима поверхня Юпітера — щільні хмари, розташовані на висоті близько 1000 км над «поверхнею», де газоподібний стан змінюється на рідкий і утворює численні шари жовто-коричневих, червоних і блакитнуватих відтінків

температура становить −133°С

Це дуже незвичайна планета — такі відомі нам атмосферні явища, як шторми, блискавки, полярне сяйво, на Юпітері набагато масштабніші. Життя на Юпітері немає, що й не дивно з огляду на такі складні погодні умови. Однак деякі супутники цієї планети мають океани під поверхнею, де можливе життя.

 

Велика Червона Пляма на Юпітері (її розміри досягають двох третин площі поверхні Землі) — це гігантський шторм, і буяє він уже століття.

 

Сатурн — друга за розміром планета Сонячної системи після Юпітера. Це ще один газовий гігант. Сатурн має найзахопливішу систему кілець з усіх планет Сонячної системи. Їх у Сатурна аж сім. 

 

Доба на Сатурні триває лиш трохи більше 10 земних годин, а от рік продовжується цілих 29 земних років.

 

Жовті та золоті смуги в атмосфері Сатурна є результатом дії супершвидких вітрів (їх швидкість сягає 1800 км/год).

 

Життя на Сатурні немає. Втім, на деяких супутниках цієї планети воно могло б існувати.

 

 

Нептун — найвіддаленіша від Сонця і третя за масою (в 17,2 раза перевищує масу Землі) планета Сонячної системи. Це один з найменших газових гігантів.

 

Доба на Нептуні триває приблизно 16 земних годин, а рік — цілих 165 земних років, адже ця планета дуже віддалена від Сонця. Нептун має шість кілець.

На Нептуні буяють найсильніші вітри серед усіх планет Сонячної системи (швидкість — 2100 км/год), а температура поверхні цієї планети складає −220 °C.

 

Іноді Нептун, як і Уран, називають крижаним гігантом: у складі цієї планети багато замерзлої води.

Тож зовсім не дивно, що життя на Нептуні немає.

 

Уран — сьома за віддаленістю від Сонця планета Сонячної системи, дуже гарний синьо-зелений велетень. Тож саме Уран є справді блакитною планетою!

 Він трохи менший від свого найближчого сусіда — Сатурна, його оперізують тонкі, невеликі, практично невидимі кільця. Планету виявили за допомогою телескопа вже у наш час, а не в далекому минулому. Хоч Уран і велика планета, але він настільки віддалений від Землі, що побачити його можна лише за допомогою спеціальних приладів, наприклад, телескопа.

Уран — одна з найзагадковіших планет. День тут триває приблизно 17 земних годин, а рік аж 84 земних роки (тільки уявіть: кожна пора року триває цілий 21 земний рік!).

 Уран отримує майже в 400 разів менше світла, ніж наша планета. Тобто освітлення там приблизно таке, як у нас на Землі одразу після заходу Сонця, на початку сутінків.

Вчені кажуть, що це найбільш невиразна планета: тут, як у інших газових гігантів, немає хмарних смуг та атмосферних штормів, хоч на Урані дме доволі сильний (порівняно з іншими планетами) вітер — його швидкість досягає 900 км/год. Тільки нещодавно дослідникам вдалося виявити сезонні зміни погоди на Урані.

На полюсах і на екваторі зміна пір року відбувається зовсім по-різному. На екваторі урановий рік складається з двох літ і двох зим, і тривалість цих сезонів відповідає майже 21 земному року. А от на полюсах буває лише по одному літу й одній зимі зате тривають вони там удвічі довше, ніж на екваторі, — по 42 земних роки.

Ще одна загадка Урана: планета обертається, “лежачи на боці”: по горизонталі, а не по вертикалі, як інші планети. Тому рух Урану навколо Сонця особливий — він котиться уздовж своєї орбіти, перевертаючись з боку на бік, подібно до казкового Колобка.

Уран, як і Нептун, називають крижаним гігантом: у складі цієї планети багато замерзлої води. В Урана найхолодніша атмосфера — його найнижча температура складає −224 °C.

 

Теплове випромінювання Урана виділяє його з ряду інших планет-гігантів. Тепло з гарячих надр планет-гігантів поступово проникає крізь атмосферу і випромінюється в космос. Уран віддає тепла лише трохи більше, ніж отримує. Куди дівається решта тепла, поки що ніхто пояснити не може…

На Урані не може бути життя, принаймні у тому вигляді, як ми знаємо.

Плутон — найвіддаленіша від Сонця планета Сонячної системи. Намагатися побачити Плутон з Землі — те саме, що намагатися роздивится волоський горіх з відстані 50 км. На Плутоні настільки темно, що, потрапивши на нього, ми могли б споглядати зоряне небо... цілий день. Сонце з його поверхні здається невеликою точкою на небі.

Вчені віднесли Плутон до карликових планет, хоча донедавна він вважався повноправною планетою Сонячної системи. Якщо масу Землі розділити на п’ять однакових частин, то маса Плутона буде меншою від маси однієї такої частини.

Відстань Плутона від Сонця може значно змінюватися. Коли планета наближається до Сонця, лід на її поверхні починає танути, атмосфера стає значно більшою. Коли планета починає віддалятися від Сонця, вода знову замерзає, і атмосфера планети зменшується. Відповідно, й температура поверхні коливається — від −218 °C до −240 °C.

Сила тяжіння на планеті настільки мала, що людина, яка важить на Землі 45 кг, на Плутоні важитиме лише 2 кг.

Коли в 1930 році Плутон був відкритий, багато людей пропонували різні назви для нього. Варіанти були такі: Хронус, Персефона, Еребус, Атлас і Прометей. Одинадцятирічна Венеція Берні запропонувала назву Плутон. Вона вважала, що це буде хорошим назвою, так як планета була такою темною і знаходилася так далеко, як і бог пекла. 1 травня 1930 назву планеті було присвоєно офіційно, і дівчинка отримала винагороду в розмірі п'яти фунтів стерлінгів.

Багато вчених вважають, що якби Плутон був ближче до сонця, його б класифікували як планету

. Зараз офіційною назвою Плутона є «астероїд номер 134тис.340».

 

Поверхня Землі складається на 2/3 з води, решта це континенти, де і в воді і на суші розвивається життя. Кисень на Землі, не критична температура на поверхні планети і інші властивості дали сприятливу можливість для існування рослинного, тваринного світу та життя людини на Землі

Наша планета відіграє унікальну роль у Сонячній системі, адже Земля - ​​єдина планета, на якій є життя! Розташувалася Земля вкрай вдалим чином. Вона подорожує по орбіті на відстані майже 150 000 000 кілометрів від Сонця, а це означає лише одне - на Землі досить тепло, щоб вода зберігалася в рідкому вигляді. За умови жарких температур вода б просто випарується, а в холоді перетворювалася б у лід. Тільки на Землі присутня атмосфера, в якій може дихати людина і всі живі організмиНаднаія Красоткіна

docx
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
258
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку