Урок "Кімнатні рослини"

Про матеріал
Ознайомити учнів з різноманітністю кімнатних рослин; з правилами догляду за кім¬натними рослинами.
Перегляд файлу

Природознавство. 1 клас

Тема. Кімнатні рослини

Мета: ознайомити учнів з різноманітністю кімнатних рослин; з правилами догляду за кім­натними рослинами; розвивати мовлення, мислення; розширювати світогляд учнів; виховувати естетичні почуття, працьовитість, прагнення доглядати за кімнатними рослинами.

Тип: ноосферний урок.

Хід уроку

  1. Організація класу до уроку.
  2. Гармонізація простору.
    • Коло єднань.

Станем дружно всі у коло.

Тихо ходимо навколо.

Вгору тягнемось усі,

Мов трава в дрібній росі.

Потім легко всі присіли,

Наче ноги заболіли.

Потім встали, руки в боки

І зробили два підскоки.

Каблуками цок-цок-цок

Та й почнемо наш урок.

  • Робота по виявленню настрою.
  • На парті у вас лежать смайлики. Намалюйте посмішку, яка б відображала ваш настрій на початок уроку.

(діти, спираючись на зображення на екрані, вибирають необхідну посмішку)

  • Очікування.

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

  • Налаштування на роботу.

Вушка – прислухайтесь,

Очки – придивляйтесь,

Носик – глибше дихай,

Ротик – посміхнись.

Спинки – розправляйтесь,

Ручки – піднімайтесь.

Нумо до роботи

Дружно всі взялись.

  1. Підсумок фенологічних спостережень.
    • Доповідь «синоптиків».

 ( двоє учнів - «синоптиків» повідомляють про свої спостереження за неживою та живою природою)

  1. Актуалізація знань.
    • Опитування.
  • Що таке природа?
  • Яка буває природа?
  • До якої природи належать рослини?
  • На які групи поділяють рослини?
  1. Повідомлення теми і мети уроку.
    • Гра «Впізнай мене».

Цих друзів дуже я люблю.

То пещу їх, то поливаю,

То з ними тихо говорю,

То їм пісні на сон співаю.

До сонця тягнуть вони віти.

Чи знаєте ви, хто це?

Це … (кімнатні квіти)

         - Сьогодні на уроці ми ознайомимося з кімнатними рослинами. Дізнаємося, як за ними доглядати.

  • Бесіда.
  • У кого вдома є кімнатні рослини?
  • Чи знаєте ви, як вони називаються?
  • Які умови необхідні для життя кімнатних рослин?
    • Рубрика «Цікаво знати»

Першими в оселях людей зявилися лікарські рослини. Деякі їх види існують і досі: герань, алое, каланхое та ін..

Пізніше, для прикраси та створення у помешканні комфортних умов проживання, оселилися інші види красивих рослин та іноземні «гості».

У прибульців з далеких країн були зовсім інші умови існування. Тому, щоб рослина не загинула, треба знати як правильно за нею доглядати.

  • Ознайомлення з кімнатними рослинами (фіалкою, кактусом, фікусом).
  • Відгадайте назви кімнатних рослин.

а)  ф         а        к

            і         л        а

      Фіалки кімнатні – багаторічні, квіткові, домашні рослини, батьківщина яких – тропічні ліси. Для того, щоб ці красуні добре себе відчували у кімнаті, треба створити для них умови та правильний догляд, тобто забезпечити відповідним грунтом, доцільним поливом і хорошим освітленням місця їх розташування.

б)  нфннінкнуннсн (фікус)

      Фікус відноситься до родини Тутових.

       Рід налічує більше 1000 видів, що ростуть майже на всіх континентах Земної кулі, але, як правило, все ж в тропічних областях.

        У кімнатних умовах поширені наступні види: Фікус гірський, Фікус каучуконосний, або еластичний, Фікус крихітний, Фікус ліро видний, Фікус плющевидний, Фікус притуплений, Фікус іржаволистний, Фікус укорінюючийся, Фікус карика, Фікус бенгальський та ін..

в) скткуа

    614352

    Кактуси – унікальні представники рослинного світу. Неповторні по формам, розмірам і забарвленням, вони – благодатний обєкт для колекціонування. І розводити їх можна практично в будь-яких умовах.

Кімнатні рослини – ідеальний засіб зробити оточуюче середовище для нас більш привабливим і спокійним, вони хоч якось допомагають нам зблизитися з природою. Крім того, кімнатні рослини можуть стати захоплюючим хобі і допомагають очистити повітря в наших будинках від шкідливих домішків. Домашні рослини не тільки перетворюють вуглекислий газ в кисень, але також переробляють і поглинають багато хімікатів забрудненого кімнатного повітря.

  1. Засвоєння нових знань. (Сенсорно – моторний етап)

             (звучить спокійна музика)

         а) Формування образу-символа.

              1) Сенсорно-моторний етап.

- А зараз ми трішки з вами відпочинемо і помріємо. Сядьте, будь ласка, зручно, розслабтесь, закрийте очі.

Уявіть собі своє найулюбленіше місце відпочинку та тиші в бабусі. Вам тут тепло, затишно, спокійно. Зимовий вечір. За вікном в повітрі кружляють в своєму зимовому вальсі білі сніжинки. Сріблястий сніг вкрив змерзлу землю пухнастою ковдрою, одягнув пухнасті шуби і шапки на дерева та кущі. Відчуйте мякий сніг під ногами, вдихніть на повні груди свіже морозне повітря. Відчуйте пощипування морозця за щоки.

               2) Символьний етап.

 Повернімося до кімнати. Вашу увагу привертає горщик на вікні, який незалежно від зимової пори радує своєю зеленню і яскравими квітами. Це – герань, найулюбленіша кімнатна рослина бабусі. Розглянемо квіточкі, помилуємося їх красою, відчуємо аромат зелених пелюсток. Аж ось на горщику ми бачимо надпис: кімнатні рослини прикрашають житло людини, роблять його затишним. Враз цей надпис змінюється на смайлик задоволення.

          б) Повторення інформації.

 Подивимося знову на горщик. Побачимо смайлик задоволення і згадаємо надпис: кімнатні рослини прикрашають житло людини, роблять його затишним. Подякуємо горщик з геранню за знання і тихенько повернімося до класу. Розплющуємо очі.

 Фізкультхвилинка

Лили, лили діти.(імітація поливу з лійки)

Пили, пилл квіти. (руки до рота)

Виростали квіти. (присідають і повільно піднімаються)

Підростали й діти. (руки вгору, потягнулися)

  1. Закріплення знань.

3) Логічний етап.

1. Бесіда, складання образона.

- Де сьогодні ви побували у своїх фантазіях? Опишіть це місце.

- Що відчували?

- Який образ побачили? Опишіть його.

- Намалюйте цей образ на листочку.

- Що побачили на горщику?

- Яку інформацію містив в собі смайлик?

в) Показ образона учителя. Перевірка правильності своєї роботи учнями.

- Подивіться на малюнок на дошці. Порівняйте його зі своїми малюнками. Внесіть доповнення, якщо щось забули.

2. Закріплення інформації за допомогою смакових відчуттів.

- Для того, щоб краще запамятали цю інформацію я вас пригощу квіточками-цукерками з такого красивого вазончика, розписаного власноруч.

4) Лінгвістичний етап.

1. Звертання квітів.

- До нас завітали кімнатні квіти. Ось з якими словами вони до вас звертаються:

(заходять діти-квіти)

- Виростаєм на віконці,

Зацвітаємо на сонці,

Від водиці зеленієм,

Першокласникам радієм!

Ви нас, діти, доглядайте

І водою поливайте.

Щоб могли ми воду пити,

Треба землю розпушити.

Любі учні! Час не гайте -

Наше листя протирайте.

В школі нашій для нас, квітів,

Найщиріші друзі – діти.

  • Що люблять кімнатні рослини?
  • Про що вони просять нас?

5) Моторно – кінетичний етап.

  1. Робота з підручником (с.52)

- Ось зараз нас підручник і познайомить з правилами догляду за кімнатними рослинами.

(Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак «Природознавство», 1 клас)

 Щоб кімнатні рослини мали гарний вигляд і стали справжньою окрасою житла, за ними треба ретельно доглядати.

  • Більшість рослин тримають у місці, яке добре освітлюється.
  • Не можна поливати рослини холодною водою. Вода має бути кімнатної температури.
  • Улітку рослини треба поливати частіше, ніж узимку.
  • Більшість рослин треба обприскувати водою.
  • Рослини з гладенькими листками слід регулярно мити.
  • Грунт у горщику треба час від часу обережно розпушувати паличкою або грабельками.

            2. Робота в зошиті. (с.27)

          6) Архівірування інформації.

                 1. Цікаво знати. (повідомлення дітей)

 Кімнатні рослини розподіляються на дві групи: листяні рослини, за якими легко доглядати, і квіткові рослини – великі пестунки, які можуть загинути від невеличкого протягу.

 Усім кімнатним рослинам корисно іноді побувати під теплим дощем, але не всі рослини можна мити під душем.

 Запилені рослини з ворсистим листям – такі, як фіалка,- краще чистити мякою щіточкою.

 Якщо ви забули полити рослину і земля зовсім висохла, поставте горщик з квіткою у воду і тримайте до зникнення пухирців повітря: земля повинна стати вогкою. Поливаючи рослини, памятайте, що краще добре полити квітку раз на тиждень, ніж потроху щодня.

 Навесні і влітку, під час цвітіння, кімнатну рослину треба поливати трохи більше, ніж зазвичай, рослину потрібно підживлювати.

 Кімнатні рослини треба пересаджувати кожні два-три роки, і краще це робити навесні.

 Корені рослини можуть дуже розростатися, і незважаючи на часте поливання, рослина може засохнути.

              2. Тестування. Гра «Світлофор»

- Яку користь приносять кімнатні рослини? Позначте правильну відповідь.

  • Очищують повітря;
  • Заповнюють порожні місця на підвіконні;
  • Зволожують повітря;
  • Знищують шкідливих комах;
  • Збагачують повітря киснем;
  • Прикрашають кімнату;
  • Лікують.

   

  1. Підсумок уроку.
  1. Опитування.
  • Про які рослини говорили на уроці?
  • Які назви кімнатних рослин запамятали?
  • Які знання вам надав смайлик на горщику?
  • Які умови необхідні для життя рослин?
  1. Гра «Виконай прохання квітів».
    • Доповніть прохання кімнатних рослин.
      1. Квітам сумно, коли їх мало, а тому …(посадіть нові)
      2. Квітам тісно у маленьких вазонах, тому …(пересадіть їх у більші)
      3. Квітам подобаються гарні вазони, тому …(прикрасьте їх)
      4. Квіти хочуть пити - … (поливайте їх)
      5. Квітам важко дихати - …(протирайте листки, розпушуйте землю)
  2. «Мікрофон»
  • Ось і підійшов до кінця урок. Чи справдились ваші очікування?

         (відповіді дітей)

- А тепер візьміть ваші смайлики і нанесіть на зворотньому боці посмішку, яка характеризує ваш настрій на кінець уроку.

 

- Діти, квіти прикрашають наше життя, то хай їх на землі буде більше і хай серед них будуть обовязково квіти, які виростили ви.

doc
Додано
24 березня 2020
Переглядів
917
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку