12 квітня о 18:00Вебінар: Навчаємо дітей мистецтва розповідати історії за допомогою PowerPoint

Урок з предмету "Я досліджую світ" для 1 класу НУШ. Тема"Тварини свійські. Собака"

Про матеріал
Мета уроку: розширити знання дітей про собаку, умови її утримання; розвивати уміння аналізувати та узагальнювати; сприяти розвитку пізнавальних інтересів, допитливості, дослідницької активності; формувати природознавчу компетентність учнів; закріплювати уміння висловлювати свою думку, робити висновки; вчити спостерігати за тваринами; виховувати любов до домашніх улюбленців, повагу до їх вірності, почуття відповідальності за приручених тварин.
Перегляд файлу

Тема Тварини свійські. Собака

 

Мета: розширити знання дітей про свійських тварин;  ознайомити з умовами їх утримання; розвивати вміння аналізувати та узагальнювати; сприяти розвитку пізнавального інтересу, допитливості, дослідницької активності; формувати природознавчу компетентність учнів; закріплювати уміння висловлювати свою думку, робити висновок; прищеплювати навички культурної поведінки серед природи; вчити спостерігати за тваринами, бережливо ставитися до них; виховувати любов до тварин, повагу до вірності домашніх улюбленців, почуття відповідальності за приручених тварин.

Тип уроку: уточнення і систематизація набутих знань, умінь, навичок.

Обладнання: демонстраційний та роздатковий матеріал, мультимедійна презентація, ігри, матеріал для дослідів та корекційної роботи, іграшки, мікрофон.

Ключові компетенції: уміння вчитися, загально-пізнавальна, мовна, природознавча, дослідницька, життєва, соціальна, здоров’язбережувальна, емоційно-ціннісна.

Корекція: звуковимови, моторики, постави, процесів памяті, розумового розвитку, сенсорної, пізнавальної та особистісної сфери

 

Зміст уроку

 

I.   Загально-корекційна частина

1. Ранкова зустріч

Організаційна підготовка учнів, рефлексія

Привітання (у колі)

 

…Миле вранці привітання

 – Це від серця побажання.

Хай тобі весь день сміється,

Добре вчитися вдається,

Хай живуть між нас забави,

Гарні вчинки, добрі справи.

 

- Сьогодні до нас на урок завітали гості, тож привітайтеся.

Любі діти, у наш клас

Завітали люди щирі

Привітайте в добрий час

Людей посмішкою, миром.

Ми Вам раді добрі люди

І вітаєм щиро Вас

Та запрошуєм ласкаво

На урок у перший клас.

 

2.Щоденні новини

 Вправа «Погода»

    Яка зараз пора року?

    Який місяць та число?

    Який день тижня?

    Тепло чи холодно надворі?

    Який стан неба?

    Яка температура повітря?

    Чи були сьогодні  опади?

3. Вправа «Крісло автора»

- У вас на партах іграшки-тваринки.

- Як одним словом можна назвати усіх тваринок? (свійські)

- Чому їх називають свійськими?

4. Вибір помічників дня (чергові)

5. Правила дня

Складаємо разом

 

6. Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку (активізація: уваги, мислення, сприймання)

 

Настрій

- У мене гарний настрій.

- А який настрій у вас?  Покажіть (закріплення прищіпок)

 - Тож  візміться за руки по двоє і побажайте один одному гарного настрою на весь день.

Займіть свої місця.

  – Урок розпочався! До праці мерщій! Працюйте  наполегливо, швидко, старанно, щоб кожна хвилинка не втратилась марно.  Подивилися на мене, посміхнулися усі. Чи готові до роботи?  Молодці!

– Я очікую від вас плідної праці. Сподіваюсь, що ви будете активними, кмітливими, розумними, уважними, організованими.

- Що таке природа?

- Повітря, Земля і вода це природа.

- Природа – це я. І ти – це природа.

Пустелі і гори, поля і ліси.

І ми тільки частка цієї краси.

 

II. Основна частина

1. Перевірка набутих знань, умінь, навичок

Загадка про собаку

Замість слів лиш чути гав,

Всіх котів порозганяв.

Хто скажіть цей розбишака,

Знають всі, що це…(собака)

 

1. Бесіда

- Що ви знаєте про собаку?

Будова тіла собаки. Вправа «Склади пазл»

 (слайд)

Закінчи речення.

Собака – це…..

 

2. Мотивація навчальної діяльності. Постановка мети і завдань уроку

- Сьогодні ми будемо дослідниками і винахідниками. Досліджувати будемо світ тварин, а конкретно – свійських, назва яких – собаки.

Наші вірні друзі (слайд )

Перша свійська тварина, яка з’явилася біля людини, був собака. Він охоче взявся допомагати їй на полюванні, захищав  від хижих звірів, стеріг житло, став людині найвірнішим другом.

 

3. Актуалізація досвіду та корекція опорних знань, умінь і навичок

Якщо у вас є собака, розкажіть про зовнішній вигляд тварини.

-  Які в неї звички, поведінка?

- Який  собака мешкає у вас удома?

- Чим ви частуєте свого  собаку?

- Де спить собака?

- Як у сім’ї ставляться до собаки?

 

4. Формувальна частина

а) словникова робота:

поводир, будка, волєр, порода, нашийник, намордник.

 

 б) робота над темою:

Вступна бесіда

В сучасному світі людина все далі відходить від природи. Спілкування з нею поступово заміщується соціальними мережами, комп’ютерними іграми, віртуальним світом. Дуже часто ми забуваємо, що поряд з нами живуть вірні друзі – тварини. Вони відданими очима дивляться на нас, очікуючи уваги і любові. Наші домашні улюбленці так багато роблять для нас: охороняють, дарують радість спілкування, а іноді навіть рятують життя, чекаючи від нас лише уваги. Вони для нас лише сторінка життя, а ми для них і є все життя.

Обговорення

  Як ви гадаєте, звідки беруться безпритульні собаки ?

  Чи зустрічали ви  собачок, в яких немає господарів? Де?

  Де вони сплять? Що їдять?

  Чому вони не мають ані житла, ані їжі?

  Як можна назвати людей, які викинули їх на вулицю? (Жорстокі, бездушні)

  Як ми зазвичай ставимося до таких тварин? (Жаліємо, боїмося, сердимося, інколи проганяємо.)

(Слайд правила поводження з безпритульними собаками)

  Чому вони біжать за нами?

  Чим ми можемо їм допомогти?

  Собаку справедливо вважають другом людини. Віддані людині не лише породисті, але й звичайні дворові собаки.

(Слайд)

Доглядати за собакою непросто. Його треба добре годувати, розчісувати, чистити, виводити на прогулянку. Якщо ви хочете завести собаку, поміркуйте, чи зможете з усім упоратися. Якщо ні, краще собаку не заводьте. Людина відповідає за здоров’я і життя чотирилапого друга.

Міркування

    Чи хотіли б ви, щоб ваша улюблена тваринка коли-небудь стала бездомною? Що треба робити для того, щоб цього не сталося?

(Слайд)

Висновок

(Перш ніж завести тваринку, необхідно твердо вирішити піклуватися про неї).

 

в) систематизація і узагальнення знань:

Хвилинка-цікавинка

(Слайд)

  Людина приручила собаку більше 30000 років тому, і за цей час у народному фольклорі склалося чимало прислів’їв і приказок про цю тварину. На перший погляд здається, що ці влучні вислови – лише спосіб висловити своє ставлення до собаки. А адже за прислів’ями і приказками можна вивчати історію людини і тварини. Навіть маленькі діти знають вираз «Собака – друг людини». Чому не корова дає молоко, не вівця, що дарує людині теплу шерсть, не кішка, а саме собака? Вся справа в такій якості, як відданість. Одомашнені вовки вірно захищали житло і стада своїх господарів від нападу диких тварин.  І така відданість – не результат виховання, а природна риса. Собака –  тварина, для якої важлива наявність ватажка. В процесі приручення чоловік і був сприйнятий твариною як лідер. За багато століть склалося чимало прислів’їв і приказок про таку дружбу і відданості:

Собака на того не гавкає, чий хліб їсть

Де собака кусається, туди хай чужі не пхаються

 

5. Фізкультхвилинка

Руханка (на вірш К. Перелісної «Песик»)

Пальчикова гімнастика (собачка)

 

 

6. Застосування знань у практичній діяльності

Робота в групах

1. Дослід-розпізнавання:

- За якими ознаками виділяють собаку серед інших свійських тварин?

2. Сторітелінг «Вірний друг» 

Висновок

Собаки служать людям. Вони разом з поліцейськими, прикордонниками, митниками стоять на варті порядку. Собаки пройшли випробування у космосі. Є собака-пастух, собака-рятувальник, собака-поводир, мисливський собака.

(Слайди)

3. Гра « Мова тіла собак»  (Слайди)

- Чи завжди ми можемо зрозуміти, що хочуть собаки? Спостерігаючи за ними, можна визначити: я спокійний, не чіпайте мене, я радий тебе бачити, я наляканий, зверни на мене увагу, я сумую, я хочу гратися.

(Діти повторюють рухи)

7. Закріплення вивченого

Собачка з конструктора «LEGO» (зробити уявного вірного друга)

(Слайд  собаки-роботи)

Вправа «Ми – винахідники» ( житло для собачки з паперових смужок)

(Слайд)

Творча вправа «Нагодуй тваринку» (придумати назву корму та його склад)

Бесіда за виховною  метою уроку

В Україні прийнято закон № 3447 «Про захист тварин від жорстокого поводження» згідно з яким за знущання над тваринами передбачено різні ступені покарання. 

Жорстокість — поняття моральне і правове — останнім часом привертає увагу не тільки правоохоронців, а й психологів. Собака духом, інтелектуально слабкий. Люди бувають дуже жорстокі, але завжди є милосердні, співчутливі люди з добрим серцем і їх значно більше.

Собача вірність викликає у людей повагу та захоплення. Багатьом вірним псам поставлені пам'ятники.

Винаходи людства

Пам'ятник собаці — це найменше, чим людина може віддячити своїм друзям, це вдячність, застигла в камені. (Слайд)

Пам'ятники собакам, що на протязі багатьох років чекали своїх загиблих господарів встановлені в багатьох містах і країнах світу. (Слайд)

В Україні також є пам'ятник собакам. В липні 1941 року в Черкаській області відбувся запеклий бій між фашистами та бійцями окремої коломийської прикордонної комендатури. 500 прикордонників та 150 їхніх службових собак вступили в нерівний бій і полягли смертю хоробрих. Собаки разом з солдатами знищили сотні фашистів. Пам`ятник на місці подвигу закликає зупинитись та вклонитись могилі героїв – людей і собак. (Слайд)

 

ІІІ. Заключна частина

1. Повідомлення інформаторів «Цікаві факти із життя собак»

 Щенята починають нормально бачити тільки після 1-го місяця.

• Собаки розуміють до 250 слів і жестів, можуть рахувати до п’яти і навіть вирішувати найпростіші математичні завдання.                                 Інтелектуально вони на рівні дворічних  дітей.
• Собаки не люблять обіймів! Для них це ознака домінування.
• Мокрий ніс собаці потрібен, щоб визначити напрямок запаху.
• Нашийники з шипами винайдені в стародавній Греції для захисту шиї собак від нападу вовків.
• Басенджі –  єдина у світі порода собак, які не гавкають.
• Собака-боксер на прізвисько Banks і гусак Buttons подружилися після того, як пес осліп, потрапивши в аварію. Гусак допоміг йому стати на ноги, ставши його поводирем. Він направляє його своєю шиєю і криками і ні на мить не залишає його одного.

 Насправді, собаки п’ють, згортаючи язик у формі ложечки, але не вгору, а вниз від піднебіння.
• У щенят 28 зубів, а дорослих собак – 42.
• Собаки можуть прогнозувати шторм. Передбачати погоду їм допомагає відмінний слух: вдесятеро гостріший, ніж у людини.
 Собака відчуває запах в 10-100 тис. разів краще, ніж людина.

 • Шоколад небезпечний для собак. У ньому міститься теобромін, який вражає центральну нервову систему і серцевий м’яз пса.

 Всього налічується 703 породи чистокровних собак. Собаки судять про об’єкт спочатку з їх руху, потім – з яскравості і, нарешті, за їх формою.
 Чим довший ніс у собаки, тим ефективніша в нього внутрішня система охолодження.
 45% собак сплять на хазяйських ліжках.
 Собаки «Боксери» так названі через їх манери грати зі своїми передніми лапами.

2. Підведення підсумків, оцінювання (вербальне), рефлексія

Вправа мікрофон.

- Розкажіть про участь у проєкті «Щаслива лапа»

Висновок.

3.Приведення у порядок робочих місць. Створення установки на відпочинок

 

 

 

docx
Додано
23 березня 2020
Переглядів
414
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку